Amazon Echo eller Google Home?

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Amazon Echo eller Google Home?

Indlægaf Guilded_Lily » 3. dec 2018, 12:04

Jeg overvejer at ønske mig en af ovenstående til jul. Men hvilken?
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Amazon Echo eller Google Home?

Indlægaf thomassneum » 3. dec 2018, 12:07

Jeg går med Google.. just because.. eller jeg har en forventning om at de kommer til at ramme DK bedst på service osv. - man kan tale dansk osv. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Oak123
Indlæg: 2123
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3977

Re: Amazon Echo eller Google Home?

Indlægaf Oak123 » 3. dec 2018, 18:54

Google home - det er virkelig dejligt at man kan snakke dansk til den. Dog er der stadig ting den ikke forstår / kan hjælpe med, men den har jo heller ikke været i dk ret længe.
Echo har ret svært ved at forstå det fordansket engelsk vi snakker, så man skal ofte gentage sig selv eller den begynder at snakke om noget man ikke har spurgt om.

De er begge koblet sammen med en masse andre app og smart home produkter
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Amazon Echo eller Google Home?

Indlægaf DenBruneMunk » 3. dec 2018, 18:58

Bruger Alexa her, styrer diverse ting og funktioner i hjemmet med skills. Ville da godt prøve dansk på Alexa og de siger det kommer.

Har ikke erfaring med Google assistent udover et par forsøg på mobilen, det fungerer da men der er vist begrænsninger på tv,lys, og maskiner som skal styres hvor skills på Amazon er styrket men jo, det er da sån lidt irriterende med engelsk men det fungerer her.

Man burde nok prøve google assistent på mobilen, hvis man vil være sikker, og Alexa findes også som App, så der kan man jo få bekræftet hvad man vil og hvordan den interaktive del passer med ens tale, hvis dansk ikke er nok på assistenten.

Skal måske lige nævne jeg har et par Vobot og 3 Echo her. OG ingen sprog problemer med engelsk her, den fejler ikke, dog er afstanden nogle gange et problem når den er 7 meter væk :)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Amazon Echo eller Google Home?

Indlægaf Guilded_Lily » 3. dec 2018, 19:47

Oak123 skrev:Google home - det er virkelig dejligt at man kan snakke dansk til den. Dog er der stadig ting den ikke forstår / kan hjælpe med, men den har jo heller ikke været i dk ret længe.
Echo har ret svært ved at forstå det fordansket engelsk vi snakker, så man skal ofte gentage sig selv eller den begynder at snakke om noget man ikke har spurgt om.

De er begge koblet sammen med en masse andre app og smart home produkter


Jeg taler britisk, og jeg har ikke haft problemer med min søsters Alexa/Echo, ligesom den også fint forstod min 10-årige søns udtale. Så sproget er ingen hindring.
Vi har en enkelt Philips Hue-lampe på min mands kontor, så det er ikke fordi, vi har et smart hjem :-D Men det kunne jo komme.

Men Google Home - kan du give nogle eksemper på ting, den ikke kan?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Amazon Echo eller Google Home?

Indlægaf Guilded_Lily » 3. dec 2018, 19:48

DenBruneMunk skrev:Bruger Alexa her, styrer diverse ting og funktioner i hjemmet med skills. Ville da godt prøve dansk på Alexa og de siger det kommer.

Har ikke erfaring med Google assistent udover et par forsøg på mobilen, det fungerer da men der er vist begrænsninger på tv,lys, og maskiner som skal styres hvor skills på Amazon er styrket men jo, det er da sån lidt irriterende med engelsk men det fungerer her.

Man burde nok prøve google assistent på mobilen, hvis man vil være sikker, og Alexa findes også som App, så der kan man jo få bekræftet hvad man vil og hvordan den interaktive del passer med ens tale, hvis dansk ikke er nok på assistenten.

Skal måske lige nævne jeg har et par Vobot og 3 Echo her. OG ingen sprog problemer med engelsk her, den fejler ikke, dog er afstanden nogle gange et problem når den er 7 meter væk :)


Det kunne være, jeg lige skulle prøve med mobilen - tak for tippet :gogo:
0
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Amazon Echo eller Google Home?

Indlægaf Lone » 3. dec 2018, 20:50

Vi kører med Echo herhjemme. Den kan styre TV/streamingtjenester, lyset i de fleste rum, holde styr på vores indkøbsseddel og meget mere. Vi har sjældent problemer med at den ikke forstår os. Det sker, at den hører noget i TV, som den tror er henvendt til den, men det er ikke tit, at det går galt. Vi har vist nok fire Echo Dot og én Echo fordelt i en lejlighed på 110 m2 i to plan
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Amazon Echo eller Google Home?

Indlægaf DenBruneMunk » 3. dec 2018, 21:11

Lone skrev:Det sker, at den hører noget i TV, som den tror er henvendt til den

Se, det sker også her, jeg har prøvet at bruge andre kalde navne, som Echo men alligevel sker det at engelske film bruger det navn :) Oftest kommer den med frasen at den ikke forstod hvad man spørger til, så ja, det bliver ikke til en samtale alligevel.

Der tror jeg at google er lidt heldigere, udover at reklamen på tv med Harmon/Kardon måske kunne provokere nogle assistenter i hjemmet pt :)
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"