Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 3. dec 2018, 11:31

Dobbeltkonfekt skrev:
Skorstenen skrev:Samlet vægttab: 3,8 kg
Antal uger med vægttab: 4
Startvægt 5 november 2018: 123,6 kg
Ugens ændring i vægt: +0,2 kg
Nuværende vægt: 119,8 kg
Mål: Under 100 kg lige her i første omgang


Jeg synes, det er godt gået taget i betragtning at du har haft en god weekend og havde et virkelig flot vægttab i sidste uge, hvor du var i tvivl, hvor meget af det, der skyldtes sygdom. Jeg synes i hvert fald ofte, jeg tager på lige efter sygdom, hvor jeg har indtaget meget lidt :)


Jeg er også helt godt tilfreds. Jeg havde godt nok et par sultne dage efter sygdommen, hvor depoterne åbenbart skulle fyldes op igen, men havregryn og knækbrød har åbenbart fungeret helt fint. Så er det bare op på hesten igen og videre. Nu har jeg heller ikke noget som helst socialt før d. 15, så det er helt fint, så må jeg satse på et par gode kilo nedad inden :)
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 3. dec 2018, 11:56

Dobbeltkonfekt skrev:Og så er det forøvrigt tid til ugens update fra mig. Jeg har været lidt stille herinde, da jeg har haft travlt med eksamen og oven i det har været syg. I dag starter næste eksamen, men nu er jeg heldigvis næsten rask, så det hjælper gevaldigt på overskuddet. Anyways, så har kombinationen af eksamen og sygdom medført, at jeg slet ikke har talt kalorier og har spist en masse af min mors lækre julesmåkager (jeg er 'treat yourself!'-typen både ift. eksamen ogsygdom :fløjt: ) og har samtidig kun nået mit mål om 10.000 skridt. Så jeg var noget spændt, da jeg gik på vægten lige før (især oven på sidste uges vægtøgning). Det ser dog ud til, at jeg trods få skridt og masser af julesmåkager alligevel har gjort noget rigtigt og at vægtøgningen var midlertidig, da ugens tal er således:

Dobbeltkonfekt
Samlet vægttab: -1,3 kg
Antal uger med vægttab: 2
Startvægt uge 46: 69,5 kg
Ugens ændring i vægt: -2 kg
Nuværende vægt: 68,2 kg
Mål: 58 kg

:banan:


Vildt tab i denne uge - FLOT!
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 3. dec 2018, 19:52

Sådan, er tilbage på hesten. Har endda LØBET på løbebåndet i dag, dog kun i 2 minutter :lol: Så var jeg ved nærmest at dø.

Dagen er endt på 1253 kalorier, så er nogen af øllerne da "sparet" i mad tænker jeg.
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 4. dec 2018, 10:54

SurSødSovs skrev:Bah. 400 g taget på de sidste to uger. Egentlig pænt i forhold til normen. Men bah.

Får gæster i dag - og har valgt at servere sund mad frem for gæstemad. Altså sundt og lækkert. Jeg kan jo selv bestemme!!! Hurra for det.


Typisk kan de jo rigtig godt lide det, indtil de hører det er slankemad :stoned:

Jeg synes da 400 gram er til at tage og føle på, du frygtede da mere, gjorde du ikke? :)
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 5. dec 2018, 11:58

SurSødSovs skrev:
Skorstenen skrev:
SurSødSovs skrev:Bah. 400 g taget på de sidste to uger. Egentlig pænt i forhold til normen. Men bah.

Får gæster i dag - og har valgt at servere sund mad frem for gæstemad. Altså sundt og lækkert. Jeg kan jo selv bestemme!!! Hurra for det.


Typisk kan de jo rigtig godt lide det, indtil de hører det er slankemad :stoned:

Jeg synes da 400 gram er til at tage og føle på, du
frygtede da mere, gjorde du ikke? :)


Jeg frygtede meget mere. Og maden smagte vildt godt - så alle var glade.

Det er jo også noget med ikke selv at severe de ting, jeg er teæt af at få serveret, så jeg bliver tyk.
Det er jo ret smart bare at lade være


Jeg tog mig jo 200 gram bare på en weekend :8: Så dine 400 er flot! :klap:
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 5. dec 2018, 12:00

Jeg er lige kommet i tanke om, hvad det er jeg har gjort anderledes i denne uge. Jeg tænkte over det, fordi jeg er ret sulten i denne uge.

Jeg mangler jo de daglige æg. Jeg har simpelthen glemt at koge æg i søndags, og så får jeg ikke æg med i madpakken. Det må jeg få lavet om på, så jeg ikke går og er sulten. Der er dog også en begyndende hagebums, så det kunne også være at sulten kommer af noget andet. Skulle jeg mon virkelig have mens for 3. gang i år?
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 6. dec 2018, 13:50

Øvkaiiii....

Jeg har lige, i ren vanvare, guffet 4 pebernødder. Jeg stod bare og snakkede med en kollega der havde dem stående. WTF dame, du spiser jo ikke pebernødder :rulle:

Overvejede faktisk at spytte dem ud, men det havde nok set liiiiidt dumt ud alligevel.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 6. dec 2018, 14:29

SurSødSovs skrev:
Skorstenen skrev:Øvkaiiii....

Jeg har lige, i ren vanvare, guffet 4 pebernødder. Jeg stod bare og snakkede med en kollega der havde dem stående. WTF dame, du spiser jo ikke pebernødder :rulle:

Overvejede faktisk at spytte dem ud, men det havde nok set liiiiidt dumt ud alligevel.



Ha ha. Det kender jeg godt. Man glemmer simpelthen at holde sig fra usunde ting. Og det er ikke engang fordi man har lyst til dem. SÅ dumt.

Men fire pebernødder...du overlever :lol:

Jeg arbejder med at spise sundt af lyst. Min datter er såååå sund i sin mad. Fordi hun foretrækker det sådan. Og hun siger pænt nej tak til andet og overhører de kommentarer, der følger med.

Jeg vil også stoppe med pligtspisning!

I går var jeg ude ved en kunde, hvor der var varm mad med smørrebrød. De mente så ikke, der var grund til salaten... (bar mænd) Jeg insisterede pænt trods jeg var gæst (det gør jeg aldrig) og min frokost blev jo sund. Ja. Jeg skulle høre for det. Men det er dog bedre end min krop tager prisen.


Ja, det er sq sådan lidt mjaaaah det der pligtspisning. Og jeg er bare sådan indrettet, at jeg ikke gider at have andres fokus på mit vægttab. Fremmede kunder, skal sq ikke vide noget om det. Så jeg er bare småtspisende og sørger for at vælge fx æg/rejer og skrabe mayoen godt af. Hellere virke lidt kræsen end at være åben om at være på kur :lol:
Og når jeg så er ærlig omkring dagsindtaget på min app, jamen så ved jeg jo bare at løbebåndet skal bruges det mere den dag.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 9. dec 2018, 18:13

SurSødSovs skrev:Åhhhh to julefrokost og et kg tungere. Jeg vejer nu stort set det samme som for seks uger siden.

Jeg SKAL sige nej og holde ved kur - der er jo ikke noget at sige til, jeg bare bliver tykkere og tykkere, når det går sådan her halvanden måned, hvor jeg faktisk prøver


Du kan sagtens sige ja, du skal fanme bare bevæge dig noget mere når du har sagt ja! Og det ved du godt... Så når du har været til julefrokost,så er det UD AT GÅ dagen efter, og gå tjept og langt.. *kram*

:blush2:
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 10. dec 2018, 05:17

SurSødSovs skrev:
Skorstenen skrev:
SurSødSovs skrev:Åhhhh to julefrokost og et kg tungere. Jeg vejer nu stort set det samme som for seks uger siden.

Jeg SKAL sige nej og holde ved kur - der er jo ikke noget at sige til, jeg bare bliver tykkere og tykkere, når det går sådan her halvanden måned, hvor jeg faktisk prøver


Du kan sagtens sige ja, du skal fanme bare bevæge dig noget mere når du har sagt ja! Og det ved du godt... Så når du har været til julefrokost,så er det UD AT GÅ dagen efter, og gå tjept og langt.. *kram*

:blush2:


Det har jeg desværre ikke helbred til


Øv, det vidste jeg ikke.. Prøvede at give dig motivation, ikke det modsatte, sorry :(
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 10. dec 2018, 05:21

Skorstenen
Samlet vægttab: 5,2
Antal uger med vægttab: 5
Startvægt 5 november 2018: 123,6 kg
Ugens ændring i vægt: -1,2
Nuværende vægt: 118,4 kg
Mål: Under 100 kg lige her i første omgang
2
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 10. dec 2018, 05:26

Jeg kunne virkelig VIRKELIG godt tænke mig at nå 10 smidte kilo til nytår.... Det er nok et for højt mål, men jeg tænker at så kan det måske ses en smule og jeg ville føle mig bare lidt pæn.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 10. dec 2018, 09:25

SurSødSovs skrev:
Skorstenen skrev:Jeg kunne virkelig VIRKELIG godt tænke mig at nå 10 smidte kilo til nytår.... Det er nok et for højt mål, men jeg tænker at så kan det måske ses en smule og jeg ville føle mig bare lidt pæn.


Du kan da nå tæt på!!!


Det skal fanme jagtes, skal det :lol: Har en julefrokost på lørdag, og endnu en d. 28/12. Så må jeg skrue op for motionen, jeg kan dårligt gå længere ned i mad.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 10. dec 2018, 09:31

Har stadig lidt traumer over den vægt. På trods af, at den nu står hvor den står og ikke bliver flyttet med, så tror jeg stadig ikke på den.

I morges trådte jeg op på den, med sædvanligt mismod og bævrende ben. Og kunne ikke tro mine egne øjne. Trådte ned af den igen, og op... Den sagde det samme.
Gik ud og fik en smøg, kom ind igen, flyttede lidt på vægten, og trådte derop igen. Den sagde endnu engang det samme.
Flyttede den tilbage, og jo, 118,4 sq fanme :banan:

Jeg er bare så pivglad for at det går så godt denne gang. Jeg har virkelig mange nederlag i fortiden hvad angår vægttab/pco. Og jeg får bare mere og mere blod på tanden.
2
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 11. dec 2018, 06:54

Jeg er her stadig, selvom jeg er lidt stille. Startede jo på nyt job i sidste uge og det fylder en del. Sidste uge sprang jeg vejningen over, da jeg erfaringsmæssigt ved at jeg får et "forkert" resultat, når jeg har mens.

Fynerfin82
Samlet vægttab: 13,1 kg.
Antal uger med vægttab: 20
Startvægt i uge 30: 86,1 kg
Ugens ændring i vægt: - 0,8kg
Nuværende vægt: 73,0kg
Mål: 66 kg.
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"