Julegavetråd 2018

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Pandesteg » 26. nov 2018, 08:15

Pandesteg skrev:Jeg har købt den første julegave, 3 slags Isle of Møn gin i en gaveæske og 6 små tonics fra samme sted til. Det er til min far. Mangler gave til hans kone og min papsøster, men der kan vi forhåbentlig slå os sammen med min søster og kæreste om at købe.

På min mors og mandens side af familien arbejder vi på at få indført den der gavemodel med, at man trækker et navn og køber en gave til den person, så alle kun skal købe én gave. Der er ingen af os som mangler noget og det ville være kærkomment at slippe for unødvendigt gaveræs.

Gaven til manden har jeg styr på.

Min niece skal have en uro - overvejede at lave den selv, men har set nogle virkelig flotte papiruroer på FB Marketplace, så tænker hun skal have sådan en. Og så hækler jeg nogle fingerdukker til hende efter moderens ønske.

Og så plejer min søster og jeg at give min farmor en stor bøtte bolcher og en kalender, så det bliver det nok igen i år.


Så kom jeg det lidt nærmere, da vi i weekenden fik trukket lod om hvem der køber gaver til hvem:

Svoger: Motorsavsbukser og en pakke med æg og valnødder (begge egen avl og intern joke)
Svigerfar: Pas, venter på hans ønskeliste.
Papsøster og hendes kæreste: Babybog og et sæt bestik
Fars kone: Gavekort til Change + urtepotteskjuler
Senest rettet af Pandesteg 26. nov 2018, 10:01, rettet i alt 1 gang.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Spjaerten » 26. nov 2018, 09:59

Har fået et ønske som prismæssigt er under halvdelen for vores normale budget. Kan man ikke godt supplere med gavekort til bogkøb? Fik kun det ene ønske, og synes altså det er for lidt at give.
Så er jeg vel teknisk set på den rigtige side, ifht vi ellers ikke gir gavekort til jul.
Men kan ikke komme på en specifik bog der er udkommet/udkommer, der passer til modtageren.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Maoam » 26. nov 2018, 11:19

Jeg har ikke så mange ønsker i år:

vaffeljern
vakuumpakker
brødkniv
kasserolle
penge/gavekort til byens butikker
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf HappyPaww » 26. nov 2018, 13:49

Har fået overstået en del gaveindkøb :banan: Fedt at være tidligt ude i år!

Min kæreste får: Billetter til "Mord i Symfonien" - em koncert med DRs Symfoniorkester der spiller musik fra gyserfilm :rocker:
Derudover et par bukser fra Shaping New Tomorrow (dem fra Løvens hule), og en nøglering med "far" og børnenes navne.

Datter, der også har fødselsdag juleaften får en juniordyne (den har hun allerede fået), og en Luna dukke fra Smallstuff + et baby puslespil.

Sønnen får et Fujifilm Instax "polaroid" kamera med tilbehørspakke og en røvfuld film til kameraet (de kostede en brøkdel på Wish).

To nevøer og en venindes dreng får Nerf guns.

Guddatter får en Lego Friends hus.

Mor får en bog - Hella Joof "Dage med mildhed, modgang & mirakler"

Så mangler der lidt mere til mor og manden, en gave til min søster og manden og så en gave til min veninde :)

Min kæreste får lov at sørge for gaverne til hans side af familien (men lur mig om jeg ikke kommer til at gøre det, og han bare betaler dem :lol:)...
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Fru Sunshine » 26. nov 2018, 14:03

Jeg hijacker dette indlæg til at holde styr på det.
Min søn: en Gary King fra The World's End-inspireret frakke.
Min datter: en buksedragt og så noget mere, jeg ikke har fundet på endnu. Det blev så du et musikbrætspil.
Min mand: en rundsav.
Min mor: en lille, sort håndtaske.
Min søster: en opvaskegrejsopbevaringsdims (som hun har ønsket sig.) og en håndcreme.
Min bror: en kabinekuffert
Min svigersøn: en ølsmagning for to.
Min svigerdatter: et lækkert tørklæde.
Min veninde: en plakat om venskab.
Store niecer: hvert sit spil
Små niecer: slaskedukker
Nevøer: Lego og Duplo
Svigermor, svigerinder og svogre får alle sammen Georg Jensens julestjerne 2018 (altså en pr. par.)
Senest rettet af Fru Sunshine 15. dec 2018, 14:06, rettet i alt 3 gange.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Mi55y » 26. nov 2018, 14:19

Jeg har fået købt:
Lukas Graham-billet til søster
Rasmus Seebach-billet + cd til niece
Escape room-brætspil til kæresten
Rammer til newborn-billeder til hele familien

Mangler:
Mere til kæresten
Gavekurv med blandede godter til min bedstemor
Min bror
Køkkenvægt til min mor
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Fru Sunshine » 26. nov 2018, 14:21

Spjaerten skrev:Har fået et ønske som prismæssigt er under halvdelen for vores normale budget. Kan man ikke godt supplere med gavekort til bogkøb? Fik kun det ene ønske, og synes altså det er for lidt at give.
Så er jeg vel teknisk set på den rigtige side, ifht vi ellers ikke gir gavekort til jul.
Men kan ikke komme på en specifik bog der er udkommet/udkommer, der passer til modtageren.

Det er da en god idé.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 26. nov 2018, 14:27

Jeg er næsten i mål

Mor: Ramme med Dialægt plakat (Århus)
Mors Kæreste: Striktrøje med lynlås
Søster: Stort hvidt tørklæde
Far: Et par flasker Amarone
Ven 1: bog; Why men are better than women (en jeg har købt ham før men han "desværre" har midstet, jeg mistænker hans mor) og bogen; The Vogue Factor
Ven 2: Bål og brænd (den der Trump bog) og en kogebog af Snoop Dogg; From crook to cook
Ven 3: The Drunkard's Walk (en bog om statestik) og The Planet Remade (en bog om geoengineering )
Svigerinde: Bog; Badehotellets kogebog
Jeg mangler kun min bror, og det skal bare købes da jeg ikke ved hvad det er så skal min far hjælpe. Noget lampe ud til garagen

Jeg giver vist mange bøger, men de er elsket af modtageren og nemme at pakke ind :-D
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf RavenClaw » 26. nov 2018, 22:18

Spjaerten skrev:Har fået et ønske som prismæssigt er under halvdelen for vores normale budget. Kan man ikke godt supplere med gavekort til bogkøb? Fik kun det ene ønske, og synes altså det er for lidt at give.
Så er jeg vel teknisk set på den rigtige side, ifht vi ellers ikke gir gavekort til jul.
Men kan ikke komme på en specifik bog der er udkommet/udkommer, der passer til modtageren.


Personligt ville jeg elske et gavekort til bogkøb. Jeg har faktisk en del bøger, jeg gerne ville eje, men som jeg ikke vil smide penge efter, så der ville jeg virkelig sætte pris på, at de blev "sponsoreret".
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf POCKETKITTEN » 26. nov 2018, 22:53

Kæreste: Nyt objektiv til hans kamera
Far og mor: Transportabel kogeplade og Rosti-skåle
Lillebror: Et webcam
Storebror 1 og svigerinde 1: Rosendahl termokande og sauceskål
Storebror 2: En bog, han sikkert har glemt, han har nævnt over for mig i fuldskab. Dertil en kasket og en T-shirt
Svigerinde 2: Bøger
Nevø: Afventer ønskeseddel
Niece 1: Børnebøger
Niece 2: Gavekort til ridesportforretning
Veninde: En julesweater, julepynt og en Egoboost-knap, som vist er det helt nye i Pyt-knapfamilien. Måske lidt mere, hvis jeg falder over noget, der får mig til at tænke på hende.
Mormor: Måske en blomst. Vi er nu ikke på julegave.

Svigerfamilien tager min kæreste officielt sig af.
Senest rettet af POCKETKITTEN 11. dec 2018, 19:38, rettet i alt 1 gang.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Panton » 28. nov 2018, 10:54

Jeg skal kun give min søn og hans far. De voksne imellem hvor vi holder jul, giver ikke hinanden gaver.

Jeg har rokeret om i min lejlighed, så min søn nu kan få to værelser, deraf skal det ene laves om til fuldgyldigt gamerrum, med 3 skærme (han har to nu), LED under det store bord, og alt hvad der hører sig til i sådan et værelse af pynt og ophæng. Det bliver hans julegave. Udover det har jeg købt nye boksestøvler og skridt beskytter. Han bokser og dyrker det samt gaming intens.

Ved ikke hvad han får af sin far, for han mangler i princippet intet. Overhovedet.!

Hans far ved jeg ikke, jeg regner med at få barnet til at spørge ham. Men vi holder budgettet på omkring 1000kr +- .
2
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf ajnaM » 28. nov 2018, 13:39

Min ældste skal have en Nintendo Switch og min yngste skal have noget Brio-bane. Derudover står min kæreste for alle gaverne i år - en klar fordel ved de år, vi holder jul med hans side af familien. :D

Vi giver ikke gaver til hinanden og de voksne på hans side. Det ved jeg ikke helt, hvad jeg synes om, men det er klart bedre end det gaveræs, det var i hans familie for nogle år siden. :tie:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Pandesteg » 29. nov 2018, 19:24

Hvordan har I det med ønskesedler, hvor der kun er ét ønske på?! Jeg skal købe gave til min svoger og min svigerfar og begge har kun ét ønske på ønskelisten. Kan godt mærke jeg bliver lidt trodsig og får lyst til at købe noget helt andet end det ene ønske.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Pandesteg » 29. nov 2018, 19:45

DenSyngendeLussing skrev:
Pandesteg skrev:Hvordan har I det med ønskesedler, hvor der kun er ét ønske på?! Jeg skal købe gave til min svoger og min svigerfar og begge har kun ét ønske på ønskelisten. Kan godt mærke jeg bliver lidt trodsig og får lyst til at købe noget helt andet end det ene ønske.


Hvis du har/får en god idé til en gave selv, så synes jeg, det er helt fint at gå væk fra ønskesedlen. Hvis alternativet er, at du bare køber et eller andet vilkårligt i trods, så ville jeg nok bare holde mig til sedlen. :)

Min far er ligesom din svoger og svigerfar, han ønsker sig måske max to ting til jul, hvis det går vildt for sig. Nogle gange kan jeg selv finde på noget godt, andre gange må jeg bare kapitulere og købe whatever dims, han har fundet på.


Jeg kan nok godt finde på noget ordentligt selv. Synes bare der er meget lidt overraskelsesmoment i det, når der kun er et enkelt ønske... og... Jeg er nok også bare kontrær, men hvis jeg vitterligt intet manglede (den ene ting kan de begge sagtens købe selv og min svigerfars “ønskeseddel” er skrevet af min svigermor) så ville jeg finde et par velgørende formål og bede folk om at donere i mit navn istedet.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Cbas
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 214

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Cbas » 29. nov 2018, 19:53

Kæreste: Lækkert ostesæt i oliventræ, god flaske rom, boxershorts (fra den ene søn), olie til skæg (fra den andrn søn).

Søn 1: Headset til playstation, iPad, hættetrøje, 2 fodboldbluser og noget mere.

Søn 2: Pengeskab, iPad, hættetrøje, ur, 2 fodboldbluser og noget mere.

Nevø: Nok en bluse.

Mor: et par øreringe.

Jeg skal også købe gaver til mine sønner fra deres bedsteforældre, så alt hvad der nævnes er ikke fra mig (og deres far), men jeg køber det.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"