Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 7. nov 2018, 19:42

Jeg har haft besøg af en hundemassør idag.
Aya havde gjort et eller andet i lørdags da hun legede med sin søster. Så hun har trukket på benet søndag og mandag, men der er ikke lige nogen umiddelbar skade sket, men noget med musklerne. Så tænkte en massør vil være godt.

Og det var det. Aya nød faktisk behandlingen rigtigt meget, og sov/var meget afslappet igennem en stor del af det. Dog var det tydeligt når der blev arbejdet med de ømme områder, men det virkede og da behandlingen var slut så havde Aya fuld bevægelighed igen.
Jeg sætter billeder i billedetråden
3
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 8. nov 2018, 10:01

Misantropen skrev:Min ældste hund har været ved dyrlægen tidligere på ugen til tandrensning m.m. Han fik bl.a fjernet en tand så jeg har købt noget vådfoder til ham.

Min yngste hund, der ikke er kræsen og normalt er altædende, er vældig interesseret i det vådfoder og står også troligt ved mig ude i køkkenet når jeg hælder det op. Hun får lov til at slikke på skeen og nogle gange har hun fået et par skefulde, men satme nej om hun vil spise det! Hun snuser og slikker højest lidt på det, men spise det vil hun ikke.

På et tidspunkt begyndte hun i stedet at rulle sig i det, selvom det lå i på en tallerken. Wtf :forvirret: :lol:

Det var det samme tidligere på året da min ældste var blevet opereret. Jeg tænker lidt om det er fordi hun forbinder det vådfoder med noget usikkert? Hun kan jo både lugte og fornemme der er sket noget, selvom han er frisk. Tidligere på året blev han opereret to gange indenfor kort tid og selvom han også hurtigt kom sig, så var det to omfattende operationer som ændrede vores hverdag for en periode.

Jeg kan ikke komme på anden forklaring for førhen har hun gerne ville have vådfoder og hun er stadig helt tosset med fx leverpostej. Der er ikke noget fysisk galt med hende.

Har I oplevet noget lignende med jeres kæledyr?


Nej :D Vores to yngste er meget madglade og da den gamle var på noget specialkost, så ville de nærmest danse baglæns, for at få noget.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20966

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 8. nov 2018, 11:09

TinaW skrev:
Misantropen skrev:Min ældste hund har været ved dyrlægen tidligere på ugen til tandrensning m.m. Han fik bl.a fjernet en tand så jeg har købt noget vådfoder til ham.

Min yngste hund, der ikke er kræsen og normalt er altædende, er vældig interesseret i det vådfoder og står også troligt ved mig ude i køkkenet når jeg hælder det op. Hun får lov til at slikke på skeen og nogle gange har hun fået et par skefulde, men satme nej om hun vil spise det! Hun snuser og slikker højest lidt på det, men spise det vil hun ikke.

På et tidspunkt begyndte hun i stedet at rulle sig i det, selvom det lå i på en tallerken. Wtf :forvirret: :lol:

Det var det samme tidligere på året da min ældste var blevet opereret. Jeg tænker lidt om det er fordi hun forbinder det vådfoder med noget usikkert? Hun kan jo både lugte og fornemme der er sket noget, selvom han er frisk. Tidligere på året blev han opereret to gange indenfor kort tid og selvom han også hurtigt kom sig, så var det to omfattende operationer som ændrede vores hverdag for en periode.

Jeg kan ikke komme på anden forklaring for førhen har hun gerne ville have vådfoder og hun er stadig helt tosset med fx leverpostej. Der er ikke noget fysisk galt med hende.

Har I oplevet noget lignende med jeres kæledyr?


Nej :D Vores to yngste er meget madglade og da den gamle var på noget specialkost, så ville de nærmest danse baglæns, for at få noget.

Det er virkelig også mærkeligt! Normalt holder hun sig heller ikke tilbage med at vise hvis der er noget hun gerne vil have eller smage, men det er da heldigt det ikke er hende der skal have vådfoder :lol:
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf avdotja » 8. nov 2018, 21:23

Studsgaard skrev:Jeg har haft besøg af en hundemassør idag.
Aya havde gjort et eller andet i lørdags da hun legede med sin søster. Så hun har trukket på benet søndag og mandag, men der er ikke lige nogen umiddelbar skade sket, men noget med musklerne. Så tænkte en massør vil være godt.

Og det var det. Aya nød faktisk behandlingen rigtigt meget, og sov/var meget afslappet igennem en stor del af det. Dog var det tydeligt når der blev arbejdet med de ømme områder, men det virkede og da behandlingen var slut så havde Aya fuld bevægelighed igen.
Jeg sætter billeder i billedetråden

Springer fluks over i billedtråden :D
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Ladysparrow » 14. nov 2018, 15:15

Denne smukke dreng fylder 2 år i dag. :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2662

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Venus222 » 14. nov 2018, 19:30

Hera var til dyrlæge i sidste uge (hun fik bla. taget en blodprøve). Den officielle grund er det årlige helbredstjek, den uofficielle grund er at jeg synes hun opføre sig aldeles foruroligende :8: :genert: = Hun er blevet fornuftig, og kan nu sagtens leve med dage hvor vi ikke laver noget særligt. :shock:

Der stikker noget under.... :gruble:

Hun blev 2 år i september, så hun er nok bare blevet voksen. Og det er ikke fordi hun er blevet kedelig eller har mistet sin humoristiske sans, men hun er min vandvids-skinke/demolition dog/møjunge. :love2:
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 14. nov 2018, 21:05

Venus222 skrev:Hera var til dyrlæge i sidste uge (hun fik bla. taget en blodprøve). Den officielle grund er det årlige helbredstjek, den uofficielle grund er at jeg synes hun opføre sig aldeles foruroligende :8: :genert: = Hun er blevet fornuftig, og kan nu sagtens leve med dage hvor vi ikke laver noget særligt. :shock:

Der stikker noget under.... :gruble:

Hun blev 2 år i september, så hun er nok bare blevet voksen. Og det er ikke fordi hun er blevet kedelig eller har mistet sin humoristiske sans, men hun er min vandvids-skinke/demolition dog/møjunge. :love2:

Det passer som regel med, at efter et par løbetider, så bliver de også mere mentalt voksne, og ikke så tossede mere. Kan det være derfor hun er blevet "normal" :D
0
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2662

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Venus222 » 14. nov 2018, 21:10

Studsgaard skrev:
Venus222 skrev:Hera var til dyrlæge i sidste uge (hun fik bla. taget en blodprøve). Den officielle grund er det årlige helbredstjek, den uofficielle grund er at jeg synes hun opføre sig aldeles foruroligende :8: :genert: = Hun er blevet fornuftig, og kan nu sagtens leve med dage hvor vi ikke laver noget særligt. :shock:

Der stikker noget under.... :gruble:

Hun blev 2 år i september, så hun er nok bare blevet voksen. Og det er ikke fordi hun er blevet kedelig eller har mistet sin humoristiske sans, men hun er min vandvids-skinke/demolition dog/møjunge. :love2:

Det passer som regel med, at efter et par løbetider, så bliver de også mere mentalt voksne, og ikke så tossede mere. Kan det være derfor hun er blevet "normal" :D


Rationelt ved jeg det godt :blush: . Det føles bare som om det er sket fra den ene dag til den næste.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 14. nov 2018, 21:21

Aya halter nu igen.
Hendes søster var på besøg i dag og efter de havde leget kunne vi se hun haltede på højre forben/pote.

Det er ikke skulderen (som sidste uge) men det ligner mere det er i foden.
Jeg har mærket alt igennem og det virker ikke som brud nogensteder. Men det er tydeligt det gør ondt, specielt lige når hun har lagt stille i noget tid.
Hun er bare en klumpe dumpe. Og det er ikke en god kombination med at det er hunde der er enormt fysiske i deres lege og smadre direkte ind i hinanden (og alt hvad der nu er i vejen for dem når de kommer spurtende) og idag løb Aya ind i den stol jeg sad på med højre forben, så jeg tænker det er der hun slog sig.

Satser virkelig på hun ikke foresætter sådan her.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20966

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 14. nov 2018, 21:31

Studsgaard skrev:Aya halter nu igen.
Hendes søster var på besøg i dag og efter de havde leget kunne vi se hun haltede på højre forben/pote.

Det er ikke skulderen (som sidste uge) men det ligner mere det er i foden.
Jeg har mærket alt igennem og det virker ikke som brud nogensteder. Men det er tydeligt det gør ondt, specielt lige når hun har lagt stille i noget tid.
Hun er bare en klumpe dumpe. Og det er ikke en god kombination med at det er hunde der er enormt fysiske i deres lege og smadre direkte ind i hinanden (og alt hvad der nu er i vejen for dem når de kommer spurtende) og idag løb Aya ind i den stol jeg sad på med højre forben, så jeg tænker det er der hun slog sig.

Satser virkelig på hun ikke foresætter sådan her.

Av :wacko:

Hvor gammel er det hun er? Kan vokseværk gøre at der ikke altid skal så meget til som når de er fuldt udvoksede? Jeg har ikke erfaring med store hunde så måske et dumt spørgsmål.
0
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2662

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Venus222 » 14. nov 2018, 21:39

Halthed on /off hos unghunde kan være et tegn på albueledsdysplasie eller OCD.
Så er der blevet taget røntgen af forben/skuldre? Racen er jo disponeret.
Senest rettet af Venus222 14. nov 2018, 22:33, rettet i alt 2 gange.
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 14. nov 2018, 21:47

Nej hun har ikke fået røntgen - men hvis det er noget der blive ved så skal hun bestemt tjekkes (hurra for sygeforsikring) det er anden gang hun halter nu. Begge gange efter voldsom leg med søsteren, og begge gange har hun både faldet og smadre ind i ting. Men nu vurderer jeg hende lige i morgen om vi skal forbi dyrlægen.
Sidste uge hjalp det jo med massage. Der var det rigtigt tydeligt at en muskel i skulderen havde sat sig fast.
1
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2662

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Venus222 » 14. nov 2018, 22:34

Studsgaard skrev:Nej hun har ikke fået røntgen - men hvis det er noget der blive ved så skal hun bestemt tjekkes (hurra for sygeforsikring) det er anden gang hun halter nu. Begge gange efter voldsom leg med søsteren, og begge gange har hun både faldet og smadre ind i ting. Men nu vurderer jeg hende lige i morgen om vi skal forbi dyrlægen.
Sidste uge hjalp det jo med massage. Der var det rigtigt tydeligt at en muskel i skulderen havde sat sig fast.


Jeg krydser fingre for at hun bare har leget lidt for vildt. :kryds:
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 15. nov 2018, 14:59

Venus222 skrev:
Studsgaard skrev:Nej hun har ikke fået røntgen - men hvis det er noget der blive ved så skal hun bestemt tjekkes (hurra for sygeforsikring) det er anden gang hun halter nu. Begge gange efter voldsom leg med søsteren, og begge gange har hun både faldet og smadre ind i ting. Men nu vurderer jeg hende lige i morgen om vi skal forbi dyrlægen.
Sidste uge hjalp det jo med massage. Der var det rigtigt tydeligt at en muskel i skulderen havde sat sig fast.


Jeg krydser fingre for at hun bare har leget lidt for vildt. :kryds:

Tak.

Hun haltede stadig meget her til morgen, så hun har været en tur forbi dyrlægen. Så nu har hun fået røntgen af både ben og skulder og det så fint ud. Men hun er øm i vækstzonerne på alle fire ben og hofter/skulder. Så de mener det er vokseværk. Og så har hun jo så også slået sig igår i den vilde leg. Så hun er beordret ro, og har fået noget smertestillende.
2
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zombie » 16. nov 2018, 11:12

Studsgaard skrev:
Venus222 skrev:
Studsgaard skrev:Nej hun har ikke fået røntgen - men hvis det er noget der blive ved så skal hun bestemt tjekkes (hurra for sygeforsikring) det er anden gang hun halter nu. Begge gange efter voldsom leg med søsteren, og begge gange har hun både faldet og smadre ind i ting. Men nu vurderer jeg hende lige i morgen om vi skal forbi dyrlægen.
Sidste uge hjalp det jo med massage. Der var det rigtigt tydeligt at en muskel i skulderen havde sat sig fast.


Jeg krydser fingre for at hun bare har leget lidt for vildt. :kryds:

Tak.

Hun haltede stadig meget her til morgen, så hun har været en tur forbi dyrlægen. Så nu har hun fået røntgen af både ben og skulder og det så fint ud. Men hun er øm i vækstzonerne på alle fire ben og hofter/skulder. Så de mener det er vokseværk. Og så har hun jo så også slået sig igår i den vilde leg. Så hun er beordret ro, og har fået noget smertestillende.


Du støtter med olier og blålæbet musling eller hvad det nu hedder?

Og nogle af de store racer må ikke få for meget mad, før så vokser de for hurtigt. Jeg ved ikke, om det er relevant her?
0
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Kæledyr"