Bedste forsikring til kat?

OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Bedste forsikring til kat?

Indlægaf OberstNasig » 8. nov 2018, 22:00

Jeg har desværre opdaget, at jeg har misset en ret vigtig information i min forsikring fra Tryg, der ikke står i selve policen, men i følgebrevet. Der står at katten ikke må have været til dyrlæge indenfor de sidste to år, dvs. hele 16 og 17 i dette tilfælde, og kostet over 1000 kroner.

Det er ret bittert at opdage for sent ift. fortrydelsesretten, men jeg har været fokuseret på selve policens indhold.
Jeg har kontaktet Tryg for at høre, hvordan jeg skal forholde mig.
Jeg overvejer dog kraftigt at skifte selskab, fordi jeg er lidt bitter over, de har skjult det så godt i mængden af papirer og at det absolut intet problem var at få lov til at betale. Så jeg føler mig ret dårligt vejledt faktisk.

Nå, men jeg skal derfor afsøge alternativer og jesus, der er meget at vælge imellem og totalt ugennemsigtigt.

Jeg kan dog fortælle, at det drejer sig om en ældre kat. Og forsikringen skal ikke stille krav om at der ikke må have været dyrelægebesøg på over 1000 kroner. indenfor de seneste to år. Hun har max kostet mig en 1900 for et besøg og behandling.

Tak :)
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Bedste forsikring til kat?

Indlægaf Sophies-mor » 8. nov 2018, 22:06

Hm... har du tjekket Agria?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Bedste forsikring til kat?

Indlægaf DenBruneMunk » 8. nov 2018, 22:07

Hvorfor ikke prøve agria.dk , de har en karenstid på 20 dage, hvor det kun er ny eller eksisterende sygdom som ikke dækkes og kan anmeldes hvis det sker i den periode.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Bedste forsikring til kat?

Indlægaf Artem » 8. nov 2018, 22:11

Måske et dumt spørgsmål, men hvad bruger man den forsikring til? :gruble:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Bedste forsikring til kat?

Indlægaf DenBruneMunk » 8. nov 2018, 22:56

Artem skrev:Måske et dumt spørgsmål, men hvad bruger man den forsikring til? :gruble:

Sygdom, når katten måske skal opereres, som cancer eller brækket ben eller dårlige tænder, alt indenfor den kategori. Du betaler måske så en selvrisiko på 600kr og så en 10 eller 20% af det resterende beløb, i stedet for den fulde regning på 13.000, betaler du måske så 1900,- :) Og de betaler resten. Du betaler så også en del mere for denne sygeforsikring.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Bedste forsikring til kat?

Indlægaf Artem » 8. nov 2018, 23:08

DenBruneMunk skrev:
Artem skrev:Måske et dumt spørgsmål, men hvad bruger man den forsikring til? :gruble:

Sygdom, når katten måske skal opereres, som cancer eller brækket ben eller dårlige tænder, alt indenfor den kategori. Du betaler måske så en selvrisiko på 600kr og så en 10 eller 20% af det resterende beløb, i stedet for den fulde regning på 13.000, betaler du måske så 1900,- :) Og de betaler resten. Du betaler så også en del mere for denne sygeforsikring.

Aha det er en sygeforsikring, var den del jeg ikke lige var med på.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Bedste forsikring til kat?

Indlægaf Hunkat » 9. nov 2018, 06:00

Vi har Dyrekassen til vores mis og har været glad for det foreløbig. Beugt to gange i år og uden problemer i øvrigt.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6973

Re: Bedste forsikring til kat?

Indlægaf Ladysparrow » 9. nov 2018, 07:20

DenBruneMunk skrev:
Artem skrev:Måske et dumt spørgsmål, men hvad bruger man den forsikring til? :gruble:

Sygdom, når katten måske skal opereres, som cancer eller brækket ben eller dårlige tænder, alt indenfor den kategori. Du betaler måske så en selvrisiko på 600kr og så en 10 eller 20% af det resterende beløb, i stedet for den fulde regning på 13.000, betaler du måske så 1900,- :) Og de betaler resten. Du betaler så også en del mere for denne sygeforsikring.


Dækker forsikringer i DK for tænder? I Sverige har de ændret det, det er ikke længere muligt at forsikre kattes tænder. :sur: Vi har Agria i Sverige og betaler 6.000 kr pr år for 3 katte. Olly som fik en infektion var indlagt i 3 døgn og selvfølgelig skete det en søndag. :cuss: 21.000 kr, vores regning var da på 6.000 + medicin.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Bedste forsikring til kat?

Indlægaf Hunkat » 9. nov 2018, 07:54

Ladysparrow skrev:
DenBruneMunk skrev:
Artem skrev:Måske et dumt spørgsmål, men hvad bruger man den forsikring til? :gruble:

Sygdom, når katten måske skal opereres, som cancer eller brækket ben eller dårlige tænder, alt indenfor den kategori. Du betaler måske så en selvrisiko på 600kr og så en 10 eller 20% af det resterende beløb, i stedet for den fulde regning på 13.000, betaler du måske så 1900,- :) Og de betaler resten. Du betaler så også en del mere for denne sygeforsikring.


Dækker forsikringer i DK for tænder? I Sverige har de ændret det, det er ikke længere muligt at forsikre kattes tænder. :sur: Vi har Agria i Sverige og betaler 6.000 kr pr år for 3 katte. Olly som fik en infektion var indlagt i 3 døgn og selvfølgelig skete det en søndag. :cuss: 21.000 kr, vores regning var da på 6.000 + medicin.


Nogle kan man. I tryg er det en tilvalgsforsikring. Men generelt er det ikke noget de er vilde med at dække, nej.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Bedste forsikring til kat?

Indlægaf OberstNasig » 9. nov 2018, 14:37

Tak for jeres indlæg. Jeg kiggede på Agria, men den er godt nok lidt dyr ift. de andre, ser det umiddelbart ud til. Til gengæld dækker de jo så op til et ret højt beløb, ser det også ud til, men jeg har faktisk kigget på Dyrekassen også, for de tilbyder højere dækning end min nuværende og så endda med samme vilkår og lavere betaling.
Jeg talte dog med Tryg idag og de sagde, at det ikke ville ændre på min forsikring at katten har været syg i 2016, fordi der nu er gået to år siden. Så det er jo godt nok. Så jeg bliver nok ved Tryg noget tid endnu, så jeg ikke skal betale et stort gebyr for at rykke selskab indenfor det første år.

Men det har da givet anledning til, at jeg også fik reflekteret over, om det overhovedet kan betale sig med en forsikring, men for nu mener jeg, at det betaler sig, men på sigt tror jeg at det er smart bare at have en høj opsparing til operationer m.v.
0
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Bedste forsikring til kat?

Indlægaf Thitida-No-Chey » 12. nov 2018, 19:39

Jeg vil sige en forsikring altid kan betale sig. Hellere betale for den og aldrig bruge den end ikke at have en og så stå og have brug for den...

Holly blev i uge 42 4000 kroner dyrere... De 1500 gav jeg, resten tog AGRIA.... De dækkede lige stort set det, jeg har betalt i forsikring, siden jeg fik hende.... Det synes jeg nu er en god handel :)
1
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Bedste forsikring til kat?

Indlægaf OberstNasig » 15. nov 2018, 17:34

Jeg måtte lige forbi og sige, at det er ironisk, dog på en træls måde, at jeg nu får behov for min forsikring, fordi jeg havde hende til sundhedstjek idag og på 10 mdr. har hun fået tandsten, mulig astma og mulig stær!
0

Tilbage til "Kæledyr"