Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28064

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. nov 2018, 08:24

Syede et legetæppe forleden til min veninde som er gravid. Det tog inkl klipning, sætte sammen og sy et par timer. Det koster dyrt i mit bækken. Jeg føler virkelig at jeg er blevet gennemtæsket og har siddet på toilettet i 10 timer med hård mave :rulle: Skulle også have syet et tæppe til Olde og en taske til Bedste til julegaver. Det kommer ikke til at ske. Jeg er SÅ glad for st jeg har booket tid hos min kiropraktor så snart jeg kommer til Dk.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28064

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. nov 2018, 08:25

Min man har iøvrigt ændret sin billet i dag. Han kommer hjem 10 dage før termin istedet for 3. Det er fint.
11
DannyZuko
Indlæg: 428
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 745

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf DannyZuko » 7. nov 2018, 08:41

Little_Woman skrev:Andre der har fået eller skal have løsnet hinder?

Jeg fik lavet hindeløsning da jeg var 40+1. Det var ca. kl. 17.30, og 2.53 om natten fødte jeg.
1
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 7. nov 2018, 11:19

Noget helt andet end hindeløsning :)

Så har jeg fået købt 7 julegaver nu :banan: Er ca. halvvejs med dem allerede. Dét er fedt!
3
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

12+6

Indlægaf Kakro05 » 7. nov 2018, 11:55

Så er nakkefold overstået. En fin usamarbejdsvillig baby med lav risiko +5900.
Vi havde nær kommet for sent.....det var umuligt at finde et sted at parkere :lol: .
Jeg tudede da vi så der stadig var liv. Totalt tosset, for vi så liv sidste uge :genert:, men vores sidste NF sidder stadig i mig. Vi fik ekstra scanningtid, fordi der var en under oplæring med, så vi så både fingre og rygrad :love2:.
Vi skal til kønscanning om ca 14 dage, jeg tror dog det er endnu en dreng :dåne:. Men altså køn er lige meget......bare den er sund og rask.
16
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: 12+6

Indlægaf Depeche_Mama » 7. nov 2018, 13:38

Kakro05 skrev:Så er nakkefold overstået. En fin usamarbejdsvillig baby med lav risiko +5900.
Vi havde nær kommet for sent.....det var umuligt at finde et sted at parkere :lol: .
Jeg tudede da vi så der stadig var liv. Totalt tosset, for vi så liv sidste uge :genert:, men vores sidste NF sidder stadig i mig. Vi fik ekstra scanningtid, fordi der var en under oplæring med, så vi så både fingre og rygrad :love2:.
Vi skal til kønscanning om ca 14 dage, jeg tror dog det er endnu en dreng :dåne:. Men altså køn er lige meget......bare den er sund og rask.


De scannede også efter fingre, tæer og rygrad, da vi var til NF - da jeg undrede mig, sagde scanningsdamen, at det er ny praksis. Det gjorde de ellers ikke i 2011, da vi ventede Storebror.

Tillykke med veloverstået scanning til jer :love:
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12982

Re: 12+6

Indlægaf godtnavn » 7. nov 2018, 14:01

Kakro05 skrev:Så er nakkefold overstået. En fin usamarbejdsvillig baby med lav risiko +5900.
Vi havde nær kommet for sent.....det var umuligt at finde et sted at parkere :lol: .
Jeg tudede da vi så der stadig var liv. Totalt tosset, for vi så liv sidste uge :genert:, men vores sidste NF sidder stadig i mig. Vi fik ekstra scanningtid, fordi der var en under oplæring med, så vi så både fingre og rygrad :love2:.
Vi skal til kønscanning om ca 14 dage, jeg tror dog det er endnu en dreng :dåne:. Men altså køn er lige meget......bare den er sund og rask.


Tillykke med at det gik godt! Jeg glæder mig så meget til det er min tur, kun 13 dage endnu! Jeg er spændt på hvornår min termin ender med at ligge, om det bliver maj eller juni, går det skidt ligesom sidst ender jeg jo med at føde før termin, og så bliver det en maj baby, min nevø skal dog konfirmeres i maj så håber lige at nå hans konfirmation og ikke føde der. Men gør alt godt og jeg får lov at gå tiden ud ender det nok med en juni baby...

Og så er jeg blevet indkaldt til en samtale med en fødselslæge grundet sidste gravidtet og fødsel, det er fint nok, men jeg er lidt træt af deres placering af samtalen, samme dag som nakkefold, men hvor nakkefold er kl 09 så er lægesamtalen 13.50, så skal på hospitalet to gange, jeg har fri den dag så det gør ikke det store, men manden vil gerne med til begge ting hvilket jo er lidt skidt ang. arbejde... Nakkefold kan nås før arbejde, men den anden er jo midt i arbejdstiden... Forstår ikke at de ikke lægger dem i forlængelse af hinanden når det er samme dag, så havde jeg foretrukket to forskellige dage...
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10685

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 7. nov 2018, 14:02

Dejligt ar høre lidt erfaringer med hindeløsning - når det ikke kan skade, så synes jeg det bliver fint at prøve. Hvis ikke jeg er moar allerede til den tid :dåne:

Jeg skal til vandgym i eftermiddag, hos en jordemoder, det går jeg til hver uge. Jeg har lige booket hende til at lave noget modningsakupunktur inden vi skal i vandet; nu skal den altså have, på de mulige tangenter, ifht at undgå at gå meget over tid og igangsættelse. Har før haft god effekt af aku, så det bliver spændende :gogo:
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10685

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 7. nov 2018, 14:06

I øvrigt, på Hvidovre sætter de ikke i gang på baggrund af IVF/ICSI-behandling; man bliver sat i gang som alle andre, hvis man går over termin med x antal dage.
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28064

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. nov 2018, 14:56

Little_Woman skrev:I øvrigt, på Hvidovre sætter de ikke i gang på baggrund af IVF/ICSI-behandling; man bliver sat i gang som alle andre, hvis man går over termin med x antal dage.


Weird, 2 af mine veninder fødte Hvidovre i 16 og 17, begge ivf, de blev begge sat igang 40+6 pga ivf.
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: 12+6

Indlægaf Kakro05 » 8. nov 2018, 07:08

godtnavn skrev:
Kakro05 skrev:Så er nakkefold overstået. En fin usamarbejdsvillig baby med lav risiko +5900.
Vi havde nær kommet for sent.....det var umuligt at finde et sted at parkere :lol: .
Jeg tudede da vi så der stadig var liv. Totalt tosset, for vi så liv sidste uge :genert:, men vores sidste NF sidder stadig i mig. Vi fik ekstra scanningtid, fordi der var en under oplæring med, så vi så både fingre og rygrad :love2:.
Vi skal til kønscanning om ca 14 dage, jeg tror dog det er endnu en dreng :dåne:. Men altså køn er lige meget......bare den er sund og rask.


Tillykke med at det gik godt! Jeg glæder mig så meget til det er min tur, kun 13 dage endnu! Jeg er spændt på hvornår min termin ender med at ligge, om det bliver maj eller juni, går det skidt ligesom sidst ender jeg jo med at føde før termin, og så bliver det en maj baby, min nevø skal dog konfirmeres i maj så håber lige at nå hans konfirmation og ikke føde der. Men gør alt godt og jeg får lov at gå tiden ud ender det nok med en juni baby...

Og så er jeg blevet indkaldt til en samtale med en fødselslæge grundet sidste gravidtet og fødsel, det er fint nok, men jeg er lidt træt af deres placering af samtalen, samme dag som nakkefold, men hvor nakkefold er kl 09 så er lægesamtalen 13.50, så skal på hospitalet to gange, jeg har fri den dag så det gør ikke det store, men manden vil gerne med til begge ting hvilket jo er lidt skidt ang. arbejde... Nakkefold kan nås før arbejde, men den anden er jo midt i arbejdstiden... Forstår ikke at de ikke lægger dem i forlængelse af hinanden når det er samme dag, så havde jeg foretrukket to forskellige dage...

Det er da tungt at de ikke ligger det nogenlunde samtidig. Jeg skal til samtale efter MD scanningen, da fik KS sidst. Jeg håber da virkelig at de ligger det mere smart end ved dig.
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: 12+6

Indlægaf Kakro05 » 8. nov 2018, 07:10

Depeche_Mama skrev:
Kakro05 skrev:Så er nakkefold overstået. En fin usamarbejdsvillig baby med lav risiko +5900.
Vi havde nær kommet for sent.....det var umuligt at finde et sted at parkere :lol: .
Jeg tudede da vi så der stadig var liv. Totalt tosset, for vi så liv sidste uge :genert:, men vores sidste NF sidder stadig i mig. Vi fik ekstra scanningtid, fordi der var en under oplæring med, så vi så både fingre og rygrad :love2:.
Vi skal til kønscanning om ca 14 dage, jeg tror dog det er endnu en dreng :dåne:. Men altså køn er lige meget......bare den er sund og rask.


De scannede også efter fingre, tæer og rygrad, da vi var til NF - da jeg undrede mig, sagde scanningsdamen, at det er ny praksis. Det gjorde de ellers ikke i 2011, da vi ventede Storebror.

Tillykke med veloverstået scanning til jer :love:


Det virkede bare ikke planlagt, da hende der scannede sagde at hun havde det hun skulle og om hende den anden havde lyst til at scanne lidt, men måske hun har gjort det uden jeg opdagede det. Jeg lå lidt med lukkede øjne og tudede lidt samtidig, så jeg kan nemt have misset det :lol:
0
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: 12+6

Indlægaf RnB » 8. nov 2018, 08:10

Kakro05 skrev:Så er nakkefold overstået. En fin usamarbejdsvillig baby med lav risiko +5900.
Vi havde nær kommet for sent.....det var umuligt at finde et sted at parkere :lol: .
Jeg tudede da vi så der stadig var liv. Totalt tosset, for vi så liv sidste uge :genert:, men vores sidste NF sidder stadig i mig. Vi fik ekstra scanningtid, fordi der var en under oplæring med, så vi så både fingre og rygrad :love2:.
Vi skal til kønscanning om ca 14 dage, jeg tror dog det er endnu en dreng :dåne:. Men altså køn er lige meget......bare den er sund og rask.


Tillykke med det fine resultat!!. Hvor er det dejligt at det var en god oplevelse.

-------------------------

Jeg har ikke været så aktiv den sidste uges tid, pga. træthed og kvalme. Kvalmen er intet i nærheden af Godtnavns (Det må virkelig være hårdt!), men føj jeg synes ikke det er sjovt at være gravid, når man har kvalme 24/7. Jeg vågner om morgenen med virkelig meget kvalme, som bliver bedre når jeg får noget mad - Jeg småspiser faktisk hele dagen, da det holder kvalmen på et ok niveau. I går købte jeg dog noget B6 vitamin, og jeg havde nærmest ingen kvalme da jeg vågnede, så krydser virkelig fingrer for at det måske kan tage det værste fremover.

Jeg er nu i uge 8 (7+2) og vi var til en tidlig scanning i går.. Der lå en lille baby med så fint hjerteblink :lun: Jeg må indrømme at jeg har været nervøs for at tabe barnet, da det ikke er så ualmindeligt. Var til babyshower for små 2 uger siden, hvor en fortalte at hun 1 måned før havde tabt i uge 6, og så sidder man selv i uge 6 og bliver helt nervøs. Så det er simpelthen så rart nu at have set at der er liv.

Jeg er tilknyttet Hvidovre, og har fået bestilt tid til nakkefold. Blodprøve bliver i slut november og nakkefold d. 7 december. Jeg glæder mig til at se vores lille baby igen :love2:
4
A 12-06-2019
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12982

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 8. nov 2018, 11:15

Jeg er vågnet helt uden kvalme :banan: Kvalmen plejer at være mindst om morgenen, men at den er helt væk er uvant, så jeg har spist en kæmp portion havregrød uden at kaste op :banan:

Jeg er så først vågnet for en time siden, da min datter var et mareridt i nat så jeg fik sovet alt for lidt. Så kvalmen kan jo nå at komme, men uanset er det fantastisk at kunne spise morgenmad uden at kaste den op! Og bare det at lave morgenmad ikke føles som et uoverskueligt projekt er vildt :lol:

I morgen er jeg alene med min datter fra 15.30 til midt om natten da min kæreste har en årlig aftale anden fredag i november, jeg er lidt mere positiv omkring det hvis jeg kan slippe for kvalme...

Nu kommer kvalmen sikkert hvor jeg har skrevet det...
3
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 9. nov 2018, 09:04

39+0 i dag. Føles som om, jeg lige har testet positiv, samtidig med utålmodigheden så småt banker på :lol:
2
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.

Tilbage til "Graviditet"