Terminstråd - alle er velkomne :)

Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bergen » 5. nov 2018, 19:31

godtnavn skrev:
girl_beat skrev:
godtnavn skrev:Herhjemme synes jeg det går rigtig skidt :( Forholdet er ramt af at jeg har så meget kvalme samtidig med at min datter er hårdt ramt af noget udefineret (nok egentlig manglen på mig hun reagerer på, samt noget udslæt vi får svar på en af de næste dage). Jeg kan intet og kaster alt op, og manden har tralvt på arbejdet, han er leder og de står og skal lave en omstrukturering, så han er træt når han kommer hjem, til en kone der er ved at falde om, en datter der er småhysterisk og et hjem der er kaos. Jeg forstår ham godt, ligesom han godt forstår mig, men vi får alligevel vrisset af hinanden. Håber virkelig den her kvalme snart bliver bedre!

Det er sgu ingen fest at være gravid når man er så hårdt ramt af kvalmen. Antihestaminerne hjælper, men de slår mig samtidig ud så jeg falder i søvn, så de kan ikke rigtig hjælpe om dagen... Og om natten hjælper de, men føler mig for træt til at tage mig ordentlig af min datter når hun vågner om natten, hvilket hun gør for meget for tiden.

Øv, det lyder også hårdt at være i :ae:

Har I fokus på at finde nogle ‘nemme løsninger’, som kan hjælpe jer gennem hverdagen? Take-away, rengøringshjælp, måltidskasser eller lign.? Så kan du forhåbentlig bruge energien på jeres datter og på egenomsorg, så længe du er så meget ramt at kvalmen.


Vi har købt rigeligt take away, men det har vi ikke råd til at blive ved med, og sundhedsmæssigt er det jo heller ikke optimalt... Jeg tror især vi er ramt fordi vi frygter der er 30 uger igen sådan her. hvis man vidste det bare var 5-10 uger mere ville det være mere overkommeligt.
Og så lever vi med at her roder mere, det eneste der ikke må rode er opvask, for så kaster jeg op når jeg går ud i køkkenet...



Har I venner eller familie, der kan aflaste?

Eller evt. købe jer hjælp til madlavning, rengøring eller lidt børnepasning?
Det behøver ikke være dyrt at bruge et effektiv ungt menneske i lokalområdet og mange 16-17 årige er virkelig fornuftige til basal rengøring/madlavning. Selv få timer kan være en hjælp.

Jeg håber, at det snart går bedre med kvalmen.
0
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Xnaiv » 6. nov 2018, 08:56

godtnavn skrev:Herhjemme synes jeg det går rigtig skidt :( Forholdet er ramt af at jeg har så meget kvalme samtidig med at min datter er hårdt ramt af noget udefineret (nok egentlig manglen på mig hun reagerer på, samt noget udslæt vi får svar på en af de næste dage). Jeg kan intet og kaster alt op, og manden har tralvt på arbejdet, han er leder og de står og skal lave en omstrukturering, så han er træt når han kommer hjem, til en kone der er ved at falde om, en datter der er småhysterisk og et hjem der er kaos. Jeg forstår ham godt, ligesom han godt forstår mig, men vi får alligevel vrisset af hinanden. Håber virkelig den her kvalme snart bliver bedre!

Det er sgu ingen fest at være gravid når man er så hårdt ramt af kvalmen. Antihestaminerne hjælper, men de slår mig samtidig ud så jeg falder i søvn, så de kan ikke rigtig hjælpe om dagen... Og om natten hjælper de, men føler mig for træt til at tage mig ordentlig af min datter når hun vågner om natten, hvilket hun gør for meget for tiden.


Øv det lyder vanvittig hårdt. :ae:
Jeg havde selv ekstrem kvalme de første 20 uger. Her hjalp bananer og citrusfrugter lidt, men tror det er helt individuelt hvad der kan hjælpe desværre.

Ty til de lette løsninger og så spørg om hjælp hvor I kan - folk er ofte ret villige til at hjælpe, man skal bare åbne munden :)
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. nov 2018, 09:21

Marott skrev:
Xnaiv skrev:Er der desuden nogen af jer herinde der har erfaring med chiliplaster som smertelindring under fødslen?



Hvad er det?


Jeg har ikke selv erfaring med dem, men i den helsekost jeg arbejdede i der solgte vi virkelig mange af dem, så noget kan de nok. Jeg læser også om dem flere og flere steder synes jeg. Jeg vil selv have nogle når jeg forhåbentligt skal føde til jul
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 6. nov 2018, 13:26

Tak for jeres beskeder! Vi svømmer desværre ikke i penge pt, vi har brændt (næsten) hele opsparingen af på bryllup i sommers, og jeg er på su samt vi pt sparer lidt op til barslen hvor manden jo skal på barselsdagpenge i 32 uger, det er normalt hans penge vi lever af da su'en kun betaler halvdelen af vores faste udgifter :)

Vi har også en robotstøvsuger som blvier den støvsugning der bliver for tiden, det er ikke optimalt men godt nok. Pt er her dog så meget rod at vi får den kørt alt for sjældent, og det er nok problemet, vi kan ikke rigtig betale sig for at få folk til at rydde op herhjemme ;) Men vi fik en rigtig god snak i går og blev enige om at her må være lidt kaos herhjemme og vi ikke skal blive sure på hinanden over det, og så har vi planlagt en date i nærmeste fremtid, så vi får lidt os tid :) Det er ikke normalt noget vi mangler men tænker det er godt lige nu hvor jeg intet oerskud har om aftenen da det er der kvalmen er værst, og det er jo der vi mest ser hinanden...


Og ang chiliplastre, jeg har nævnt det før, men afprøv det inden fødslen, en i min tidligere terminsgruppe fik en allergiks reaktion på det og kunne ikke ligge på ryggen mange dage efter fødslen grundet voldsomt udslæt, så jeg ville ikek turde uden at have afprøvet, det er op af bakke ikke at kunne ligge på ryggen med en nyfødt..
1
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 6. nov 2018, 18:02

godtnavn skrev:Tak for jeres beskeder! Vi svømmer desværre ikke i penge pt, vi har brændt (næsten) hele opsparingen af på bryllup i sommers, og jeg er på su samt vi pt sparer lidt op til barslen hvor manden jo skal på barselsdagpenge i 32 uger, det er normalt hans penge vi lever af da su'en kun betaler halvdelen af vores faste udgifter :)

Vi har også en robotstøvsuger som blvier den støvsugning der bliver for tiden, det er ikke optimalt men godt nok. Pt er her dog så meget rod at vi får den kørt alt for sjældent, og det er nok problemet, vi kan ikke rigtig betale sig for at få folk til at rydde op herhjemme ;) Men vi fik en rigtig god snak i går og blev enige om at her må være lidt kaos herhjemme og vi ikke skal blive sure på hinanden over det, og så har vi planlagt en date i nærmeste fremtid, så vi får lidt os tid :) Det er ikke normalt noget vi mangler men tænker det er godt lige nu hvor jeg intet oerskud har om aftenen da det er der kvalmen er værst, og det er jo der vi mest ser hinanden...


Og ang chiliplastre, jeg har nævnt det før, men afprøv det inden fødslen, en i min tidligere terminsgruppe fik en allergiks reaktion på det og kunne ikke ligge på ryggen mange dage efter fødslen grundet voldsomt udslæt, så jeg ville ikek turde uden at have afprøvet, det er op af bakke ikke at kunne ligge på ryggen med en nyfødt..


Godt, I har fået snakket. Det vigtige er bare, at tingene hænger sammen for jer, så må der rode lidt i krogene... Håber for dig, at du snart får det bedre igen, så der er lidt mere overskud. Jeg har haft en ret nem graviditet, og har alligevel været meeeega træt. Har mange gange prist mig lykkelig over, at Storebror herhjemme er 7 år gammel.

Jeg har haft voldsomt mange plukveer i nat og hele formiddagen. Nu er de så begyndt igen. Gad vide, om det bare er snyd, eller om der er noget under opsejling :gruble:

Jeg er 38+4, så han kan jo bare komme, hvis det er :D
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 6. nov 2018, 18:49

Depeche_Mama skrev:
godtnavn skrev:Tak for jeres beskeder! Vi svømmer desværre ikke i penge pt, vi har brændt (næsten) hele opsparingen af på bryllup i sommers, og jeg er på su samt vi pt sparer lidt op til barslen hvor manden jo skal på barselsdagpenge i 32 uger, det er normalt hans penge vi lever af da su'en kun betaler halvdelen af vores faste udgifter :)

Vi har også en robotstøvsuger som blvier den støvsugning der bliver for tiden, det er ikke optimalt men godt nok. Pt er her dog så meget rod at vi får den kørt alt for sjældent, og det er nok problemet, vi kan ikke rigtig betale sig for at få folk til at rydde op herhjemme ;) Men vi fik en rigtig god snak i går og blev enige om at her må være lidt kaos herhjemme og vi ikke skal blive sure på hinanden over det, og så har vi planlagt en date i nærmeste fremtid, så vi får lidt os tid :) Det er ikke normalt noget vi mangler men tænker det er godt lige nu hvor jeg intet oerskud har om aftenen da det er der kvalmen er værst, og det er jo der vi mest ser hinanden...


Og ang chiliplastre, jeg har nævnt det før, men afprøv det inden fødslen, en i min tidligere terminsgruppe fik en allergiks reaktion på det og kunne ikke ligge på ryggen mange dage efter fødslen grundet voldsomt udslæt, så jeg ville ikek turde uden at have afprøvet, det er op af bakke ikke at kunne ligge på ryggen med en nyfødt..


Godt, I har fået snakket. Det vigtige er bare, at tingene hænger sammen for jer, så må der rode lidt i krogene... Håber for dig, at du snart får det bedre igen, så der er lidt mere overskud. Jeg har haft en ret nem graviditet, og har alligevel været meeeega træt. Har mange gange prist mig lykkelig over, at Storebror herhjemme er 7 år gammel.

Jeg har haft voldsomt mange plukveer i nat og hele formiddagen. Nu er de så begyndt igen. Gad vide, om det bare er snyd, eller om der er noget under opsejling :gruble:

Jeg er 38+4, så han kan jo bare komme, hvis det er :D


Jeg har det ikke så godt med rod :genert: Men jeg må leve med det fordi jeg ikke selv kan yde min del og jeg kan jo se hvor hurtigt min mand løber i hverdagen for tiden, vil jo helst ikke have han knækker helt. Det lyder ret rart med en stor dreng i stedet for en baby :lol: Vi har desværre alderen i mod os til at vente så længe, ellers havde vi nok også valgt flere år mellem børnene :)

Krydser fingre for der er noget under opsejling (hvis du altså føler dig klar?) så hop i seng så snart du kan og få sovet i fald det går amok i nat :) Jeg var så "heldig" sidst at jeg blev sat i gang så jeg vidste at jeg skulle sove godt sidste nat og så ville blive sat i gang næste morgen :) Det var vidst også det eneste positive ved igangsætttelse :lol:
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 6. nov 2018, 20:20

godtnavn skrev:
Depeche_Mama skrev:
godtnavn skrev:Tak for jeres beskeder! Vi svømmer desværre ikke i penge pt, vi har brændt (næsten) hele opsparingen af på bryllup i sommers, og jeg er på su samt vi pt sparer lidt op til barslen hvor manden jo skal på barselsdagpenge i 32 uger, det er normalt hans penge vi lever af da su'en kun betaler halvdelen af vores faste udgifter :)

Vi har også en robotstøvsuger som blvier den støvsugning der bliver for tiden, det er ikke optimalt men godt nok. Pt er her dog så meget rod at vi får den kørt alt for sjældent, og det er nok problemet, vi kan ikke rigtig betale sig for at få folk til at rydde op herhjemme ;) Men vi fik en rigtig god snak i går og blev enige om at her må være lidt kaos herhjemme og vi ikke skal blive sure på hinanden over det, og så har vi planlagt en date i nærmeste fremtid, så vi får lidt os tid :) Det er ikke normalt noget vi mangler men tænker det er godt lige nu hvor jeg intet oerskud har om aftenen da det er der kvalmen er værst, og det er jo der vi mest ser hinanden...


Og ang chiliplastre, jeg har nævnt det før, men afprøv det inden fødslen, en i min tidligere terminsgruppe fik en allergiks reaktion på det og kunne ikke ligge på ryggen mange dage efter fødslen grundet voldsomt udslæt, så jeg ville ikek turde uden at have afprøvet, det er op af bakke ikke at kunne ligge på ryggen med en nyfødt..


Godt, I har fået snakket. Det vigtige er bare, at tingene hænger sammen for jer, så må der rode lidt i krogene... Håber for dig, at du snart får det bedre igen, så der er lidt mere overskud. Jeg har haft en ret nem graviditet, og har alligevel været meeeega træt. Har mange gange prist mig lykkelig over, at Storebror herhjemme er 7 år gammel.

Jeg har haft voldsomt mange plukveer i nat og hele formiddagen. Nu er de så begyndt igen. Gad vide, om det bare er snyd, eller om der er noget under opsejling :gruble:

Jeg er 38+4, så han kan jo bare komme, hvis det er :D


Jeg har det ikke så godt med rod :genert: Men jeg må leve med det fordi jeg ikke selv kan yde min del og jeg kan jo se hvor hurtigt min mand løber i hverdagen for tiden, vil jo helst ikke have han knækker helt. Det lyder ret rart med en stor dreng i stedet for en baby :lol: Vi har desværre alderen i mod os til at vente så længe, ellers havde vi nok også valgt flere år mellem børnene :)

Krydser fingre for der er noget under opsejling (hvis du altså føler dig klar?) så hop i seng så snart du kan og få sovet i fald det går amok i nat :) Jeg var så "heldig" sidst at jeg blev sat i gang så jeg vidste at jeg skulle sove godt sidste nat og så ville blive sat i gang næste morgen :) Det var vidst også det eneste positive ved igangsætttelse :lol:


Jeg tror ikke, der er noget rigtigt i gang - tror bare kroppen snyder.
Det må godt vente et par dage, så jeg kan nå i mål med julegaverne først :lol: :lol: er gået i gang, så det er overstået, inden Baby kommer :)

Jeg er heller ikke god til rod, men så må I jo tage et lille step af gangen, som overskuddet nu kan række til ..
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

39+0

Indlægaf Little_Woman » 6. nov 2018, 20:39

Besøg hos jdm i dag; fint SF-mål på 39, en dreng der er skønnet til 3000-3100 gr og med fin hjertelyd.

Næste aftale er 40+3, hvis ikke jeg har født før. Her vil hun gerne løsne hinder, hvis kroppen er moden, så der måske kan komme lidt fut i sagerne uden medicin og mere omfattende indgreb. Det synes jeg lyder fornuftigt - så tror jeg, at jeg er moden til at rykke videre fra det her sofa/tv-stadie og møde min lille dreng :lun:
4
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 6. nov 2018, 20:41

Andre der har fået eller skal have løsnet hinder?
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolibrien » 6. nov 2018, 20:45

Jeg fik dem i min sidste graviditet. Det havde ikke rigtig nogen effekt, men jeg var vist heller ikke helt moden til fødsel. Her er jeg selv 38 uger, men er endnu ikke mentalt klar til fødsel eller baby. Vil gerne lige nyde den sidste rest af "frihed", inden det går løs med baby igen.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 6. nov 2018, 20:49

Kolibrien skrev:Jeg fik dem i min sidste graviditet. Det havde ikke rigtig nogen effekt, men jeg var vist heller ikke helt moden til fødsel. Her er jeg selv 38 uger, men er endnu ikke mentalt klar til fødsel eller baby. Vil gerne lige nyde den sidste rest af "frihed", inden det går løs med baby igen.


Nej, kroppen skal vist være klar til det, før det måske har en effekt.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 6. nov 2018, 21:01

Little_Woman skrev:Andre der har fået eller skal have løsnet hinder?


Det var ikke noget, man brugte i Næstved, da jeg fødte sidst.
Nu er vi i Aalborg, og jeg ved heller ikke, om det er muligt her. Jeg har senest været ved JM i uge 36, og har først tid igen 3 dage over termin. Jeg beder helt sikkert om et indvendigt tjek da, for at høre, hvordan det hele står til.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 6. nov 2018, 21:51

Little_Woman skrev:Andre der har fået eller skal have løsnet hinder?

Jeg fik hindeløsning 40+2 kl 9, og fik veer samme dag kl 17. :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 6. nov 2018, 22:13

Sangius skrev:
Little_Woman skrev:Andre der har fået eller skal have løsnet hinder?

Jeg fik hindeløsning 40+2 kl 9, og fik veer samme dag kl 17. :)

Nogenlunde samme historie her - jeg var bare 37+2. Efter hindeløsning havde jeg ca. 1 cm blød livmoderhals og var 2 cm åben.
0
J, juli 2018.
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sof » 7. nov 2018, 05:53

Jeg fik 5 hindeløsninger (2 af dem efter termin, alle gangene fik jeg fine tal omkring åbenhed og meget lidt livmoderhals) og gik også til modnende akupunktur i de tilladte uger op til termin, uden effekt. Mit hovede var mere end klar til at føde, men min krop var ikke, det er den der afgør effekten.
0

Tilbage til "Graviditet"