Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 5. nov 2018, 14:31

Efter barnedåben i lørdags er vores aftenskrigeri nu også blevet en dagsting. For pokker, hvor er det hårdt.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 5. nov 2018, 14:38

Neenah skrev:Efter barnedåben i lørdags er vores aftenskrigeri nu også blevet en dagsting. For pokker, hvor er det hårdt.

:kram: :ae:

Kan ikke huske om I har prøvet vikler, slyngevugge og White noise? Det er noget af det, der har virket nogenlunde herhjemme.
Tror I det er kolik? Det lyder virkelig hårdt! :(
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 5. nov 2018, 14:43

Zonta skrev:
Neenah skrev:Efter barnedåben i lørdags er vores aftenskrigeri nu også blevet en dagsting. For pokker, hvor er det hårdt.

:kram: :ae:

Kan ikke huske om I har prøvet vikler, slyngevugge og White noise? Det er noget af det, der har virket nogenlunde herhjemme.
Tror I det er kolik? Det lyder virkelig hårdt! :(

Vikle virker mere eller mindre hver gang - i hvert fald kombineret med at sidde og hoppe i den. Jeg synes bare det er træls at skulle tvinge hende i søvn hver gang hun skriger.

Jeg ved faktisk ikke rigtig hvad kolik dækker over - men hvis jeg skulle skyde på noget tror jeg nærmere hun er sulten. Så nu prøver jeg at lægge hende til inden hun melder sig.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 5. nov 2018, 15:13

Neenah skrev:
Zonta skrev:
Neenah skrev:Efter barnedåben i lørdags er vores aftenskrigeri nu også blevet en dagsting. For pokker, hvor er det hårdt.

:kram: :ae:

Kan ikke huske om I har prøvet vikler, slyngevugge og White noise? Det er noget af det, der har virket nogenlunde herhjemme.
Tror I det er kolik? Det lyder virkelig hårdt! :(

Vikle virker mere eller mindre hver gang - i hvert fald kombineret med at sidde og hoppe i den. Jeg synes bare det er træls at skulle tvinge hende i søvn hver gang hun skriger.

Jeg ved faktisk ikke rigtig hvad kolik dækker over - men hvis jeg skulle skyde på noget tror jeg nærmere hun er sulten. Så nu prøver jeg at lægge hende til inden hun melder sig.

Den helt officielle definition er vist uforklarlig, langvarig gråd i minimum 3 timer om dagen, 3 dage om ugen i 3 måneder uden at barnet kan trøstes.

Har I haft hende til kiropraktor eller osteopat og få hende tjekket for spændinger og låsninger?
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 5. nov 2018, 15:26

Zonta skrev:
Neenah skrev:
Zonta skrev:
Neenah skrev:Efter barnedåben i lørdags er vores aftenskrigeri nu også blevet en dagsting. For pokker, hvor er det hårdt.

:kram: :ae:

Kan ikke huske om I har prøvet vikler, slyngevugge og White noise? Det er noget af det, der har virket nogenlunde herhjemme.
Tror I det er kolik? Det lyder virkelig hårdt! :(

Vikle virker mere eller mindre hver gang - i hvert fald kombineret med at sidde og hoppe i den. Jeg synes bare det er træls at skulle tvinge hende i søvn hver gang hun skriger.

Jeg ved faktisk ikke rigtig hvad kolik dækker over - men hvis jeg skulle skyde på noget tror jeg nærmere hun er sulten. Så nu prøver jeg at lægge hende til inden hun melder sig.

Den helt officielle definition er vist uforklarlig, langvarig gråd i minimum 3 timer om dagen, 3 dage om ugen i 3 måneder uden at barnet kan trøstes.

Har I haft hende til kiropraktor eller osteopat og få hende tjekket for spændinger og låsninger?


Vi har haft hende til kiropraktor - alt var i skønneste orden. Jeg overvejer en kraniosakralterapeut, men min mand mener ikke sådan noget virker.

Hun græder heldigvis ikke i tre timer om dagen - nok kun halvanden til to, men det er mindst 6 dage om ugen, og hun har gjort det i fem uger nu.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 5. nov 2018, 15:43

Neenah, hvs I vil prøve kræfter med en slyngevugge/hoppevugge, så har coop en på medlemstilbud lige nu - den har vi købt, men den er ikke ankommet endnu. Obs på at man skal købe ophæng ved siden af.

https://shopping.coop.dk/vare/amazonas- ... 6WEALw_wcB
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 5. nov 2018, 16:36

Spørgsmål angående barsel: min kæreste holdte påbegyndt uge plus to hele ugers barsel. Nu har vi fået brev om, at hans arbejde har søgt refusion for alle dagene og ikke kun de 14 dage, som vi havde regnet med. Vil det sige, at han nu har påbegyndt forældreorloven, og at mit arbejde så ikke vil kunne få refusion fra i morgen, når jeg tager hul på forældreorloven? I dette link står der nemlig, at den der holder først, får refusionen.

https://indberet.virk.dk/barseldk/refus ... a-refusion
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 5. nov 2018, 17:25

Så fik vi vist løst op for hårknuden herhjemme. Vi er bare begge to pressede over det nye liv og de sidste par uger og kommer så til at krybe tilbage i nogle uskønne reaktionsmønstre.

Jeg tror vi prøver at tage til parterapeut når vi kan få det arrangeret, og vi lige er kommet os.

Nå det var ikke babyrelateret. Men kan tilføje at vores tur i svømmeren gik rigtig fint også selvom t lagde ud med at skide sig selv op under armhulen. Utroligt hvor lort kan nå hen på en baby.
7
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 5. nov 2018, 17:45

Så var det min tur til breakdown. Nogle gange ville jeg ønske vi ikke havde fået det barn :(
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 5. nov 2018, 18:10

Neenah skrev:Så var det min tur til breakdown. Nogle gange ville jeg ønske vi ikke havde fået det barn :(



:ae:. Det er du bestemt ikke den først, der har tænkt. Er det skrigeriet og usikkerheden, der gør det? Det er så benhårdt og kan tage glæden ud af det meste.

Er det en generel følelse eller bare lige her og nu?

Jeg lover dig, at det bliver både bedre og sjovere :kys:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 5. nov 2018, 18:11

Mi55y skrev:Spørgsmål angående barsel: min kæreste holdte påbegyndt uge plus to hele ugers barsel. Nu har vi fået brev om, at hans arbejde har søgt refusion for alle dagene og ikke kun de 14 dage, som vi havde regnet med. Vil det sige, at han nu har påbegyndt forældreorloven, og at mit arbejde så ikke vil kunne få refusion fra i morgen, når jeg tager hul på forældreorloven? I dette link står der nemlig, at den der holder først, får refusionen.

https://indberet.virk.dk/barseldk/refus ... a-refusion


Hvordan kan det være, at han holdt mere end de 14 dage? Kan han evt. få lov at holde nogle af dagene som ferie i stedet for?
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 5. nov 2018, 18:23

Sorenspige skrev:
Neenah skrev:Så var det min tur til breakdown. Nogle gange ville jeg ønske vi ikke havde fået det barn :(



:ae:. Det er du bestemt ikke den først, der har tænkt. Er det skrigeriet og usikkerheden, der gør det? Det er så benhårdt og kan tage glæden ud af det meste.

Er det en generel følelse eller bare lige her og nu?

Jeg lover dig, at det bliver både bedre og sjovere :kys:.


Det er mest skrigeriet og at jeg bare altid er på. Der er aldrig en pause fra baby. Barsel er bare så benhårdt.

Det er bare her og nu, heldigvis. Jeg glæder mig til de her første hårde måneder er overstået. Jeg nyder det på ingen måde, og jeg ville ønske man kunne dele barslen lige fra starten, så man kun skulle være hjemme halvdelen af ugen.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 5. nov 2018, 18:29

Og så er jeg sindssygt i tvivl om hun er sulten, og om det er derfor hun skriger hele tiden. Det føles bare som om jeg ikke har så meget mælk mere.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Undtagelsen » 5. nov 2018, 18:35

Neenah skrev:Og så er jeg sindssygt i tvivl om hun er sulten, og om det er derfor hun skriger hele tiden. Det føles bare som om jeg ikke har så meget mælk mere.


Det kan være røvhårdt med sådan en lille en!

Nu ved jeg ikke hvor vigtig amningen er for dig, men hvad med at prøve at give flaske i et par døgn - evt bare som supplering.
Hvis det hjælper, er det sult.
Hvis ikke, så er det en fase :ae:
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 5. nov 2018, 18:53

Undtagelsen skrev:
Neenah skrev:Og så er jeg sindssygt i tvivl om hun er sulten, og om det er derfor hun skriger hele tiden. Det føles bare som om jeg ikke har så meget mælk mere.


Det kan være røvhårdt med sådan en lille en!

Nu ved jeg ikke hvor vigtig amningen er for dig, men hvad med at prøve at give flaske i et par døgn - evt bare som supplering.
Hvis det hjælper, er det sult.
Hvis ikke, så er det en fase :ae:

Vi har prøvet, når hun har skreget, men det gør ikke det vilde. Jo, den anden dag fik hun måske 10 ml og faldt så prompte i søvn. Den næste dag fik hun 50 ml og skreg videre.
0

Tilbage til "Forældre"