Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Debra1 » 21. okt 2018, 17:48

Allmost_Famous skrev:
3tegn skrev:Føler du dig klar til at starte op i morgen? :)

Ikke det, der ligner :genert:

Jeg har mere eller mindre ligget i sengen siden vi kom hjem forleden. Det er som om, jeg er træt i hele kroppen.

Sønnike og jeg skal have handlet til den kommende uge, og lad mig bare sige det sådan, at der vist ryger en del færdigmad i vognen :tie:


Jeg var sygemeldt i 4 uger, da jeg fik fjernet min livmoder, og jeg husker tydeligt den altoverskyggende træthed efter operationen. Du har oven i købet været igennem et langt forløb inden operationen med lav blodprocent og flere blodtransfusioner, så der er ikke noget at sige til, at du fortsat er træt. Jeg håber, at du får en blid opstart på arbejde imorgen :)
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 21. okt 2018, 22:01

Tak skal I have. Jeg prøver virkelig at lytte til min krops signaler, og passe på mig selv.

Og jeg kan bare SLET ikke sove nu. Jeg har ligget siden sønnike kom i seng, men jeg kan slet ikke finde ro til at sove. Typisk :rulle:
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tilly » 21. okt 2018, 22:20

Allmost_Famous skrev:
Tilly skrev:Øv at du ikke føler dig helt klar :kram:

Er det mest træthed du er plaget af, eller er det også stadig smerter?

Mest træthed og så nogle jag i både ryg, mave, og underliv. Ikke noget slemt, men nok til, at jeg f.eks vågner meget om natten, og det påvirker selvfølgelig trætheden.

Jeg glæder mig vildt meget til at komme i gang igen, men jeg kan også godt mærke, at jeg er nødt til at være på forkant med hvad jeg kan holde til. Den del er jeg jo ikke så pjattet med.

Jeg håber virkelig du lytter til dig selv og mærker efter.
Hvis det viser sig at du ikke er klar til at arbejde endnu, så må du jo få forlænget din sygemelding.

Jeg er ikke lige klar over hvad dit arbejde er (og det behøver du selvfølgelig ikke fortælle), men jeg mindes fra starten af dit forløb at ekstra pauser er svære at planlægge? (Dengang du skulle have tid i din arbejdstid til at ringe til din læge, helt i starten).
Er dit arbejde meget fysisk krævende?
Jeg håber i hvert fald at du kan få ekstra pauser, ved behov :kram:

Og så håber jeg at du er faldet i søvn nu, og først læser dette i morgen :kram:
4
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 22. okt 2018, 14:31

Første dag tilbage er vel overstået. Det var dejligt, men også temmelig hårdt ret hurtigt. Efter godt fire timer begyndte det at gøre decideret ondt med jag i maven (og trætheden havde sandelig også meldt sig), så der pakkede jeg mig sammen, og kørte hjem og gik i seng. Jeg sov indtil sønnike kom hjem fra skole, og ligger her stadig, bare som afslapning. Min far kommer og sørger for sønnikes transport i forbindelse med fritidsaktivitet, så jeg ikke behøver stå op lige foreløbig.

Nøj, jeg er smadret. Men det var en fantastisk velkomst, jeg fik i morges. Selvom jeg ikke bryder mig om opmærksomheden, sætter jeg stor pris på omtanken.
23
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 26. okt 2018, 19:35

3tegn skrev:Hvordan er din første uge tilbage gået?

Det er vidunderligt at være tilbage, men det er helt åndssvagt hårdt. Især i dag, hvor jeg ikke havde mulighed for at slappe af i løbet af dagen. Puha, det gør nærmest ondt over det hele, og jeg er konstant træt. Temmelig ynkeligt, egentlig. Godt, jeg kan slappe af i weekenden.

Samvittigheden overfor sønnike er stadig elendig, men når jeg er helt ovre det her pjat, må jeg finde på noget sjovt at lave med ham.

Tak for tanken :kys:
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf sigge » 27. okt 2018, 19:44

Når du er så træt og øm i denne uge, har du så talt med din TR og chef om, om det er en god idé, at du skal på fuld tid allerede i næste uge?

Det er dejligt at høre, at du nyder at være tilbage, selvom det er hårdt. Men du skal altså stadig huske at lytte til din krop. *løftet mor-pegefinger*
7
You can't spell awesome without me.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 28. okt 2018, 07:36

sigge skrev:Når du er så træt og øm i denne uge, har du så talt med din TR og chef om, om det er en god idé, at du skal på fuld tid allerede i næste uge?

Det er dejligt at høre, at du nyder at være tilbage, selvom det er hårdt. Men du skal altså stadig huske at lytte til din krop. *løftet mor-pegefinger*

Mener du i den kommende uge? Der er jeg også på deltid. Det er først ugen efter, jeg er på fuld tid :)

Jeg har fået hvilet mig godt her i weekenden foreløbig, og det er også planen at gøre det i dag, så jeg er klar til i morgen.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf sigge » 28. okt 2018, 12:42

Allmost_Famous skrev:
sigge skrev:Når du er så træt og øm i denne uge, har du så talt med din TR og chef om, om det er en god idé, at du skal på fuld tid allerede i næste uge?

Det er dejligt at høre, at du nyder at være tilbage, selvom det er hårdt. Men du skal altså stadig huske at lytte til din krop. *løftet mor-pegefinger*

Mener du i den kommende uge? Der er jeg også på deltid. Det er først ugen efter, jeg er på fuld tid :)

Jeg har fået hvilet mig godt her i weekenden foreløbig, og det er også planen at gøre det i dag, så jeg er klar til i morgen.


Det lyder godt. Jeg huskede det som, at du allerede skulle på fuld tid i den kommende uge, men det er godt at høre, at du har en uge mere på deltid.

Fortsat god heling. Jeg håber, du snart slipper for smerter og træthed.
1
You can't spell awesome without me.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 4. nov 2018, 11:37

3tegn skrev:Er det så fuld tid fra i morgen? Hvordan har du det (med det)?

Jeps, fuld tid fra i morgen. Jeg er ret spændt på det. Jeg prøver at hvile mig mest muligt hjemme, så jeg har energi på arbejde. Aftaler prøver jeg at undgå, men var dog i biffen med en veninde forleden, hvilket var rigtig godt for mig.
4
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 5. nov 2018, 15:23

Jeg er lige landet hjemme efter første dag på fuld tid. Hold kæft, det var hårdt. Nåh, men det sluttede såmænd rigtig fint - min leder tilbød at forlænge min ansættelse, og jeg fik også nogle pæne ord for mit gode arbejde.
39
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 5. nov 2018, 20:01

Hov, og så har jeg besluttet mig for, at jeg skal have fundet ud af hvordan og hvorledes med at gøre opmærksom på de to båtnakker (skodlægen og den ene af gynækologerne på OUH). Det var simpelthen ikke i orden, og det skal de ikke gøre mod flere.
16
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf HappyPaww » 5. nov 2018, 20:13

Er der egentlig kommet nogen forklaring på, hvad der var årsag til blødningerne?
0
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Fru.skruk » 5. nov 2018, 20:35

Allmost_Famous skrev:Hov, og så har jeg besluttet mig for, at jeg skal have fundet ud af hvordan og hvorledes med at gøre opmærksom på de to båtnakker (skodlægen og den ene af gynækologerne på OUH). Det var simpelthen ikke i orden, og det skal de ikke gøre mod flere.


Hvad med at tale med lægerne? Det tror jeg, er langt det mest effektive i forhold til, at de kan lære af situationen. Og det er vel det du gerne vil, ik’? Altså have, at de behandler andre kvinder med mere respekt, være mere lydhøre og ikke feje dem af med floskler? Det er selvfølgelig svært, hvis du kun kan se dem som båtnakker og skod.
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 5. nov 2018, 20:42

HappyPaww skrev:Er der egentlig kommet nogen forklaring på, hvad der var årsag til blødningerne?

Niks. Der stod bare, at der var tale om godartede forhold.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 5. nov 2018, 20:53

Fru.skruk skrev:
Allmost_Famous skrev:Hov, og så har jeg besluttet mig for, at jeg skal have fundet ud af hvordan og hvorledes med at gøre opmærksom på de to båtnakker (skodlægen og den ene af gynækologerne på OUH). Det var simpelthen ikke i orden, og det skal de ikke gøre mod flere.


Hvad med at tale med lægerne? Det tror jeg, er langt det mest effektive i forhold til, at de kan lære af situationen. Og det er vel det du gerne vil, ik’? Altså have, at de behandler andre kvinder med mere respekt, være mere lydhøre og ikke feje dem af med floskler? Det er selvfølgelig svært, hvis du kun kan se dem som båtnakker og skod.

Øh... Nej!?

Beklager, men jeg forsøgte jo at tale med dem i situationen. Havde skodlægen reageret passende, havde jeg fået behandling langt tidligere, og ville ikke være blevet så syg som jeg endte med. Ham på OUH skulle også reageret, og skulle under ingen omstændigheder have fejet mig af med 300 piller og en kontroltid flere måneder ude i fremtiden.

Det er ikke for at være strid overfor dig, men jeg kan slet ikke få ind i mit hoved, at du kommer med det forslag. Efter jeg havde været ved den kvindelige læge (ved egen læge, hende der var rystet over forløbet) snakkede jeg jo med skodlægen i telefonen, og der var han iskold da jeg nævne mine blødningsforstyrrelser - indtil han fandt ud af hvem, han havde i røret. Det vidner da om, at selv efter en kollegial snak med den kvindelige læge, tager han ikke den slags alvorligt.

Jeg ved godt, at uanset hvor hurtigt, tingene var gået, var jeg nok endt med at få den livmoder ud uanset. Men så var jeg kommet i behandling FØR jeg blev så dårlig, at jeg bogstaveligt ikke kunne noget. Jeg kan stadig ikke ret meget. Jeg glæder mig til jeg får energi til at lave mit barns mad selv, og til jeg orker at tage opvasken mere end to gange om ugen.
33
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Helbred"