Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tilly » 8. okt 2018, 19:45

Allmost_Famous skrev:
Tilly skrev:Øv det lyder som en hård dag i går :kram: Jeg håber at i dag har været bedre :)

Hvor længe er du foreløbig sygemeldt? Og er det planen at du skal starte med et lavere timetal?

Jeg stod op med sønnike og vi fik en kop te, og så hoppede jeg tilbage i seng da han var taget i skole. Der lå jeg så til kl. 14, fordi jeg havde for ondt til at stå op. Det var ikke så fedt. Det lykkedes mig at gå lidt rundt herhjemme om eftermiddagen, men jeg måtte hurtigt opgive. Jeg er ret sikker på, det er fordi jeg overgjorde det i går. Det er ris til egen røv.

Jeg skal starte op efter efterårsferien, på nedsat tid en uges tid, og så fuld tid derefter.
På mandag skal jeg til et opfølgende møde med kommunen.

Det lyder som en hurtigt optrapning, men forhåbentlig er du “fit for fight” til den tid :)

Jeg håber opfølgningsmødet med kommunen gik ok :)
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 8. okt 2018, 20:02

Mødet gik rigtig godt! Tak :kys:

Det var den samme sagsbehandler som sidst, og han var lige så god som sidst. Han har så åbenbart snakket med min leder. Det vidste jeg ikke, de gjorde. Men altså, min leder vil jo have mig tilbage på fuld tid fra dag et, og sagsbehandleren har så vist nok forklaret ham, at det ikke kommer til at ske. Han har også igen gjort meget ud af at fortælle mig, at min leder ikke har krav på at vide alting. Han har bedt om at få en kopi af kommunens lægeerklæring, og i princippet har han ikke krav på at vide andet end hvornår jeg kommer tilbage, og under hvilke vilkår. Jeg er så helt okay med, at han ser det, men der kunne jo have været, at jeg ikke brød mig om det.
17
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 9. okt 2018, 08:25

3tegn skrev:Dejligt at det går planmæssigt fremad!

Ved du noget om, hvornår du får svar på undersøgelserne, vævsprøverne osv. af livmoderen?

Kirurgen sagde vist omkring en måneds tid.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 10. okt 2018, 20:29

Jeg har været til møde med min leder i dag. Jeg ringede og bad om at få styr på opstart osv, så det fik vi snakket om. Han er temmelig irriteret over det her med at jeg skal starte på deltid, og især fordi sagsbehandleren har skrevet, at jeg skal være på deltid to dage mere end lægen gættede på. Det var lidt akavet, ærligt talt.

Jeg har også fået post fra regionen i min e-Boks. Der står bare, at der som forventet er tale om "godartede forhold" vedrørende min livmoder.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Sorenspige » 11. okt 2018, 04:18

Din leder skal tage sig sammen. To dage er jo ingenting, hvis det betyder, at du kan holde til dit arbejde.

Hvordan ser planen ud nu?
2
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf HappyPaww » 11. okt 2018, 05:15

Han lyder meget lidt rummelig :tie: Hvis jeg var dig, ville jeg nok overveje et jobskifte når overskuddet er til det...!
2
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 11. okt 2018, 06:41

Sorenspige skrev:Din leder skal tage sig sammen. To dage er jo ingenting, hvis det betyder, at du kan holde til dit arbejde.

Hvordan ser planen ud nu?

Jeg starter på deltid efter efterårsferien, og to uger efter, er det så fuld tid som normalt.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 11. okt 2018, 06:46

Ej, nu skal han ikke gøres til en skurk. Han har været meget forstående omkring nogle af de her ting, han er vist bare lidt presset efterhånden.

I princippet kunne han vist egentlig have fyret mig (jeg er ansat i et begivenhedsbestemt sygevikariat uden opsigelsesvarsel), hvilket der slet ikke har været tale om.
9
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tilly » 16. okt 2018, 14:12

Hvordan går det med dig? :)

Og føler du dig klar til snart at begynde at arbejde igen?
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 16. okt 2018, 21:28

Tilly skrev:Hvordan går det med dig? :)

Og føler du dig klar til snart at begynde at arbejde igen?

Stille, men støt fremad. Jeg kan nu sove på siden et pænt stykke tid ad gangen, og i dag lykkedes det mig at ligge på maven nogle minutter, og det var vidunderligt! Det er lidt øv at være i Lalandia uden at kunne gå i vandet eller bruge spaen i vores sommerhus her, men så hygger jeg mig bare af alene mens de andre gør deres ting.

Jeg starter på arbejde på mandag, og er temmelig spændt på hvordan, det bliver. Jeg glæder mig ubeskrivelig meget til at komme i gang igen, men jeg er også lidt nervøs for hvor hårdt, det bliver, og om jeg mon kan følge med.

Tak for omtanken :kys:
8
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tilly » 21. okt 2018, 08:23

Jeg håber du havde et godt ophold i Lalandia, trods du ikke måtte bade :)

Pøj pøj med opstart på arbejde i morgen :kram:
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 21. okt 2018, 12:07

3tegn skrev:Føler du dig klar til at starte op i morgen? :)

Ikke det, der ligner :genert:

Jeg har mere eller mindre ligget i sengen siden vi kom hjem forleden. Det er som om, jeg er træt i hele kroppen.

Sønnike og jeg skal have handlet til den kommende uge, og lad mig bare sige det sådan, at der vist ryger en del færdigmad i vognen :tie:
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tilly » 21. okt 2018, 12:26

Øv at du ikke føler dig helt klar :kram:

Er det mest træthed du er plaget af, eller er det også stadig smerter?
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 21. okt 2018, 16:15

Tilly skrev:Øv at du ikke føler dig helt klar :kram:

Er det mest træthed du er plaget af, eller er det også stadig smerter?

Mest træthed og så nogle jag i både ryg, mave, og underliv. Ikke noget slemt, men nok til, at jeg f.eks vågner meget om natten, og det påvirker selvfølgelig trætheden.

Jeg glæder mig vildt meget til at komme i gang igen, men jeg kan også godt mærke, at jeg er nødt til at være på forkant med hvad jeg kan holde til. Den del er jeg jo ikke så pjattet med.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Halldora » 21. okt 2018, 16:31

Allmost_Famous skrev:
Tilly skrev:Øv at du ikke føler dig helt klar :kram:

Er det mest træthed du er plaget af, eller er det også stadig smerter?

Mest træthed og så nogle jag i både ryg, mave, og underliv. Ikke noget slemt, men nok til, at jeg f.eks vågner meget om natten, og det påvirker selvfølgelig trætheden.

Jeg glæder mig vildt meget til at komme i gang igen, men jeg kan også godt mærke, at jeg er nødt til at være på forkant med hvad jeg kan holde til. Den del er jeg jo ikke så pjattet med.


Kære Almost Famous,
I november sidste år var jeg på operationsbordet (også på OUH), hvor jeg skulle opereres i skulderen. Jeg havde valgt en operation i lokalbedøvelse (fordi det var en mulighed - jeg spurgte specifikt, fordi jeg ikke havde nogen overhovedet til at passe på mig efter en operation i fuld bedøvelse). Anyway, jeg var trods lokalbedøvelse fuldkommen drænet af træthed i en hel måned efter indgrebet, for det er jo lige præcis det, det er - et indgreb, og tænk så blot på, hvad DIT indgreb har været; meget større kaliber end mit. Det er din livmoder, du har fået fjernet efter virkelig mange måneder, hvor du har været kastebold ml. forskellige lægefaglige instanser, og hvor din krop kun er blevet kørt længere og længere i sænk rent energimæssigt. Du skal nok komme dig, men lyt til din krops formåen i forhold til energi og ikke mindst jag. :ae: :kram: :kram:
12

Tilbage til "Helbred"