Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4861

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Kaffe » 20. okt 2018, 10:43

Jeg går i bad hver dag og bruger creme i ansigtet bagefter, når jeg husker de, og det er vel to gange om ugen. Det er oftest håndcreme, men jeg tror næppe, der er forskel. Og så smører jeg mine hænder, når jeg husker det. Jeg vasker hår hver anden dag. Jeg giver helst ikke mere end 20 kr for en shampoo. Og nå jo, barbering relevante steder.
Mit hår er meget tykt og ser sundt ud. Jeg har ikke styr på, om jeg har rynker, men det må jeg have. Dog ikke flere eller færre end andre. Så min skrabede model fungerer for mig. Undtagen mine hænder, forresten, som meget nemt bliver tørre. Jeg bør smøre meget oftere.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55653
Kontakt:

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Ado » 20. okt 2018, 11:16

Denne tråd har fået mig til at gå på luxplus og købe en masse til min hud. Som i: Lige nu og her i skrivende stund.
8
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. okt 2018, 12:03

Ado skrev:Denne tråd har fået mig til at gå på luxplus og købe en masse til min hud. Som i: Lige nu og her i skrivende stund.


Jeg har SÅ mange gode ting fra da jeg abejdede i Helsekost. Skal bare liiiige...du ved :genert:
3
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf avdotja » 20. okt 2018, 12:16

Ado skrev:Denne tråd har fået mig til at gå på luxplus og købe en masse til min hud. Som i: Lige nu og her i skrivende stund.

Så de kan stå og stirre hånende (og ubrugt) på dig hver morgen :D?
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Mani » 20. okt 2018, 13:14

Ado skrev:Denne tråd har fået mig til at gå på luxplus og købe en masse til min hud. Som i: Lige nu og her i skrivende stund.

Jeg gjorde det samme på iHerb :genert:

Jeg bruger Stridex efterfulgt af fugtighedscreme i ansigtet om morgenen efter bad. Derefter BB creme & mascara.

Om aftenen renser jeg af og bruger en ansigtsolie.

I badet bruger jeg en daglig scrub i ansigtet. Håret vasker jeg efter sport og det får en kur 2-3 gange pr måned. Jeg barberer mig efter årstid og behov. Bruger scrub 2-3 gange pr mdr og fugtighedscreme når jeg husker det (så stort set kun i vinterhalvåret, hvor især mine skinneben tørre ud).

Mine fødder får en omgang creme hver aften før sengetid og neglene er i reglen lakerede. Mine hænder får creme efter behov.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Annione » 20. okt 2018, 14:04

Det er jeg vist rimelig god til.
Bruger serum og creme i ansigtet hver morgen. Der er sf i min foundation. Renser altid make-up af og tager serum og creme på. Når jeg husker det også bryn-pleje og øjencreme.
Jeg bruger hårkur 2 gange om ugen og skrubber baller, lår, fødder og albuer med en skrubbe handske næsten hver gang jeg er i bad. Derefter smører jeg baller og lår ind i creme. Når jeg har barberer ben, tager jeg creme på efter.
Jeg bruger skrub i ansigtet 1 gang om ugen ca.
Tager neglelak af og på ca en gang om ugen - bruger altid klar lak.

En gang eller 2 om måneden bruger jeg også en dag med 2-3 ansigtsmasker.
Og når jeg har en hot date skrubber jeg hele kroppen med bodyscrub, hvis jeg ikke har gjort det inden for en uges tid. Så 2-3 gange om måneden.
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 20. okt 2018, 14:51

Jeg vasker hele kroppen med intimvask i badet, så der får ansigtet også en tur, og så bruger jeg en god ansigtscreme derefter.... that's about it :lol:
Jeg bruger ikke makeup i hverdagen ud over mascara ind imellem. Hvis jeg har haft det på, så renser jeg om aftenen med en renseserviet og så ansigtscreme igen, ellers gør jeg ikke noget. Min hud er fin, uden urenheder eller røde pletter og ikke engang rynker kan jeg prale af i større mængder.
Jeg bruger dog fed bodylotion på ben og arme når jeg har været i bad, og jeg bruger også altid balsam og gode hårprodukter fra Kevin Murphy dagligt.
Mine hår under arme og på ben vokser utroligt langsomt, er ret lyse og ikke særligt talrige, så der kan altså godt gå en rum tid mellem at de bliver ordnet, med mindre der lige er en flirt eller kæreste inde i billedet.
Bodyscrub og ansigtsmaske er også ret sjældent - det tager jo en evighed at blive færdig med badet så.

Sjovt nok havde jeg gang i hele molevitten som late teen og start tyverne - HVER aften var der rensecreme, skintonic, natcreme, øjencreme og om morgenen en let rens også og så dagcreme, maske blev brugt hver uge. Det kom jeg åbenlyst over.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55653
Kontakt:

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Ado » 20. okt 2018, 16:10

Nå, men i morgen ankommer der en pakke med anti-rynke-dagcreme og ditto natcreme. Serum. Øjencreme. Ansigstvask. Skrubbecreme og HTH-creme. Zinksalve burde jeg også have købt eftersom jeg efter mit VEET-uheld har tømt en tube ind mellem balderne.

Og efter jeg havde bestilt og betalt, gik jeg mine kurve på badeværelset igennem og fandt ikke så få plejeprodukter til ansigtet. Typisk.
2
Donna Martin Graduates!
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Fynerfin82 » 20. okt 2018, 17:57

Jeg er pænt ringe til al den slags. Jeg ville ønske at det var noget jeg var bedre til.
Jeg putter creme i ansigtet, når jeg har badet om morgenen. Og tager make up af de fleste aftener. Ca en gang om måneden husker jeg natcremen. Jeg har egentlig masser af ting stående, for ligner enten en der bruger det eller måske nærmere en, der har brug for det. I hvert fald får jeg ofte hudplejeprodukter i gave ved forskellige lejligheder. Jeg er dog begyndt at bruge en rensemaske et par gange om ugen, da min hud tror jeg er blevet teenager igen og bumserne nærmest pibler frem.
Fodpleje og neglepleje er ikke-eksisterende, jeg husker først fodcremen i det øjeblik at jeg næsten ikke kan holde ud at gå pga sprækker i hælene.
0
Katten
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12. sep 2015, 13:15
Kort karma: 31
Likede indlæg: 651

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Katten » 21. okt 2018, 07:39

Efter jeg er blevet mor og startet på et meget krævende job igen, bliver det ikke til store spaaftener. Har masser af lækre rense-og fugtmasker, diverse fodfile og skrubbeting, hårmasker mv, men der er aldrig tid, når jeg er færdig med den sidste oprydning og arbejde v. 23-tiden. Det daglige er der styr på, omend de ikke får lov at virke så længe: rens, toner, serum, anti-age dagcreme (om aftenen enten AHA/BHA eller Niacimid inden under og A-vitamin til øjenomgivelserne hveranden dag), balsam/leave-in i håret efter vask mv. Jeg barberer mig under armene hver dag, mens benene nok kun er en gang eller to ugentligt.

Neglelak har jeg ikke haft på (udover til et bryllup og nytårsaften) siden jeg blev gravid. Er allergisk over for skallet/uplejet neglelak pga håndvask/børn og mgl tid til vedligeholdelse, så hellere ingen neglelak.
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf superboa » 27. okt 2018, 20:14

Jeg er virkeligt god til at pleje mine hænder, hvilket skyldes, at de nemt bliver tørre, og så trives min håndeksem i bedste velgående :( Så mine hænder bliver smurt med creme mange gange dagligt, og med en særlig fed creme til natten.
Mine fødder bliver mest plejet i sandal-sæssonen. Der er tåneglene altid lakerede og hård hul files ofte væk. Jeg får ikke særlig meget hård hud når jeg ikke går i sandaler, så i vinterhalvåret er der langt imellem filen og cremen ;)
Mine læber plejer jeg flere gange dagligt med læbepomade.
Ansigtet bliver smurt med creme morgen + aften. Min hud bliver nemt tør og kløende, hvis ikke jeg holder den velfugtet. Desuden fjerner jeg altid make-up inden jeg går i seng og retter brynene til 1-2 gange ugentligt.
Mit hår er meget fint og klasker (endnu mere) sammen hvis det får for mange plejende produkter, så bruger kun balsam og hårkur sjældent. Prøver at komme til frisøren minimum hvert halve år, men der kan gå 7-8 måneder imellem klipningerne.
Går i bad hver dag og svinger skraberen efter behov (typisk hver anden dag). Bodylotion bruger jeg sjældent, men er meget omhyggelig med solcremen i sommerhalvåret.
1
Mynxiie
Indlæg: 10
Tilmeldt: 1. okt 2018, 12:05
Kort karma: 2
Likede indlæg: 13

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Mynxiie » 1. nov 2018, 14:14

Jeg husker vitaminpiller hver morgen, ansigtsvask/creme morgen og aften, fodcreme hver aften, kreatin-hårkur 1-2 gange i ugen og jeg har altid neglelak på hænder og fødder.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf avdotja » 1. nov 2018, 15:04

Jeg bruger serum+bha+alm creme i ansigtet når jeg har været i bad (hvilket jeg som udgangspunkt er hver dag). Håret bliver vel vasket en 2-3 gange om ugen i snit (i perioder efterfulgt af noget leave-in balsamagtigt), armhuler og ben barberers ca en gang om ugen og derudover kommer der negleklipning/trimning af bikinilinjen/fjernelse af hård hud/lignende når det nu skønnes nødvendigt.

Jeg bruger læbepomade og håndcreme flere gange om dagen.

Jeg synes ærlig talt det er træls at skulle bruge tid på at smøre tre forskellige ting i ansigtet, hver evige eneste dag - men det er det der virker bedst for min hud. Derudover synes jeg tidsforbruget er ganske fornuftigt.
0
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Purple » 1. nov 2018, 19:19

Jeg er faktisk ret god til det :engel:

Hver morgen:
- renser jeg min hud
- bruger T-zone peeling (Pudderdåserne)
- ansigtscreme i form af Eucerin Hyaluron Filler Concentrate + evt. lidt alt i en creme fra pudderdåserne.
Derefter en let farvet foundation med 40 SPF (fra pudderdåserne) og lidt makeup at slutte af på.

Aften:
- Afrens igen med mild rens
https://www.matas.dk/matas-micellar-wat ... tered=True
- Så får huden T-zone peeling
- A vitamin i form af Super3 Booster
- et strejf hen over øjenvipperne med M2 til vipper
- og fugt, enten Eucerin Hyaluron Filler Concentrate eller Pudderdåsernes alt i en creme:
https://www.matas.dk/pudderdaaserne-alt ... ered=False
- Der udover også Niacinamid fra pudderdåserne :D

OG.. så sover jeg ALTID med silkepudebetræk... Det var en kæmpe forandring for mig! Både min hud og mit hår er noget HELT andet! Bomuldsbetræk er bare øv i forhold til! Suger al fugt ud af både hår og hud! :boo:

Og neglene... Der bruger jeg Depend Gellack, som jeg selv klarer når det er nødvendigt... og er ret "kendt" for at have pæne naturlige negle :-D :slem: (eller så naturlige de nu kan blive med lak på! :-D )

Spiser dagligt disse 2 kosttilskud, primært rettet mod hår, negle og hud:
Silicium: https://www.matas.dk/silicium-20-mg-ber ... ered=False
og dette fra Iherb: Natrol, Skin, Hair & Nails, Advanced Beauty
https://dk.iherb.com/pr/Natrol-Skin-Hai ... ules/72135

Håret bliver 95 % af tiden kun vasket med balsam (Curly girl metoden) - aldrig glattet, kun føn ved meget lav varme. Mit hår er SÅ lækkert efter jeg droppede det meste af shampooen, slet slet ikke tørt mere! :banan:

Bodylotion... Hver anden dag cirka... Hænderne: Flere gange hver dag! :)

Læbepomade bruges en del gange hver dag pt - alt efter behov :)

Det tager ikke ret lang tid faktisk - ren rutine! :blush2:
- Kun neglene der tager en god del tid, når lakken skal skiftes! :-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Jedi » 1. nov 2018, 21:56

Purple skrev:Jeg er faktisk ret god til det :engel:


Håret bliver 95 % af tiden kun vasket med balsam (Curly girl metoden) - aldrig glattet, kun føn ved meget lav varme. Mit hår er SÅ lækkert efter jeg droppede det meste af shampooen, slet slet ikke tørt mere! :banan:

:-D


Hvilken balsam vasker du hår i? :)
0

Tilbage til "Skønhed"