Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 16. okt 2018, 10:09

FormerlyKnownAs skrev:
godtnavn skrev:Jeg er netop hjemvendt fra brylluprejse, at rejse hele natten kan ikke anbefales som gravid, slet ikke med en datter der sover ovenpå en i flyet så jeg fik næsten ikke sovet... Vi blev hentet kl 21 i går aftes på hotellet og vi var hjemme kl 06 i morges, næsten uden søvn... Heldigvis kunne min mor tage vores datter i dag så vi kunne indhente søvn, datteren sov jo hele vejen og var fuld af energi kl 07.45... Så jeg tror vi alle får den bedste dag sådan, vi forældre var ikke meget værd i morges så tror hun hygger med en bedstemor med masser af overskud :D

Tilgengæld har vi bestilt en skanning om et par timer, så passer det ogås med at hente datteren efter hendes middagslur. Jeg kan mærke nervøsiteten har ramt, håber alt er godt!


Pjat med dig. Jeg glæder mig da for eksempel helt vildt til at rejse alene voksen i 18 timer med en 5,5 årig når jeg er 35+5 med en flyvning på først 1,5 og så 12 timer i streg og så være alene med ham i 4 uger frem :fløjt: :stoned:

Håber at i havde en dejlig tur og nu har fået hvilet ud :kys:


Krydser fingre for at den 5,5 årige sover hele vejen i eget sæde :D Jeg vidste godt det ikke ville være let, men er overrasket over hvor hårdt det var. Jeg faldt i søvn i metroen fra lufthavnen og vågnede på hvert stop når den stoppede, tilgengæld kastede jeg op flere gange på hjemturen fordi sådan en flylanding ikke er god til kvalme og når den først har sat sig som opkast stopper min krop ikke...

Det hjalp heller ikke på det med datteren at det selvfølgelig var igår at to hjørnetænder brød igennem, det gav meget sur og ked af det 1½ årig datter så en rejse oveni var bare op af bakke... Jeg vågnede sindssyg sulten for små 2 timer siden og har ikke kunne sove siden, manden sover stadig ved siden af mig, men må vække ham om 10 minutter da vi så skal afsted :D
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. okt 2018, 10:16

godtnavn skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
godtnavn skrev:Jeg er netop hjemvendt fra brylluprejse, at rejse hele natten kan ikke anbefales som gravid, slet ikke med en datter der sover ovenpå en i flyet så jeg fik næsten ikke sovet... Vi blev hentet kl 21 i går aftes på hotellet og vi var hjemme kl 06 i morges, næsten uden søvn... Heldigvis kunne min mor tage vores datter i dag så vi kunne indhente søvn, datteren sov jo hele vejen og var fuld af energi kl 07.45... Så jeg tror vi alle får den bedste dag sådan, vi forældre var ikke meget værd i morges så tror hun hygger med en bedstemor med masser af overskud :D

Tilgengæld har vi bestilt en skanning om et par timer, så passer det ogås med at hente datteren efter hendes middagslur. Jeg kan mærke nervøsiteten har ramt, håber alt er godt!


Pjat med dig. Jeg glæder mig da for eksempel helt vildt til at rejse alene voksen i 18 timer med en 5,5 årig når jeg er 35+5 med en flyvning på først 1,5 og så 12 timer i streg og så være alene med ham i 4 uger frem :fløjt: :stoned:

Håber at i havde en dejlig tur og nu har fået hvilet ud :kys:


Krydser fingre for at den 5,5 årige sover hele vejen i eget sæde :D Jeg vidste godt det ikke ville være let, men er overrasket over hvor hårdt det var. Jeg faldt i søvn i metroen fra lufthavnen og vågnede på hvert stop når den stoppede, tilgengæld kastede jeg op flere gange på hjemturen fordi sådan en flylanding ikke er god til kvalme og når den først har sat sig som opkast stopper min krop ikke...

Det hjalp heller ikke på det med datteren at det selvfølgelig var igår at to hjørnetænder brød igennem, det gav meget sur og ked af det 1½ årig datter så en rejse oveni var bare op af bakke... Jeg vågnede sindssyg sulten for små 2 timer siden og har ikke kunne sove siden, manden sover stadig ved siden af mig, men må vække ham om 10 minutter da vi så skal afsted :D


Jeg hsr det modsat og bliver altid overrasket over hvor nemt det er at flyve med børn :lol: men det er jo heller ikke optimalt når man er dårlig og barnet er pylret for tænder. Æv.

Jeg plejer at holde C vågen det første stræk og så når vi skal på den lange tur så er han ved at segne at træthed og sover 8-9 timer og har så 2-3 vågne timer med tv, iPad, bog...et eller andet. Modsat mig selv som aldrig kan sove på fly :(
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 16. okt 2018, 11:14

Formerly - skal din mand ikke med til fødslen?
(beklager hvis du har skrevet det før)
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. okt 2018, 11:20

Urtekussen skrev:Formerly - skal din mand ikke med til fødslen?
(beklager hvis du har skrevet det før)


Jo det er da bestemt planen. Han kommer et par dage før termin. Living on the edge ;)
3
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 16. okt 2018, 15:37

Blev sat 3-4 dage tilbage, og det gør mig pisse bange fordi da vi mistede blev jeg også sat en del tilbage (meget mere dog), så havde sagt til mig selv at to dage tilbage ville være fint, desværre var det mere og det gør mig bange :(
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 16. okt 2018, 17:05

godtnavn skrev:Blev sat 3-4 dage tilbage, og det gør mig pisse bange fordi da vi mistede blev jeg også sat en del tilbage (meget mere dog), så havde sagt til mig selv at to dage tilbage ville være fint, desværre var det mere og det gør mig bange :(

Jeg havde to tidlige scanninger og NF og fik 3 forskellige terminsdatoer.
Blev sat 5 dage tilbage til NF og har en sprællevende baby i armene lige pt. :kram:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 16. okt 2018, 17:36

godtnavn skrev:Blev sat 3-4 dage tilbage, og det gør mig pisse bange fordi da vi mistede blev jeg også sat en del tilbage (meget mere dog), så havde sagt til mig selv at to dage tilbage ville være fint, desværre var det mere og det gør mig bange :(


Det hele er fortsat så småt, at det kan være svært at måle helt præcist, der er derfor altid en måleusikkerhed, som sagtens kan være til din fordel.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 16. okt 2018, 18:13

Tak for jeres beskeder :kys: Jeg ved jo godt det er meget usikkert med de målinger, baby er jo kun 11 mm nu :) Jeg ved godt at jeg ikke bør være nervøs, men det er jeg, fordi frygten for sidst kommer op, men sidst var fosteret gået til tidligere, så det er jo allerede bedre :) Jeg tror bare lige jeg skal troen på det igen, havde en del smerter de sidste dage og var derfor nervøs, men alt så jo fint ud, men scanningen fik bare ikke al angsten væk, men her nogle timer senere er den langt mindre end før :)
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 16. okt 2018, 20:03

Godtnavn: I øvrigt kan jeg så fortælle, at jeg ved præcis hvornår sønnike er undfanget (vi havde kun sex én gang den cyklus...) og det passede ikke med termin - tror det var sådan noget med, at han skulle være undfanget en uge inden vi overhovedet havde sex eller noget i den stil. Måske en uge efter :stoned:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 16. okt 2018, 20:15

Zonta skrev:Godtnavn: I øvrigt kan jeg så fortælle, at jeg ved præcis hvornår sønnike er undfanget (vi havde kun sex én gang den cyklus...) og det passede ikke med termin - tror det var sådan noget med, at han skulle være undfanget en uge inden vi overhovedet havde sex eller noget i den stil. Måske en uge efter :stoned:


Altså man har ved nogle mænd konstateret levende sædceller i op til 11 dage efter udløsningen - si'r det bare :lol:
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

9+4

Indlægaf Kakro05 » 17. okt 2018, 08:40

godtnavn; Det er ikke sjovt at sidde med frygte for at miste. Min angst for Nf er tilbage, selvom alt så fint ud i fredags. I dag er der 3 uger til NF. Tiden må godt gå stærkt nu.


Min læge eller sygehuset har så glemt at bestille blodprøve til doubletesten. Så vi må ringe til vores læge i morgen og så må jeg afsted igen mandag. Jeg kan bare godt mærke at det stresser mig, selvom jeg godt ved at der er tid nok. Jeg har bare brug for at den scanning går helt perfekt denne gang.
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 18. okt 2018, 07:54

Jeg er i sådan et underligt limbo, hvor jeg ikke rigtigt gider at være gravid mere - men jeg er heller ikke klar til at føde... Er der andre, der har haft det sådan hen i mod de sidste uger? :genert:

I det store og hele klarer min krop det pænt, og jeg får stadig komplimenter for min “Har du slugt en fodbold?”-mave, men det er alligevel ved at være lidt tungt og besværligt at slæbe rundt på. Har temmelig meget på fornemmelsen, at junior har fundet vej ned mod bækkenet, som har givet sig og fået en anderledes tyngdefornemmelse de sidste dage. Er det normalt omkring uge 37?
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 18. okt 2018, 09:16

girl_beat skrev:Jeg er i sådan et underligt limbo, hvor jeg ikke rigtigt gider at være gravid mere - men jeg er heller ikke klar til at føde... Er der andre, der har haft det sådan hen i mod de sidste uger? :genert:

I det store og hele klarer min krop det pænt, og jeg får stadig komplimenter for min “Har du slugt en fodbold?”-mave, men det er alligevel ved at være lidt tungt og besværligt at slæbe rundt på. Har temmelig meget på fornemmelsen, at junior har fundet vej ned mod bækkenet, som har givet sig og fået en anderledes tyngdefornemmelse de sidste dage. Er det normalt omkring uge 37?


Jeg har det fuldstændigt ligesådan - og det er mere end normalt, at du får tyngdefornemmelsen. Jeg er jo andengangs, og har haft tyngden siden uge 30-32 stykker (husker det ikke nøjagtigt).

Jeg er belastet fysisk af denne graviditet - og denne gang er mine slimhinder totalt udtørret, så jeg kan slet ikke få vejret ordentligt om natten - så min søvn er mega påvirket, hvilket i dén grad påvirker mit overskud og humør om dagen, desværre.

Jeg er rigtigt klar til at få mere mobilitet tilbage, men jeg er ikke helt klar til at slippe graviditeten, jeg ved med sikkerhed, der er det sidste barn, så det er lidt vemodigt. Samtidig er jeg også bekymret for fødslen denne gang, fordi min første fødsel var temmeligt hård ved både mig og vores søn.
Så ja - det hele er ambivalent inden i mig, og jeg føler mig noget hudløs :genert:
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 18. okt 2018, 10:08

Depeche_Mama skrev:
girl_beat skrev:Jeg er i sådan et underligt limbo, hvor jeg ikke rigtigt gider at være gravid mere - men jeg er heller ikke klar til at føde... Er der andre, der har haft det sådan hen i mod de sidste uger? :genert:

I det store og hele klarer min krop det pænt, og jeg får stadig komplimenter for min “Har du slugt en fodbold?”-mave, men det er alligevel ved at være lidt tungt og besværligt at slæbe rundt på. Har temmelig meget på fornemmelsen, at junior har fundet vej ned mod bækkenet, som har givet sig og fået en anderledes tyngdefornemmelse de sidste dage. Er det normalt omkring uge 37?


Jeg har det fuldstændigt ligesådan - og det er mere end normalt, at du får tyngdefornemmelsen. Jeg er jo andengangs, og har haft tyngden siden uge 30-32 stykker (husker det ikke nøjagtigt).

Jeg er belastet fysisk af denne graviditet - og denne gang er mine slimhinder totalt udtørret, så jeg kan slet ikke få vejret ordentligt om natten - så min søvn er mega påvirket, hvilket i dén grad påvirker mit overskud og humør om dagen, desværre.

Jeg er rigtigt klar til at få mere mobilitet tilbage, men jeg er ikke helt klar til at slippe graviditeten, jeg ved med sikkerhed, der er det sidste barn, så det er lidt vemodigt. Samtidig er jeg også bekymret for fødslen denne gang, fordi min første fødsel var temmeligt hård ved både mig og vores søn.
Så ja - det hele er ambivalent inden i mig, og jeg føler mig noget hudløs :genert:

Jeg er også helt bevidst om, at det er sidste (og eneste) barn, så tænker at jeg burde nyde graviditeten sådan hele tiden-agtigt og give baby i maven fuldt fokus. Men selvom jeg prøver, og da også har stunder hvor jeg bare sidder og nyder bevægelserne derinde fra, er min hjerne vist ikke gearet til at gå så meget op i det :gruble:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 18. okt 2018, 10:58

Jeg er babyklar. Og lige nu synes jeg ikke det er vemodigt at det er sidste graviditet :lol:

Men det kommer måske.

Jeg har været til jordmoder - er 2 cm åben og der er en 1/2 cm livmoderhals tilbage. Hun lavede hindeløsning.

Da jeg lagde mig op sagde hun, at jeg havde en plukkeve. Jeg kan overhovedet ikke mærke dem, åbenbart. Men det er da rart at komme op på 2 cm uden at mærke til det - sidst mærkede jeg det først efter 4 cm.

Har fået streng besked på at komme ind når veerne starter, hun tror det nok skal gå hurtig.

Håber det begynder i morgen tidlig :D
10
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Graviditet"