Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 14. okt 2018, 17:17

Little_Woman skrev:
Depeche_Mama skrev:
Little_Woman skrev:Jeg regner, som skrevet, med at være der måske 3-4 dage - så det er jo lidt en anden situation, end når man regner med at føde og smutte hjem efter et par timer. Hell, jeg har snacks med bare jeg skal med toget i 30 minutter :-D


Tror også vi skal have lidt - nogle juicebrikker, gode müslibarer og evt. nødder også. Gerne noget nemt og med sukker i, hvis det ender med at trække ud. Må jeg spørge om årsagen til de 3-4 dage? (Helt frivilligt med svar selvfølgelig :kys: )


Jeg er kommet i ‘sårbart team’, så jeg kan blive derinde op til 5 dage, for at jeg kan blive tryg ved alt det nye. Det er grundet medicinforbrug og et svært og langt fertilitetsforløb forud for denne (også svære) graviditet. Altså, det er et tilbud, ikke et krav eller tvang - men som enlig mor til første barn, tænker jeg klart at udnytte det så længe jeg gider, til at få amningen op, nogen der laver mad, vasket tøjet, mulighed for vejledning etc. :-) Det kan jo også være jeg smutter efter en dag eller to, men umiddelbart tænker jeg, som skrevet, at udnytte den mulighed :)

Det er også derfor jeg har haft mere jordemoderkonyakt end sædvanligt.


Tak for svar - det er da virkelig en god tryghed at have, særligt når du skal være alene om Mini. Da vi fik den første, var det i Næstved. Det var rigtigt fint at være på barselsafsnittet, vi var der et par dage, da han lå den første nat på neonatal grundet lavt blodsukker.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 14. okt 2018, 17:27

Jeg må så virkelig anbefale sygeplejerskerne på Roskildes neonatalafsnit. Der har intet snak været om ammebrikker eller noget andet. De er så gode til at støtte op og hjælpe til. Jeg er som L_W sårbar gravid, og efter en ret hård nat, hvor der åbenbart var 6 for tidligt fødte for meget (!!!!!!) på en firmandsstue med 4 babyer, 6 forældre og udskiftning og flyt af disse flere gange i løbet af natten har de nu tryllet og Zoe og jeg har fået en enmandsstue :love: det er guld værd, og de er bare så søde til at forklare og instruere i hvordan jeg bedst får hende lagt til og får hende til at sutte.

*nu må jeg nok hellere liste om i den anden tråd, det er bare så hyggeligt herinde*
4
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 14. okt 2018, 17:28

Hun er i øvrigt nummer 2 Zoe(y) i denne uge, så jeg ender måske med et populært pigenavn alligevel :lol:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 14. okt 2018, 18:00

Moxy-lady skrev:Hun er i øvrigt nummer 2 Zoe(y) i denne uge, så jeg ender måske med et populært pigenavn alligevel :lol:


Der er også en i min terminsgruppe :)
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 14. okt 2018, 18:25

Moxy-lady skrev:Hun er i øvrigt nummer 2 Zoe(y) i denne uge, så jeg ender måske med et populært pigenavn alligevel :lol:

Jeg kender den anden Zoe :lol: Eller.. Kender og kender... Det er en af mine veninders niece. Kan i øvrigt fortælle, at de har haft bestemt det pigenavn i 6-7 år :lol:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 14. okt 2018, 20:33

Depeche_Mama skrev:
Little_Woman skrev:
Depeche_Mama skrev:
Little_Woman skrev:Jeg regner, som skrevet, med at være der måske 3-4 dage - så det er jo lidt en anden situation, end når man regner med at føde og smutte hjem efter et par timer. Hell, jeg har snacks med bare jeg skal med toget i 30 minutter :-D


Tror også vi skal have lidt - nogle juicebrikker, gode müslibarer og evt. nødder også. Gerne noget nemt og med sukker i, hvis det ender med at trække ud. Må jeg spørge om årsagen til de 3-4 dage? (Helt frivilligt med svar selvfølgelig :kys: )


Jeg er kommet i ‘sårbart team’, så jeg kan blive derinde op til 5 dage, for at jeg kan blive tryg ved alt det nye. Det er grundet medicinforbrug og et svært og langt fertilitetsforløb forud for denne (også svære) graviditet. Altså, det er et tilbud, ikke et krav eller tvang - men som enlig mor til første barn, tænker jeg klart at udnytte det så længe jeg gider, til at få amningen op, nogen der laver mad, vasket tøjet, mulighed for vejledning etc. :-) Det kan jo også være jeg smutter efter en dag eller to, men umiddelbart tænker jeg, som skrevet, at udnytte den mulighed :)

Det er også derfor jeg har haft mere jordemoderkonyakt end sædvanligt.


Tak for svar - det er da virkelig en god tryghed at have, særligt når du skal være alene om Mini. Da vi fik den første, var det i Næstved. Det var rigtigt fint at være på barselsafsnittet, vi var der et par dage, da han lå den første nat på neonatal grundet lavt blodsukker.


Jeg har det også som om jeg har vundet i lotto - det gør mig rigtig tryg af vide, at jeg har den mulighed. Jeg er ikke bekymret for om jeg kan tage mig af min søn, selvfølgelig kan jeg det, men ekstra service og professionel omsorg - ja tak :gogo: Og så er det jo mit netværk der kommer til at træde til - med hjælp til praktiske ting, når jeg er hjemme igen :)
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

9+2

Indlægaf Kakro05 » 15. okt 2018, 11:23

Vi pakkede kort, snacks, tøj til mor og bebs til hjemturen. Barnevognen hentede min mand dagen efter (vi havde ikke bil). jeg var i fødsel fra fredag til søndag, så vi fik brug for både snacks og kort :lol:.
Jeg har ønsket at føde på holbæk denne gang (jeg er tilknyttet Roskilde), så det håber jeg at jeg får lov til. Jeg gad godt vide hvornår man får det at vide?

Vi fortalte min mor at hun skal være mormor igen i lørdags. Hun blev vist rigtig glad (min mand fortalte det....jeg har lidt svært ved den slags). Hun begyndte at græde. Nøj, hvor jeg glæder mig vi kan offentliggøre det efter Nf.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

35+6

Indlægaf Little_Woman » 15. okt 2018, 11:36

alfe skrev:
Little_Woman skrev:Jeg er på efterårstur på Langeland, hos min mors kæreste, sammen med min mor - så dejligt bare at blive vartet op og serviceret. Søndag tager jeg en overnatning i Vejle hos min kusine, for at se dem og deres nye hus. Og så er jeg færdig med at suse rundt, indtil den lille mand har meldt sin ankomst.

Og ja, jeg har vandrejournalen med, in case jeg får brug for assistance :nerve: :genert:


Ellers er Kolding sygehus et ganske fint sted at føde, når det er uplanlagt og for tidligt. Siger hende der fødte 35+4, der var på ferie lidt uden for Vejle :fløjt:


Ingen fødsel i provinsen - om 1,5 time er jeg hjemme i Storkøbenhavn - puha :lol2:

Efter 4 dage med familiebesøg to steder i landet, glæder jeg mig afsindigt til at komme hjem til egen seng og egen sofa og eget tv :lun: Mit snakkebehov er dækket for de næste par dage!
3
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 15. okt 2018, 12:23

Vi er virkelig på bar bund med navn.... Det er begyndt at irritere mig temmeligt meget :tie:
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 15. okt 2018, 16:48

Depeche_Mama skrev:Vi er virkelig på bar bund med navn.... Det er begyndt at irritere mig temmeligt meget :tie:


Lav en navnetråd - vi hjælper gerne :gogo:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: 35+6

Indlægaf girl_beat » 15. okt 2018, 18:18

Little_Woman skrev:Ingen fødsel i provinsen - om 1,5 time er jeg hjemme i Storkøbenhavn - puha :lol2:

Efter 4 dage med familiebesøg to steder i landet, glæder jeg mig afsindigt til at komme hjem til egen seng og egen sofa og eget tv :lun: Mit snakkebehov er dækket for de næste par dage!

Jeg tager en lignende tur i denne uge og glæder mig også allerede til at komme hjem igen :genert:

God idé at medbringe vandrejournalen - det havde jeg ikke lige tænkt på. For en sikkerheds skyld har jeg takket nej til nogle sociale arrangementer, så programmet ikke bliver for hektisk; jeg har brug for at slappe af!
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 15. okt 2018, 18:21

Little_Woman skrev:
Depeche_Mama skrev:Vi er virkelig på bar bund med navn.... Det er begyndt at irritere mig temmeligt meget :tie:


Lav en navnetråd - vi hjælper gerne :gogo:


Åh, jeg har luret lidt, og velmenende venner, kollegaer og familie har oversvømmet os med forslag, men der er bare ikke nogen, der rammer... Tror vi er mættet ift. forslag :kys:

Vi vil egentlig gerne udenom top50, det ville vi også sidst - i 2011 fik vi en Arthur, og dengang var det faktisk specielt, believe it or not - det er jo så eksploderet for vildt i popularitet, så man kan altså ikke vide sig for sikker...
2
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: 35+6

Indlægaf Little_Woman » 15. okt 2018, 19:37

girl_beat skrev:
Little_Woman skrev:Ingen fødsel i provinsen - om 1,5 time er jeg hjemme i Storkøbenhavn - puha :lol2:

Efter 4 dage med familiebesøg to steder i landet, glæder jeg mig afsindigt til at komme hjem til egen seng og egen sofa og eget tv :lun: Mit snakkebehov er dækket for de næste par dage!

Jeg tager en lignende tur i denne uge og glæder mig også allerede til at komme hjem igen :genert:

God idé at medbringe vandrejournalen - det havde jeg ikke lige tænkt på. For en sikkerheds skyld har jeg takket nej til nogle sociale arrangementer, så programmet ikke bliver for hektisk; jeg har brug for at slappe af!


Tag du den med og nyd turen - så er du snart hjemme i København igen :)
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 16. okt 2018, 09:53

Jeg er netop hjemvendt fra brylluprejse, at rejse hele natten kan ikke anbefales som gravid, slet ikke med en datter der sover ovenpå en i flyet så jeg fik næsten ikke sovet... Vi blev hentet kl 21 i går aftes på hotellet og vi var hjemme kl 06 i morges, næsten uden søvn... Heldigvis kunne min mor tage vores datter i dag så vi kunne indhente søvn, datteren sov jo hele vejen og var fuld af energi kl 07.45... Så jeg tror vi alle får den bedste dag sådan, vi forældre var ikke meget værd i morges så tror hun hygger med en bedstemor med masser af overskud :D

Tilgengæld har vi bestilt en skanning om et par timer, så passer det ogås med at hente datteren efter hendes middagslur. Jeg kan mærke nervøsiteten har ramt, håber alt er godt!
7
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. okt 2018, 10:03

godtnavn skrev:Jeg er netop hjemvendt fra brylluprejse, at rejse hele natten kan ikke anbefales som gravid, slet ikke med en datter der sover ovenpå en i flyet så jeg fik næsten ikke sovet... Vi blev hentet kl 21 i går aftes på hotellet og vi var hjemme kl 06 i morges, næsten uden søvn... Heldigvis kunne min mor tage vores datter i dag så vi kunne indhente søvn, datteren sov jo hele vejen og var fuld af energi kl 07.45... Så jeg tror vi alle får den bedste dag sådan, vi forældre var ikke meget værd i morges så tror hun hygger med en bedstemor med masser af overskud :D

Tilgengæld har vi bestilt en skanning om et par timer, så passer det ogås med at hente datteren efter hendes middagslur. Jeg kan mærke nervøsiteten har ramt, håber alt er godt!


Pjat med dig. Jeg glæder mig da for eksempel helt vildt til at rejse alene voksen i 18 timer med en 5,5 årig når jeg er 35+5 med en flyvning på først 1,5 og så 12 timer i streg og så være alene med ham i 4 uger frem :fløjt: :stoned:

Håber at i havde en dejlig tur og nu har fået hvilet ud :kys:
2

Tilbage til "Graviditet"