Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 14. okt 2018, 09:29

Jeg regner med at blive på hospitalet i nogle dage, men der er tøj til mig/baby så længe og bleer/bind, så jeg ikke behøver pakke kluns til os begge til fx 4 dage. Men selvfølgelig også noget tøj til os begge.

Ellers tænker jeg babydyne, autostol, personlige plejeartikler/medicin, sutsko/morgenkåbe, oplader, mobil, ammepude og pusletaske. Og snacks :lol: og hvis jeg glemmer noget, kan mine besøgende købe/tage det med.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Joe » 14. okt 2018, 10:29

Jeg var på hospitalet (Hvidovre) i fem dage. Havde pakket snacks til fødslen (blev ikke relevant, men var rart nok senere), joggingbukser, ammebh’er, varme sokker og kimono til mor, tøj til far, hjemturstøj til baby, toiletsager og medicin, oplader, ipad, lille bamse til baby.

Da min mor kom, fik jeg hende til at tage flere ammebh’er med, plus hårelastikker (vigtigt!) og amme t-shirts (var træt af hospitalstrøjer.)
Min mand var hjemme og hente autostol og babydyne.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 14. okt 2018, 10:43

Jeg elsker hospitalstøjet :D intet strammer nogle steder og det er nemt atlægge baby til og fra. Jeg har altid brugt tamponer, men jeg er også virkelig glad for deres bind, sådan en smadret underdel er ikke rar at sidde på, og bindene tager meget af trykket og fungerer som en fin pude.

Tøj til baby tror jeg ikke at det er nødvendigt med andet end end det han skal have på hjem. Zoe harikke haft tøj på endnu, selv huen er røget af. Hun ligger i sin ble enten under et tæppe i vuggen eller hos mig under en stofble. Men hun er også en enormt varm baby.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 14. okt 2018, 10:44

Men ja hårelasrikker og shampoo/balsam mm. Og læbepomade!
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 14. okt 2018, 10:52

[youtube][/youtube]
Sangius skrev:38+6 i dag!!!
Det ender sikkert med igangsættelse 41+. Så har man da også prøvet to forskellige ting i forhold til fødsler.

På torsdag får jeg en hindeløsning, håber inderligt at det smækker gang i sagerne!

Er det dumt at påregne at cykle hjem efter en hindeløsning? Alternativet er bus-tog-bus. Kan man risikere veer umiddelbart efter? :gruble:


Ved min første hindeløsning skete der intet. Ved nr. to fik jeg småveer og en smule vandafgang 1,5 time efter. Når det er din anden graviditet er der nok en lidt større chance for at hindeløsning kan lave ravage.
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 14. okt 2018, 11:00

Shiiit I putter meget i de tasker. Det gjorde jeg også første gang, og brugte måske højt sat 1/4 af det, vi havde slæbt med. Totalt overkill. Og vi var endda indlagt i to døgn.

Nu har jeg pakket et sæt tøj til Baby, et sæt til mig, bind, bleer, ulddragt til Baby (i bilen) og et tæppe til at svøbe ham i/tage over i bilen. Har også håndklæder og skumklude med.
Mangler toiletgrej til mig (og det bliver nok bare en tandbørste - kan slet ikke se mig selv stå og tage langt bad med hårvask osv. efter fødslen) plus lidt snacks (juice, müslibarer og tyggegummi). Sidst brækkede jeg mig ved hver eneste ve, og ville gå amok, hvis der skulle spises inde på stuen, sååå tænker at det må være rigeligt med det her.
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16113

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 14. okt 2018, 11:31

Jeg har slet ikke taget snacks med. Sidste fødsel tog 5 timer fra jeg vågnede med måske første ve, og vi var kun på fødegangen to og en halv time, så jeg nåede slet ikke at blive sulten :)
I Horsens stiller de vand/saft til rådighed, og det er det eneste jeg vil have. Det er nok mere faren, som skulle have snacks med.
2
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 14. okt 2018, 12:14

Little_Woman skrev:Jeg regner med at blive på hospitalet i nogle dage, men der er tøj til mig/baby så længe og bleer/bind, så jeg ikke behøver pakke kluns til os begge til fx 4 dage. Men selvfølgelig også noget tøj til os begge.

Ellers tænker jeg babydyne, autostol, personlige plejeartikler/medicin, sutsko/morgenkåbe, oplader, mobil, ammepude og pusletaske. Og snacks :lol: og hvis jeg glemmer noget, kan mine besøgende købe/tage det med.

Jeg kommer til at pakke noget lignende - minus ammepude da jeg ikke har fået anskaffet én endnu. Kan ikke rigtigt finde ud af, hvilket tøj der er praktisk til mig selv, tænker nok bare noget i retning af søndagstøj = joggingbukser og cardigan...
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 14. okt 2018, 14:14

girl_beat skrev:
Little_Woman skrev:Jeg regner med at blive på hospitalet i nogle dage, men der er tøj til mig/baby så længe og bleer/bind, så jeg ikke behøver pakke kluns til os begge til fx 4 dage. Men selvfølgelig også noget tøj til os begge.

Ellers tænker jeg babydyne, autostol, personlige plejeartikler/medicin, sutsko/morgenkåbe, oplader, mobil, ammepude og pusletaske. Og snacks :lol: og hvis jeg glemmer noget, kan mine besøgende købe/tage det med.

Jeg kommer til at pakke noget lignende - minus ammepude da jeg ikke har fået anskaffet én endnu. Kan ikke rigtigt finde ud af, hvilket tøj der er praktisk til mig selv, tænker nok bare noget i retning af søndagstøj = joggingbukser og cardigan...


Det er sådan et sæt, jeg har pakket - plus en ammetop :)
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 14. okt 2018, 14:15

Urtekussen skrev:Jeg har slet ikke taget snacks med. Sidste fødsel tog 5 timer fra jeg vågnede med måske første ve, og vi var kun på fødegangen to og en halv time, så jeg nåede slet ikke at blive sulten :)
I Horsens stiller de vand/saft til rådighed, og det er det eneste jeg vil have. Det er nok mere faren, som skulle have snacks med.


Min første fødsel startede med veer tidligt mandag morgen - onsdag over middag fødte jeg :tie:
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 14. okt 2018, 15:34

Jeg regner, som skrevet, med at være der måske 3-4 dage - så det er jo lidt en anden situation, end når man regner med at føde og smutte hjem efter et par timer. Hell, jeg har snacks med bare jeg skal med toget i 30 minutter :-D
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 14. okt 2018, 16:17

Vi endte jo med at være under observation i 48 timer og jeg savnede virkelig en badekåbe, da vi til at starte med skulle på toilet på gangen.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 14. okt 2018, 16:19

Little_Woman skrev:Jeg regner, som skrevet, med at være der måske 3-4 dage - så det er jo lidt en anden situation, end når man regner med at føde og smutte hjem efter et par timer. Hell, jeg har snacks med bare jeg skal med toget i 30 minutter :-D


Tror også vi skal have lidt - nogle juicebrikker, gode müslibarer og evt. nødder også. Gerne noget nemt og med sukker i, hvis det ender med at trække ud. Må jeg spørge om årsagen til de 3-4 dage? (Helt frivilligt med svar selvfølgelig :kys: )
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 14. okt 2018, 16:49

Depeche_Mama skrev:
Little_Woman skrev:Jeg regner, som skrevet, med at være der måske 3-4 dage - så det er jo lidt en anden situation, end når man regner med at føde og smutte hjem efter et par timer. Hell, jeg har snacks med bare jeg skal med toget i 30 minutter :-D


Tror også vi skal have lidt - nogle juicebrikker, gode müslibarer og evt. nødder også. Gerne noget nemt og med sukker i, hvis det ender med at trække ud. Må jeg spørge om årsagen til de 3-4 dage? (Helt frivilligt med svar selvfølgelig :kys: )


Jeg er kommet i ‘sårbart team’, så jeg kan blive derinde op til 5 dage, for at jeg kan blive tryg ved alt det nye. Det er grundet medicinforbrug og et svært og langt fertilitetsforløb forud for denne (også svære) graviditet. Altså, det er et tilbud, ikke et krav eller tvang - men som enlig mor til første barn, tænker jeg klart at udnytte det så længe jeg gider, til at få amningen op, nogen der laver mad, vasket tøjet, mulighed for vejledning etc. :-) Det kan jo også være jeg smutter efter en dag eller to, men umiddelbart tænker jeg, som skrevet, at udnytte den mulighed :)

Det er også derfor jeg har haft mere jordemoderkonyakt end sædvanligt.
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 14. okt 2018, 16:51

Vi endte jo med at være indlagt i seks dage, og da var pyjamasbukser, skjorte, morgenkåbe, sutsko, toiletgrej og en lader uundværlige. Jeg brugte ikke ret meget af det tøj jeg havde pakket - boede i pyjamasbukser. Mine svigerforældre kom med en snackkurv - det var spist inden vi kom hjem, og det var den fedeste barselsgave :love:
1

Tilbage til "Graviditet"