Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Tilly » 11. okt 2018, 10:41

Stitch skrev:Jeg skal til Miami på fredag :genert: . Hurricane Michael rammer ikke så langt syd, men er virkelig i tvivl om hvad jeg skal have med af tøj.
Nogen der har været der og kan sige lidt?

Det er første tur til USA så er lidt nervøs. På den gode spændte måde.

Nyheder om vejret og Michael:
Hurricane Michael won’t hit South Florida. But it will affect South Florida weather

Jeg boede i Florida (i en by der hedder Port Orange, naboby til Daytona Beach) da orkanen Kathrina ramte New Orleans i 2005. Og selvom det jo var et godt stykke fra centrum af orkanen så påvirkede det temperaturerne temmelig meget efterfølgende. Dagene efter orkanen faldt temperaturen fra de sædvanlige 35-40 grader til omkring 15-20 grader!! Jeg husker det som om at det tog en lille uges tid før den sædvanlige varme var helt tilbage igen.

Så måske du skal pakke lidt mere varmt tøj, end du ellers havde planlagt. Under alle omstændigheder kan det være rart med nogle lange bluser til når du opholder dig indendørssteder med voldsom AC som Wizze nævner. Og jeg er også enig med Wizzes øvrige betragtninger om vejret :) Medbring sommertøj, og det er helt sikkert en god ide at have et regnslag i tasken. Skybrud er meget almindelige og kan være temmelig voldsomme. De første par måneder jeg boede i Florida var der nærmest daglige skybrud midt på eftermiddagen (fra juli til september). Og så sørg for at for bruge solcreme, også dage hvor det er overskyet, da solen brænder hårdt i Florida. Man kan nemt blev forbrændt på en overskyet dag, hvis man ikke har solcreme på.
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Stitch » 11. okt 2018, 11:53

Wizzze skrev:
Stitch skrev:Jeg skal til Miami på fredag :genert: . Hurricane Michael rammer ikke så langt syd, men er virkelig i tvivl om hvad jeg skal have med af tøj.
Nogen der har været der og kan sige lidt?

Det er første tur til USA så er lidt nervøs. På den gode spændte måde.

Nyheder om vejret og Michael:
Hurricane Michael won’t hit South Florida. But it will affect South Florida weather


Tænk varmt og fugtigt, enten sol og høj luftfugtighed, eller regn, så lad al uld blive hjemme :D
Men ellers korte bukser/t-shirts/kjoler, altså sommertøj og har du så en let regnjakke, til når en regnbyge rammer. De (regnbygerne) kan være ret intensive, men varer typisk ikke så længe, men du kan blive gennemblødt på et splitsekund, hvis du ikke har noget regntæt til lige at tage over.
Og så en langærmet ikke for tyk sweater til når du er inden døre, for deres AirCon kan godt køre på maks mange steder.
Og så selvfølgelig badetøj, til når du skal ud og svømme med hajerne :devil:


Tak! :) SÅ har jeg da nogenlunde ramt rigtigt. Jeg er dog ret kuldskær så har selv tænkt på cardigans. Men regnjakke! Den tager jeg med - havde jeg ikke tænkt på før.

Undgår dog helst hajerne :lol: . Vi skal til Miami Beach, fort lauderdale og Marco Island. Alle MED pool.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Stitch » 11. okt 2018, 11:57

Tilly skrev:
Stitch skrev:Jeg skal til Miami på fredag :genert: . Hurricane Michael rammer ikke så langt syd, men er virkelig i tvivl om hvad jeg skal have med af tøj.
Nogen der har været der og kan sige lidt?

Det er første tur til USA så er lidt nervøs. På den gode spændte måde.

Nyheder om vejret og Michael:
Hurricane Michael won’t hit South Florida. But it will affect South Florida weather

Jeg boede i Florida (i en by der hedder Port Orange, naboby til Daytona Beach) da orkanen Kathrina ramte New Orleans i 2005. Og selvom det jo var et godt stykke fra centrum af orkanen så påvirkede det temperaturerne temmelig meget efterfølgende. Dagene efter orkanen faldt temperaturen fra de sædvanlige 35-40 grader til omkring 15-20 grader!! Jeg husker det som om at det tog en lille uges tid før den sædvanlige varme var helt tilbage igen.

Så måske du skal pakke lidt mere varmt tøj, end du ellers havde planlagt. Under alle omstændigheder kan det være rart med nogle lange bluser til når du opholder dig indendørssteder med voldsom AC som Wizze nævner. Og jeg er også enig med Wizzes øvrige betragtninger om vejret :) Medbring sommertøj, og det er helt sikkert en god ide at have et regnslag i tasken. Skybrud er meget almindelige og kan være temmelig voldsomme. De første par måneder jeg boede i Florida var der nærmest daglige skybrud midt på eftermiddagen (fra juli til september). Og så sørg for at for bruge solcreme, også dage hvor det er overskyet, da solen brænder hårdt i Florida. Man kan nemt blev forbrændt på en overskyet dag, hvis man ikke har solcreme på.



Tak! Havde ikke tænkt på at temperaturen selvfølgelig kan falde lidt pga. orkanen. Smider lige et par ekstra mikrofiber strømpebukser med :). Og regnjakke. Solcremen er pakket :)
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Tilly » 11. okt 2018, 12:26

Stitch skrev:Tak! :) SÅ har jeg da nogenlunde ramt rigtigt. Jeg er dog ret kuldskær så har selv tænkt på cardigans. Men regnjakke! Den tager jeg med - havde jeg ikke tænkt på før.

Undgår dog helst hajerne :lol: . Vi skal til Miami Beach, fort lauderdale og Marco Island. Alle MED pool.

Jeg stoppede med at tage til stranden da den strandstrækning jeg besøgte mest havde det fjerde hajangreb indenfor en måned :shock: Det var dog ikke "alvorlige" angreb, det drejede sig kun om at nogle mennesker var blevet bidt, og de havde ikke mistet lemmer eller noget. Men det var angreb på ved relativ lav vanddybde, og altså nær kysten. Og det skulle jeg altså ikke nyde noget af :lol:

Stitch skrev:Tak! Havde ikke tænkt på at temperaturen selvfølgelig kan falde lidt pga. orkanen. Smider lige et par ekstra mikrofiber strømpebukser med :). Og regnjakke. Solcremen er pakket :)


Det er jo ikke til at sige om vejret i Miami vil blive lige så påvirket som jeg oplevede dengang i 2005. Men det var godt nok virkelig en mærkelig oplevelse med det meget hurtige drastiske temperaturskifte dengang. Jeg var nødt til at købe noget varmere tøj, for jeg havde kun sommertøj.
1
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6819

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Selma156 » 11. okt 2018, 17:03

Tusind tak for alle jeres gode skibud! Jeg undersøger sagen nærmere :)
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Daine » 12. okt 2018, 19:08

Jeg skal nogle dage til Staden i næste uge. Den ene aften har jeg fyldt ud med en oplevelse, men den næste (onsdag) er jeg mere i tvivl om. Google er ikke min ven - er der virkelig kun Tivoli der holder åbent om aften i efterårsferien? Jeg vil egenligt helst besøge Tivoli tidligere på dagen/i skumringen for at kunne se udsmykningen ordenligt. Men hvad skal jeg så lave resten af aftenen? :gruble:

Det skal helst være super centralt i Kbh :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Little_Woman » 13. okt 2018, 19:25

Daine: en tur i biografen - eller måske noget stand-up?
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Little_Woman » 13. okt 2018, 19:31

Der er også DGI-byen (stor svømmehal), de har åbent til 22?
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Neenah » 13. okt 2018, 19:54

Vi skal til Florida til januar med en 5 måneder gammel baby - 14 dage. Vi har planlagt nogle dage i Orlando, som vi flyver til, for at jeg kan få styret min lyst til at se Harry Potter i Universal. Vi vil ellers bare gerne slappe af og pjaske lidt i en pool. I hvilke områder skal vi kigge, og er der nogle resorts, der kan anbefales? Det gør ikke noget hvis de er lidt kørsel fra Orlando.

Og mht autostol - hvad er billigst og nemmest?
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Tilly » 13. okt 2018, 21:15

Neenah skrev:Vi skal til Florida til januar med en 5 måneder gammel baby - 14 dage. Vi har planlagt nogle dage i Orlando, som vi flyver til, for at jeg kan få styret min lyst til at se Harry Potter i Universal. Vi vil ellers bare gerne slappe af og pjaske lidt i en pool. I hvilke områder skal vi kigge, og er der nogle resorts, der kan anbefales? Det gør ikke noget hvis de er lidt kørsel fra Orlando.

Og mht autostol - hvad er billigst og nemmest?

Kig evt på Cocoa Beach og Daytona Beach :)
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Tilly » 14. okt 2018, 12:04

Tilly skrev:
Neenah skrev:Vi skal til Florida til januar med en 5 måneder gammel baby - 14 dage. Vi har planlagt nogle dage i Orlando, som vi flyver til, for at jeg kan få styret min lyst til at se Harry Potter i Universal. Vi vil ellers bare gerne slappe af og pjaske lidt i en pool. I hvilke områder skal vi kigge, og er der nogle resorts, der kan anbefales? Det gør ikke noget hvis de er lidt kørsel fra Orlando.

Og mht autostol - hvad er billigst og nemmest?

Kig evt på Cocoa Beach og Daytona Beach :)

Kom lige til at tænke på at St. Petersburg også er ret hyggelig. Og hvis I skal være "vilde" så skal I køre helt ned til Key West, som også er et mega hyggeligt sted, men som måske alligevel bliver for kedeligt til over en uges ferie.

Men hvad er jeres plan, vil I bo flere steder efter Orlando, eller vil I gerne bare have fast base et sted? Jeg kan btw desværre ikke huske navne på de hoteller jeg har boet på.
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Neenah » 14. okt 2018, 12:28

Tilly skrev:
Tilly skrev:
Neenah skrev:Vi skal til Florida til januar med en 5 måneder gammel baby - 14 dage. Vi har planlagt nogle dage i Orlando, som vi flyver til, for at jeg kan få styret min lyst til at se Harry Potter i Universal. Vi vil ellers bare gerne slappe af og pjaske lidt i en pool. I hvilke områder skal vi kigge, og er der nogle resorts, der kan anbefales? Det gør ikke noget hvis de er lidt kørsel fra Orlando.

Og mht autostol - hvad er billigst og nemmest?

Kig evt på Cocoa Beach og Daytona Beach :)

Kom lige til at tænke på at St. Petersburg også er ret hyggelig. Og hvis I skal være "vilde" så skal I køre helt ned til Key West, som også er et mega hyggeligt sted, men som måske alligevel bliver for kedeligt til over en uges ferie.

Men hvad er jeres plan, vil I bo flere steder efter Orlando, eller vil I gerne bare have fast base et sted? Jeg kan btw desværre ikke huske navne på de hoteller jeg har boet på.


Vi vil helst have en fast base, tror jeg. Vi vil i hvert fald have max 3 steder at være i løbet af turen, og helst ikke et sted der kræver mere end 3-4 timers kørsel fra Orlando.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Daine » 14. okt 2018, 13:37

Little_Woman skrev:Daine: en tur i biografen - eller måske noget stand-up?

Nå ja, for Søren da! Det havde jeg slet ikke overvejet, jeg må ind google om der noget jeg gider :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Tilly » 14. okt 2018, 16:55

Neenah skrev:
Vi vil helst have en fast base, tror jeg. Vi vil i hvert fald have max 3 steder at være i løbet af turen, og helst ikke et sted der kræver mere end 3-4 timers kørsel fra Orlando.

Ja ok, så er Key West jo i hvert fald udelukket :)

Personligt holder jeg meget af Daytona Beach, men det er nok meget fordi jeg boede i nabobyen Port Orange da jeg var au pair i Florida. Men jeg var næsten i Daytona hver uge med den pige jeg passede. Oftest dog for at besøge biblioteket hvor de havde aktiviteter for børn hver uge. Men vi gik også tit en tur ved stranden i Daytona, når vi alligevel var der. Og af til var vi også til nogle events i Daytona.

Og så har jeg senere hen været på ferie i Florida hvor jeg boede i både Cocoa Beach og St. Petersburg, og jeg husker begge områder som meget hyggelige med fine strande. Og der findes helt sikkert resorts i alle de 3 byer, hvis det er det i helst vil :)
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 17. okt 2018, 15:50

Hvor meget vil I bestille bord I Rom?
Min mand er primært i Rom for maden, så det er en ret vigtig del af turen.
Jeg overvejer at bestille de fleste steder til aftensmaden, mens frokost lidt mere er go with the flow.
SÅ vi både sikre på prøve nogle gode steder og prøvet noget vi falder over på vejen.
2

Tilbage til "Rejser"