Er det for tidligt at jule?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Lalana » 6. okt 2018, 10:42

Jeg er helt enig med Daine og vil egentlig gerne begynde tidligt. Nok mest af alt fordi jeg synes forventningens glæde er større for mig... Det betyder ikke at jeg hænger julepynt op før december, eller hører julemusik nu, men bare at jeg måske godt kan købe en juleting eller overveje hvordan noget skal planlægges i december... fordi jeg glæder mig og synes det er hyggeligt.

At butikker har juleting ænser jeg næsten ikke og det irriterer mig egentlig heller ikke, jeg føler ikke det er at jule, men bare at de skal have solgt flest muligt ting ligesom med alt andet.

Tilgengæld har jeg oftest fået nok af jule 2 juledag, og vil egentlig gerne bare videre... jeg ved faktisk ikke hvorfor, men julemusik begynder konsekvent at irritere mig et par dage efter juleaften, hvor andre mennesker jo stadigvæk synes at NU er det jul
2
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Liou » 6. okt 2018, 16:21

Det er absolut for tidligt og det synes jeg også november er. Andre må selvfølgelig jule ligeså tosset de vil, men jeg har allerede træt af julen, når december indfinder sig, hvis ikke jeg holder mig på afstand af det.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Misantropen » 6. okt 2018, 17:37

Jeg gider ikke se på det.

Julen har de sidste år betydet mindre og mindre for mig og jeg er ikke i tvivl om at den ekstreme eksponering har haft en stor del at sige i forhold til det.

Jeg kan egentlig godt lide klassisk jul og jeg føler mig ikke tvunget til at være en del af julestress og skuffelser, men det hænger mig langt ud af halsen at det starter allerede i oktober og det irriterer mig at jeg har fået et så anstrengt forhold til julen fordi den rykkes længere og længere frem :cuss:

Det er jo sjældent noget man helt kan undgå og jeg synes ikke det er fair at jul nærmest er blevet et skældsord :rulle:
0
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Kanga » 8. okt 2018, 09:23

Jeg synes, det er rart, at man kan forberede. Fx. købte jeg julepynt i fredags.

Pyntning hjemme sker første december eller den første søndag i advent, hvad end der kommer først.

Kanga
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf lillebjoern » 8. okt 2018, 09:59

Ja, jeg synes det er for tidligt. Man når jo at blive træt af det inden vi når december. Man har godt nok travlt, hvis man ikke kan vente til november med at købe julepynt - og i henhold til penge, som jeg tror en anden debattør nævnte, så sparer man vel bare op, så man har penge til at købe juletingene i november? Sætter penge fra i løbet af året til juleindkøb i november/december. Jeg synes også 1. november er alt for tidligt at jule, men trods alt bedre end 1. oktober.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Sangius » 8. okt 2018, 10:01

lillebjoern skrev:Ja, jeg synes det er for tidligt. Man når jo at blive træt af det inden vi når december. Man har godt nok travlt, hvis man ikke kan vente til november med at købe julepynt - og i henhold til penge, som jeg tror en anden debattør nævnte, så sparer man vel bare op, så man har penge til at købe juletingene i november? Sætter penge fra i løbet af året til juleindkøb i november/december. Jeg synes også 1. november er alt for tidligt at jule, men trods alt bedre end 1. oktober.


Det kommer jo an på, hvad man leder efter :deer:

Jeg leder efter specifikke ting i mit julepyntssortiment, og jeg samler en masse inspiration til hvad vi skal lave af krea. Jeg ville slet ikke nå noget, hvis jeg først startede i midt november :8:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Krølle » 8. okt 2018, 10:47

I år er intet for tidligt! :-D

Jeg har aldrig rigtig “fået lov” eller haft overskud til at gå amok i juleri i mit voksenliv, så i år får den på alle tangenter herhjemme. Der skal være så meget lys, pynt og småkager i lange baner :love:

Ganske passende er jeg startet blidt op. Til december skal der dæleme flettes små lys, gran og guldlamé ind i “bærearmen”, og der kommer et lille julebuk i strå og med røde bånd på som kran/tankfører :lol: Katten får sgu også en rød sløjfe på!

Derudoverskal der gammel julepynt op, gran i dimser og vaser, juletræ på altanen og mistelten i hver en døråbning. Annione gider potentielt ikke besøge mig hele december... :genert:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf lillebjoern » 8. okt 2018, 11:18

Sangius skrev:
lillebjoern skrev:Ja, jeg synes det er for tidligt. Man når jo at blive træt af det inden vi når december. Man har godt nok travlt, hvis man ikke kan vente til november med at købe julepynt - og i henhold til penge, som jeg tror en anden debattør nævnte, så sparer man vel bare op, så man har penge til at købe juletingene i november? Sætter penge fra i løbet af året til juleindkøb i november/december. Jeg synes også 1. november er alt for tidligt at jule, men trods alt bedre end 1. oktober.


Det kommer jo an på, hvad man leder efter :deer:

Jeg leder efter specifikke ting i mit julepyntssortiment, og jeg samler en masse inspiration til hvad vi skal lave af krea. Jeg ville slet ikke nå noget, hvis jeg først startede i midt november :8:


Men hvorfor skal du have de ting inden midt november? Og finder du på noget nyt at lave hvert år af krea-ting? (og at finde inspiration mener jeg heller ikke er at 'jule' i den forstand, at butikkerne pynter op for tidligt - som er det, jeg opponerer mod). :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Sangius » 8. okt 2018, 11:27

lillebjoern skrev:
Sangius skrev:
lillebjoern skrev:Ja, jeg synes det er for tidligt. Man når jo at blive træt af det inden vi når december. Man har godt nok travlt, hvis man ikke kan vente til november med at købe julepynt - og i henhold til penge, som jeg tror en anden debattør nævnte, så sparer man vel bare op, så man har penge til at købe juletingene i november? Sætter penge fra i løbet af året til juleindkøb i november/december. Jeg synes også 1. november er alt for tidligt at jule, men trods alt bedre end 1. oktober.


Det kommer jo an på, hvad man leder efter :deer:

Jeg leder efter specifikke ting i mit julepyntssortiment, og jeg samler en masse inspiration til hvad vi skal lave af krea. Jeg ville slet ikke nå noget, hvis jeg først startede i midt november :8:


Men hvorfor skal du have de ting inden midt november? Og finder du på noget nyt at lave hvert år af krea-ting? (og at finde inspiration mener jeg heller ikke er at 'jule' i den forstand, at butikkerne pynter op for tidligt - som er det, jeg opponerer mod). :)


Jeg køber bare tingene løbende, så jeg ikke skal til at stå med en masse indkøb på samme tid. Gør det samme med julegaver, dem er jeg også for længst begyndt at købe.

Jeg ser ingen butikker pynte op i oktober, det ville jeg også synes var for tidligt. Men synes det er udmærket at de stiller sortimentet frem, så man kan gå og kigge, planlægge og hygge om det. :)

Og ja, laver som regel noget nyt krea hvert år.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Myth » 11. okt 2018, 10:53

Jeg er bidt af en gal nisse, så jeg synes ikke det er for tidligt. Jeg pynter ikke op før en uges tid før 1 dec/1 søndag i advent, alt afhængig af hvad der kommer først. Og lidt nyt, øhhh nej meget nyt julepynt får jeg også købt hvert år og jeg synes det er rart at starte i god tid.

Maden har jeg også stort set på plads (altså det der kan købes nu og holde sig). Og gaverne er jeg også så småt igang med.
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15288
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Delfin » 11. okt 2018, 12:21

Jeg har endnu ikke bemærket julepynt i butikkerne, så de er åbenbart/heldigvis ikke så hurtige i de butikker, jeg frekventerer. Mit 'heldigvis' giver nok svaret på, hvad jeg mener om det. Julepynten skal vente til allertidligst 1. dec. Butikkerne må dog gerne sælge juleting fra d. 14 nov. Der er gået en juleminister tabt i mig.
0
14 11 14
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf fisken80 » 11. okt 2018, 15:50

Plantorama har åbnet deres juleudstilling, og sorry, men det er bare alt alt for tidligt. Jeg gider seriøst ikke se på nissetog og rensdyr med lys i nu mens der er 20 grader udenfor...
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf HappyQ » 11. okt 2018, 16:35

Vi var i Fakta i dag, der var ingen julepynt.
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Ladysparrow » 31. okt 2018, 09:44

Vi pynter enten 1. december eller 1. søndag i advent, alt efter hvilken som kommer først. Jeg glæder mig til at pynte, for sidste år boede vi i byggerod, så der var ingen julepynt. Og i år skal vi selv ud og fælde vores juletræ.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf dgd2007 » 10. jan 2019, 15:44

Er det for sent? :fløjt:

1

Tilbage til "Fest og bryllup"