SNYDT AF KØBER - HJÆLP

Vil du sælge dine hjemmelavede produkter, eller gamle sager fra loftet, kan du gøre det her.
Susanne Hanne
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27. sep 2018, 16:29
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

SNYDT AF KØBER - HJÆLP

Indlægaf Susanne Hanne » 27. sep 2018, 16:36

Hej, jeg er netop blevet snydt for groft. Jeg har nok også været alt for naiv og godtroende.

Situationen er denne: Jeg har solgt en iPhone som så skulle sendes til England. Jeg nævnte selvfølgelig at jeg gerne ville betales først, og så modtog jeg mails fra hans bank, som virkede helt legitime, med Swift-nummer og IBAN kontonummer osv. og pengene allerede var sendt min vej, men for at jeg kunne få dem "udløst" på min konto skulle jeg sende pakken og så sende et bevis til dem over mail om at jeg havde sendt pakken. Hele processen virker ganske legitim og han er nem at få fat på osv.

Efter jeg har sendt telefonen modtager jeg igen mail om at jeg ikke kan få pengene da beløbet på 1200 kr. er for lille til at aktiveringsmaksinen (hvad det så end er) kan godkende beløbet og at hans konto er i frys pga. af dette. Så derfor skal jeg sende 2580 kr. gennem, bitcoin for at han se endvidere kan føre 4380 kr. tilbage til mig igen... - Dette har jeg selvfølgelig ikke gjort gjort da det hele pludselig kom til at virke meget shady. Jeg mailer ham og siger jeg ikke kommer til at sende nogle penge og han kører mig egentlig bare rundt i en cirkel. Jeg har snakket med banken, med post nord (de kan ikke tilbagekalde pakken, da den allerede var nået til England) og politiet som sagde jeg skulle true ham om at hvis han ikke betalte beløbet inden 1-3 bankdage ville han blive meldt. Men chancen for at de finder ham er ganske lille da det foregår udenlandsk.. DUMT.

Så nu aner jeg ikke hvad jeg skal gøre. Skal jeg bare acceptere at jeg har mistet den iPhone til en værdi af 1200 kr? Eller er der andre muligheder?

- Susanne Hanne (en meget dum og naiv netbruger)
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: SNYDT AF KØBER - HJÆLP

Indlægaf DenBruneMunk » 27. sep 2018, 16:49

Du skal acceptere du stoppede i god tid, og de 1200kr er dyre lærepenge i dette tilfælde.

Den historie er ikke unik, andre er gået længere end dig , i udsendelser som kontant osv..

Men du kan intet gøre når den først er sendt. Man kan ikke tilbagekalde pakker, du kunne dog have sendt en mursten, så ville han være rigtig ked af det, selvom du måtte betalen portoen, så kunne du sikre at få pengene først , før du sender :)
Næste, mursten først, så pengene og så sender du produktet, hvis det er sådan her, der ønskes at handle.
9
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: SNYDT AF KØBER - HJÆLP

Indlægaf kidkomb » 27. sep 2018, 16:52

Kan man ikke melde den stjålet hos Apple og på den måde blokere for brugen af telefonen?
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: SNYDT AF KØBER - HJÆLP

Indlægaf Misantropen » 27. sep 2018, 17:15

Hvad råder politiet dig til yderligere at gøre?

Hvis den er købt via en salgsside, som fx DBA, bør de have en vejledning til hvordan du skal forholde dig(om det er foregået på eget ansvar eller om du kan anmelde ham derigenmem så de kan være opmærksom på ham og hans oplysninger fremover)
0
Susanne Hanne
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27. sep 2018, 16:29
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: SNYDT AF KØBER - HJÆLP

Indlægaf Susanne Hanne » 27. sep 2018, 17:29

Re: SNYDT AF KØBER - HJÆLP
Indlægaf kidkomb » 27. sep 2018, 18:52

Kan man ikke melde den stjålet hos Apple og på den måde blokere for brugen af telefonen?

Måske, det er vel forsøget værd. Men jeg har jo sendt både telefon og kvittering med, så har ikke noget IMEI-nummer på telefonen..
Senest rettet af Susanne Hanne 27. sep 2018, 17:31, rettet i alt 1 gang.
1
Susanne Hanne
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27. sep 2018, 16:29
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: SNYDT AF KØBER - HJÆLP

Indlægaf Susanne Hanne » 27. sep 2018, 17:31

DenBruneMunk skrev:Du skal acceptere du stoppede i god tid, og de 1200kr er dyre lærepenge i dette tilfælde.

Den historie er ikke unik, andre er gået længere end dig , i udsendelser som kontant osv..

Men du kan intet gøre når den først er sendt. Man kan ikke tilbagekalde pakker, du kunne dog have sendt en mursten, så ville han være rigtig ked af det, selvom du måtte betalen portoen, så kunne du sikre at få pengene først , før du sender :)
Næste, mursten først, så pengene og så sender du produktet, hvis det er sådan her, der ønskes at handle.



ja okay, øv øv - det er nu noget træls noget
0
Susanne Hanne
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27. sep 2018, 16:29
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: SNYDT AF KØBER - HJÆLP

Indlægaf Susanne Hanne » 27. sep 2018, 17:32

Misantropen skrev:Hvad råder politiet dig til yderligere at gøre?

Hvis den er købt via en salgsside, som fx DBA, bør de have en vejledning til hvordan du skal forholde dig(om det er foregået på eget ansvar eller om du kan anmelde ham derigenmem så de kan være opmærksom på ham og hans oplysninger fremover)



De siger jeg skal anmelde sagen, hvilket jeg også gør. Men siden at det foregår udenlandsk så er chancen for at finde ham lig 0.
0

Tilbage til "Salg"