Hvor skal du hen næste gang?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Wizzze » 17. sep 2018, 00:04

Muddi skrev:Hjem, og forhåbentlig snart. Vores USA tur er blevet ødelagt af en blodprop i min kærestes hjerne, og efter indlæggelsen, har vi valgt at afbryde turen. Han er simpelthen for svækket, kan ikke gå ret langt, og bliver meget hurtig træt. Nu er vi så på en campingplads i Las Vegas, og venter på, at forsikrings selskabet vil sende os hjem. Men de bliver ved med at trække tiden ud. :(


:ae:

God bedring med ham, håber I finder en løsning hurtigt!

:kram:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf TinaW » 17. sep 2018, 06:11

vibbsen skrev:Vi skal til Istanbul i efterårsferien. Og jeg glæder mig helt vildt. Har hørt at det skulle være en fantastisk flot by hvor der er rigtig meget at se og med et glimrende gastonomisk niveau og masser af cafeer....
Og med nærmest utopiske shoppingmuligheder....den tyrkiske lire er ned i noget der ligner 1.06...Hvilket vil sige at man skal betale 106 DKK for 100 TL...Sidst vi var dernede skulle vi give cirka 220 DKK for 100 TL....Og det var stadig billigt i forhold til DK....Så udover at se den smukke by så skal vi virkelig shoppe igennem....Som i MAKS pedal på kortet :-D


Min veninde og familie tager også til Istanbul i efterårsferien. Fantastisk by.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Jedi » 17. sep 2018, 07:24

Muddi skrev:Hjem, og forhåbentlig snart. Vores USA tur er blevet ødelagt af en blodprop i min kærestes hjerne, og efter indlæggelsen, har vi valgt at afbryde turen. Han er simpelthen for svækket, kan ikke gå ret langt, og bliver meget hurtig træt. Nu er vi så på en campingplads i Las Vegas, og venter på, at forsikrings selskabet vil sende os hjem. Men de bliver ved med at trække tiden ud. :(


Puha, det lyder uhyggeligt, jeg håber, I snart kommer hjem. God bedring med ham.
0
Sødten
Indlæg: 32
Tilmeldt: 11. aug 2017, 19:15
Kort karma: 0
Likede indlæg: 12

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Sødten » 17. sep 2018, 09:58

Kæresten og jeg tager et smut til Tenerife i januar :-) Bliver dejligt at komme lidt væk fra vinteren til den tid :-)
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41304

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf LaMariposa » 17. sep 2018, 14:14

Muddi skrev:Hjem, og forhåbentlig snart. Vores USA tur er blevet ødelagt af en blodprop i min kærestes hjerne, og efter indlæggelsen, har vi valgt at afbryde turen. Han er simpelthen for svækket, kan ikke gå ret langt, og bliver meget hurtig træt. Nu er vi så på en campingplads i Las Vegas, og venter på, at forsikrings selskabet vil sende os hjem. Men de bliver ved med at trække tiden ud. :(


De vil formentlig sikre sig, at han er rask nok til at flyve. Efter en blodprop i hjernen er det ikke bare at gå om bord på et fly og tage hjem, hvis man ikke er helt sikker på, at han kan klare turen. Skulle han få en forværring ude over Atlanten, så kan situationen blive ret svær at håndtere. I har formentlig fået tilknyttet en dansk læge ved forsikringsselskabet, og han eller hun er nok i kontakt med den amerikanske læge for at finde frem til, hvordan de får jer godt og sikkert hjem.

Er med på, at det er en svær situation at være i, men jeg er sikker på, at der er en god grund til, at det trækker ud :ae:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf TinaW » 20. sep 2018, 10:30

Noget så sindsoprivende, som en overnatning i Aabenraa.
Men jeg glæder mig, savner byen efter vi er flyttet derfra.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Little_Woman » 21. sep 2018, 02:21

Hamborg med tog.

Bestilte hotel for et par måneder siden, tror jeg, og så så i går at de samme nætter og samme hotel+værelsestype kunne fås 500 kr billigere gennem et andet site - så jeg afbestilte og bestilte, uden gebyr. Ja tak :gogo:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41304

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf LaMariposa » 21. sep 2018, 06:24

LaMariposa skrev:
Muddi skrev:Hjem, og forhåbentlig snart. Vores USA tur er blevet ødelagt af en blodprop i min kærestes hjerne, og efter indlæggelsen, har vi valgt at afbryde turen. Han er simpelthen for svækket, kan ikke gå ret langt, og bliver meget hurtig træt. Nu er vi så på en campingplads i Las Vegas, og venter på, at forsikrings selskabet vil sende os hjem. Men de bliver ved med at trække tiden ud. :(


De vil formentlig sikre sig, at han er rask nok til at flyve. Efter en blodprop i hjernen er det ikke bare at gå om bord på et fly og tage hjem, hvis man ikke er helt sikker på, at han kan klare turen. Skulle han få en forværring ude over Atlanten, så kan situationen blive ret svær at håndtere. I har formentlig fået tilknyttet en dansk læge ved forsikringsselskabet, og han eller hun er nok i kontakt med den amerikanske læge for at finde frem til, hvordan de får jer godt og sikkert hjem.

Er med på, at det er en svær situation at være i, men jeg er sikker på, at der er en god grund til, at det trækker ud :ae:


Hvordan går det? :ae:
0
:lun: Be brave
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Petrix » 21. sep 2018, 07:07

Skal til New York fra den 9-20 Oktober, men har det virkelig stramt med hotel priserne.
Altså min kæreste kommer den 13. Eller 14. og så skal jeg bo på hendes hotel, men indtil da skal jeg finde et andet hotel. 2-3000 kroner per nat synes at være normalt, hvis man vil bo centralt.
0
27102021
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Sof » 21. sep 2018, 08:10

Petrix skrev:Skal til New York fra den 9-20 Oktober, men har det virkelig stramt med hotel priserne.
Altså min kæreste kommer den 13. Eller 14. og så skal jeg bo på hendes hotel, men indtil da skal jeg finde et andet hotel. 2-3000 kroner per nat synes at være normalt, hvis man vil bo centralt.

Når vi er derovre bor vi altid omkring Wall Street, som nok ikke er centralt nok? Men har en veninde der altid bor her https://www.booking.com/hotel/us/the-po ... chresults;
fra den 9. til den 14. bliver det under 7000 og ligger relativ tæt på Times Sq, tættere på Grand Central og tæt på midtown generelt. Ved ikke om det er noget for dig, men det er da en lidt lavere pris :)
- har lavet søgning på 1 person/1 værelse
1
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Chichu » 21. sep 2018, 08:23

Petrix skrev:Skal til New York fra den 9-20 Oktober, men har det virkelig stramt med hotel priserne.
Altså min kæreste kommer den 13. Eller 14. og så skal jeg bo på hendes hotel, men indtil da skal jeg finde et andet hotel. 2-3000 kroner per nat synes at være normalt, hvis man vil bo centralt.


Jeg smutter også til NY lige om lidta og har også haft det strammere end stramt med priserne. Har boet på billige Airbnb-værelser de sidste to gange jeg har været i byen, men det er stort set blevet forbudt nu, så det var jeg ikke tryg ved at satse på, og udvalget på airbnb er også blevet meget dårligt efter forbuddet. Hvis jeg rejste alene, så ville jeg nok bruge Airbnb alligevel, fordi priserne for værelser stadig er gode. Men nu rejser jeg med min mor, og selvom jeg godt kan lide hende, så har jeg ikke lyst til at dele seng med hende :D

Så jeg har valgt at vi skal bo på the Pod i et værelse med køjesenge. Det er en hotelkæde, hvor konceptet er meget små, men til at betale-værelser. Lidt a la Cabinn herhjemme. Prøv at tjekke dem ud. Jeg har booket det i brooklyn, fordi det ligger rigtig godt, men der er også flere på Manhattan. Ikke luksus, men jeg håber det bliver ok for mig :)
2
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5888
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14690

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 21. sep 2018, 09:23

Vi har besluttet os for at tage til Irland eller Nordirland (hvis kærestens familie har tid til at sige hej) enten omkring min fødselsdag eller lige før jul. Det skal nok blive godt! :D
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf sigge » 21. sep 2018, 09:29

Jeg synes også, hotelpriserne i New York er helt sindssyge her i oktober. Det må jo være et populært tidspunkt, eller også sker der et eller andet i byen i den periode? Da jeg var derovre til nytår for 2 år siden, gav vi ca. 2000 kr. pr. nat for et dobbeltværelse, og det, troede jeg, var en opskruet pris pga. nytår, men oktober er da snildt lige så dyr.
0
You can't spell awesome without me.
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Muddi » 21. sep 2018, 15:59

LaMariposa skrev:
LaMariposa skrev:
Muddi skrev:Hjem, og forhåbentlig snart. Vores USA tur er blevet ødelagt af en blodprop i min kærestes hjerne, og efter indlæggelsen, har vi valgt at afbryde turen. Han er simpelthen for svækket, kan ikke gå ret langt, og bliver meget hurtig træt. Nu er vi så på en campingplads i Las Vegas, og venter på, at forsikrings selskabet vil sende os hjem. Men de bliver ved med at trække tiden ud. :(


De vil formentlig sikre sig, at han er rask nok til at flyve. Efter en blodprop i hjernen er det ikke bare at gå om bord på et fly og tage hjem, hvis man ikke er helt sikker på, at han kan klare turen. Skulle han få en forværring ude over Atlanten, så kan situationen blive ret svær at håndtere. I har formentlig fået tilknyttet en dansk læge ved forsikringsselskabet, og han eller hun er nok i kontakt med den amerikanske læge for at finde frem til, hvordan de får jer godt og sikkert hjem.

Er med på, at det er en svær situation at være i, men jeg er sikker på, at der er en god grund til, at det trækker ud :ae:


Hvordan går det? :ae:


Jeg tror nu det trækker ud, fordi de ville spare ledsagelsen hjem. De har heller ikke kunnet/ville ombooke vore flybilletter til LV, eller købe nogle nye, så nu er vi på vej til San Francisco. Man skal have et godt helbred for at være syg/pårørende :rulle:
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5888
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14690

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 26. sep 2018, 20:31

Min veninde har vundet en tur til Las Vegas - og jeg er blevet inviteret med :banan:
11

Tilbage til "Rejser"