Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. sep 2018, 13:32

Sangius skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Sangius skrev:Hold nu kæft en krabat jeg slæber rundt på... :lol:

Han vejer 2950 gram, det er 650 gram mere end storesøstser gjorde på samme tidspunkt. Aå jeg kan godt forstå at jeg føler mig mere gravid nu end sidst.

Aå han ligger 300 gram over gennemsnittet. Jeg ender med at få to vidt forskellige børn tror jeg.

Jordmoder spurgte om jeg havde overvejet hjemmefødsel, da jeg fødte så hurtigt sidst. Har da tænkt tanken, men ved ikke helt :gruble:


Jeg ville SÅ gerne have en hjemmefødsel, men det lader sig ikke rigitg gøre desværre. Jeg kan se meget minusser ved det, men rigtig mange plusser.


Min primære bekymring er, hvor min datter skal være imens. Det dur ikke at hun er hjemme, synes jeg. :gruble:


Familie, venner? Hvor slal hun være til hospitalsfødsel?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 20. sep 2018, 13:39

FormerlyKnownAs skrev:
Sangius skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Sangius skrev:Hold nu kæft en krabat jeg slæber rundt på... :lol:

Han vejer 2950 gram, det er 650 gram mere end storesøstser gjorde på samme tidspunkt. Aå jeg kan godt forstå at jeg føler mig mere gravid nu end sidst.

Aå han ligger 300 gram over gennemsnittet. Jeg ender med at få to vidt forskellige børn tror jeg.

Jordmoder spurgte om jeg havde overvejet hjemmefødsel, da jeg fødte så hurtigt sidst. Har da tænkt tanken, men ved ikke helt :gruble:


Jeg ville SÅ gerne have en hjemmefødsel, men det lader sig ikke rigitg gøre desværre. Jeg kan se meget minusser ved det, men rigtig mange plusser.


Min primære bekymring er, hvor min datter skal være imens. Det dur ikke at hun er hjemme, synes jeg. :gruble:


Familie, venner? Hvor slal hun være til hospitalsfødsel?


Alle bor langt væk. Hun skal være herhjemme hos hvem end der kan komme herind hurtigst muligt :)
Hvis nu fødslen er midt om natten, har jeg svært ved at se hvordan vi skal håndtere hende. Hun ville blive død ulykkelig over at skulle rykkes hjem til en anden midt om natten. Men tør ikke have hende hjemme hvor fødslen foregår. :mellow:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. sep 2018, 14:02

Sangius skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Sangius skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Sangius skrev:Hold nu kæft en krabat jeg slæber rundt på... :lol:

Han vejer 2950 gram, det er 650 gram mere end storesøstser gjorde på samme tidspunkt. Aå jeg kan godt forstå at jeg føler mig mere gravid nu end sidst.

Aå han ligger 300 gram over gennemsnittet. Jeg ender med at få to vidt forskellige børn tror jeg.

Jordmoder spurgte om jeg havde overvejet hjemmefødsel, da jeg fødte så hurtigt sidst. Har da tænkt tanken, men ved ikke helt :gruble:


Jeg ville SÅ gerne have en hjemmefødsel, men det lader sig ikke rigitg gøre desværre. Jeg kan se meget minusser ved det, men rigtig mange plusser.


Min primære bekymring er, hvor min datter skal være imens. Det dur ikke at hun er hjemme, synes jeg. :gruble:


Familie, venner? Hvor slal hun være til hospitalsfødsel?


Alle bor langt væk. Hun skal være herhjemme hos hvem end der kan komme herind hurtigst muligt :)
Hvis nu fødslen er midt om natten, har jeg svært ved at se hvordan vi skal håndtere hende. Hun ville blive død ulykkelig over at skulle rykkes hjem til en anden midt om natten. Men tør ikke have hende hjemme hvor fødslen foregår. :mellow:


Ah okay. Ja så kan jeg godt se det. Havde ikke de store tanken om hvor vores søn skulle være, men der ville ikke gøre mig så meget at han var der og at Bedste, eller en anden tog sig af ham
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 20. sep 2018, 14:48

FormerlyKnownAs skrev:
Sangius skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Sangius skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Sangius skrev:Hold nu kæft en krabat jeg slæber rundt på... :lol:

Han vejer 2950 gram, det er 650 gram mere end storesøstser gjorde på samme tidspunkt. Aå jeg kan godt forstå at jeg føler mig mere gravid nu end sidst.

Aå han ligger 300 gram over gennemsnittet. Jeg ender med at få to vidt forskellige børn tror jeg.

Jordmoder spurgte om jeg havde overvejet hjemmefødsel, da jeg fødte så hurtigt sidst. Har da tænkt tanken, men ved ikke helt :gruble:


Jeg ville SÅ gerne have en hjemmefødsel, men det lader sig ikke rigitg gøre desværre. Jeg kan se meget minusser ved det, men rigtig mange plusser.


Min primære bekymring er, hvor min datter skal være imens. Det dur ikke at hun er hjemme, synes jeg. :gruble:


Familie, venner? Hvor slal hun være til hospitalsfødsel?


Alle bor langt væk. Hun skal være herhjemme hos hvem end der kan komme herind hurtigst muligt :)
Hvis nu fødslen er midt om natten, har jeg svært ved at se hvordan vi skal håndtere hende. Hun ville blive død ulykkelig over at skulle rykkes hjem til en anden midt om natten. Men tør ikke have hende hjemme hvor fødslen foregår. :mellow:


Ah okay. Ja så kan jeg godt se det. Havde ikke de store tanken om hvor vores søn skulle være, men der ville ikke gøre mig så meget at han var der og at Bedste, eller en anden tog sig af ham


Problemet er bare, at det kun er far eller mor der dur om natten. Så hvis jeg føder om natten og hun er der, vil hun bare græde og græde, og så skal far tage over. Og så kan han ikke være med til fødslen.
Hvis vi er på hospitalet kan vi abstrahere fra det, og så har babysitter også huset for sig selv med ro på, og kan sætte tegnefilm på og bestikke med søde sager.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 20. sep 2018, 14:50

Og så synes jeg tanken om at farmor eller en veninde skal være i huset mens jeg føder er ubehagelig. Gider ikke have de skal høre alverdens skrål hvia det bliver til det :mellow:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. sep 2018, 15:15

Sangius skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Sangius skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Sangius skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Sangius skrev:Hold nu kæft en krabat jeg slæber rundt på... :lol:

Han vejer 2950 gram, det er 650 gram mere end storesøstser gjorde på samme tidspunkt. Aå jeg kan godt forstå at jeg føler mig mere gravid nu end sidst.

Aå han ligger 300 gram over gennemsnittet. Jeg ender med at få to vidt forskellige børn tror jeg.

Jordmoder spurgte om jeg havde overvejet hjemmefødsel, da jeg fødte så hurtigt sidst. Har da tænkt tanken, men ved ikke helt :gruble:


Jeg ville SÅ gerne have en hjemmefødsel, men det lader sig ikke rigitg gøre desværre. Jeg kan se meget minusser ved det, men rigtig mange plusser.


Min primære bekymring er, hvor min datter skal være imens. Det dur ikke at hun er hjemme, synes jeg. :gruble:


Familie, venner? Hvor slal hun være til hospitalsfødsel?


Alle bor langt væk. Hun skal være herhjemme hos hvem end der kan komme herind hurtigst muligt :)
Hvis nu fødslen er midt om natten, har jeg svært ved at se hvordan vi skal håndtere hende. Hun ville blive død ulykkelig over at skulle rykkes hjem til en anden midt om natten. Men tør ikke have hende hjemme hvor fødslen foregår. :mellow:


Ah okay. Ja så kan jeg godt se det. Havde ikke de store tanken om hvor vores søn skulle være, men der ville ikke gøre mig så meget at han var der og at Bedste, eller en anden tog sig af ham


Problemet er bare, at det kun er far eller mor der dur om natten. Så hvis jeg føder om natten og hun er der, vil hun bare græde og græde, og så skal far tage over. Og så kan han ikke være med til fødslen.
Hvis vi er på hospitalet kan vi abstrahere fra det, og så har babysitter også huset for sig selv med ro på, og kan sætte tegnefilm på og bestikke med søde sager.


Jeg synes ikke at i behøver overveje det mere end det så. Man skal jo føles sig tryg ved situationen og så kan alle andre, altså inkl undertegnede :lol:, jo mene, tænke, anføre, nok så meget det ene og andet udfra eget perspektiv.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 20. sep 2018, 18:09

Ja, du har ret. Har nok fået i samtalen med dig her fået overtalt mig selv til, at det ikke dur med en hjemmefødsel :D

Min sædvandlige jordmoder var syg i dag, og snakkede i stedet med en anden. Hende klikkede jeg meget mere med, og hun syntes bare det var fantastisk at jeg stadig ammede, og sagde at hvis fødslen mod forventning skulle trække ud, så er sådan en 2årig sugemalle en fantastisk måde at smække gang i veerne.

Min anden jordmoder bliver ved at sige at jeg skal huske at mælken er til baby, og ikke til den store - og jeg siger bare hver gang at jeg regner med at der er rigeligt mælk til begge.

Men ellers er hun jo sød, og det er jo slet ikke til at vide hvem man får under fødslen anyway :)
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

31+5

Indlægaf Moxy-lady » 20. sep 2018, 18:18

Kæft jeg er færdig! Har været i ikea I dag og gå shop amok. Jeg havde været smart og bestilt de store ting til afhentning, og så tog min mor og jeg derind og kiggede på alt 5 gange :rulle: min symfyse har faktisk ellers været overraskende stille ovenpå sidste weekend med maling (hvor jeg, selvom jeg ikke malede, stadig var ret aktiv) men det er slut nu. Lige pludselig fik jeg bare ondt ondt ondt. Af at gå rundt, i bund og grund. Så nu flyder det med møbler i stuen, og jeg vil gå i seng med varmepude og håbe at det kan tage lidt af det. Shit, hvor gør det ondt at gå altså!
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 20. sep 2018, 18:52

Og så kunne min mor se lillepigen bevæge sig da vi sad og spiste :lol: masser af aktivitet derinde
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 20. sep 2018, 19:21

Min mave er enorm.
Jeg bliver spurgt flere gange om dagen, hvornår det skal være, og folk ser helt chokerede ud, når jeg siger "om ni uger".

Men godt det ikke kun er mig, som synes der er længe til :lol:
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 20. sep 2018, 19:37

Urtekussen skrev:Min mave er enorm.
Jeg bliver spurgt flere gange om dagen, hvornår det skal være, og folk ser helt chokerede ud, når jeg siger "om ni uger".

Men godt det ikke kun er mig, som synes der er længe til :lol:


Jeg kan også chokere de fleste - der ER altså 8 uger til termin, selv om maven er stor! Men får også mange komplimenter, det opvejer noget.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 20. sep 2018, 20:26

Sangius man kan jo altid ombestemme sig og smutte på hospitalet selvom man vælger hjemmefødsel, så måske kunne I bare vælge hjemmefødsel hvis det var dag og hospital hvis det var nat? Bare en tanke :)

Når jeg en gang får en mere satser jeg på at føde hjemme, og jeg ville ikke have noget i mod min datter var hjemme, men var det om dagen ville hun ryge på legeplads med bedstemor, vi er heldige at have hende tæt på geografisk :)
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 21. sep 2018, 04:57

Vi er fuldstændig afklarede med fravalget af hjemmefødsel. Vi havde en kaotisk fødsel med den ældste, og der var behov for børnelæge og anæstesi, så vi tager på sygehuset igen. Hvis alt bare går godt, bliver vi glade - men vi vil være, hvor ekspertisen er, hvis noget kører skævt.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 21. sep 2018, 05:05

godtnavn skrev:Sangius man kan jo altid ombestemme sig og smutte på hospitalet selvom man vælger hjemmefødsel, så måske kunne I bare vælge hjemmefødsel hvis det var dag og hospital hvis det var nat? Bare en tanke :)

Når jeg en gang får en mere satser jeg på at føde hjemme, og jeg ville ikke have noget i mod min datter var hjemme, men var det om dagen ville hun ryge på legeplads med bedstemor, vi er heldige at have hende tæt på geografisk :)


Tror bare ikke jeg kan holde til at det er så usikkert hvad vi skal ind til sidste øjeblik. Og det kommer jo meget an på vejret om man kan smutte på legeplads. Og der kan man jo heller ikke være evigt.
Ville ikke have noget imod at have hende hjemme om natten, hvis jeg kunne være sikker på at andre kunne trøste hende. Men det kan de ikke, så tanken om at føde mens jeg kan høre hende skrige fra soveværelset et mildest talt lidt stressende :D

Og dem vi har på speeddial til fødslen er min mands lillebror, min svigermor, et vennepar og min mor. Kun èn af dem kan jeg overskue skal overhøre fødslen; min mor.

Ej det bliver noget værre rod i mit hovede. Har vist helt besluttet mig for at det ikke bliver sådan for os :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

37+5

Indlægaf Mi55y » 21. sep 2018, 05:51

Pyha, dagen i går var lige lang nok. Tog hjemmefra kl 12.30 og var først hjemme igen kl 22 efter cafebesøg, en enkelt på pub (erdingers alkoholfri er god!), street food og brætspilscafe. Min krop var helt smadret og kunne næsten ikke gå til sidst. Godt jeg ingen planer har lørdag og søndag - udover filmaften med kæresten. Han tvinger mig til at se de gamle star wars - om ikke andet kan jeg vel få sovet lidt.

Og så fik jeg lavet kort til baby lounge i Bruuns galleri - vidste slet ikke at der fulgte en masse rabatter med bla. til Name it og fætter BR.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Graviditet"