Jobjagter-tråden

ajnaM
Kort karma: 306
Likede indlæg: 6490

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf ajnaM » 13. sep 2018, 19:36

Filipai skrev:Jeg har nu haft de 3 første dage på mit nye arbejde. Og den er god nok, det er virkeligt drømmejobbet. Det bliver benhårdt med en masse ting jeg skal lære, men det er så fede opgaver. Jeg tør officielt godt at melde mig ud herfra :D Har allerede fået ros af chefen og hun har flere gange nævnt hvor glade de er for at få mig.

Med til historien kunne jeg også få lov til at afvise 3. Samtale på det job jeg knap så gerne vil have, grundet respektløs opførsel i en tidligere situation fra firmaet. De tiggede endda om jeg ikke ville give dem en chance, så det var lidt rart :genert:

Hov, man må godt være med herinde, selvom man ikke officielt leder efter job, ikke? :genert:
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 650
Likede indlæg: 4847

Indlægaf Filipai » 13. sep 2018, 20:21

ajnaM skrev:
Filipai skrev:Jeg har nu haft de 3 første dage på mit nye arbejde. Og den er god nok, det er virkeligt drømmejobbet. Det bliver benhårdt med en masse ting jeg skal lære, men det er så fede opgaver. Jeg tør officielt godt at melde mig ud herfra :D Har allerede fået ros af chefen og hun har flere gange nævnt hvor glade de er for at få mig.

Med til historien kunne jeg også få lov til at afvise 3. Samtale på det job jeg knap så gerne vil have, grundet respektløs opførsel i en tidligere situation fra firmaet. De tiggede endda om jeg ikke ville give dem en chance, så det var lidt rart :genert:

Hov, man må godt være med herinde, selvom man ikke officielt leder efter job, ikke? :genert:

Det er jeg sikker på man må.. Jeg tror heller ikke jeg kommer til at stoppe med at følge helt med, jeg hepper jo videre på jer andre.
Jeg har bare været ledig så længe at det føles godt ligesom kunne sige at den sgu er god nok med det job her :D
1
Selma156
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1573

Indlægaf Selma156 » 14. sep 2018, 07:51

Jeg er gået fuldstændigt kold i jobsøgning. Jeg fik i øvrigt bare en tam besked tilbage fra klagenævnet i jobcenteret om, at de ikke mente, der var berettigelse til at brokke sig over min samtale derinde. At de ville 'vende det med pågældende konsulent, men at han havde givet udtryk for, at jeg var særdeles presset'. Øh ja?! Tak for ingenting.

Min ven er pædagog i en integreret institution tæt på mig, og han ringede forleden og sagde, de manglede vikarer. Så nu vil jeg tage så mange vagter dér som muligt, selv om det var et job jeg varetog som 19-årig i mit sabbatår. Lige nu er jeg faktisk ligeglad. Jeg vil gerne have noget at stå op til her når vi går mod den kolde tid. Men det var godt nok ikke lige dét, jeg havde regnet med, efter at have søgt intenst job nogenlunde inden for mit fag i sammenlagt halvandet år.
0
Wunder8
Kort karma: 96
Likede indlæg: 1084

Indlægaf Wunder8 » 14. sep 2018, 08:38

Selma156 skrev:Jeg er gået fuldstændigt kold i jobsøgning. Jeg fik i øvrigt bare en tam besked tilbage fra klagenævnet i jobcenteret om, at de ikke mente, der var berettigelse til at brokke sig over min samtale derinde. At de ville 'vende det med pågældende konsulent, men at han havde givet udtryk for, at jeg var særdeles presset'. Øh ja?! Tak for ingenting.

Min ven er pædagog i en integreret institution tæt på mig, og han ringede forleden og sagde, de manglede vikarer. Så nu vil jeg tage så mange vagter dér som muligt, selv om det var et job jeg varetog som 19-årig i mit sabbatår. Lige nu er jeg faktisk ligeglad. Jeg vil gerne have noget at stå op til her når vi går mod den kolde tid. Men det var godt nok ikke lige dét, jeg havde regnet med, efter at have søgt intenst job nogenlunde inden for mit fag i sammenlagt halvandet år.

Ej, hvor latterligt :rulle:

Ift. vikariatet, er der så mulighed for, at du kan tage så mange timer, at du kan droppe a-kassen? I min korte karriere som ledig overvejede jeg, om jeg bare skulle tage en baristatjans eller lign. for at undgå at være en del af systemet. Det er alligevel ikke vildt meget, man skal arbejde, for at ramme dagpengesatsen.
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 134
Likede indlæg: 2021

Indlægaf twinkle » 14. sep 2018, 16:48

Øv. Jeg må vist indse, at min første ansøgning ikke giver pote. Jeg forventede det egentligt lidt, for synes ikke den blev helt som jeg ville have den. Men øvelse gør mester - det er også tre år siden, at jeg sidst har skrevet en ansøgning.
0
1234
Kort karma: 83
Likede indlæg: 2180

Indlægaf 1234 » 14. sep 2018, 17:09

Jeg er simpelthen nødt til at dele, at jeg er blevet kaldt til samtale på mit ultimative drømmejob. Det er faktisk helt uvirkeligt, at der findes et så fedt job i virkeligheden og at de rent faktisk ser mig som en kvalificeret og attraktiv kandidat. Jeg er fuldstændig kulret, selvom jeg fik det at vide i går og selvom det ville medføre flytning og en masse andet praktisk bøvl, hvis jeg fik det, er der intet i hele verden jeg hellere vil!
17
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1006
Likede indlæg: 8702

Indlægaf Rapfisk » 14. sep 2018, 17:31

Hvis én af jer eller én, I kender, er akademiker og ved noget om digitalisering og gerne også noget om offentlig administration, har min arbejdsplads en vildt fed (synes jeg) stilling ledig.

(København)
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
1234

Indlægaf 1234 » 16. sep 2018, 20:37

1234 skrev:Jeg er simpelthen nødt til at dele, at jeg er blevet kaldt til samtale på mit ultimative drømmejob. Det er faktisk helt uvirkeligt, at der findes et så fedt job i virkeligheden og at de rent faktisk ser mig som en kvalificeret og attraktiv kandidat. Jeg er fuldstændig kulret, selvom jeg fik det at vide i går og selvom det ville medføre flytning og en masse andet praktisk bøvl, hvis jeg fik det, er der intet i hele verden jeg hellere vil!

Forresten hvis jeg får jobbet, så laver jeg en boligjagter tråd og så regner jeg med debatten hjælper mig med at skaffe et hjem i hovedstadsområdet :lol:
3
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 250
Likede indlæg: 4734

Indlægaf Tilly » 18. sep 2018, 10:38

Ih hvor er jeg irriteret over at det nu er lang tid siden at jeg har været til en jobsamtale :( Det gik ellers godt med at blive kaldt til samtaler i en periode.

I morgen skal jeg dog prøve noget jeg ikke har prøvet før. Jeg skal til et informationsmøde om et ledigt job jeg overvejer at søge. Jeg er ikke helt sikker på om det er et job for mig, så det er jo mega fedt at de holder informationsmøde for interesserede ansøgere. Jeg er spændt på hvor mange andre der møder op! :)
6
1234

Indlægaf 1234 » 18. sep 2018, 11:18

Så er samtalen overstået. Synes det gik rigtig fint og de i hvert fald fik et indtryk af mig som person. Så må vi se om det er det de vil have. De lovede dog først svar sidst på ugen. Det er udholdelig lang tid, men håber det bedste :kryds:
9
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 134
Likede indlæg: 2021

Indlægaf twinkle » 19. sep 2018, 06:49

1234, jeg krydser fingre!

Her er der total tørke på stillingsopslags-fronten. Enten er det for langt væk, eller bare ikke interessant. Stadig tjekker jeg jobindex ca. 7000 gange om dagen :rulle:
1
1234

Indlægaf 1234 » 19. sep 2018, 06:58

twinkle skrev:1234, jeg krydser fingre!

Her er der total tørke på stillingsopslags-fronten. Enten er det for langt væk, eller bare ikke interessant. Stadig tjekker jeg jobindex ca. 7000 gange om dagen :rulle:
Det kender jeg virkelig godt! Den eneste grund til at dukket noget op her nu er, at jeg er begyndt at kigge på steder, de kræver flytning.
0
Sof
Kort karma: 40
Likede indlæg: 1088

Indlægaf Sof » 19. sep 2018, 08:34

Har søgt et studiejob d 15. juli, hvor fristen var et par dage efter, en tilkaldevikar-stilling og har hverken fået en bekræftelse på modtagelse eller noget som helst andet. I nat har jeg så fået en besked om at de har fået sååå mange ansøgninger, så de håber folk stadig er lidt tålmodige.

Lidt lang tid efter.
2
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 398
Likede indlæg: 4506

Indlægaf lillebjoern » 19. sep 2018, 08:38

Sof skrev:Har søgt et studiejob d 15. juli, hvor fristen var et par dage efter, en tilkaldevikar-stilling og har hverken fået en bekræftelse på modtagelse eller noget som helst andet. I nat har jeg så fået en besked om at de har fået sååå mange ansøgninger, så de håber folk stadig er lidt tålmodige.

Lidt lang tid efter.

:forvirret: De må godt nok køre lang sommerferie i den virksomhed.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Kakro05
Kort karma: 45
Likede indlæg: 310

Indlægaf Kakro05 » 19. sep 2018, 08:47

Nå, men jeg har været fraværende.....ikke fordi jeg har fået job, men fordi jeg er gravid.
Jeg var til samtale (en ikke officiel, da stillingen er ikke er opslået) i sidste uge og jeg har stadig intet hørt. Den var ret perfekt. Spændende stilling og 6 mdr. Dvs jeg kan nå at færdigøre det før barsel. Hun er lidt sløv til at tage kontakt, så selvom det er en uge siden i dag, så er intet slået i sten før jeg har hørt fra hende.
Nå, men i dag ringede samme virksomhed og ville have mig til samtale på et barselsvikariat (dvs nok 12 mdr?). En rigtig spændende stilling, men medmindre jeg mister, så kan jeg sandsynligvis ikke gennemføre hele vikariatet og det piner mig. Jeg vil jo gerne at han husker mig efter min barsel og helst for noget godt. Ikke at jeg var hende der stoppede midt i vikariatet. Jeg tror jeg fortæller jeg er gravid, hvis han ender med at tilbyde mig jobbet. Det andet virker forkert.
Jeg håber bare at det korte vikariat er en mulighed. Det kunne være SÅ perfekt.
0

Tilbage til "Job"