Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Partråden

Indlægaf Bøtte » 16. sep 2018, 18:02

Jeg synes, det er lidt ærgerligt man ikke kan ‘lufte lidt ud’ og bede om råd fra andre i samme båd, uden jeg skal sidde tilbage med en følelse af at jeg ikke må brokke mig, for jeg har selv valgt at købe et hus og få børn. :(

Jeg tænker, det er lidt hårdt pt, fordi vi har relativt små børn, der står tidligt op og som kræver et vist service-niveau.
Man kan jo ikke bare forvente en 1 årig og en 5 årig deltager i klargøring af haven eller passer sig selv det meste af en dag, mens vi er i haven.
Og det synes jeg faktisk er okay lige at beklage sig over, men det er måske bare mig der er sart, siden jeg føler, der ikke rigtigt er plads til det.
27
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41312

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 16. sep 2018, 18:11

Akehurst2 skrev:Altså, renter, bidrag, grundejerforening/ejerforening, ejendomsskat og grundskyld og vedligehold er jo også penge ud af vinduet, som man aldrig ser igen, hvis man bor i ejerbolig.

Det er simpelthen for fjollet at få det til at lyde som om, man ikke også har masser af driftsudgifter i en ejerbolig.

Vi bor i ejerbolig og har masser af projekter - det er et gammelt hus. Men jeg elsker den frihed, der er ved at det er vores og vi ville aldrig kunne finde noget tilsvarende til permanent leje.


Meget enig her.

Dertil kommer, at hvis vi skulle have lejet noget, der skulle svare til det, vi bor i nu, så ville vi skulle punge ud med cirka det samme, som vi betaler i renter og afdrag på huset. Og det ville ikke give mening her hos os :)
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41312

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 16. sep 2018, 18:15

Var i øvrigt ved at gå til, da vi delte 56 m2. Det håber jeg godt nok aldrig nogensinde, at vi skal igen. Det roder vi simpelthen for meget til.
0
:lun: Be brave
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Partråden

Indlægaf 1234 » 16. sep 2018, 18:31

LaMariposa skrev:Var i øvrigt ved at gå til, da vi delte 56 m2. Det håber jeg godt nok aldrig nogensinde, at vi skal igen. Det roder vi simpelthen for meget til.

Jeg savner faktisk lidt da vi boede på 44 m2, mens min kæreste elsker alt den plads :lol:
Vi roder nu også relativt meget, men synes ikke det gør nogen forskel om lejlighed er lille eller stor.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Partråden

Indlægaf Mi55y » 16. sep 2018, 18:34

Jeg kan også nogen gange savne at sidde i samme rum og se serier, mens han spiller computer. I dag sidder vi i hver vores ende af huset. Men det har nu bestemt også sine fordele!
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41312

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 16. sep 2018, 18:34

Bøtte skrev:Jeg synes, det er lidt ærgerligt man ikke kan ‘lufte lidt ud’ og bede om råd fra andre i samme båd, uden jeg skal sidde tilbage med en følelse af at jeg ikke må brokke mig, for jeg har selv valgt at købe et hus og få børn. :(

Jeg tænker, det er lidt hårdt pt, fordi vi har relativt små børn, der står tidligt op og som kræver et vist service-niveau.
Man kan jo ikke bare forvente en 1 årig og en 5 årig deltager i klargøring af haven eller passer sig selv det meste af en dag, mens vi er i haven.
Og det synes jeg faktisk er okay lige at beklage sig over, men det er måske bare mig der er sart, siden jeg føler, der ikke rigtigt er plads til det.


Jeg tænker, at de allerfleste småbørnsfamilier med jobs, hverdagslogistik osv., er pressede i en eller anden grad, hus eller ej :ae: Selvfølgelig må man synes, at det er hårdt og lufte ud, når man har brug for det.

(Jeg skulle i øvrigt overhovedet ikke have noget af at have børn i en lejlighed. Bare tanken om det gør mig helt stresset :genert: . Så hellere hus og alt, hvad det fører med sig)
3
:lun: Be brave
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Partråden

Indlægaf 1234 » 16. sep 2018, 18:41

LaMariposa skrev:Jeg tænker, at de allerfleste småbørnsfamilier med jobs, hverdagslogistik osv., er pressede i en eller anden grad, hus eller ej :ae: Selvfølgelig må man synes, at det er hårdt og lufte ud, når man har brug for det.

(Jeg skulle i øvrigt overhovedet ikke have noget af at have børn i en lejlighed. Bare tanken om det gør mig helt stresset :genert: . Så hellere hus og alt, hvad det fører med sig)


Hvorfor det? Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være mere stressende end hus?

Det skal lige siges jeg ikke har børn, så det er ren nysgerrighed.
Senest rettet af 1234 16. sep 2018, 18:48, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Partråden

Indlægaf Bøtte » 16. sep 2018, 18:45

1234 skrev:
LaMariposa skrev:Jeg tænker, at de allerfleste småbørnsfamilier med jobs, hverdagslogistik osv., er pressede i en eller anden grad, hus eller ej :ae: Selvfølgelig må man synes, at det er hårdt og lufte ud, når man har brug for det.

(Jeg skulle i øvrigt overhovedet ikke have noget af at have børn i en lejlighed. Bare tanken om det gør mig helt stresset :genert: . Så hellere hus og alt, hvad det fører med sig)


Hvorfor det? Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være mere stressende end hus?

Det skal lige siges jeg ikke har børn, så det er rent nysgerrighed.



For mit vedkomne, fordi man ville skulle rende i kælderen med vasketøj og fordi man er forpligtet til at ens børn ikke larmer/tramper/løber/danser så meget som i et hus, hvor man trods alt er de eneste, der skal høre på larmen.

Derudover ville de stresse mig hvis vores overbo larmede. Vi flyttede fra vores lejlighed pga larm fra overboen. Det trods alt ikke optimalt at ens overbo holder fest fra 19-05 når man har en baby.
2
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Partråden

Indlægaf 1234 » 16. sep 2018, 18:51

Bøtte skrev:
For mit vedkomne, fordi man ville skulle rende i kælderen med vasketøj og fordi man er forpligtet til at ens børn ikke larmer/tramper/løber/danser så meget som i et hus, hvor man trods alt er de eneste, der skal høre på larmen.

Derudover ville de stresse mig hvis vores overbo larmede. Vi flyttede fra vores lejlighed pga larm fra overboen. Det trods alt ikke optimalt at ens overbo holder fest fra 19-05 når man har en baby.


Men mange af de ting kan jo godt undgås. Jeg kender da mange med vaskemaskine i lejligheden, hvis man bor i stuen kan ingen høre ens barn tramper og jeg har aldrig i de 7 år jeg har boet i lejlighed haft støjende naboer.

Jeg tænker bare der er ligeså mange ting, der kan være stressende ved at have hus med børn som lejlighed.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Partråden

Indlægaf Bøtte » 16. sep 2018, 19:01

1234 skrev:
Bøtte skrev:
For mit vedkomne, fordi man ville skulle rende i kælderen med vasketøj og fordi man er forpligtet til at ens børn ikke larmer/tramper/løber/danser så meget som i et hus, hvor man trods alt er de eneste, der skal høre på larmen.

Derudover ville de stresse mig hvis vores overbo larmede. Vi flyttede fra vores lejlighed pga larm fra overboen. Det trods alt ikke optimalt at ens overbo holder fest fra 19-05 når man har en baby.


Men mange af de ting kan jo godt undgås. Jeg kender da mange med vaskemaskine i lejligheden, hvis man bor i stuen kan ingen høre ens barn tramper og jeg har aldrig i de 7 år jeg har boet i lejlighed haft støjende naboer.

Jeg tænker bare der er ligeså mange ting, der kan være stressende ved at have hus med børn som lejlighed.[/qoute]

Som sagt er det for mit vedkomne og jeg tog udgangspunkt i den lejlighed vi boede i. Og der var forholdene som beskrevet.

Jeg forestiller mig (men jeg ved det reelt ikke) at det er nemmere at finde en lejlighed med optimale forhold for børn som VI (altså min mand og jeg) ønsker det i en større by end den vi bor i.
De lejlighedskomplekser der er her i byen (Nordvestjylland) er ikke nogle jeg ønsker mine børn skal vokse op, der bor primært unge par, unge på su, enlige forældre, gamle damer, storfamilier og psykisk syge. Det var fint at bo der, da vi var unge (eller altså yngre og ønskede bylivet tættere på) og uden børn. Men med børn ville jeg få seriøst stress af det.

Jeg forestiller mig (men igen jeg ved det ikke) det er nemmere at finde nogle lejligheder med gårde og flere børnefamilier i større byer end denne.

At andre kan leve i det er fint, det er bare ikke noget der tiltaler mig.
5
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41312

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 16. sep 2018, 19:07

1234 skrev:
LaMariposa skrev:Jeg tænker, at de allerfleste småbørnsfamilier med jobs, hverdagslogistik osv., er pressede i en eller anden grad, hus eller ej :ae: Selvfølgelig må man synes, at det er hårdt og lufte ud, når man har brug for det.

(Jeg skulle i øvrigt overhovedet ikke have noget af at have børn i en lejlighed. Bare tanken om det gør mig helt stresset :genert: . Så hellere hus og alt, hvad det fører med sig)


Hvorfor det? Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være mere stressende end hus?

Det skal lige siges jeg ikke har børn, så det er ren nysgerrighed.


Helt fair, at du spørger :) Har heller ikke børn, men har på baggrund af mine år i lejlighed i Kbh bygget følgende (for mig) skrækscenarie:

Barnevogn på smalle fortove, som man skal dele med en masse andre. Trafikerede veje. Alt vasketøj ville skulle slæbes op og ned ad vaskekælderen. Manglende plads. Delegård, hvor man først skal slæbe alt babygrejet ned og derefter skal høre på andres larm og jævnligt får en bold i hovedet (ja, det er sket). For så at slæbe det hele op igen..Larmende naboer, der sætter dagsordenen for, hvornår man skal sove. Hvis jeg fik børn i de rammer, så ville mine unger få en meget stresset mor.

Vil hellere have en lille have, som man bare kan gå ud i. På en rolig vej, hvor børnene kan lege uden at man skal være så nervøs. Med lidt mere plads og frem for alt nogle rammer, der ikke stresser mig.
0
:lun: Be brave
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Partråden

Indlægaf 1234 » 16. sep 2018, 19:11

LaMariposa skrev:
Helt fair, at du spørger :) Har heller ikke børn, men har på baggrund af mine år i lejlighed i Kbh bygget følgende (for mig) skrækscenarie:

Barnevogn på smalle fortove, som man skal dele med en masse andre. Trafikerede veje. Alt vasketøj ville skulle slæbes op og ned ad vaskekælderen. Manglende plads. Delegård, hvor man først skal slæbe alt babygrejet ned og derefter skal høre på andres larm og jævnligt får en bold i hovedet (ja, det er sket). For så at slæbe det hele op igen..Larmende naboer, der sætter dagsordenen for, hvornår man skal sove. Hvis jeg fik børn i de rammer, så ville mine unger få en meget stresset mor.

Vil hellere have en lille have, som man bare kan gå ud i. På en rolig vej, hvor børnene kan lege uden at man skal være så nervøs. Med lidt mere plads og frem for alt nogle rammer, der ikke stresser mig.



Ja okay det er bare meget langt fra det indtryk af børn i lejlighed jeg har fået af familie og venner, der har børn i centrum af Aalborg og Århus.
Men der er også en del af de ting du nævner, der ikke rigtig ville stresse mig :)
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23204

Re: Partråden

Indlægaf Mani » 16. sep 2018, 19:18

Bøtte skrev:Jeg synes, det er lidt ærgerligt man ikke kan ‘lufte lidt ud’ og bede om råd fra andre i samme båd, uden jeg skal sidde tilbage med en følelse af at jeg ikke må brokke mig, for jeg har selv valgt at købe et hus og få børn. :(

Jeg tænker, det er lidt hårdt pt, fordi vi har relativt små børn, der står tidligt op og som kræver et vist service-niveau.
Man kan jo ikke bare forvente en 1 årig og en 5 årig deltager i klargøring af haven eller passer sig selv det meste af en dag, mens vi er i haven.
Og det synes jeg faktisk er okay lige at beklage sig over, men det er måske bare mig der er sart, siden jeg føler, der ikke rigtigt er plads til det.

Det er pissehårdt. Og det er i hvert fald vigtigt at prioriterer, at der er plads til begge også får lidt luft ind i mellem.
Undskyld, jeg ikke gav plads - blev grebet af selve emne udvekslingen :blush:
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41312

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 16. sep 2018, 19:21

1234 skrev:
LaMariposa skrev:
Helt fair, at du spørger :) Har heller ikke børn, men har på baggrund af mine år i lejlighed i Kbh bygget følgende (for mig) skrækscenarie:

Barnevogn på smalle fortove, som man skal dele med en masse andre. Trafikerede veje. Alt vasketøj ville skulle slæbes op og ned ad vaskekælderen. Manglende plads. Delegård, hvor man først skal slæbe alt babygrejet ned og derefter skal høre på andres larm og jævnligt får en bold i hovedet (ja, det er sket). For så at slæbe det hele op igen..Larmende naboer, der sætter dagsordenen for, hvornår man skal sove. Hvis jeg fik børn i de rammer, så ville mine unger få en meget stresset mor.

Vil hellere have en lille have, som man bare kan gå ud i. På en rolig vej, hvor børnene kan lege uden at man skal være så nervøs. Med lidt mere plads og frem for alt nogle rammer, der ikke stresser mig.



Ja okay det er bare meget langt fra det indtryk af børn i lejlighed jeg har fået af familie og venner, der har børn i centrum af Aalborg og Århus.
Men der er også en del af de ting du nævner, der ikke rigtig ville stresse mig :)


Jeg var heller ikke så stresset over det, da jeg boede i Århus. Men jeg fandt det aldeles forfærdeligt at bo i Kbh :genert:, og alene tanken om at føje børn til det regnestykke, var ret stressende i sig selv.
0
:lun: Be brave
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Partråden

Indlægaf 1234 » 16. sep 2018, 19:27

LaMariposa skrev:
Jeg var heller ikke så stresset over det, da jeg boede i Århus. Men jeg fandt det aldeles forfærdeligt at bo i Kbh :genert:, og alene tanken om at føje børn til det regnestykke, var ret stressende i sig selv.


Ja okay det er jo forskelligt, hvordan by påvirker folk.
Jeg har en veninde, der bare blev stresset af at bo i Århus, mens jeg har boet i byer 4 gange så store som København uden at tænke synderlig over det øgede antal mennesker :)
0

Tilbage til "Forhold og sex"