Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 15. sep 2018, 21:40

Jeg er flyttet endeligt, har afleveret hus og søgt om skilsmisse. Kort update, heftigt indhold :genert:

Her er kaos og flytterod overalt, men jeg er sindssygt glad for endelig at have mine ting her og for alvor rykke ind og gøre stedet til mit.
9
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 15. sep 2018, 21:43

Nå ja - oveni har jeg også så småt taget skridt til at få et arbejdsrelateret projekt genopstartet. Det er gået over al forventning, og jeg kan nærmest ikke få armene ned over de positive tilkendegivelser, jeg møder i branchen fra både nye og gamle kontakter. Yay for nye begyndelser!
7
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. sep 2018, 22:08

Skønt Krølle :lun:


Vi har haft den mest fantastiske lørdag, jeg er helt høj, og sidder bare og smiler.
weekends kan godt være lidt en limbo her, særligt hvis nr. 3 er "in the mood" - så får han skabt en masse uro, kaos og konflikt. Og han kræver rigtig meget at jeg har ham i kort snort, og er styrende på hvad han kan, skal og må, og hvordan det skal gøres.

Vi startede dagen med en fælles tur til frisøren, så alle 4 er nydeligt nyklippede. Elsker konceptet med "kom ind klip" fremfor at skulle bestille tid, unge udlændinge, der klipper pænt og ordentligt for en fin pris :gogo:
En lille krise for den yngste, som glemte alt om det da vi handlede.
Lidt limbo da vi kom hjem, for nr. 3 fik skabt lidt røre her og der, men fandt ro i noget computerspil, hvor han og nr. 2 fandt ud af at spille og hygge sammen :love:
jeg har fået ordnet en masse vasketøj, og foldet strømper i massevis :D så stort flueben ved et hængeparti ;)
Sov en time på sofaen, imens nr. 4 sad og så tegnefilm og nulrede mig i håret :love:
Lavede god mad, som alle kunne lide, YAY... og bagte brownies til dessert.
Nr. 1, der har kæresten på overnatning, tog hende under armen, gik i butikken og købte is og sodavand.
Da vi havde spist ryddede han af bordet, og inviterede til kortspil. De 2 små fjumsede, pustede balloner op, kiggede billeder, imens vi andre spillede, bageter forsøgte nr. 3 sig i at være med til et slag 500, og han begynder at fange hvordan man spiller det :gogo:

Nr. 1 er bare glad i låget, det klæder ham at være forelsket :love: han har så meget energi og overskud, det er skønt.De er mest hos os, og det er fint, men han er sgu også en gentleman, og hver gang hun er her, så følger han hende pænt hjem :lun:
Og hun er simpelthen så skøn og ligetil en pige, jeg er helt vild med hende. Og så rummer hun vores cirkus og store armbevægelser på en super skøn måde :D


Jeg er så glad og taknemmelig, det er fanme skønt at have sådan en dag, og jeg håber vi får mange mange flere af dem.
Jeg håber at den store og kæresten holder sammen længe, at han får lov til at opleve den der helt særlige første store kærlighed. Følelsen og oplevelse af sammenhørighed. Det fortjener han sgu!
14
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Singletråden

Indlægaf Jadajada » 16. sep 2018, 07:40

Smiling_Goat skrev:Her går det vist også meget godt. Ham jeg har set nogle uger hænger åbenbart ved endnu..

Jeg har imidlertid fået lavet lidt rod for mig selv (det er sådan noget, jeg gør.) Jeg savner min eks' selskab, og han savner jo også mit, så vi har aftalt at se hinanden i aften.. Da jeg lavede aftalen, tænkte jeg, at vi jo skal tilbringe tid sammen engang imellem, hvis vi skal være venner, men nu kan jeg ikke lade være at overveje, om det ikke ville være forventeligt, at han lægger mere i det.

Jeg har jo sagt direkte, at jeg ikke er interesseret i mere end venskab lige nu, så jeg håber, at han godt kan regne ud, at der ikke er mere i det end det.. Men jeg ved også godt, hvordan håb fungerer.

Jeg er nok nødt til at skrive en akavet besked til ham om, at det altså ikke er en date, er jeg ikke?



Jeg synes du skal overveje om det er en god ide at se ham nu.
Men jeres relativt nye brud og måden det skete på in mente, så kan det næsten kun blive noget rod og rippe op i følelser der ikke er landet ordentligt endnu.

Hvis I skal være venner så er han der også når støvet har lagt sig helt.
8
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Singletråden

Indlægaf LaScrooge » 16. sep 2018, 07:51

Smiling_Goat skrev:Her går det vist også meget godt. Ham jeg har set nogle uger hænger åbenbart ved endnu..

Jeg har imidlertid fået lavet lidt rod for mig selv (det er sådan noget, jeg gør.) Jeg savner min eks' selskab, og han savner jo også mit, så vi har aftalt at se hinanden i aften.. Da jeg lavede aftalen, tænkte jeg, at vi jo skal tilbringe tid sammen engang imellem, hvis vi skal være venner, men nu kan jeg ikke lade være at overveje, om det ikke ville være forventeligt, at han lægger mere i det.

Jeg har jo sagt direkte, at jeg ikke er interesseret i mere end venskab lige nu, så jeg håber, at han godt kan regne ud, at der ikke er mere i det end det.. Men jeg ved også godt, hvordan håb fungerer.

Jeg er nok nødt til at skrive en akavet besked til ham om, at det altså ikke er en date, er jeg ikke?


Lavede I aftalen før eller efter han erklærede sig?

Jeg ved ikke rigtig hvad der er det rigtige at gøre. Hvis du tænker, at der er en lille åbning for noget mellem jer, så kan I måske lige så godt bare få gang i det. Hvis der ingen chance er, så kan I måske bruge noget af tiden på at snakke det igennem.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Singletråden

Indlægaf LaScrooge » 16. sep 2018, 07:53

SurSødSovs skrev:Det sekund, jeg trykkede send, vidste jeg bare, hvad svarene vil være... Tænker ikke jeg behøver vente på dem...


Debatten er dit overjeg - og meget forudsigelig :lol:
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Singletråden

Indlægaf LaScrooge » 16. sep 2018, 08:09

SurSødSovs skrev:
LaScrooge skrev:
SurSødSovs skrev:Det sekund, jeg trykkede send, vidste jeg bare, hvad svarene vil være... Tænker ikke jeg behøver vente på dem...


Debatten er dit overjeg - og meget forudsigelig :lol:


Ofte skriver jeg et indlæg uden at sende... Fordi jeg mærker svarene og tænker "ja ja... Skal nok lade være med at spørge dumt"

Så ingen dates her. Men måske det var meget sundt med en sød og åbenlys mulighed. For når ikke engang det er en god idé, så SKAL jeg jo være single lidt tid endnu og behøver ikke overveje, om jeg skal prøve at date...


Nogle gange skal man bare formulere tanken klart, så viser svaret sig.

Når du tvivler lidt og mærker trangen, kan det måske betale sig at læse det indlæg du skrev om hvordan dit liv bliver frem til nytår, med dit lækre nye hjem og de mange rejser. Der er masser af godt at hente der, så du kan prøve at finde dem begejstring frem igen og dyrke den, i stedet for at tænke på det du savner?
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. sep 2018, 09:11

Smiling_Goat skrev:
Jeg er nok nødt til at skrive en akavet besked til ham om, at det altså ikke er en date, er jeg ikke?


Er som scrooge nysgerrig på om aftalen er lavet før eller efter han fik fortalt dig at han fortryder bruddet?
men tænker nok det samme som du med håb.

Det ville være fint at skrive til ham synes jeg, klare rene linjer.
Men du kan jo også vælge modellen med at lægge ansvaret over på ham, i form af at sige at såfremt han har andre forventinger end en aften i venskabelig ånd, så forventer du at han tager ansvar i form af enten at pakke det væk, eller aflyse.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23131

Re: Singletråden

Indlægaf Aragorn » 16. sep 2018, 09:35

Smiling_Goat skrev:Her går det vist også meget godt. Ham jeg har set nogle uger hænger åbenbart ved endnu..

Jeg har imidlertid fået lavet lidt rod for mig selv (det er sådan noget, jeg gør.) Jeg savner min eks' selskab, og han savner jo også mit, så vi har aftalt at se hinanden i aften.. Da jeg lavede aftalen, tænkte jeg, at vi jo skal tilbringe tid sammen engang imellem, hvis vi skal være venner, men nu kan jeg ikke lade være at overveje, om det ikke ville være forventeligt, at han lægger mere i det.

Jeg har jo sagt direkte, at jeg ikke er interesseret i mere end venskab lige nu, så jeg håber, at han godt kan regne ud, at der ikke er mere i det end det.. Men jeg ved også godt, hvordan håb fungerer.

Jeg er nok nødt til at skrive en akavet besked til ham om, at det altså ikke er en date, er jeg ikke?


Enten trækker du en Woody Allen og rationaliserer en dårlig beslutning med et godt intellekt, eller også mener du rent faktisk at det kun er som venner.

Men når du skriver til ham det ikke er en date, så er det eneste du opnår at han læser dét og tænker: Nu skal jeg rulle hele arsenalet af al min charme ud og feje benene væk under hende. Enten lykkes det for ham, og I havner i kanen og står op til hvem ved hvad, eller også lykkes det ikke for ham og han bliver cirka 10 år gammel når det går op for ham at han er totalt forsmået, og det hele går totalt i smadder.

Så helt ærligt, måske man skulle overveje det en ekstra gang, hvis man ikke var interesseret i et romantisk forhold, for man mudrer bare tingene.

Og ja, han har måske også erklæret sin store kærlighed, men altså - måske er han bare liderlig?

Det er selvfølgelig fint med en x fordi man ved man får, men hvis præmissen er at han vil have dig tilbage og du ikke vil - well, hvad er så grundlaget for venskab?
10

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Singletråden

Indlægaf Jadajada » 16. sep 2018, 09:41

Sådan generelt men med afsæt i Smilin_Goats situation:

Hvis en nylig ex har udtrykt fortrydelse over sit hovedet-helt-oppe-i-sin-egen-røv’nes og gerne vil mere end venskab, er det så ikke også ens eget ansvar at lade være med at opsøge situationen? Altså når han ikke er i stand til det.

Jeg synes faktisk det er tyndt at gå ind i når man kender konditionen. Ikke at det ikke kan fungere på sigt, men lige nu synes jeg det er en dårlig beslutning at ses.
6
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. sep 2018, 10:08

jeg fik en ikke helt ventet "alene søndag" - da småfolket er med deres far til familiedag på hans job.
Havde glemt vi havde aftalt det, og han havde glemt at skrive det i kalenderen.

Vil være total praktisk og få ryddet op og gjort rent.
Nu har jeg flydt på sofaen i en god time, efter hyggelig brunch med alle ungerne :love:

Ham den søde brokkede sig over ikke at kunne finde hotel, når han kommer for at arbejde.
Har sagt han gerne må sove her, og understregede at det kun var et tilbud, ikke en forventning, men det virkede som om han overvejede det.
Ville være dejligt at se ham igen.
4
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: Singletråden

Indlægaf Neverkont » 16. sep 2018, 12:54

Smiling_Goat skrev:Jeg har jo sagt direkte, at jeg ikke er interesseret i mere end venskab lige nu, så jeg håber, at han godt kan regne ud, at der ikke er mere i det end det.. Men jeg ved også godt, hvordan håb fungerer.


Hvis ovenstående er hvad du har sagt til ham (det markerede), så synes jeg faktisk du giver ham forhåbninger om, at det på sigt kan blive jer to igen.
Og så skulle han vel være mere end almindelig idiot ikke, at gøre hvad han kan for at vinde dig tilbage igen. ;)

Hvis man er helt færdig med en X, men ved, at han gerne vil igen, så synes jeg man skylder både sig selv og ham, at tone helt rent flag, både i ord og gerning, så der absolut ingen åbninger er.
7
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46089

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 16. sep 2018, 18:40

Jeg endte med at få putte-selskab i går aftes, så jeg fik alligevel lidt ro i tankerne, og søvn og alt det der :D
4
...
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. sep 2018, 19:16

Smiling_Goat skrev:Jeg kan se, mit indlæg har fået lidt sit eget liv.

Jeg talte med ham i morges om vores respektive forventninger til en aftale, og han fortalte, at han ikke regnede med, det var en date, fordi jeg allerede havde meldt ud, at jeg ikke var interesseret i at genoptage forholdet.

Vi har så spist sammen. Det var vildt hyggeligt, og der var ingen flirt (eller noget som helst andet) i luften. Bare fjol som der plejer.

Hvis han har følt sig snydt, har han i hvert fald skjult det godt.


Det lyder som en god aften.
for mig har det altid været vigtigt at sige farvel til det en relation var da man var et par, og sammen få lavet et fundament til en ny relation - og lade det finde sin plads. Jeg har aldrig forstået dem som kan lave et clean cut, og bare aldrig ses, eller tale sammen mere.

Og så længe den anden formår at håndtere sine følelser når man er sammen, så det ikke bliver upassende eller stressende, så er det jo glimrende.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Singletråden

Indlægaf Animi » 16. sep 2018, 19:45

Jeg så min ekskæreste i dag. For første gang siden jeg så ham for to år siden og fandt ud af, at han havde været mig utro.
Det var virkelig mærkeligt. Han kørte imod mig, så mig, genkendte mig og så hurtigt væk igen. Det tog ikke mere end et par sekunder, så var han cyklet forbi. I øjeblikket blev jeg virkelig ramt. Det var som en mavepuster. Jeg blev svimmel, rystede og måtte kæmpe for ikke at græde.

Men hvor er det egentlig en lettelse at vide, at selvom jeg virkelig blev påvirket lige da det skete, så påvirker det mig ikke nu. Jeg har ikke tænkt så meget over det i dag. Jeg er ikke trist mere.

Jeg er stadigvæk ikke kommet mig over det, han gjorde imod mig. Jeg kommer mig nok aldrig 100% over, at den jeg elskede allermest og stolede mest på, svigtede mig allerværst. Men er jeg vist kommet mig over ham.
14
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Forhold og sex"