Gift ved første blik, igen igen

Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Straniera » 14. sep 2018, 18:55

Jeg synes, ham den halvdøve virker voldsomt irriterende. Hans attitude og dialekt er ret belastende at høre på, men den der badescene, hvor han skriger, ville altså også gå mig på nerverne.
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21050

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf catnip » 14. sep 2018, 19:45

Straniera skrev:Jeg synes, ham den halvdøve virker voldsomt irriterende. Hans attitude og dialekt er ret belastende at høre på, men den der badescene, hvor han skriger, ville altså også gå mig på nerverne.


Skriger, lige frem?
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf KitKat » 14. sep 2018, 19:59

Det er sjovt, for jeg oplever Carsten og Eva helt modsat :gruble:

Har lige set afsnit 3 og jeg synes virkelig hun er stejl.

Carsten: "Jeg synes vi er meget forskellige. Hvad tænker du om det?"

Eva: "Ej men det er altså også fordi DU ikke lytter, og DU kun ser fejlene, og DU....."
(og nu har jeg brug for at være alene!)


Jeg er med på at nogle af hans jokes og sexuelle hentydninger er for meget i selskab med hende, og at han er burde læse hende bedre, men jeg synes nu ikke det er værre end at man, under andre omstændigheder, nok skulle kunne give tilbage fra samme skuffe :fløjt:
Og jeg er faktisk lidt enig med ham i, at hun måske er gået for meget over i den modsatte grøft i forhold til at lade sig føje kontra at sætte grænser.
(Jo, det kunne have været formuleret bedre, men hun er sgutte selv for god til at pakke hendes utilfredsheder ind)
6
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf LadyFox » 14. sep 2018, 20:02

Straniera skrev:Jeg synes, ham den halvdøve virker voldsomt irriterende. Hans attitude og dialekt er ret belastende at høre på, men den der badescene, hvor han skriger, ville altså også gå mig på nerverne.

Jeg vil godt medgive at hun virker sindssygt irriterende på nogle punkter, og det ville give mening lige at vente fem minutter på han var færdig med at sige hun lige gik ud, når nu han er hørehæmmet, men hans råberi der ville jeg nu også have svært ved at rumme, især i sådan en konstellation.
1
...
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf KitKat » 14. sep 2018, 20:08

LadyFox skrev:
Straniera skrev:Jeg synes, ham den halvdøve virker voldsomt irriterende. Hans attitude og dialekt er ret belastende at høre på, men den der badescene, hvor han skriger, ville altså også gå mig på nerverne.

Jeg vil godt medgive at hun virker sindssygt irriterende på nogle punkter, og det ville give mening lige at vente fem minutter på han var færdig med at sige hun lige gik ud, når nu han er hørehæmmet, men hans råberi der ville jeg nu også have svært ved at rumme, især i sådan en konstellation.


Råber han ikke fordi han har svært ved at høre styrken af sin egen stemme uden høreappearat i?
(sådan troede jeg det var, men nu bliver jeg jo i tvivl)
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf LaScrooge » 14. sep 2018, 20:09

LadyFox skrev:
Straniera skrev:Jeg synes, ham den halvdøve virker voldsomt irriterende. Hans attitude og dialekt er ret belastende at høre på, men den der badescene, hvor han skriger, ville altså også gå mig på nerverne.

Jeg vil godt medgive at hun virker sindssygt irriterende på nogle punkter, og det ville give mening lige at vente fem minutter på han var færdig med at sige hun lige gik ud, når nu han er hørehæmmet, men hans råberi der ville jeg nu også have svært ved at rumme, især i sådan en konstellation.


Men han kan jo ikke selv høre hvor højt han snakker :)
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf LadyFox » 14. sep 2018, 20:11

WorkInProgress skrev:
LadyFox skrev:
Straniera skrev:Jeg synes, ham den halvdøve virker voldsomt irriterende. Hans attitude og dialekt er ret belastende at høre på, men den der badescene, hvor han skriger, ville altså også gå mig på nerverne.

Jeg vil godt medgive at hun virker sindssygt irriterende på nogle punkter, og det ville give mening lige at vente fem minutter på han var færdig med at sige hun lige gik ud, når nu han er hørehæmmet, men hans råberi der ville jeg nu også have svært ved at rumme, især i sådan en konstellation.


Råber han ikke fordi han har svært ved at høre styrken af sin egen stemme uden høreappearat i?
(sådan troede jeg det var, men nu bliver jeg jo i tvivl)

Det ved jeg ikke. Men selvom man er hørehæmmet ved man så ikke godt selv hvis man råber højt? Altså, jeg ved intet om det, men jeg synes jeg bruger mit mundtøj anderledes når jeg laver diverse høje lyde, det skal ligesom væsentlig mere kraft til.
0
...
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf KitKat » 14. sep 2018, 20:17

LadyFox skrev:Det ved jeg ikke. Men selvom man er hørehæmmet ved man så ikke godt selv hvis man råber højt? Altså, jeg ved intet om det, men jeg synes jeg bruger mit mundtøj anderledes når jeg laver diverse høje lyde, det skal ligesom væsentlig mere kraft til.



Jeg har heldigvis heller ikke selv erfaring med det, men jeg tænkte bare at jeg tydeligt kan høre hvornår de af mine kolleger som har noice canceling headphones taler over skype, og hvornår de taler til sidemanden. De taler væsentlig højere med hørebøffer på :D
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Tilly » 14. sep 2018, 20:31

LadyFox skrev:
WorkInProgress skrev:
LadyFox skrev:
Straniera skrev:Jeg synes, ham den halvdøve virker voldsomt irriterende. Hans attitude og dialekt er ret belastende at høre på, men den der badescene, hvor han skriger, ville altså også gå mig på nerverne.

Jeg vil godt medgive at hun virker sindssygt irriterende på nogle punkter, og det ville give mening lige at vente fem minutter på han var færdig med at sige hun lige gik ud, når nu han er hørehæmmet, men hans råberi der ville jeg nu også have svært ved at rumme, især i sådan en konstellation.


Råber han ikke fordi han har svært ved at høre styrken af sin egen stemme uden høreappearat i?
(sådan troede jeg det var, men nu bliver jeg jo i tvivl)

Det ved jeg ikke. Men selvom man er hørehæmmet ved man så ikke godt selv hvis man råber højt? Altså, jeg ved intet om det, men jeg synes jeg bruger mit mundtøj anderledes når jeg laver diverse høje lyde, det skal ligesom væsentlig mere kraft til.

Nej det er man ikke altid selv bevidst om som hørehæmmet. Min mor er også meget hørehæmmet, og jeg (og andre) må ofte bede hende om at tale lavere.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf LaScrooge » 14. sep 2018, 20:32

Han spurgte, meget overrasket: "Råber JEG?" da hun sagde det, så jeg tror ikke han kan høre det.
Anyways, det ville ikke genere mig. Jeg synes næsten det er sjovt at han bare brøler derindefra, helt ukontrollabelt. Jeg ville grine af det. Og ligesom lære hans svaghed at kende, så jeg vidste hvor jeg skulle tiltale ham fra og hvordan. Og så sige til ham, at han meget gerne bare må indrømme det, hvis han ikke hørte hvad jeg sagde, så jeg kunne gentage. Ellers kan man sgu ikke have et forhold. Kæresten må man sige det til, også selvom man har givet op overfor alle andre.
7
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf LadyFox » 14. sep 2018, 20:59

Tilly skrev:
LadyFox skrev:
WorkInProgress skrev:
LadyFox skrev:
Straniera skrev:Jeg synes, ham den halvdøve virker voldsomt irriterende. Hans attitude og dialekt er ret belastende at høre på, men den der badescene, hvor han skriger, ville altså også gå mig på nerverne.

Jeg vil godt medgive at hun virker sindssygt irriterende på nogle punkter, og det ville give mening lige at vente fem minutter på han var færdig med at sige hun lige gik ud, når nu han er hørehæmmet, men hans råberi der ville jeg nu også have svært ved at rumme, især i sådan en konstellation.


Råber han ikke fordi han har svært ved at høre styrken af sin egen stemme uden høreappearat i?
(sådan troede jeg det var, men nu bliver jeg jo i tvivl)

Det ved jeg ikke. Men selvom man er hørehæmmet ved man så ikke godt selv hvis man råber højt? Altså, jeg ved intet om det, men jeg synes jeg bruger mit mundtøj anderledes når jeg laver diverse høje lyde, det skal ligesom væsentlig mere kraft til.

Nej det er man ikke altid selv bevidst om som hørehæmmet. Min mor er også meget hørehæmmet, og jeg (og andre) må ofte bede hende om at tale lavere.


Ja okay. Som sagt jeg aner ikke noget om det. Havde nok bare forstillet mig at man havde en idé om at man råber, når man rent faktisk råber. Så jeg havde egentlig opfattet det som om at han var irritabel, hvilket jeg så godt havde kunne forstå hvis han var, jeg synes hendes bankeri mens han var i bad var ret træls.
0
...
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Tilly » 14. sep 2018, 21:21

LadyFox skrev:Ja okay. Som sagt jeg aner ikke noget om det. Havde nok bare forstillet mig at man havde en idé om at man råber, når man rent faktisk råber. Så jeg havde egentlig opfattet det som om at han var irritabel, hvilket jeg så godt havde kunne forstå hvis han var, jeg synes hendes bankeri mens han var i bad var ret træls.

Og det er netop et af de problemer som hørehæmmede oplever. At andre ikke rigtig forstår hvordan det påvirker en (ikke personligt møntet på dig LadyFox).

Det er et rigtigt svært handicap at have, desværre. Min mor lader også af og til som om hun har hørt hvad andre siger i stedet for at sige “hva”, for at undgå andres irritation (ligesom det blev nævnt at Ronnie også gør). Det er selvfølgelig en rigtig dårlig strategi, men det er fordi hun (igen og igen) oplever manglende forståelse for hendes handicap, og andre behandler hende som dum eller bliver voldsomt irriteret.

Jeg oplever det i øvrigt også selv til tider, da jeg også har en lille smule nedsat hørelse (uden jeg dog har behov for høreapparat). Jeg oplevede fx forleden, at jeg havde sagt “hva” et par gange til en veninde, hvorefter hun blev så irriteret på mig, at hun ikke gad forsøge mere på at få mig til at høre hvad hun sagde. Nøj hvor blev jeg bare ked af det, for det var jo ikke med vilje at jeg ikke kunne høre hende. Det fik jeg dog også sagt til hende, at hendes irritation gjorde mig ked af det, og at det jo altså ikke var fordi jeg ikke ville høre hende. Jeg kunne ganske enkelt bare ikke høre nogle af de ord hun brugte.

Det oplever jeg trods alt kun af og til. Men min mor bliver offer for andres irritation dagligt. Også selvom de kender til hendes hørehandicap.
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf LadyFox » 14. sep 2018, 21:38

Tilly skrev:
LadyFox skrev:Ja okay. Som sagt jeg aner ikke noget om det. Havde nok bare forstillet mig at man havde en idé om at man råber, når man rent faktisk råber. Så jeg havde egentlig opfattet det som om at han var irritabel, hvilket jeg så godt havde kunne forstå hvis han var, jeg synes hendes bankeri mens han var i bad var ret træls.

Og det er netop et af de problemer som hørehæmmede oplever. At andre ikke rigtig forstår hvordan det påvirker en (ikke personligt møntet på dig LadyFox).

Det er et rigtigt svært handicap at have, desværre. Min mor lader også af og til som om hun har hørt hvad andre siger i stedet for at sige “hva”, for at undgå andres irritation (ligesom det blev nævnt at Ronnie også gør). Det er selvfølgelig en rigtig dårlig strategi, men det er fordi hun (igen og igen) oplever manglende forståelse for hendes handicap, og andre behandler hende som dum eller bliver voldsomt irriteret.

Jeg oplever det i øvrigt også selv til tider, da jeg også har en lille smule nedsat hørelse (uden jeg dog har behov for høreapparat). Jeg oplevede fx forleden, at jeg havde sagt “hva” et par gange til en veninde, hvorefter hun blev så irriteret på mig, at hun ikke gad forsøge mere på at få mig til at høre hvad hun sagde. Nøj hvor blev jeg bare ked af det, for det var jo ikke med vilje at jeg ikke kunne høre hende. Det fik jeg dog også sagt til hende, at hendes irritation gjorde mig ked af det, og at det jo altså ikke var fordi jeg ikke ville høre hende. Jeg kunne ganske enkelt bare ikke høre nogle af de ord hun brugte.

Det oplever jeg trods alt kun af og til. Men min mor bliver offer for andres irritation dagligt. Også selvom de kender til hendes hørehandicap.


Det lyder enormt frustrerende, og jeg kan godt sætte mig ind i det må være noget af et dilemma enten at lade som om man har hørt en besked, eller risikere at blive mødt med irritation hvis man beder det blive gentaget. Og det er da under alt kritik at behandle folk som om de er dumme, bare fordi de har en begrænset sans, det synes jeg godt nok er tarveligt.
2
...
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. sep 2018, 02:40

Nå, men det kunne da være værre end klamme jokes, smøger og halvedøve mænd der råber.


One Married at First Sight couple is having an especially rocky start to their new union.

Less than 48 hours after Mia Bally and Tristan Thompson — who met for the first time on their wedding day — tied the knot, they faced an unthinkable hurdle while heading to their honeymoon: Bally’s detainment by authorities at the airport

According to court documents, 29-year-old Bally was previously charged with three counts of stalking and one count of unauthorized use of a credit card involving an ex-boyfriend.


https://people.com/tv/married-at-first- ... honeymoon/
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Planten » 15. sep 2018, 05:48

FormerlyKnownAs skrev:Nå, men det kunne da være værre end klamme jokes, smøger og halvedøve mænd der råber.


One Married at First Sight couple is having an especially rocky start to their new union.

Less than 48 hours after Mia Bally and Tristan Thompson — who met for the first time on their wedding day — tied the knot, they faced an unthinkable hurdle while heading to their honeymoon: Bally’s detainment by authorities at the airport

According to court documents, 29-year-old Bally was previously charged with three counts of stalking and one count of unauthorized use of a credit card involving an ex-boyfriend.


https://people.com/tv/married-at-first- ... honeymoon/

:8:
0

Tilbage til "Film og TV"