Debattens mødregruppe

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 14. sep 2018, 13:31

Æble skrev:Nogen der har fundet de perfekte sutsko til en der har gået i 1,5 mdr?


VI bruger uldsokker fra melton, de er meget tykke, samt har en tyk "sål" som gør dem skridsikre, jeg købte dem i første omgang som gå-sokker men de er så tykke at de nu bruges som sutsko :)
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 14. sep 2018, 13:32

1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 14. sep 2018, 13:41

Æble skrev:Forresten er det pinligt hvis ens datter kan ca 10 ord og et af dem er er Gurli (Gris)? :genert:


Bering var blandt de første ord her, det betød “Kasper og Sofie” (jeg ved ikke hvorfor).
Gurli Gris kalder han for “Øffe Gris” (igen: jeg ved ikke hvorfor, omend det er noget mere oplagt end den første).

Men Æble, din datter har da større søskende, det må være en god undskyldning.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 14. sep 2018, 13:44

Æble skrev:Forresten er det pinligt hvis ens datter kan ca 10 ord og et af dem er er Gurli (Gris)? :genert:


Thea tramper med fødderne både når du "tramp" og når du siger "stomp".
Der er sådan en video hvor de synger; "stomp, stomp, stomp your feet". :D
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 14. sep 2018, 13:51

Æble skrev:
JoyNips skrev:
Æble skrev:Nogen der har fundet de perfekte sutsko til en der har gået i 1,5 mdr?


Sådan nogle her var vi glade for: https://bundgaard.dk/prewalker-ltd-blac ... SwQAvD_BwE


Jeg troede man brugte prewalkers til kravlebørn/ inden de går? :genert:

Hun går ret stabilt også over dørtrin osv. Kan næsten løbe. Synes ikke alm sutsko støtter hende, de gør det mere besværligt for hende. Er det prewalkers hun skal have så?


Det tror jeg ikke, der er andre end dig selv, der bestemmer ;) Vi var glade for dem pga velcro-remmene, der holder dem ret godt fast, først havde vi nemlig købt nogle mere sutsko-agtige nogen, som blev ved med at falde af.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 14. sep 2018, 13:59

Sof skrev:Vi bruger bare melton med ruskindssål og velcro som sutsko, der er ikke rigtig noget støtte, havde jeg ikke overvejet at der skulle være i sutsko. Han har gået i en halv måneds tid.


Hvad har jeres gå-nybegyndere på udenfor nu? Indtil videre har han bare haft 2 par af ovenstående futter, men tænker han nok snart skal have rigtige sko/støvler


Lukkede sandaler med strømper eller overgangsstøvler alt efter vejret.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 14. sep 2018, 13:59

Vi er gået fuldstændig i feriemove. Knud sover laaaang middagslur (sammen med os), i går sov han til kl. 17, ha ha.
Så vi udnyttede det og gik ind til byen og spiste. Det havde vi ellers dømt ude, da restauranterne her først åbner kl 19.
Måske ender det på samme måde i dag, for han sover endnu.

Det er lidt sødt - han har hjemve. Han savner nogle af sine bøger og spørger meget, om den og den er derhjemme. Her hvor vi er, har vi været rigtig mange gange, lidt som et sommerhus, og hernede omtaler vi det f.eks. “nu skal vi hjem”, hvis vi er på tur. Det har helt tydeligt forvirret ham, og vi har talt om, at vi skal hjem til vores “rigtige” hjem igen, når ferien er slut. Hvor han pegede på ferieboligen og spurgte “ikke her hjem, helt hjem?”.

Men heldigvis er ferie jo mest bare skønt. Når vi kommer hjem til hverdagen igen, kommer han nok til at savne croissanter, lækre oste og svømmepøl. :D
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 14. sep 2018, 14:01

Danseprinsesse skrev:
Æble skrev:Forresten er det pinligt hvis ens datter kan ca 10 ord og et af dem er er Gurli (Gris)? :genert:


Bering var blandt de første ord her, det betød “Kasper og Sofie” (jeg ved ikke hvorfor).
Gurli Gris kalder han for “Øffe Gris” (igen: jeg ved ikke hvorfor, omend det er noget mere oplagt end den første).

Men Æble, din datter har da større søskende, det må være en god undskyldning.


De store er 9 og 15 så det er “desværre” ikke dem der ser Gurli Gris :D
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 14. sep 2018, 14:07

Æble skrev:
Danseprinsesse skrev:
Æble skrev:Forresten er det pinligt hvis ens datter kan ca 10 ord og et af dem er er Gurli (Gris)? :genert:


Bering var blandt de første ord her, det betød “Kasper og Sofie” (jeg ved ikke hvorfor).
Gurli Gris kalder han for “Øffe Gris” (igen: jeg ved ikke hvorfor, omend det er noget mere oplagt end den første).

Men Æble, din datter har da større søskende, det må være en god undskyldning.


De store er 9 og 15 så det er “desværre” ikke dem der ser Gurli Gris :D


Ha ha, nej okay. :lol:

Måske vuggestuen/dagplejen kan få skylden? Knud ved, hvad en teletubbie er, og jeg kan godt garantere, at det ikke er noget, han har lært hjemme hos os.

Jeg tænker, det først begynder at tangere pinligt, hvis hun kalder iPaden for mor eller far!
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 14. sep 2018, 14:53

Vixen skrev:
Aquadorable skrev:
Vixen skrev:Nora er syg :( Hun snotter, hoster og har feber on-off. Det er så synd for hende, og samtidig er det også bare så hårdt for alle. Shit, mand. Jeg havde hende i nat, og blev vækket på skift af hende og vores kælne kat, som er smaddersød, men som til sidst virkelig var liiige på grænsen til at blive udstoppet. Argh!

Nu har hun været skidt i en uge, det må virkelig gerne blive bedre snart...


Er det den famøse vuggestuepest?


Jep. Hun blev om fredagen, og hun startede mandag. :mellow: Jeg frygter et langt efterår og vinter.


Puha :(
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 14. sep 2018, 15:00

Vi er også ramt af snot, dog uden feber og så meget hoste.. heldigvis har det kun minimal indvirkning på nattesøvnen, så det er rart.

Jer der har meget erfaring med uld, hvad gør man lige nu det fnulrer? Det er kun vasket én gang på 30 grader, 800 omdrejninger og uldvask, så kan ikke helt finde ud af hvad jeg har gjort forkert :gruble:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 14. sep 2018, 15:01

Aquadorable skrev:
Vixen skrev:Nora er syg :( Hun snotter, hoster og har feber on-off. Det er så synd for hende, og samtidig er det også bare så hårdt for alle. Shit, mand. Jeg havde hende i nat, og blev vækket på skift af hende og vores kælne kat, som er smaddersød, men som til sidst virkelig var liiige på grænsen til at blive udstoppet. Argh!

Nu har hun været skidt i en uge, det må virkelig gerne blive bedre snart...


Er det den famøse vuggestuepest?


Hvad er vuggestuepest? :gruble:

Thea har endnu aldrig rigtig været syg. Forkølet en gang eller to, og vist nok feber en enkelt nat. Men ellers intet.

Jeg frygter lidt at hun begynder på alt det der sygdom så snart lillebror er ude, og så slæber hun det hele hjem til ham :rulle:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 14. sep 2018, 15:01

twinkle skrev:Vi er også ramt af snot, dog uden feber og så meget hoste.. heldigvis har det kun minimal indvirkning på nattesøvnen, så det er rart.

Jer der har meget erfaring med uld, hvad gør man lige nu det fnulrer? Det er kun vasket én gang på 30 grader, 800 omdrejninger og uldvask, så kan ikke helt finde ud af hvad jeg har gjort forkert :gruble:


Hvordan fnulrer det?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Bergen
Indlæg: 7285
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bergen » 14. sep 2018, 15:34

twinkle skrev:Vi er også ramt af snot, dog uden feber og så meget hoste.. heldigvis har det kun minimal indvirkning på nattesøvnen, så det er rart.

Jer der har meget erfaring med uld, hvad gør man lige nu det fnulrer? Det er kun vasket én gang på 30 grader, 800 omdrejninger og uldvask, så kan ikke helt finde ud af hvad jeg har gjort forkert :gruble:


Det sker også her. Vi havde noget fra Celavi sidste år. Det holdt rigtigt pænt.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 14. sep 2018, 16:06

Sangius skrev:
twinkle skrev:Vi er også ramt af snot, dog uden feber og så meget hoste.. heldigvis har det kun minimal indvirkning på nattesøvnen, så det er rart.

Jer der har meget erfaring med uld, hvad gør man lige nu det fnulrer? Det er kun vasket én gang på 30 grader, 800 omdrejninger og uldvask, så kan ikke helt finde ud af hvad jeg har gjort forkert :gruble:


Hvordan fnulrer det?


Det fnulrer sådan, at jeg kan de det på tøjet (i dette tilfælde bukserne) og pille det af :gruble:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Forældre"