Holder i fødselsdag for Jer selv?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf Madam Pomfrey » 14. sep 2018, 09:24

JA!!

inviterer altid nærmeste familie, som ud over mine egne børn tæller forældre, 2 søstre med børn og den enes mand.
Før var det også med mand, og evt. svigerforældre hvis de havde tid og lyst - de plejede at invitere sig selv agtigt, ikke mit behov at de deltog, men de var velkomne.

Elsker at blive fejret den ene gang om året, i år valgte jeg at gøre det på selve dagen, da jeg ellers er lidt alene om at få organiseret det praktiske omkring min fejring, og det synes jeg faktisk er lidt en øv ting. Derfor var det super hyggeligt at min familie hvde mulighed for at troppe op selovm det var hverdag :lun: (kun min ene søster bor lidt langt væk, de andre tæt på)
Normalt har jeg foretrukket at bare jeg, (eks)mand og børn gik ud og spiste på min fødselsdag, da jeg lige præcis den dag godt vil være fri for at jonglere med madlavning osv. - det gør jeg jo for alle de andre når de skal fejres.

Mine søstre og forældre fejrer også deres fødselsdage, hvor vi samles i den nære familie.
Runde dage fejres evt også med fætre/kusiner, deres børn, børnebørn osv. - og så tæller vi pænt mange mennesker.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf hotlips » 14. sep 2018, 09:25

Ja da, og jeg har også holdt andre ting selvom vi nærmest måtte bruge et skohorn for at få alle ind i en lille lejlighed til tider, jeg har ikke oplevet andre end min mors sure mand der ikke bare tog det med et smil og vi andre har da også grinet af mine til tider ret alternative løsninger for at få alle skruet ind på plads.

Men hvis nogen virkelig blev sure over det, så ville jeg bare lade være med at invitere dem, det må være en helt valid undskyldning at sige at man simpelthen ikke har plads.

Det er helt fint folk synes vi gør tingene forkert, så er man velkommen til at blive væk eller gå hjem,det er ikke en mulighed at de kommer til at bestemme om vi skal holde noget eller for hvor mange.
1
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf avdotja » 14. sep 2018, 10:05

HappyPaww skrev:Nej - min søn har fødselsdag et par uger efter mig og jeg vil hellere holde hans fødselsdag, og gider ikke gæster så tæt på hinanden.

Kan godt finde på at invitere mine veninder men det sker ikke hvert år.

Jeg får måske hug, men jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i voksnes behov for at holde stor fødselsdag med gaver og gæster med mindre det er halvrundt/rundt...

Men er nok også farvet af at der er mange børn i min familie og omgangskreds, så det er dem gavebudgettet går til med undtagelse af få meget nære venner.

Jeg har valgt at gøre det omvendt og køber som oftest kun gaver til de voksne. Børnene får alligevel altid så meget at en plastikdims fra eller til, sjældent gør den store forskel.

Jeg er selv dårlig til at holde fødselsdag, men synes altid det er hyggeligt at deltage i andre voksnes fødselsdage.
4
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf avdotja » 14. sep 2018, 10:09

Og jeg synes i øvrigt at det er helt normalt at man gør diverse krumspring for at få plads til alle i forbindelse med fødselsdage/jul/påske/andet.

Vi har ofte været 15-20 mennesker til min families normale fester (feks en ikke-rund fødselsdag) og det var der ingen der havde plads til rundt om det normale spisebord. Så kom havebordet ind og børnene blev placeret rundt om sofabordet :)
4
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf Sorenspige » 14. sep 2018, 11:15

Ja, på selve dagen er det med min mand, vores børn, mine svigerforældre og evt. mor, hvis hun ikke er på arbejde. De kommer til kaffe og kage (købt ved en bager) og aftensmad (take away af en art).

Jeg vil ikke stå i køkkenet på mit fødselsdag, så derfor de nemme løsninger og ikke så mange gæster.

Jeg har fødselsdag tæt på min mand og vores ene barn, så vi holder en fælles større fødselsdag, hvor vores søskende og deres ægtefæller og børn også kommer.
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf Vixen » 14. sep 2018, 11:19

Ja! Det er forskelligt hvordan. Men jeg plejer at invitere en flok venner over til drinks, nogle gange også mad, afhængig af mit overskud det år, og for det meste mødes jeg også med min nærmeste familie (mor, papfar, mormor, søster og hendes børn) og spiser sammen. Jeg kan godt lide anledningen, men især dét med at mødes en flok familie eller venner - det kunne jeg sagtens gøre én gang om måneden f.eks.

I år har jeg igen inviteret venner, og så er det planen, at jeg vil pynte op og gøre det hyggeligt, og så laver jeg hjemmelavede pizzaer :lol: det er ikke meningen, at maden eller spisningen skal være i fokus, og jeg har også tænkt mig, at folk skal sidde dér hvor der lige er plads (ved spisebordet eller i stuen) for at gøre stemningen afslappet. Og så håber jeg, folk er friske på cocktails hen på aftenen. Min kæreste står for putning af vores datter. :-D
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf Misantropen » 14. sep 2018, 11:30

Purple skrev:Har faktisk lige præcis tænkt på det med bare at "invitere ud" - så jeg ikke skal bruge så meget energi på plads,- korrekt opstilling etc.

Fx. en brunch.. evt med noget kage herhjemme efterfølgende, hvor folk kan "slænge lidt mere ud" - og hvor man lige som ikke "bare bliver placeret et sted længere" :)

Er det en mulighed at invitere "i hold", altså få personer over mere end én gang? Eller vil det dumme opstå uanset hvor I er og hvor mange I er?

Jeg elsker fødselsdage. Det er noget af det bedste jeg ved, men jeg er ikke til abefest og store familiesammenkomster så det er altid noget stille og roligt med hvad jeg/fødselaren har lyst til. Jo ældre jeg er blevet jo mere holder jeg af fødselsdage(på den måde jeg foretrækker) end fx juleaften.

Ikke fødselsdage hvor vedkommende er i centrum på den måde at ingen er i tvivl om hvem der har fødselsdag, men at vedkommende bliver forkælet med "småting" og fejret så denne får en fantastisk dag. Da jeg var barn var det fx sådan noget med at fødselaren måtte bestemme hvad vi skulle have til aftensmad, og det måtte gerne være lidt ekstraordinært vi ikke fik til hverdag. Der skal ikke altid så meget til.

Jeg ville hade sådan noget stort opblæst noget med masser af traditioner, ligesom til en bryllupsfest fx, og endnu mere at føle mig forpligtet til at skulle holde det.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf kidkomb » 14. sep 2018, 11:35

Nej. Helst ikke. Jeg kan ikke lide at være i centrum på den måde.
Jeg sørger som regel for at være ude at rejse og så kan man jo passende gå på en bedre restaurant og spise god mad.
Til gengæld holder jeg store runde fødselsdage og den sidste var i hvert fald fantastisk, så det gør jeg igen om 10 år.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf LadyFox » 14. sep 2018, 11:43

Fødselsdag er det bedste jeg ved.. Så selvfølgelig skal det fejres på en eller anden facon. Hvordan er lidt varierende.

En ting er sikkert, jeg ser noget familie på dagen hvert år. Nogen gange inviterer jeg mig selv til middag hos min mor, det ene år spiste jeg brunch med min mor, og gik ud og spiste med svigerfamilien om aftenen. Et andet år inviterede jeg venner, familie og svigerfamilie til kaffemik. Sidste år inviterede jeg familien til aftensmad på dagen, og veninderne til cupcakes og bobler dagen efter.
I år spiser jeg med min familie og derefter møder vi mine venner på værtshus bagefter. Det det med at inviterer HELE familien altså inkl. Mostre, onkler, fætre, kusiner, granfætre osv. Det gør jeg mig dog ikke rigtig i.
0
...
fisken80
Indlæg: 22073
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf fisken80 » 14. sep 2018, 12:42

Som regel ja. Det glippede i år, fordi alle, inklusiv mig selv, havde så travlt i ugerne omkring min fødselsdag. Og så gik tiden, og det virker alligevel lidt fjollet at holde fødselsdag et halvt år efter...

Men normalt inviterer jeg min nærmeste familie.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf Lisva » 14. sep 2018, 13:33

Jeg kan egentlig godt lide at være i centrum, men jeg gider ikke rigtigt at arbejde for det. :genert: Jeg holdt fødselsdag for venner og veninder, da jeg var i 20'erne, men dengang holdt vi fester, hvor man spiste hjemmefra og selv tog drikkevarer med. :D Jeg kender ikke nogen voksne, der holder fødselsdag (undtaget rundt) udover min mor. Og det er også noget med alt for mange mennesker på alt for få kvadratmeter. :nerve:
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf Artem » 14. sep 2018, 13:42

Ja holder fødselsdag for mig selv med den nærmeste familie. Men det er helt ærligt mest fordi det forventes.
Jeg er ikke særligt glad for at være midtpunkt, og er en vildt dårlig vært så var helst fri for besværet. Men vil trods alt heller ikke holde det ude i byen, da jeg er et for privat menneske til det.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf Anne Droid » 14. sep 2018, 13:48

Confucius skrev:Jeg bor i en etværelses, og der er ingen selskabslokaler i min by, så allerede dér er der givet nogle begrænsninger i festivitassen. Min nærmeste slægtning bor 140 km væk. Så når jeg holder noget, bliver det som regel holdt i en slægtnings hus, hvor der måske inviteres 10-20 personer, eller jeg inviterer min mor og mine brødre med ud at spise på en restaurant.

Men jeg holder ikke noget for familien hvert år. Sidste gang var da jeg blev 31. Om 10 dage fylder jeg 37, og jeg har for længst aftalt restaurantbesøg. Og fordi det tilfældigvis passer med de to tal, har jeg besluttet at jeg fremover kun fejrer min fødselsdag (sammen med andre) på fødselsdage, hvor min alder bliver et primtal! Det er meget mere posh end bare at lave de sædvanlige runde og halvrunde fødselsdage.

De øvrige fødselsdage plejer jeg bare at markere med en livret på dagen, og så under jeg måske mig selv en gave af en art.


Næste år fylder jeg et kvadrattal. Det regner jeg med at fejre med en fest - især fordi det er en lørdag.
1
Klimatosse
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf Slettet bruger » 14. sep 2018, 14:12

Normalt ikke. Jeg bliver 40 om et par år, der gør jeg måske. Eller også venter jeg til jeg bliver 15.000 dage gammel et års tid senere - bare for at være sådan lidt "se hvor sjov, opfindsom og anderledes jeg er".
2
fisken80
Indlæg: 22073
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf fisken80 » 14. sep 2018, 15:53

Lisva skrev:Jeg kan egentlig godt lide at være i centrum, men jeg gider ikke rigtigt at arbejde for det. :genert: Jeg holdt fødselsdag for venner og veninder, da jeg var i 20'erne, men dengang holdt vi fester, hvor man spiste hjemmefra og selv tog drikkevarer med. :D Jeg kender ikke nogen voksne, der holder fødselsdag (undtaget rundt) udover min mor. Og det er også noget med alt for mange mennesker på alt for få kvadratmeter. :nerve:


Gud hvor vildt. Altså at du ingen voksne kender der holder fødseldag. Jeg kender virkelig mange voksne, der holder fødselsdag om ikke andet så for familien. Men jeg kender også mange, der inviterer deres venner til fødselsdag hvert år.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Generelt"