Terminstråd - alle er velkomne :)

FormerlyKnownAs
Kort karma: 537
Likede indlæg: 4010

Re: 36+3

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. sep 2018, 23:38

Mi55y skrev:Hvornår ville I begynde at tænke på, at jeres bedre halvdel bør holde igen med alkoholen, når man nærmer sig termin? Min kæreste skal til bryllup hele dagen lørdag, hvor jeg er 36+6, men jeg er jo førstegangs, så ved ikke, om det er for meget at bede ham lade være at drikke sig helt i hegnet så tidligt.

Jeg er rimelig large med den slags. Altså ikke ift at drikke sig fuld enig og altid, men ift graviditet og omstændigheder. Min mand kommer jo også først hjem 2 dage før termin og jeg er alene en måned op til. jeg tager meget tingene som de kommer.

Man bør næppe drikke sig så fuld at man ender i en rendesten, men beruset ville ikke røre mig. Men st det var 3 dage før termin men vores søn at min mand tog til en af hans venners store 40 år fødselsdag og fik da noget at drikke og var først hjemme ved 2-3 tiden.

Men det handler jo om hvad DU er tryg ved.
3
/Dullen
Kakro05
Kort karma: 45
Likede indlæg: 309

4+6

Indlægaf Kakro05 » 13. sep 2018, 10:14

Samtalen gik vist godt i går. Stillingen blev til 6 mdr i en anden (meget federe) afdeling. Så kryds fingre. Jeg tænker jeg hellere må få ringet til lægen i morgen eller på mandag, så jeg evt kan få læge besøget overstået (hvis jeg nu snart skal starte i job).
6
Kakro05

Re: 36+3

Indlægaf Kakro05 » 13. sep 2018, 10:19

Mi55y skrev:Hvornår ville I begynde at tænke på, at jeres bedre halvdel bør holde igen med alkoholen, når man nærmer sig termin? Min kæreste skal til bryllup hele dagen lørdag, hvor jeg er 36+6, men jeg er jo førstegangs, så ved ikke, om det er for meget at bede ham lade være at drikke sig helt i hegnet så tidligt.

I min første graviditet var jeg MEGA hys. Jeg var overbevist om at jeg ville føde før tid (jeg gik næsten 14 dage over :lol: ). Jeg ville nok bare fortælle at jeg blive ked af hvis hane drak sig fuld fuld, men bare sådan tipsy er ok, evt fra uge 37.
3
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 623
Likede indlæg: 8721

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 13. sep 2018, 10:56

Jeg ville end ikke tænke over det. Men ja, sådan indenfor rimelighedens grænser (altså, ikke vælte-rundt fuld) har jeg ikke tænkt mig at sætte nogle begrænsninger. Regner med at man bliver jævnt hurtigt ædru når man pludselig står i situationen, igen, så længe det har været med måde.
2
:dåne: baby Z 12.10.18 :dåne:
Kakro05

4+6

Indlægaf Kakro05 » 13. sep 2018, 11:12

Jer der har været gravide flere gange. Har jeres symptomer også været meget forskellige de forskellige graviditer?
Altså hår i prøvet at gå fra mega dårlig i den ene graviditet til stortset ingen symptomer i den næste (eller omvendt). Jeg savner virkelig al min kvalme fra da jeg var gravid med min dreng :lol: . Jeg savner dog ikke svimmelheden, da det var virkelig frygteligt.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 577
Likede indlæg: 12433

Re: 4+6

Indlægaf Sangius » 13. sep 2018, 11:58

Kakro05 skrev:Jer der har været gravide flere gange. Har jeres symptomer også været meget forskellige de forskellige graviditer?
Altså hår i prøvet at gå fra mega dårlig i den ene graviditet til stortset ingen symptomer i den næste (eller omvendt). Jeg savner virkelig al min kvalme fra da jeg var gravid med min dreng :lol: . Jeg savner dog ikke svimmelheden, da det var virkelig frygteligt.

Ingen kvalme med min datter. Højst lidt madlede i ny og næ. Med min søn knækkede jeg mig dagligt i en måned :puke:
Senest rettet af Sangius 13. sep 2018, 14:00, rettet i alt 1 gang.
1
Kolibrien
Kort karma: 46
Likede indlæg: 186

Re: 4+6

Indlægaf Kolibrien » 13. sep 2018, 13:19

Kakro05 skrev:Jer der har været gravide flere gange. Har jeres symptomer også været meget forskellige de forskellige graviditer?

1. Gang - kvalme og opkast fra uge 4-12
2. Gang - Kvalme og opkast fra uge 6-13 (Uge 7 ingen symptomer overhovedet)
3. Gang - kvalme og opkast fra uge 8/9 - endnu (30 uger)

Mine graviditeter har været SÅ forskellige. Ikke meget kan sammenlignes.
1
FormerlyKnownAs
Kort karma: 537
Likede indlæg: 4010

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. sep 2018, 09:04

Synes at der har været meget stille i maven i dag. Sådan...lidt for stille. Det skulle jeg aldrig have tænkt på. Nu får jeg 20 skridtspark minuttet og plukveer. Så deeet....

Det føles virkelig som om der er et par fødder helt nede i skeden nogle gange som giver den max gas med sparke. Ikke sådan rigtig rart :rulle:
3
/Dullen
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 442
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6620

37+0

Indlægaf Mi55y » 16. sep 2018, 09:09

Så er baby færdigbagt! Og i går fik jeg den første "Er du gået i fødsel!?", da jeg ringede til min veninde for at snakke... Men det kan man vel lige så godt vænne sig til.

Jeg kan mærke, at det er godt for mig nu endelig i torsdags at være gået helt på barsel. Mine eftermiddagsplaner i går blev aflyst, så udover at bage et læs pølsehorn til fryseren, så hyggede jeg bare med tv og serier. Og jeg har sovet 9 timer i nat kun afbrudt af en tissetur og mandens hjemvenden fra bryllup kl. 3, og jeg har masser af energi i dag. Mine plukveer er også aftaget en del.

I dag skal vi lave fødselsplan, og så tror jeg også, vi skal snakke lidt forventningsafstemning mht. når far starter arbejde efter barsel igen. Det er lidt inspireret af nogle skriverier i partråden, og så at min kæreste flere gange har nævnt, at det bliver dejligt at have mig gående herhjemme og lave en masse praktisk.
8
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Aquadorable
Kort karma: 137
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 1565

Re: 37+0

Indlægaf Aquadorable » 16. sep 2018, 09:24

Mi55y skrev:Så er baby færdigbagt! Og i går fik jeg den første "Er du gået i fødsel!?", da jeg ringede til min veninde for at snakke... Men det kan man vel lige så godt vænne sig til.

Jeg kan mærke, at det er godt for mig nu endelig i torsdags at være gået helt på barsel. Mine eftermiddagsplaner i går blev aflyst, så udover at bage et læs pølsehorn til fryseren, så hyggede jeg bare med tv og serier. Og jeg har sovet 9 timer i nat kun afbrudt af en tissetur og mandens hjemvenden fra bryllup kl. 3, og jeg har masser af energi i dag. Mine plukveer er også aftaget en del.

I dag skal vi lave fødselsplan, og så tror jeg også, vi skal snakke lidt forventningsafstemning mht. når far starter arbejde efter barsel igen. Det er lidt inspireret af nogle skriverier i partråden, og så at min kæreste flere gange har nævnt, at det bliver dejligt at have mig gående herhjemme og lave en masse praktisk.

Tillykke med færdigbagt baby :love:

God ide med forventningsafstemning! Der er vitterligt dage, hvor jeg ikke engang når at komme i tøjet, før manden er hjemme igen fra arbejde. Og det kan tælles på en hånd, hvor mange gange jeg har lavet mad de sidste tre måneder. Det er HÅRDT at gå hjemme med sådan en lille en, og man har brug for at hvile, når baby sover (hvis baby sover ...).
3
:love:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Kort karma: 47
Likede indlæg: 504

Indlægaf Depeche_Mama » 16. sep 2018, 09:28

Jeg har en uge tilbage til barsel, glææææder mig nu.

Min mand er desværre ledig efter endt uddannelse, når hans nuværende virksomhedspraktik udløber ved udgangen af september, men vi glæder os til at gå hjemme sammen og lave små projekter. Han ved godt, at det meget bliver ham, men vi kan tage tingene i vores eget tempo, mens han søger job.

Jeg er lidt presset over, at han skal gå ledig - sådan på vores økonomi - men prøøøver på ikke at tænke på og snakke om det, for han har det jo selv på samme måde. Den optimale situation kunne være at vide, der var job f.eks. fra januar af, så kunne vi rigtigt slappe af sammen og have en rolig start med Baby :)
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 442
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6620

Indlægaf Mi55y » 16. sep 2018, 09:42

Depeche_Mama skrev:Jeg har en uge tilbage til barsel, glææææder mig nu.

Min mand er desværre ledig efter endt uddannelse, når hans nuværende virksomhedspraktik udløber ved udgangen af september, men vi glæder os til at gå hjemme sammen og lave små projekter. Han ved godt, at det meget bliver ham, men vi kan tage tingene i vores eget tempo, mens han søger job.

Jeg er lidt presset over, at han skal gå ledig - sådan på vores økonomi - men prøøøver på ikke at tænke på og snakke om det, for han har det jo selv på samme måde. Den optimale situation kunne være at vide, der var job f.eks. fra januar af, så kunne vi rigtigt slappe af sammen og have en rolig start med Baby :)

Liker det om barsel - ikke at din mand er ledig :-p Kan sagtens sætte mig ind i, at uvisheden er det værste. Men ja, det er nok en meget god ide at fokusere på det positive og ellers tænke i konstruktive baner fremfor i bekymringer.

Min kæreste fik lige nævnt, at han alligevel overvejer kun at tage 2 ugers barsel efter fødslen, fordi alle siger, at det er åh så kedeligt de første uger, og far er slet ikke på banen. Det bliver jeg bare megairriteret over, for den diskussion havde vi allerede da vi for flere uger siden planlagde barslen. Jeg ville gerne have, at han startede med 4 uger og indgik så et kompromis på 3 uger af netop disse grunde. Min største bekymring i alt det her er, at jeg får problemer med amningen, fordi jeg har indadvendte og hverken min mor eller søster har kunnet amme i fire forskellige tilfælde. Derfor vil jeg meget gerne have så meget støtte fra ham i starten - og skulle amningen så slet ikke fungere, så kan han jo netop være på lige så meget som mig. Jeg bliver faktisk ret ked af, at han slet ikke lytter til mig, men kun til alle mulige andre fædre.
0
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Marott
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1273

Re: 37+0

Indlægaf Marott » 16. sep 2018, 10:07

Mi55y skrev:Så er baby færdigbagt! Og i går fik jeg den første "Er du gået i fødsel!?", da jeg ringede til min veninde for at snakke... Men det kan man vel lige så godt vænne sig til.

Jeg satte niveauet til “vi er i live, når du kommer hjem”, da jeg var på barsel.
Selvfølgelig nåede jeg da de fleste dage det jeg havde planlagt, men det var bonus.

Far har selv holdt barsel og gjort samme erfaringer med at planlægge en masse og så opdage, at baby ikke fandt det interessant at klippe hæk med far. ;-)
4
Aquadorable
Kort karma: 137
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 1565

Indlægaf Aquadorable » 16. sep 2018, 10:48

Mi55y skrev:

Liker det om barsel - ikke at din mand er ledig :-p Kan sagtens sætte mig ind i, at uvisheden er det værste. Men ja, det er nok en meget god ide at fokusere på det positive og ellers tænke i konstruktive baner fremfor i bekymringer.

Min kæreste fik lige nævnt, at han alligevel overvejer kun at tage 2 ugers barsel efter fødslen, fordi alle siger, at det er åh så kedeligt de første uger, og far er slet ikke på banen. Det bliver jeg bare megairriteret over, for den diskussion havde vi allerede da vi for flere uger siden planlagde barslen. Jeg ville gerne have, at han startede med 4 uger og indgik så et kompromis på 3 uger af netop disse grunde. Min største bekymring i alt det her er, at jeg får problemer med amningen, fordi jeg har indadvendte og hverken min mor eller søster har kunnet amme i fire forskellige tilfælde. Derfor vil jeg meget gerne have så meget støtte fra ham i starten - og skulle amningen så slet ikke fungere, så kan han jo netop være på lige så meget som mig. Jeg bliver faktisk ret ked af, at han slet ikke lytter til mig, men kun til alle mulige andre fædre.

Ej, nu må han lige :lol: Jeg havde ikke overlevet den første måned uden min mand ved min side :tie: Er lykkelig for, at vi var hjemme sammen, for helt seriøst, man er et følelsesmæssigt kaos de første uger, og det gør jo slet ikke tingene nemmere, hvis amningen kører skævt. Min mand sørgede for, at hjemmet fungerede, og at jeg fik mad og drikke. Og nå, ja, tog baby med på gåture, når alting gik helt i hårknude. Det var i øvrigt også guld værd, at han kunne tage baby om natten, hvor hun ofte græd i starten.
2
:love:
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 336
Likede indlæg: 3381

Indlægaf Neenah » 16. sep 2018, 11:17

Aquadorable skrev:
Mi55y skrev:

Ej, nu må han lige :lol: Jeg havde ikke overlevet den første måned uden min mand ved min side :tie: Er lykkelig for, at vi var hjemme sammen, for helt seriøst, man er et følelsesmæssigt kaos de første uger, og det gør jo slet ikke tingene nemmere, hvis amningen kører skævt. Min mand sørgede for, at hjemmet fungerede, og at jeg fik mad og drikke. Og nå, ja, tog baby med på gåture, når alting gik helt i hårknude. Det var i øvrigt også guld værd, at han kunne tage baby om natten, hvor hun ofte græd i starten.

Vi havde en helt anden oplevelse. Det var uundværligt at have far hjemme de første 10 dage, men derefter brugte vi egentlig bare tiden på at stene på sofaen med baby og gå et par ture med barnevognen. Vi snakkede også om, om han kunne få lidt mere tid, men det har ikke rigtig været nødvendigt. De første to dage på solobarsel har ikke været specielt spændende, og det er hårdt at være på hele tiden, men baby er virkelig nem. Så for os havde det været lidt spildt.

Men jeg er udmærket godt klar over at vi har jordens nemmeste barn - hun spiser fint, sover 18-20 timer i døgnet, og græder stort set aldrig.
5

Tilbage til "Graviditet"