Holder de mig hen?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
VanillaQueen
Indlæg: 122
Tilmeldt: 7. dec 2017, 20:32
Kort karma: 4
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 57

Holder de mig hen?

Indlægaf VanillaQueen » 7. sep 2018, 09:18

Hej
Jeg blev headhuntet til et job før sommerferien startet, og fik at vide jeg kunne komme til samtale efter et par dage. Men så fik jeg en mail at det først må blive efter sommerferien da de har travlt og mange skal ud og rejse osv. Fik at vide jeg ville blive kontaktet start-august

Da det endelig blev august fik jeg ikke noget at vide. Jeg ventet og ventet men hørte ikke noget fra dem. Jeg skrev så en mail til ham der var ansvarlig og han svaret ikke. Da det blev midten af august svarer han på min mail og siger at jeg 100% skal komme til samtale og de gerne vil have jeg arbejder for deres firma osv. Han ville gerne have jeg kom forbi d. 20 august til en samtale og det gjorde jeg så og alt gik rigtig godt! Jeg fik at vide at jeg er præcis den de søger. Men da jeg spurgte om løn osv så sagde han at det ikke var ham der stod for at aftale løn at jeg skal tage den snak med den øverste i firmaet. Jeg fik at vide efter mødet han vil tage kontakt til mig.

Men det gjorde han så ikke. Jeg har nu ventet og det er september nu. :forvirret:

Jeg skrev så en mail i mandags og spurgte hvornår jeg skal skrive under arbejdskontrakten, og han svaret først igår og sagde at ham der står for det er PT ude af landet, og vil tage kontakt til mig når han kommer hjem efter weekenden.

Mine forældre synes det er skummelt og jeg føler også lidt at de holder mig hen.. Jeg tænkte derfor at skrive herinde for at spørge hvad i synes og hvad jeg skal gøre? :(
0
I don't mind being described as vanilla in certain ways.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Holder de mig hen?

Indlægaf girl_beat » 7. sep 2018, 10:22

Drop det... Forhåbentlig har du et andet job nu? Det andet lyder uprofessionelt og ikke som noget, du skal gå og vente på...
11
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Holder de mig hen?

Indlægaf Misantropen » 7. sep 2018, 10:29

Ja, drop det.

Når de ikke engang har styr på at få ansat en headhuntet medarbejder taler det ikke ligefrem til deres fordel at de har styr på deres ting når du bliver ansat :mellow:
6
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Holder de mig hen?

Indlægaf Daine » 7. sep 2018, 11:07

Jeg stemmer i med at du skal droppe det - eller ihf tænke dig godt om. Det lyder til, at beslutningsprocesser i det firma er rodede, og hvordan vil det så ikke være som ansat? Bliver man hørt? Og kan man få hjælp?

Det er fedt at blive headhuntet, men så forventer jeg at der er mere styr på sagerne. Det er jo deres egen interesse de giver køb på her.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Holder de mig hen?

Indlægaf Madam Pomfrey » 7. sep 2018, 11:13

tænker også du skal droppe det, mest for din egen skyld.
Det fremstår ret tydeligt at de ikke rigtig har styr på tidslinjer, hvem der gør og har ansvar for hvad, og tillader sig at lade folk hænge på den måde.

Jeg har lige været i et job i 11 mdr, hvor der heller ikke sådan grundlæggende var styr på ting, div. kom sådan drypvis.
Og netop det gik faktisk rigtig meget hånd i hånd med et generelt rigtig dårligt psykisk arbejdsmiljø, med retnings skifte, kontraordrer, "det har jeg aldrig sagt" osv.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Holder de mig hen?

Indlægaf Sophies-mor » 7. sep 2018, 13:33

Tja... jeg har været et sted, hvor jeg måtte rykke 3 gange for at få min ansættelseskontrakt osv.,... Lidt samme mønster med alt!
Og jeg er der, hvor min fagforening kører sag på firmaet nu for fejlagtige og vildledende ansættelsesvilkår.

For din egen skyld - drop det.
2
Hæklerier på hjernen :cool:
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Holder de mig hen?

Indlægaf IrmaPigen » 7. sep 2018, 17:19

Drop det. Det er simpelt hen for useriøst, det dér.

Eller hvis det var mig ville jeg i hvert fald kunne mærke på mig selv, jeg ikke ville gide arbejde sådan et useriøst sted.
2
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Holder de mig hen?

Indlægaf Planten » 7. sep 2018, 17:40

Jeg tænker lidt, at du nok også kommer til at rykke for løn, hvis du bliver ansat.
4
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Holder de mig hen?

Indlægaf Summer » 7. sep 2018, 19:52

For din egen skyld synes jeg du skal droppe det. Det andet lyder virkelig uprofessionelt og useriøst. Og jeg synes ikke at det tegner godt, at de lover at kontakte dig, og du hører intet fra dem, så du er nødsaget til selv at kontakte dem og der går endda lang tid før de melder tilbage.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Holder de mig hen?

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. sep 2018, 19:56

Hvad er det for en branche?
0
Bergen
Indlæg: 7285
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Holder de mig hen?

Indlægaf Bergen » 8. sep 2018, 11:37

Jeg ville stille dem et ultimatum. Den x kl 12 er mine papirer klar til underskrift. Ellers nej tak til jobbet.
0
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Holder de mig hen?

Indlægaf heysamaysa » 8. sep 2018, 11:40

jeg synes også umiddelbart at det lyder meget useriøst. Jeg synes faktisk at det er en rigtig dårlig behandling de har givet dig, og hvordan bliver det så ikke hvis du først får startet?

jeg har svært ved at forestille mig at sådan et firma skulle have et godt arbejdsmiljø og styr på sagerne.
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
VanillaQueen
Indlæg: 122
Tilmeldt: 7. dec 2017, 20:32
Kort karma: 4
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 57

Re: Holder de mig hen?

Indlægaf VanillaQueen » 8. sep 2018, 12:43

Nu venter jeg så til næste uge når den øverste i stillingen tager kontakt til mig. Hvis jeg ikke får arbejdskontrakten i næste uge og de bliver ved med at holde mig hen så dropper jeg dem :(

Ja, ham den øverste i stillingen skrev endda en sms til mig start-august og sagde han beklager at det har taget så lang tid, og vil gerne ses med mig og have mig i deres firma men at hans medarbejder vil møde mig da han har travlt..

Og nu er han ude og rejse og kan først mødes næste uge... jeg må vente.
0
I don't mind being described as vanilla in certain ways.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9511
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26584

Re: Holder de mig hen?

Indlægaf Santa » 8. sep 2018, 13:04

Hold nu op med at narre dig selv, drop det nu og find et andet job, hvor der er styr på tingene.
Hvorfor vil du overhovedet arbejde sådan et sted?
Jeg ville være bekymret for om du får løn til tiden, om de husker feriepengene osv osv.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Holder de mig hen?

Indlægaf Misantropen » 8. sep 2018, 13:27

VanillaQueen skrev:Nu venter jeg så til næste uge når den øverste i stillingen tager kontakt til mig. Hvis jeg ikke får arbejdskontrakten i næste uge og de bliver ved med at holde mig hen så dropper jeg dem :(

Ja, ham den øverste i stillingen skrev endda en sms til mig start-august og sagde han beklager at det har taget så lang tid, og vil gerne ses med mig og have mig i deres firma men at hans medarbejder vil møde mig da han har travlt..

Og nu er han ude og rejse og kan først mødes næste uge... jeg må vente.

Hvorfor skulle de holde dig hen?

Uanset om der er en medarbejder de lige skal have fyret først, så du kan overtage stillingen, eller om det bare er dårlig koordinering så virker det stadig sindssygt useriøst og uprofessionelt med den manglende planlægning og information.

Altså fair nok at der er opstået uventede ting, men så skal de da informere om det :forvirret: Det er ikke dit ansvar at sørge for de følger op og får afsat tid til møder osv.
0

Tilbage til "Livets forhold"