Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16075
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29893

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 22. aug 2018, 11:30

Zonta skrev:
TinaW skrev:
Zonta skrev:Vi har jo vores store hvalp på 10 måneder. Han er vist efterhånden blevet noget teenage-åndssvag... Hans hørelse er pænt selektiv, han er hoppet over 120 cm hegn flere gange for at følge efter skønne tæver og han er begyndt at strinte mange forskellige steder, når vi går tur.

Og så er han begyndt ikke at gide spise sin mad. Er det normalt når de bliver påvirkede af alle de der hormoner? Han får mad to gange om dagen, men spiser nærmest aldrig op. Førhen spiste han sin mad på 15-20 minutter.


Tænker ikke det er unormalt. Når en af vores to tæver er i løbetid, så går genboens hanhund også fra foderet.

Alt deres energi går simpelthen bare på "Damer, damer, damer!!!!"? :stoned:


Det tror jeg :D
Vores mindste er 16 måneder, hun hører overhovedet heller ikke efter pt. Hun er fuldstændig fikseret på at jagte fugle, hvis hun får snoren af på tur.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Hunkat » 4. sep 2018, 18:16

Missetatten tabte en hjørnetand i dag. Vi fandt den på gulvet, det var lidt spøjst :lol:
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Hunkat » 4. sep 2018, 19:00

Alkaia skrev:Tandsten på katte.
Udover tandbørstning... :panik: Er der så andre muligheder? Snacksticks eller noget der ligner?


Der findes vist også foder som siger at det hjælper (noget med formen på foderet?). Men hvor meget hold der er i det ved jeg ikke. Og jeg har læst om et pulver man kunne tilføje til maden, plagueoff tror jeg. Men igen, jeg har ikke prøvet det selv.

Vi børster tænder med kattemalt lige nu indtil vi kan gå over til tandpasta.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 4. sep 2018, 19:17

Alkaia skrev:Tandsten på katte.
Udover tandbørstning... :panik: Er der så andre muligheder? Snacksticks eller noget der ligner?


Du kan give rå kyllingehalse eller (frosne) daggamle kyllinger, hvis hun er udekat (det sviner). Eller hele tørrede hønsefødder eller kaninører :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 4. sep 2018, 19:58

Alkaia skrev:
Pandesteg skrev:
Alkaia skrev:Tandsten på katte.
Udover tandbørstning... :panik: Er der så andre muligheder? Snacksticks eller noget der ligner?


Du kan give rå kyllingehalse eller (frosne) daggamle kyllinger, hvis hun er udekat (det sviner). Eller hele tørrede hønsefødder eller kaninører :)


Hvordan hjælper det på tandsten? Virker det slibende eller hvordan?


Det slider belægningen af tænderne. Katten bruger lang tid på at gnaske den slags i sig og bruger alle tænder i processen. Som en dyrlæge sagde til mig “Mus og fugle er de bedste tandbørster”. Mine katte er indekatte, så ovenstående er den bedste simulering af den slags mad.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 5. sep 2018, 08:50

Vi har vores hund nede for at blive kemisk kastreret nu her. Han render efter hunhunde (læs: hopper over hegnet i haven) og er blevet temmelig utilregnelig i sit samvær med andre hunde. Nogle elsker han, andre hader han. Der er intet system i om det er hanner, tæver, tæver i løbetid, hvalpe, unghunde eller gamle hunde. Han er også nærmest umulig at gå tur med og det fungerer ikke, når vi samtidig har en lille baby i barnevogn. Jeg gider simpelthen ikke være tvunget til at gå gud ved hvor mange ture om dagen, fordi vi ikke kan gå med hund og barnevogn samtidig. Jeg er ret spændt på virkningen - specielt hvor hurtigt den indtræffer. Jeg snakkede med dyrlægen, for han er også temmelig meget teenager, men dyrlægen sagde, at alt ovenstående temmelig sikkert var pga. kønsmodenhed der er indtruffet og ikke pga. teenage-opførsel.

Altså... Han hører jo desuden slet ikke efter hvad vi siger - måske hvis man har mad og siger tingene 10 gange, så kan man være heldig at han gider det, man beder ham om. Ellers er han bare teenage-uregerlig på alle punkter. Ser frem til at teenagetiden er overstået og håber på, at den ikke varer alt for længe :kryds: Han er knap 11 måneder og dyrlægen siger, at det kan vare til de bliver 2 år :gisp: :træt3:
0
J, juli 2018.
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf ...xxx... » 5. sep 2018, 10:13

Zonta skrev:Vi har vores hund nede for at blive kemisk kastreret nu her. Han render efter hunhunde (læs: hopper over hegnet i haven) og er blevet temmelig utilregnelig i sit samvær med andre hunde. Nogle elsker han, andre hader han. Der er intet system i om det er hanner, tæver, tæver i løbetid, hvalpe, unghunde eller gamle hunde. Han er også nærmest umulig at gå tur med og det fungerer ikke, når vi samtidig har en lille baby i barnevogn. Jeg gider simpelthen ikke være tvunget til at gå gud ved hvor mange ture om dagen, fordi vi ikke kan gå med hund og barnevogn samtidig. Jeg er ret spændt på virkningen - specielt hvor hurtigt den indtræffer. Jeg snakkede med dyrlægen, for han er også temmelig meget teenager, men dyrlægen sagde, at alt ovenstående temmelig sikkert var pga. kønsmodenhed der er indtruffet og ikke pga. teenage-opførsel.

Altså... Han hører jo desuden slet ikke efter hvad vi siger - måske hvis man har mad og siger tingene 10 gange, så kan man være heldig at han gider det, man beder ham om. Ellers er han bare teenage-uregerlig på alle punkter. Ser frem til at teenagetiden er overstået og håber på, at den ikke varer alt for længe :kryds: Han er knap 11 måneder og dyrlægen siger, at det kan vare til de bliver 2 år :gisp: :træt3:


I skal være opmærksomme på, at hans hanhunde-adfærd forværres i de første 3 uger efter en kemisk kastration. Derefter skulle han gerne blive bedre :)
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16075
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29893

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 5. sep 2018, 11:19

Zonta skrev:Vi har vores hund nede for at blive kemisk kastreret nu her. Han render efter hunhunde (læs: hopper over hegnet i haven) og er blevet temmelig utilregnelig i sit samvær med andre hunde. Nogle elsker han, andre hader han. Der er intet system i om det er hanner, tæver, tæver i løbetid, hvalpe, unghunde eller gamle hunde. Han er også nærmest umulig at gå tur med og det fungerer ikke, når vi samtidig har en lille baby i barnevogn. Jeg gider simpelthen ikke være tvunget til at gå gud ved hvor mange ture om dagen, fordi vi ikke kan gå med hund og barnevogn samtidig. Jeg er ret spændt på virkningen - specielt hvor hurtigt den indtræffer. Jeg snakkede med dyrlægen, for han er også temmelig meget teenager, men dyrlægen sagde, at alt ovenstående temmelig sikkert var pga. kønsmodenhed der er indtruffet og ikke pga. teenage-opførsel.

Altså... Han hører jo desuden slet ikke efter hvad vi siger - måske hvis man har mad og siger tingene 10 gange, så kan man være heldig at han gider det, man beder ham om. Ellers er han bare teenage-uregerlig på alle punkter. Ser frem til at teenagetiden er overstået og håber på, at den ikke varer alt for længe :kryds: Han er knap 11 måneder og dyrlægen siger, at det kan vare til de bliver 2 år :gisp: :træt3:



Håber det hjælper.
Vores yngste på 17 mdr. er også bare umulig lige for tiden. Dog ikke overfor andre hunde. Men kommer snoren af, så er hun skredet - på jagt efter fugle hun kan løbe ud over markerne efter.
Så pt. står den kun på gåture i snor for hendes vedkommende.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Mi55y » 6. sep 2018, 09:05

Vores hunkat Molly er i denne uge begyndt at mjave og kradse på skabe i vores soveværelse klokken meget tidligt om morgenen - omkring 3-4-tiden. To gange er hun hoppet op i sengen, hvilket hun ellers ikke har gjort, siden jeg blev gravid, og er faldet til ro der. Vi ignorerer hende, men hun gør det gerne flere gange ind til vi står op til normal tid. Når vi så står op, så er hun totalt klister og spinder og gnider sig op af os.

Vores teori er, at det er fordi min kæreste var bortrejst 10 dage i slutningen af august, og sidste weekend var vi begge væk fre-søn. Eller også har det måske noget at gøre med, at jeg er højgravid? De seneste uger er hun blevet meget interesseret i at ligge op af min mave, når jeg ligger i sofaen.

Nogle erfaringer med sådan ændret adfærd hos en voksen kat?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 6. sep 2018, 20:23

Vores hund er idiot.... Han har kastet op i går og i dag. I går kom der noget snask, lidt gulerødder og en klump udefinerbart noget, som jeg ikke nåede at se før han havde ædt det igen :tie: :badr: Lige så snart man gør mine til at gå hen til ham, når han er ved at kaste op, bliver han ramt af noget "Du må ikke tage det her!" og sluger sit opkast før det når at ramme gulvet. Er der noget man overhovedet kan gøre? Tror nemlig det er noget han har spist, som bliver ved med at irritere hans mavesæk og som ikke gider komme ud den anden vej. Vi har prøvet at holde i hans halsbånd (blidt, selvfølgelig), men så kaster han bare kun op i munden på sig selv og sluger det igen. Ej men det er så klamt! :badr:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 14. sep 2018, 21:55

Zonta skrev:Vores hund er idiot.... Han har kastet op i går og i dag. I går kom der noget snask, lidt gulerødder og en klump udefinerbart noget, som jeg ikke nåede at se før han havde ædt det igen :tie: :badr: Lige så snart man gør mine til at gå hen til ham, når han er ved at kaste op, bliver han ramt af noget "Du må ikke tage det her!" og sluger sit opkast før det når at ramme gulvet. Er der noget man overhovedet kan gøre? Tror nemlig det er noget han har spist, som bliver ved med at irritere hans mavesæk og som ikke gider komme ud den anden vej. Vi har prøvet at holde i hans halsbånd (blidt, selvfølgelig), men så kaster han bare kun op i munden på sig selv og sluger det igen. Ej men det er så klamt! :badr:

Ros/tal roligt, uden du gør et stort nummer ud af at han kaster op. Hvis det kan hjælpe kan du tilbyde ham noget bedre(en lækker snack/godbid fx) Du kan evt. kaste det på gulvet ved siden af ham så han bliver afledt. Det vigtigste er bare at han lærer han ikke gør noget forkert eller forbudt ved at kaste op.

Hvis ikke det er det samme sted eller der er et mønster i det kan det være nødvendigt at have godbidder permanent i lommen for en periode.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf icelady » 14. sep 2018, 23:26

Nogen med katte, der har oplevet de skider halvt på bakke og halvt udenfor?


Misty går på bakke og lægger et par små pøller. Så skraber hun som hun plejer og dækker det til, og tuller så ellers lystigt ind i stuen eller soveværelset og lægger resten af pøllerne der. :gruble:

Hun er meget følsom og der skal ikke ret meget til at stresse hende, men der er intet sket, der kan have stresset hende.

Det er kun med afføring; hun tisser som normalt på bakken.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Ladysparrow » 1. okt 2018, 14:01

icelady skrev:Nogen med katte, der har oplevet de skider halvt på bakke og halvt udenfor?


Misty går på bakke og lægger et par små pøller. Så skraber hun som hun plejer og dækker det til, og tuller så ellers lystigt ind i stuen eller soveværelset og lægger resten af pøllerne der. :gruble:

Hun er meget følsom og der skal ikke ret meget til at stresse hende, men der er intet sket, der kan have stresset hende.

Det er kun med afføring; hun tisser som normalt på bakken.


Det lyder mystisk - har du fundet en løsning på det?

Vores 3 har 7-9-13 ingen vanskligheder med bakkerne, så har inget bud på hvorfor hun gør det? Hvor ofte tømmer du kattebakken, har du testet med mere end en kattebakke?
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf icelady » 1. okt 2018, 14:50

Ladysparrow skrev:
icelady skrev:Nogen med katte, der har oplevet de skider halvt på bakke og halvt udenfor?


Misty går på bakke og lægger et par små pøller. Så skraber hun som hun plejer og dækker det til, og tuller så ellers lystigt ind i stuen eller soveværelset og lægger resten af pøllerne der. :gruble:

Hun er meget følsom og der skal ikke ret meget til at stresse hende, men der er intet sket, der kan have stresset hende.

Det er kun med afføring; hun tisser som normalt på bakken.


Det lyder mystisk - har du fundet en løsning på det?

Vores 3 har 7-9-13 ingen vanskligheder med bakkerne, så har inget bud på hvorfor hun gør det? Hvor ofte tømmer du kattebakken, har du testet med mere end en kattebakke?



Niks. Og dog....

Hun er stoppet med det igen. Det stod på i 3 dage. :gruble: Meget mystisk kat, jeg har :D


Jeg tror så, det kan skyldes, at hun sad på bakken på toilettet, da min søn gik derud for at bruge det. Da jeg nævnte det fortalte han, at hun havde siddet på bakken, men var drønet hen til døren og kradset på den, da han kom derud, så tror det er derfor.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Ladysparrow » 2. okt 2018, 08:33

icelady skrev:
Ladysparrow skrev:
icelady skrev:Nogen med katte, der har oplevet de skider halvt på bakke og halvt udenfor?


Misty går på bakke og lægger et par små pøller. Så skraber hun som hun plejer og dækker det til, og tuller så ellers lystigt ind i stuen eller soveværelset og lægger resten af pøllerne der. :gruble:

Hun er meget følsom og der skal ikke ret meget til at stresse hende, men der er intet sket, der kan have stresset hende.

Det er kun med afføring; hun tisser som normalt på bakken.


Det lyder mystisk - har du fundet en løsning på det?

Vores 3 har 7-9-13 ingen vanskligheder med bakkerne, så har inget bud på hvorfor hun gør det? Hvor ofte tømmer du kattebakken, har du testet med mere end en kattebakke?



Niks. Og dog....

Hun er stoppet med det igen. Det stod på i 3 dage. :gruble: Meget mystisk kat, jeg har :D


Jeg tror så, det kan skyldes, at hun sad på bakken på toilettet, da min søn gik derud for at bruge det. Da jeg nævnte det fortalte han, at hun havde siddet på bakken, men var drønet hen til døren og kradset på den, da han kom derud, så tror det er derfor.


De er altså sjove med deres vaner og opførsel... :P
0

Tilbage til "Kæledyr"