Pakkekalendertråden 2018

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21226

Pakkekalendertråden 2018

Indlægaf Nesnay » 25. aug 2018, 15:46

Vi er allerede sent ude i forhold til sidste år - det går virkelig ikke :jule:

Denne tråd er for alle, der skal hitte på pakker til advents- elller pakkekalendere.

Sidste års tråd til inspiration:
http://www.debatten.net/forum/viewtopic.php?f=29&t=8479/
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21226

Re: Pakkekalendertråden 2018

Indlægaf Nesnay » 25. aug 2018, 16:12

Jeg er selv i voldsomt god tid i år. Jeg skal lave pakkekalender til min mormor, og det er ikke supernemt at finde på 24 ting til en 93-årig dame, der ikke mangler noget. Derfor har jeg forsøgt at holde udkig efter gaveidéer i løbet af året, og forleden, da jeg forsøgte at få et overblik, gik det op for mig, at jeg næsten er i mål :D

Planen er som følger:
1: lille hjerteformet dåse - skal fyldes med et eller andet hjemmelavet, nok brændte mandler
2: lille fad og tre LED-bloklys
3: hjemmelavet kaffelikør (laves senere)
4: tre julekugler i stof+guldbarre m. dronningemandler
5: et sæt hjemmetøj/nattøj
6: fem vaskeklude i stof+shower foam
7: lille flaske rosé+marcipanbrød m. cognac
8: bog af Martha Hall Kelly: Blomstrende syrener+marcipanbrød m. nougat
9: brødkurv i julestof
10: varmt tørklæde+guldbarre m. vanillefrøfyld
11: duftlys m. krydret kanelduft+dåse til te e.l.+julete (teen skal købes)
12: bog af Maeve Binchy: Fortællinger fra Chestnut Street+marcipanbrød
13: to toppe/undertrøjer
14: lille flaske hvidvin+guldbarre m. skildpaddefyld
15: juleservietter+servietholder+marcipanbrød m. nougat
16: sæbe m. vanilleduft+eksfolierende sæbe m. rosmarin+guldbarre m. orangeknas
17: bog af Lucinda Riley: Lavendelhaven+marcipanbrød m. cognac
18: uldtøj: langærmet t-shirt, tights, shorts+marcipanbrød m. whisky
19: stjerneformede bloklys m. guldfinish
20: tørklæde m. indvævet sølvtråd+guldbarre m. skildpaddefyld
21: sleep mask+marcipanbrød m. nougat
22: kit til strikhue (garn+kvast)
23: bog af Lucinda Riley: Pigen fra Napoli+marcipanbrød
24: natkjole+guldbarre m. dronningemandler
3
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Pakkekalendertråden 2018

Indlægaf Persnikedy » 25. aug 2018, 16:30

Jeg er godt i gang, den ene er dog færdigkøbt en med 24 små flasker whisky.

Ellers skal min mor have en, og muligvis en til som jeg ikke har besluttet mig for endnu.

Jeg glemmer hele tiden at kigge efter gaver så jeg er glad for at den ene i hvert fald er færdig
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Kathain
Indlæg: 170
Tilmeldt: 1. jan 2016, 06:57
Kort karma: 9
Likede indlæg: 323

Re: Pakkekalendertråden 2018

Indlægaf Kathain » 25. aug 2018, 16:38

Jeg er gået i gang med en til min mor. Indtil videre har jeg fået bestilt 5 ting på nettet.
1
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Pakkekalendertråden 2018

Indlægaf superboa » 25. aug 2018, 18:40

Jeg og min veninde laver pakkekalendere til hinanden. Det er meningen budgettet ikke skal overskride 300-350 kr for alle 24 gaver, så gag & gøgl er helt i orden. Jeg startede tidligt med at finde gaver, så er halvvejs p.t. :)

I uvilkårlig rækkefølge:
1) En lyserød badesvamp + en gratis prøve på showergel
2) En pakke servietter
3) En isterningsbakke med hjerteforme
4) Gliss shampoo i ministørrelse
5) Gliss balsam i ministørrelse
6) Gliss hårkur i ministørrelse
7) Klistermærker
8) Pink dekorationsglimmer
9) 3 små dekorationsflasker (til opbevaring af f.eks. glimmer)
10) En trænings-dvd (Faste baller)
11) Bryst-løft-tape (skal huske at lægge en vittig besked med)
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Pakkekalendertråden 2018

Indlægaf godtnavn » 25. aug 2018, 18:52

Jeg er nærmest ikke begyndt endnu, men skal også kun lave til min datter som er lige under 2 år til jul :) Jeg ved ikke helt hvad budgettet skal være, men jeg tænker 3-500 kr er meget realistisk :)

Tror kun jeg har tre gaver (har dog ikke tjekket op) hun fik nemlig et par jeg havde købt for et par uger siden da hun var syg, men ved jeg har:

1. Puslespil med 3 brikker (fundet på loppemarked til 2 kr)
2. Lille pakke duplo hvor man kan bygge en fisk (5 kr)
3. Hårspænder med enhjøringe, regnbuer og en ting mere, overvejer om de skal deles i to pakker hvis jeg ikke finder nok (10 kr)

Så pt har jeg 3-4 gaver og har brugt 17 kr :) Ved dog jeg også skal have nogle schleich dyr, men herhjemme kommer nissen om natten, dvs. alle gaverne behøver ikke være klar d. 1., så ejg tænker at købe deres julekalender i starten af december når de er sat ned til ingenting, dog bliver det stadig en lidt dyrere post end dem jeg allerede har :)


Udover nissen der kommer med gaver skal hun også ahve en duplo julekalender, I ved, ligesom legokalendrene man kan købe, de laver dem bare ikke med Duplo, men i januar købte jeg et sæt med julemanden som skal deles op i 24 pakker, så hvis nogen tættere på jul spotter en kalender med 24 låger hvor der kan være en del i hver låge (duplo fylder ;) ) må I gerne lige sige til :)
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Pakkekalendertråden 2018

Indlægaf Persnikedy » 26. aug 2018, 19:03

Jeg har lige pakker den whisky kalender ind som jeg havde købt. Modtageren har været ude af landet så den har godt kunnet stå fremme, men nu kommer han snart tilbage også kan jeg jo ikke risiker at han ser den. Den er nu pakket idn i fin grøn papir og gemt væk i skabet (selvom der slet ikke er plads så den ender nok med at blive flyttet rindt på ind til december). Mit skab kaldes også for the secret closet of mystery fordi vennerne og familien godt ved at det er der det gode gemmer sig. Alt fra gaver til snolder til vin.
Jeg bor i en etværelses på 30m3 så der er ikke andre muligheder
4
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21226

Re: Pakkekalendertråden 2018

Indlægaf Nesnay » 27. aug 2018, 16:26

Fik pakket 20 af pakkerne ind i går. To af de resterende mangler jeg at købe lidt til, og de to sidste skal først laves, kort tid før det hele skal afleveres.
Jeg føler mig totalt organiseret i år :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Pakkekalendertråden 2018

Indlægaf Persnikedy » 27. aug 2018, 16:40

Nesnay skrev:Fik pakket 20 af pakkerne ind i går. To af de resterende mangler jeg at købe lidt til, og de to sidste skal først laves, kort tid før det hele skal afleveres.
Jeg føler mig totalt organiseret i år :D


Jeg elsker din sæk :love:

Hvor har du fundet den?
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21226

Re: Pakkekalendertråden 2018

Indlægaf Nesnay » 27. aug 2018, 16:59

Persnikedy skrev:
Nesnay skrev:Fik pakket 20 af pakkerne ind i går. To af de resterende mangler jeg at købe lidt til, og de to sidste skal først laves, kort tid før det hele skal afleveres.
Jeg føler mig totalt organiseret i år :D


Jeg elsker din sæk :love:

Hvor har du fundet den?


Jeg arbejdede i en indkøbsafdeling sidste år, og det er en vareprøve derfra, så jeg ved faktisk ikke engang, om den har været solgt i Danmark :( Men jeg mener, jeg så noget lignende i Bilka sidste år.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Pakkekalendertråden 2018

Indlægaf Persnikedy » 27. aug 2018, 17:04

Nesnay skrev:
Persnikedy skrev:
Nesnay skrev:Fik pakket 20 af pakkerne ind i går. To af de resterende mangler jeg at købe lidt til, og de to sidste skal først laves, kort tid før det hele skal afleveres.
Jeg føler mig totalt organiseret i år :D


Jeg elsker din sæk :love:

Hvor har du fundet den?


Jeg arbejdede i en indkøbsafdeling sidste år, og det er en vareprøve derfra, så jeg ved faktisk ikke engang, om den har været solgt i Danmark :( Men jeg mener, jeg så noget lignende i Bilka sidste år.


Damn, så må jeg væbne mig med tålmodighed og holde øje med bilka
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16075
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29895

Re: Pakkekalendertråden 2018

Indlægaf TinaW » 28. aug 2018, 06:50

Persnikedy skrev:Jeg er godt i gang, den ene er dog færdigkøbt en med 24 små flasker whisky.

Ellers skal min mor have en, og muligvis en til som jeg ikke har besluttet mig for endnu.

Jeg glemmer hele tiden at kigge efter gaver så jeg er glad for at den ene i hvert fald er færdig


Har du et link til den med whisky'erne? Det kunne være noget for min mand.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Pakkekalendertråden 2018

Indlægaf Persnikedy » 28. aug 2018, 07:07

TinaW skrev:
Persnikedy skrev:Jeg er godt i gang, den ene er dog færdigkøbt en med 24 små flasker whisky.

Ellers skal min mor have en, og muligvis en til som jeg ikke har besluttet mig for endnu.

Jeg glemmer hele tiden at kigge efter gaver så jeg er glad for at den ene i hvert fald er færdig


Har du et link til den med whisky'erne? Det kunne være noget for min mand.



Det er modellen fra 2017 jeg købte, men det står ikke på kalenderen og whisky udløber jo ikke ligefrem (jeg skrev endda til dem og spurgte bare for at være sikker :fløjt: ) Dog er der penge at spare ved at købe sidste års. Der er også for rom og gin.

https://www.whisky.dk/shop/whiskynydere ... 6267p.html

Forsendelsen kom hurtigt, godt pakket ind, det står dog på pakkelablet at den er fra Whisky.dk så sørg for at din mand ikke ser den.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16075
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29895

Re: Pakkekalendertråden 2018

Indlægaf TinaW » 28. aug 2018, 07:14

Persnikedy skrev:
TinaW skrev:
Persnikedy skrev:Jeg er godt i gang, den ene er dog færdigkøbt en med 24 små flasker whisky.

Ellers skal min mor have en, og muligvis en til som jeg ikke har besluttet mig for endnu.

Jeg glemmer hele tiden at kigge efter gaver så jeg er glad for at den ene i hvert fald er færdig


Har du et link til den med whisky'erne? Det kunne være noget for min mand.



Det er modellen fra 2017 jeg købte, men det står ikke på kalenderen og whisky udløber jo ikke ligefrem (jeg skrev endda til dem og spurgte bare for at være sikker :fløjt: ) Dog er der penge at spare ved at købe sidste års. Der er også for rom og gin.

https://www.whisky.dk/shop/whiskynydere ... 6267p.html

Forsendelsen kom hurtigt, godt pakket ind, det står dog på pakkelablet at den er fra Whisky.dk så sørg for at din mand ikke ser den.


Tak :gogo:
Bestiller bare, når han er ude at sejle.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Pakkekalendertråden 2018

Indlægaf LaMariposa » 1. sep 2018, 18:48

Hvad finder man på til adventsgaver til en dreng på seks, en dreng på ni og en pige på ti år?

Er helt lost :D Tænker, at den ene af pakkerne skal være et småkagesæt, så de kan bage småkager sammen derhjemme. Og så kunne jeg godt tænke mig at give de et juleagtigt spil. Men kan ikke rigtigt finde noget, når jeg googler.
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Fest og bryllup"