Hvad laver du?

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad laver du?

Indlægaf Wizzze » 21. aug 2015, 07:10

Spjaerten skrev:
Wizzze skrev:
Spjaerten skrev:Uddannet med HD i afsætning - slukker ildebrande aka projektleder i en logistik afdeling.


Er det ikke farligt med ildebrande omkring al den kemi? :D


He he du sjov hva?

:genert:


Meget :P
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2717

Re: Hvad laver du?

Indlægaf Frandsen » 24. aug 2015, 07:57

Wizzze skrev:
Frandsen skrev:Jeg er journalist. Pt. arbejdsløs/freelancer - og med min hastigt voksende vom er der ikke udsigt til, at det ændrer sig de næste mange måneder. Glæder mig dog allerede til, at jeg skal have et 'rigtigt' arbejde igen efter barsel :D


Hvordan foregår det med freelance egenligt ?
Skriver du en artikel/historie, og senden den så til potentielle medier? Eller er det medierne der sender ting i "udbud" ala vi skal have skrevet en artikel om det og det?


I mit tilfælde (da jeg er ret ny inden for freelancefeltet) foregår det sådan, at jeg får en god idé til en artikel, som jeg efter research og forinterviews pitcher til relevante medier. Når/hvis de så 'hopper på den', aftaler vi løn, omfang og deadline, og så går jeg i gang med artiklen.

Men jeg kender flere 'garvede' freelancere, der har lavet så meget arbejde for nogle medier, at de ind i mellem får opgaver 'foræret'. Altså at ex. magasinet ringer og spørger, om de har tid/mulighed for at lave en artikel om Xxx.
1
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Hvad laver du?

Indlægaf Fynerfin82 » 25. aug 2015, 06:52

Jeg er uddannet bankrådgiver, men sidder i dag i vores telefonbank uden rådgivningsansvar. Pt. er jeg dog på barsel.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad laver du?

Indlægaf Hunkat » 26. aug 2015, 07:27

Kontorelev på et dansk universitet. Og amatørarrangør af kulturevents.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad laver du?

Indlægaf Hunkat » 26. aug 2015, 07:39

Yvooonne skrev:
Hunkat skrev:Kontorelev på et dansk universitet. Og amatørarrangør af kulturevents.



Hvilken slags kulturevents? (Det er fair nok hvis du ikke vil svare)


Well, kun en enkelt slags faktisk :fløjt: :D

Japansk popkultur. Dem er der et par stykker af efterhånden så det er stadig fint og anonymt.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Hvad laver du?

Indlægaf Frk. L » 26. aug 2015, 09:36

Jeg gør rent.

Eller det burde jeg. Det er bare lidt ligesom jeg stadig ligger på sofaen og ser House of Lies. Men efter dette afsnit, så.....


...... EDIT....

Er lige blevet gjort opmærksom på, at jeg vist muligvis har misforstået denne tråd en lille smule :lol: (Så kan jeg lærer at læse det første indlæg inden jeg svarer...) Tak @Pjeps :kys:

Men altså når jeg ikke har ferie, så arbejder jeg som planlægger i hjemmeplejen. Er uddannet Social-og Sundhedshjælper.
1
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Hvad laver du?

Indlægaf Pjeps » 26. aug 2015, 09:58

Fräulein L. skrev:Jeg gør rent.

Eller det burde jeg. Det er bare lidt ligesom jeg stadig ligger på sofaen og ser House of Lies. Men efter dette afsnit, så.....


...... EDIT....

Er lige blevet gjort opmærksom på, at jeg vist muligvis har misforstået denne tråd en lille smule :lol: (Så kan jeg lærer at læse det første indlæg inden jeg svarer...) Tak @Pjeps :kys:

Men altså når jeg ikke har ferie, så arbejder jeg som planlægger i hjemmeplejen. Er uddannet Social-og Sundhedshjælper.

Jeg tænkte bare at du måske havde skiftet job :lol2: og at din nye arbejdsgiver var ualmindelig rummelig, når du bare lå på sofaen og så tv-serier :lol:
1
:ninja:
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Hvad laver du?

Indlægaf Frk. L » 26. aug 2015, 10:00

Pjeps skrev:Jeg tænkte bare at du måske havde skiftet job :lol2: og at din nye arbejdsgiver var ualmindelig rummelig, når du bare lå på sofaen og så tv-serier :lol:


Uh det kunne ellers være fedt da! Det job må jeg lede efter :D
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hvad laver du?

Indlægaf Madam Pomfrey » 26. aug 2015, 10:06

Pjeps skrev:
Fräulein L. skrev:Jeg tænkte bare at du måske havde skiftet job :lol2: og at din nye arbejdsgiver var ualmindelig rummelig, når du bare lå på sofaen og så tv-serier :lol:


sådan er mit job, - indimellem :D

I går fik jeg 6 timers løn for at ligge i en seng og sove, inden da var jeg på kolonihave visit til flæskesteg med det hele, forrige uge var jeg i tivoli og spise frokost og is :D - og om 14 dage skal 5 arbejdsdage bruges på Mallorca, på kanten af en pøl, med en kold cola, en god bog, og lækker mad på restaurent om aftenen... :savl:
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Hvad laver du?

Indlægaf Pjeps » 26. aug 2015, 10:08

DD_81 skrev:
Pjeps skrev:
Fräulein L. skrev:Jeg tænkte bare at du måske havde skiftet job :lol2: og at din nye arbejdsgiver var ualmindelig rummelig, når du bare lå på sofaen og så tv-serier :lol:


sådan er mit job, - indimellem :D

I går fik jeg 6 timers løn for at ligge i en seng og sove, inden da var jeg på kolonihave visit til flæskesteg med det hele, forrige uge var jeg i tivoli og spise frokost og is :D - og om 14 dage skal 5 arbejdsdage bruges på Mallorca, på kanten af en pøl, med en kold cola, en god bog, og lækker mad på restaurent om aftenen... :savl:

Jeg må også tilstå at mit job også indimellem har nogle ekstremt stille nattevagter, hvor jeg når at se 4 timers Netflix, men det er efterhånden sjældnere og sjældnere.
0
:ninja:
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Hvad laver du?

Indlægaf Frk. L » 26. aug 2015, 10:08

DD_81 skrev:
sådan er mit job, - indimellem :D

I går fik jeg 6 timers løn for at ligge i en seng og sove, inden da var jeg på kolonihave visit til flæskesteg med det hele, forrige uge var jeg i tivoli og spise frokost og is :D - og om 14 dage skal 5 arbejdsdage bruges på Mallorca, på kanten af en pøl, med en kold cola, en god bog, og lækker mad på restaurent om aftenen... :savl:


WTF?? Hvad er det for et job? Det vil jeg også ha' :lol:
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvad laver du?

Indlægaf didas » 26. aug 2015, 10:13

Jeg har pt. inkasseret løn siden kl. 9 og indtil videre har jeg sendt én mail. Resten af tiden har jeg siddet på debatten og sendt sms'er. Regner med, at det også er planen resten af dagen :lol:

Sådan har det været den sidste 1½ måned. Virkelig en sløv periode.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hvad laver du?

Indlægaf Madam Pomfrey » 26. aug 2015, 10:19

Fräulein L. skrev:
DD_81 skrev:
sådan er mit job, - indimellem :D

I går fik jeg 6 timers løn for at ligge i en seng og sove, inden da var jeg på kolonihave visit til flæskesteg med det hele, forrige uge var jeg i tivoli og spise frokost og is :D - og om 14 dage skal 5 arbejdsdage bruges på Mallorca, på kanten af en pøl, med en kold cola, en god bog, og lækker mad på restaurent om aftenen... :savl:


WTF?? Hvad er det for et job? Det vil jeg også ha' :lol:


Sliderlivet som socialpædagog i botilbud for voksne med udviklingshandicaps ;) Det er skønt, man skal jo bidrage til et liv så tilnærmelsesvis så normalt som muligt :afro: - så der er dage med take out, cafebesøg, fredage aftener med kage og en god film på tv, fest, musik, sjov, oplevelser, ferier m.m

Men det er jo kun en del af det, kulisserne byder på massere af praktisk opgaver og sagsbehandler arbejde :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad laver du?

Indlægaf Wizzze » 26. aug 2015, 10:35

didas skrev:Jeg har pt. inkasseret løn siden kl. 9 og indtil videre har jeg sendt én mail. Resten af tiden har jeg siddet på debatten og sendt sms'er. Regner med, at det også er planen resten af dagen :lol:

Sådan har det været den sidste 1½ måned. Virkelig en sløv periode.


Jeg troede det Københavnske boligmarked var rødglødende? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvad laver du?

Indlægaf didas » 26. aug 2015, 10:39

Wizzze skrev:
didas skrev:Jeg har pt. inkasseret løn siden kl. 9 og indtil videre har jeg sendt én mail. Resten af tiden har jeg siddet på debatten og sendt sms'er. Regner med, at det også er planen resten af dagen :lol:

Sådan har det været den sidste 1½ måned. Virkelig en sløv periode.


Jeg troede det Københavnske boligmarked var rødglødende? :gruble:


Njaa, det er lidt misvisende. Det er rødglødende i den forstand, at ting der kommer til salg bliver solgt lynhurtigt. Problemet er bare, at der er næsten ikke noget til salg for tiden. En stor del af vores omsætning sidste år var andelsboliger, hvor der var over 3000 andele til salg i København via officielle kanaler dvs. mæglere, selvsalg osv. Den seneste opgørelse jeg hørte, var 476(!). Så hos os har vi masser af kunder, der gerne vil købe, vi har bare ikke rigtig noget at sælge dem pt. :/
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:

Tilbage til "Job"