Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

26+3

Indlægaf Depeche_Mama » 13. aug 2018, 06:52

Så sidder jeg ved lægen og får lavet glukose belastning. Drak sukkervandet i tre store shots, men som tiden går, kommer kvalmen også til. Glæder mig til et rundstykke, når jeg kommer hjem!
4
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Joe » 13. aug 2018, 06:55

Okay, jeg har et spørgsmål.

De det gipsafstøbninger af mave og bryst, hvad er det lige man bruger dem til?

Har nu i facebook-terminsgruppen for august og september set en del udgaver af sådan nogle (blandt andet end, hvor den unge dame ikke havde haft gips nok til at få brysterne med, så afstøbningen bare lignede en tønde, der var skåret op på midten og farvet pink) og det er sikkert vildt hyggeligt at lave.... men hvad sker der med dem efterfølgende? De er jo ikke små og diskrete sådan nogle.

Er der nogen der har fået lavet dem, eller overvejer det, som kan oplyse mig?
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 13. aug 2018, 07:12

Joe skrev:Okay, jeg har et spørgsmål.

De det gipsafstøbninger af mave og bryst, hvad er det lige man bruger dem til?

Har nu i facebook-terminsgruppen for august og september set en del udgaver af sådan nogle (blandt andet end, hvor den unge dame ikke havde haft gips nok til at få brysterne med, så afstøbningen bare lignede en tønde, der var skåret op på midten og farvet pink) og det er sikkert vildt hyggeligt at lave.... men hvad sker der med dem efterfølgende? De er jo ikke små og diskrete sådan nogle.

Er der nogen der har fået lavet dem, eller overvejer det, som kan oplyse mig?

Pynt? Aner det ikke. Er ligeså clueless som dig :lol: Jeg tænker at det er noget man laver for sjov, og så kommer det ellers til at ligge og samle støv et sted indtil man smider det ud.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 13. aug 2018, 07:45

Joe skrev:Okay, jeg har et spørgsmål.

De det gipsafstøbninger af mave og bryst, hvad er det lige man bruger dem til?

Har nu i facebook-terminsgruppen for august og september set en del udgaver af sådan nogle (blandt andet end, hvor den unge dame ikke havde haft gips nok til at få brysterne med, så afstøbningen bare lignede en tønde, der var skåret op på midten og farvet pink) og det er sikkert vildt hyggeligt at lave.... men hvad sker der med dem efterfølgende? De er jo ikke små og diskrete sådan nogle.

Er der nogen der har fået lavet dem, eller overvejer det, som kan oplyse mig?


Jeg har været til en del musikarrangementer som gravid og ikke en eneste gang, er jeg blevet visiteret på maven. Så jeg har overvejet at få lavet en gipsmave til at smugle drikkevarer i fremover :-D
8
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Joe » 13. aug 2018, 08:30

Mi55y skrev:
Joe skrev:Okay, jeg har et spørgsmål.

De det gipsafstøbninger af mave og bryst, hvad er det lige man bruger dem til?

Har nu i facebook-terminsgruppen for august og september set en del udgaver af sådan nogle (blandt andet end, hvor den unge dame ikke havde haft gips nok til at få brysterne med, så afstøbningen bare lignede en tønde, der var skåret op på midten og farvet pink) og det er sikkert vildt hyggeligt at lave.... men hvad sker der med dem efterfølgende? De er jo ikke små og diskrete sådan nogle.

Er der nogen der har fået lavet dem, eller overvejer det, som kan oplyse mig?


Jeg har været til en del musikarrangementer som gravid og ikke en eneste gang, er jeg blevet visiteret på maven. Så jeg har overvejet at få lavet en gipsmave til at smugle drikkevarer i fremover :-D


Det er en fremragende plan, jeg har haft samme oplevelse.
2
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

32+1

Indlægaf Mi55y » 13. aug 2018, 08:41

Fandt da så også lige ud af i går, at jeg ikke kan passe nogen af mine lukkede sko. Har jo gået i sandaler non-stop i 3 måneder, men skulle ud i skoven i går og måtte derfor lige 5 par igennem, før jeg fandt nogle gamle grimme sko med velcrolukning. Synes ellers ikke jeg døjer med væske... Så jeg må på skoshopping!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
MissB
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MissB » 13. aug 2018, 08:45

Jeg skal have lavet glucosebelastning på onsdag. Frygter det virkelig, fordi jeg har det rigtigt dårligt om morgenen når jeg ikke får noget at spise :S

Jeg er også sygemeldt fuld tid fra på onsdag. I dag skal jeg lige ind og afslutte nogle opgaver og i morgen skal jeg så lære den midlertidige vikar op. Og så den faste vikar en dag i september.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 13. aug 2018, 08:49

MissB skrev:Jeg skal have lavet glucosebelastning på onsdag. Frygter det virkelig, fordi jeg har det rigtigt dårligt om morgenen når jeg ikke får noget at spise :S

Jeg er også sygemeldt fuld tid fra på onsdag. I dag skal jeg lige ind og afslutte nogle opgaver og i morgen skal jeg så lære den midlertidige vikar op. Og så den faste vikar en dag i september.


Jeg skal næste onsdag :tie: døjer en del med kvalme og kan generelt ikke foretage mig meget uden mad i maven, så det bliver en kæmpe fest!

Jeg er sygemeldt fra i dag, har lige mailet min leder. Det er en lettelse!
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
MissB
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MissB » 13. aug 2018, 08:53

Little_Woman skrev:
MissB skrev:Jeg skal have lavet glucosebelastning på onsdag. Frygter det virkelig, fordi jeg har det rigtigt dårligt om morgenen når jeg ikke får noget at spise :S

Jeg er også sygemeldt fuld tid fra på onsdag. I dag skal jeg lige ind og afslutte nogle opgaver og i morgen skal jeg så lære den midlertidige vikar op. Og så den faste vikar en dag i september.


Jeg skal næste onsdag :tie: døjer en del med kvalme og kan generelt ikke foretage mig meget uden mad i maven, så det bliver en kæmpe fest!

Jeg er sygemeldt fra i dag, har lige mailet min leder. Det er en lettelse!


Det bliver kun ganske kort i dag og i morgen. Det er pga forsikring at det ikke er på fuld tid fra i dag. Det kunne lige ske at der skete noget som kræver fx krisehjælp eller andet, og jeg så ikke er dække fordi jeg er sygemeldt. Jeg ved ikke om det er sådan, og det gør min læge heller ikke, så det er bare for at være på den sikre side :)
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 13. aug 2018, 11:00

Jeg synes ikke, glukosebelastning var så slemt. Det var meget sødt at drikke,men ikke så tykt som frygtet. Jeg tog det som tre store shots, og så var det overstået. Det var mere ventetiden, hvor jeg blev meget sulten og kvalm... Jeg fik tallet at vide med det samme efterfølgende og det hele ser fint ud :)
4
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 13. aug 2018, 11:17

Her har junior åbenbart fundet sig tilrette i en ny stilling, hvor han ligger med ryggen og/eller numsen lige bag min navle :forvirret2:

Det er temmelig ubehageligt, fordi der ikke rigtigt er plads eller fleksibilitet til at sparke rundt, som han gør. Jeg må prøve med et par akrobatiske øvelser, om jeg kan få ham til at ligge anderledes. Hvornår er det normalt, at de begynder at lægge sig med hovedet nedad? :gruble:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 13. aug 2018, 12:39

Er jeg den eneste der er øm på samme måde som når man har trænet, en gang imellem? :lol: Den eneste slags træning jeg laver er at løfte mad til munden pt, men i dag er jeg sindssygt øm i baglårene/ballerne - lidt som om man har squattet 1000 gange dagen før. For nogle uger siden var det mavemusklerne (hvilket dog, trods alt, giver bedre mening!) der føltes som om de havde gennemgået alt for mange mavebøjninger.

Det gør ikke ondt, det er bare ømhed i musklerne.
0
My world 12-10-18 :lun:
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

26+5

Indlægaf Pilen » 13. aug 2018, 15:06

Er her stadig :wave: Har læst med en gang imellem, men ikke været så aktiv. Som det ses i billedtråden, har baby og jeg været optaget af nogle andre ting. D. 4. august blev jeg frue :) Og så har min mand og jeg ellers haft en uge med absolut intet andet end tv og sofa på programmet. Det var et gør-det-selv bryllup, så der var virkelig mange ting op til dagen at se til. Læg dertil sygdom og ulidelig varme oveni lige op til :nerve: Men havde en virkelig skøn dag, som jeg kunne gentage igen og igen uden ændringer.
Da vi som de sidste omkring kl. 05 søndag morgen daffede af og tog mod Hindsgavl slot til et par dages ren afslapning, følte jeg mig ikke mere træt og øm i fødderne end jeg normalt ville have været på det tidspunkt efter sådan en dag.
Så føler mig virkelig taknemmelig for, at korpusset opførte sig pænt. Det var jo lidt af et sats at planlægge det i 25. uge, men det gik over al forventning. Havde også en virkelig behagelig kjole med snøreryg, som sad rart og "støttende".
Nu er der overskud til at have fokus på baby og passe bedre på mig selv - vi har da stadig et husbyggeri ved siden af, men hvad :lol2: Der skal vist lidt fokus især på kostdelen, for det har stået på en del nemme løsninger i den seneste tid :tie: Skal da lige have overstået den glukosebelastningstest med godt resultat om en måneds tid, så må hellere komme ind på ret kurs igen.
Men hun sparker derud ad og nu er jeg ikke i tvivl, hvad der er hvad af spark/puf og luft i maven :lol: Er da sjovt at ligge ned og pludselig hopper maven vildt :)


(Og mange tak for de søde grønne kort og likes :kys: )
5
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Joe » 13. aug 2018, 18:32

Er der mødre-lurere på linjen, der lavede fødselsplaner, og vil fortælle, hvad de kom ind på i dem?
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 13. aug 2018, 19:36

Joe skrev:Er der mødre-lurere på linjen, der lavede fødselsplaner, og vil fortælle, hvad de kom ind på i dem?

Det her var mine fødselsønsker :) Spørg hvis der er noget du vil have uddybet :D

Edit: Jeg kan da lige tilføje, at de to JM jeg havde med at gøre, var meget åbne over for listen. Vi havde selv højtaler med til musikken og de kommenterede begge to den rolige og behagelige musik :lol: Lyset var også dæmpet. Det med pressefasen blev overholdt. Og da der var vagtskifte hørte jeg, at JM sagde, til hende der skulle overtage, at jeg havde brug for information og opbakning. Men hun sagde nu også, at jeg klarede smerterne sindssygt flot, så det med lav smertetærskel var hun nu ikke enig i.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
J, juli 2018.

Tilbage til "Graviditet"