Artem skrev:Der har lige været atletik EM i Berlin hvilket har fået mig til at tænke på hvor lidt atletik fylder her hjemme i dag?
Som barn kunne jeg selv godt lidt atletik i skolen. Ikke at jeg var specielt god, men synes det var sjovt.
Vi havde også en atletik klub i byen den gang. I dag findes den ikke mere, og bor selv ved siden af det gamle stadion med løbebanen rundt om, som jeg nogle gange intervaltræner på.
Så her kan man ikke en gang gå til atletik mere hvis man skulle få lyst.
Der har jo aldrig rigtigt været voksne der har dyrket atletik, og specielt i dag er det jo motionscenter, løb og cykling de fleste gør i. Men prøver børn ikke længere atletik i skolen? Ja eller hvad er der gået galt? er det simpelthen bare gået hen og blevet umoderne, hvor der er så mange andre ting at gå til? Og hvad er det børn dyrker i stedet i dag?
Jeg er ikke enig i at det er umoderne. Jeg vil mene at det er mere udbredt i dag, end det var da jeg var yngre. Da jeg var yngre, havde vi ligesom Wilson Kipketer på 800 meteren og Joachim B. Olsen i kuglestød. Ved OL i Rio havde vi 8 atletikudøvere med! Så mange har vi vist aldrig haft med før.
Sara Slott og Stine Troest på 400 meter hæk, og Sara vandt sølv.
Andreas Bube på 800 meter.
Jessica Petersson, Anna Baumeister og Abdi Ulad på maraton.
Anna Møller og Ole Hesselbjerg på 3.000 meter hæk.
I modsætning til da jeg var yngre, tror jeg bare at atletikudøverne er begyndt at samles i færre, men mere professionelle eliteklubber, og det har nok kostet lidt i bredden. Hvis man satser på at vinde en OL-medalje, så træner man ikke i den lokale klub. Så rejser man efter at komme til den klub, der har de bedste resultater.
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.