Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lisva » 11. aug 2018, 23:07

Næstekærlighed: Min kæreste og jeg sad fast i en kø på motorvejen i næsten en time i dag, da vi var på vej fra Aalborg til Fredericia til hans mors begravelse.

Vi var i løbende kontakt med min kærestes søster og kunne fortælle, at vi ville komme cirka et kvarter for sent. Så ventede præsten simpelthen med at starte gudstjenesten, indtil vi ankom, selvom der sad omkring 80 mennesker klar i kirken.

Det var fandeme rørende! <3
33
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15292
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 12. aug 2018, 04:15

Togbussemænd tror nok at røgen mirakuløst bliver ude, hvis de lige stepper et enkelt skridt til siden, når de er gået ud. For ikke at tale om ham, der stod helt inde i døren i går aftes. Ok det regner, godt så, men så må du gå hen under halvtaget. Han blev lidt småsur. Der er også ham, der lige smutter ind bag rattet med smøgen i hånden, når han skal rykke bussen nogle meter frem og gøre plads til den næste. Han gjorde det i øvrigt ikke sidst, så der er nok nogen, der har brokket sig. Bortset fra det er det nu meget hyggeligt med alle de togbussemænd, der er udlånt fra det ganske land. Det er nogle hyggelig fætre, der godt gider sludre lidt, og de kan også godt finde ud af, når man ikke lige er i humør til småsnak


Hvorfor er småsnak i grunden blevet til small talk, og hvornår skete det :gruble:
1
14 11 14
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mi55y » 12. aug 2018, 11:12

Selvom man som højgravid godt kan blive lidt træt af hele tiden at blive spurgt ind til graviditeten, så var det alligevel en lidt sær oplevelse i går at være alene sammen med min søster i 7 timer uden at hun en eneste gang spurgte ind til eller nævnte graviditeten.
8
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf 1234 » 12. aug 2018, 11:57

Mi55y skrev:Selvom man som højgravid godt kan blive lidt træt af hele tiden at blive spurgt ind til graviditeten, så var det alligevel en lidt sær oplevelse i går at være alene sammen med min søster i 7 timer uden at hun en eneste gang spurgte ind til eller nævnte graviditeten.

Det kan jeg virkelig godt forestille mig, men jeg synes egentlig tit det er sådan med store begivenheder i ens liv.
Jeg blev gift for 2 måneder siden og der blev jeg virkelig også træt af spørgsmål, fordi de altid var de samme.
Det samme sket med mit speciale, især fordi folk tit spurgt til emnet, men så holdt op med at høre efter, når man svarede :træt:
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 12. aug 2018, 13:18

Vira skrev:Fra salgsannonce:

Transportkasse sælges, til dværg, hamster eller kanin

:shock:
0
Brugeravatar
Coumarin
Indlæg: 17
Tilmeldt: 10. aug 2018, 08:34
Kort karma: 1
Likede indlæg: 46

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Coumarin » 12. aug 2018, 13:26

Vira skrev:Fra salgsannonce:

Transportkasse sælges, til dværg, hamster eller kanin


:lol:

Det her er altså også politisk ukorrekt, men da jeg var i Royal Arena for et par dage siden, gik der en dværg forbi mig. Han konstaterer “der er godt nok stort herinde!” og jeg måtte bide hårdt i mit (også politisk ukorrekte) sugerør for ikke at grine.
8
“What a great opportunity for a ton of bad decisions”
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Daine » 12. aug 2018, 14:00

Vira skrev:Fra salgsannonce:

Transportkasse sælges, til dværg, hamster eller kanin

Jeg kom til at skraldgrine over den annonce. Jeg sidder i biografen og filmen er ikke begyndt endnu, kun reklame for deres biospil. Folk kigger mærkeligt på mig :D
6
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf lillebjoern » 12. aug 2018, 14:23

Mi55y skrev:Selvom man som højgravid godt kan blive lidt træt af hele tiden at blive spurgt ind til graviditeten, så var det alligevel en lidt sær oplevelse i går at være alene sammen med min søster i 7 timer uden at hun en eneste gang spurgte ind til eller nævnte graviditeten.


Er det fordi du er ked af, at der ikke blev spurgt ind til det? Eller var det mere bare en observation?
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaScrooge » 12. aug 2018, 16:07

vulpesVelox skrev:
LaScrooge skrev:Man må virkelig hade kontakt med andre mennesker, hvis man føler så stor modvilje mod at sige "Må jeg sidde her?".

Og man må virkelig elske negative følelser, hvis man i dén grad dyrker forestillingen om, at andres motivation for handling er at demonstrere ligegyldighed overfor andre. Det er trods alt ikke velset i vores samfund at være asocial.

Jeg lover, at man får et mere harmonisk følelsesliv, hvis man i stedet prøver en tilgivende tilgang indtil folk direkte giver én grund til at antage noget andet. Fx "Taske på sædet? Personen er nok distræt pga træthed. Jeg spørger venligt om den kan flyttes til fordel for mig."

Øhhh... a-HVAD-for-noget?!

Velset er det muligvis stadig ikke, men udpræget derimod...

Jeg finder i øvrigt din veksling med Abcd som værende en slags absolut demonstration af, at ovenstående udsagn er korrekt. I stedet for at argumentere, hænger du vedkommende ud. For at have en god hukommelse, no less; ikke specielt dannet dér.


S'cuse me? Jeg hænger ham ud? Spændende take på en diskussion, der udviklede sig fra at handle om emnet, til at handle om, at jeg sidder på min høje hest, fordi jeg engang i en helt anden kontekst har ønsket mig en t-shirt med bemeldte tekst.

Men hyg dig med din nye ven :kys:
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaScrooge » 12. aug 2018, 16:17

vulpesVelox skrev:
LaScrooge skrev:
vulpesVelox skrev:
LaScrooge skrev:Man må virkelig hade kontakt med andre mennesker, hvis man føler så stor modvilje mod at sige "Må jeg sidde her?".

Og man må virkelig elske negative følelser, hvis man i dén grad dyrker forestillingen om, at andres motivation for handling er at demonstrere ligegyldighed overfor andre. Det er trods alt ikke velset i vores samfund at være asocial.

Jeg lover, at man får et mere harmonisk følelsesliv, hvis man i stedet prøver en tilgivende tilgang indtil folk direkte giver én grund til at antage noget andet. Fx "Taske på sædet? Personen er nok distræt pga træthed. Jeg spørger venligt om den kan flyttes til fordel for mig."

Øhhh... a-HVAD-for-noget?!

Velset er det muligvis stadig ikke, men udpræget derimod...

Jeg finder i øvrigt din veksling med Abcd som værende en slags absolut demonstration af, at ovenstående udsagn er korrekt. I stedet for at argumentere, hænger du vedkommende ud. For at have en god hukommelse, no less; ikke specielt dannet dér.


S'cuse me? Jeg hænger ham ud? Spændende take på en diskussion, der udviklede sig fra at handle om emnet, til at handle om, at jeg sidder på min høje hest, fordi jeg engang i en helt anden kontekst har ønsket mig en t-shirt med bemeldte tekst.

Men hyg dig med din nye ven :kys:

Jeg finder det morsomt at du tydeligvis bærer nag over tidligere tiders tråde, når talen falder på abcd, imens du censurerer (Nåja, forsøger på) og håner ham for at gøre selvsamme. So yeah, 'scuse you a buttload.


Jeg ved ikke hvorfor du har gjort det til din mission at påpege hvordan jeg er et hyklerisk menneske efter din opfattelse, men jeg er også ligeglad. :)
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mi55y » 12. aug 2018, 16:32

lillebjoern skrev:
Mi55y skrev:Selvom man som højgravid godt kan blive lidt træt af hele tiden at blive spurgt ind til graviditeten, så var det alligevel en lidt sær oplevelse i går at være alene sammen med min søster i 7 timer uden at hun en eneste gang spurgte ind til eller nævnte graviditeten.


Er det fordi du er ked af, at der ikke blev spurgt ind til det? Eller var det mere bare en observation?


Synes egentlig bare det er lidt.... Det ved jeg ikke, uhøfligt måske? Siden jeg fortalte hende, at jeg var gravid og hun sagde tillykke, hvilket var i marts, har hun ikke nævnt det siden. Jeg taler ikke selv om det, medmindre det falder naturligt ind i samtalen, så det kan ikke være fordi hun er træt af at høre om det. Jeg ved godt, at hun aldrig har ønsket børn - men jeg har heller aldrig ønsket mig en hund, og jeg kan da stadig godt finde ud af at spørge ind til hendes.
4
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Allmost_Famous » 12. aug 2018, 18:58

Dame skriver fortørnet facebookopslag om at omfavne sin naturlige skønhed med rynker og gråt går, og om at ældes med ynde og med respekt for sin krop. Hun opfordrer til, at alle kvinder poster et billede af sig selv med alderen påført, så vi kan få gjort op med tanken om at man skal se ung ud for evigt. Hun slutter sin svada af med at skrive sin alder og poste et billede af sig selv - er billede, der er taget fra en yderst flatterende vinkel, og har været igennem filtre
18
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Miss_no_More » 12. aug 2018, 20:30

Allmost_Famous skrev:Dame skriver fortørnet facebookopslag om at omfavne sin naturlige skønhed med rynker og gråt går, og om at ældes med ynde og med respekt for sin krop. Hun opfordrer til, at alle kvinder poster et billede af sig selv med alderen påført, så vi kan få gjort op med tanken om at man skal se ung ud for evigt. Hun slutter sin svada af med at skrive sin alder og poste et billede af sig selv - er billede, der er taget fra en yderst flatterende vinkel, og har været igennem filtre


Ha ha, sådan noget er simpelthen så åndssvagt :lol: Ligesom 'no makeup' billeder som regel er postet af kvinder, der bruger sygt meget makeup og fake lashes, men på dette ene billede har de så det, vi andre ville kalde almindelig hverdagsmakeup på :lol:
3
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf gro71 » 13. aug 2018, 11:53

Præcis 3 timer efter, at jeg havde underskrevet formidlingsaftalen om salg af min lejlighed, valgte min opvaskemaskine at stille træskoene. Ganske udramatisk og uden at gøre et større nummer ud af det, besluttede den sig simpelthen bare for ikke at virke mere.

Eddermame Murphy's Lov i 7. potens.
3
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mi55y » 13. aug 2018, 13:31

Confucius skrev:Det kan det da sagtens være. Især hvis man ikke ønsker sig børn i forvejen, så kan éns tålegrænse for snak om emnet ligge på et meget lille sted, eller være totalt ikke-eksisterende. Hvis en kvinde (ven, kollega, familie) fortalte mig at hun var blevet gravid, ville jeg da sikkert sige tillykke, men jeg ville næppe bringe emnet på bane igen af egen drift, da det simpelthen ikke interesserer mig. Især ikke hvis kvinden i forvejen allerede opdaterer mig i ny og næ, når det "passer naturligt ind". (Nogen kvinder har en særlig evne til at dreje samtalen i en retning, så det OFTE vil passe "naturligt ind"). Det ville mere end dække min nysgerrighed.

Det har ikke noget at gøre med hvad jeg synes om kvinden, men om emnet.


Med passe naturligt ind mener jeg som i:
Mig: Pyyh, mine fødder blev våde i regnen.
Hende: Men hvorfor har du også kun sandaler på i det her vejr?
Mig: Fordi jeg ikke kan passe mine lukkede sko pga. graviditeten

Eller:

Hende: Hvad har du lavet med din hånd?
Mig: Jeg har fået karpaltunnel pga. graviditeten, så er nødt til at gå med skinne.

Jeg ved jo, at hun er yderst ligeglad med børn, så derfor bringer jeg netop ikke selv babyting på bane. I det hele taget så taler jeg meget lidt om det her graviditetshalløj på egen opfordring - det er der slet ikke behov for, da de fleste spørger til det nærmest før, man får sagt hej. Jeg vil faktisk meget hellere tale om noget andet! :lol:

I det her tilfælde virker det dog bare påtaget og sært, at hun spørger ind til min kæreste, min anden søster osv. men ikke til mig - som går rundt med en kæmpestor mave.
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Generelt"