Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Planten » 12. aug 2018, 07:20

At man allerede (eller måske stadig?) kan være fuld i toget? Som i stangbacardi, råbende, larmende.

Okay, de har vist drukket hele natten på færgen. Men alligevel :D
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pjeps » 12. aug 2018, 08:36

Jeg undrer mig over hvad f..... jeg dog lavede i morges, så en nål endte i min finger. Fedt at gå på skadestuen og sidde en time efter sin vagt, for at få at vide at de ikke havde tid og jeg skulle komme igen før min vagt i aften.

PS jeg er vaccineret for tidligere stikkeskade, så jeg skal bare have en booster, nye blodprøver og så alt arbejdet med at få det registreret ( det er det der tager lang tid)

Jeg er et fjols !
1
:ninja:
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Orchidea » 12. aug 2018, 09:18

Pjeps skrev:Jeg undrer mig over hvad f..... jeg dog lavede i morges, så en nål endte i min finger. Fedt at gå på skadestuen og sidde en time efter sin vagt, for at få at vide at de ikke havde tid og jeg skulle komme igen før min vagt i aften.

PS jeg er vaccineret for tidligere stikkeskade, så jeg skal bare have en booster, nye blodprøver og så alt arbejdet med at få det registreret ( det er det der tager lang tid)

Jeg er et fjols !


Den har jeg også lavet og ja, man undres. Jeg skulle have en ny stivkrampe vaccination og hold nu op, jeg havde lykkelig glemt hvor smadret skulderen er i laaaang tid efter.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pjeps » 12. aug 2018, 09:45

Orchidea skrev:
Pjeps skrev:Jeg undrer mig over hvad f..... jeg dog lavede i morges, så en nål endte i min finger. Fedt at gå på skadestuen og sidde en time efter sin vagt, for at få at vide at de ikke havde tid og jeg skulle komme igen før min vagt i aften.

PS jeg er vaccineret for tidligere stikkeskade, så jeg skal bare have en booster, nye blodprøver og så alt arbejdet med at få det registreret ( det er det der tager lang tid)

Jeg er et fjols !


Den har jeg også lavet og ja, man undres. Jeg skulle have en ny stivkrampe vaccination og hold nu op, jeg havde lykkelig glemt hvor smadret skulderen er i laaaang tid efter.


Sådan en fik jeg heldigvis sidste år :D
0
:ninja:
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf OberstNasig » 12. aug 2018, 12:32

sigge skrev:
OberstNasig skrev:At både min samlever og familie synes at det er vanvittigt, at jeg vil bruge 15.000 kroner på min runde fødselsdag.
Er det virkelig så vanvittigt?
Jeg har købt mig til et festligt indslag om aftenen, der koster på den gode side af 5000, men til gengæld har jeg svært ved at se, at der skulle komme et tidspunkt i mit liv igen, hvor alle forhold er så gode, når jeg stræber efter en vild og uforglemmelig fest.


Jeg synes også, det lyder billigt for en fest. Og hvis du har pengene og ikke skal ud og optage kviklån el.lign. for at holde festen, så er det da bare at slå dig løs.

Jeg brugte mere end det på min 30 års fødselsdag, hvor jeg inviterede 5 veninder med til London med fly, hotel og flere måltider betalt. Jeg havde pengene, og det var sådan, jeg gerne ville fejre det, så det skulle andre da ikke blande sig i.

Min 40 års fødselsdag var endnu dyrere, da jeg inviterede min søster med på 3 ugers rejse til New Zealand, foruden at holde afternoon tea med hele udtrækket for nogle veninder og invitere mine forældre og søstre ud af spise.

Så i min bog er 15.000 på ingen måde vanvittigt at bruge på fejring af en rund fødselsdag.



Jeg er glad for at se at der kun er debattører, der tilkendegiver at beløbet er helt OK :)
Det er penge, jeg i forvejen har, så dem vil jeg da mene, at jeg kan bruge, som det passer mig bedst :D
Jeg er fan af, at du har været big spender på dine fødselsdage :banan:
9
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf zembra1986 » 12. aug 2018, 12:52

OberstNasig skrev:At både min samlever og familie synes at det er vanvittigt, at jeg vil bruge 15.000 kroner på min runde fødselsdag.
Er det virkelig så vanvittigt?
Jeg har købt mig til et festligt indslag om aftenen, der koster på den gode side af 5000, men til gengæld har jeg svært ved at se, at der skulle komme et tidspunkt i mit liv igen, hvor alle forhold er så gode, når jeg stræber efter en vild og uforglemmelig fest.


Altså hvis man har pengene, og en rund fødselsdag virkelig betyder noget for én, så kan jeg ikke se problemet.

Personligt ville jeg dog aldrig bruge så mange penge på en rund fødselsdag, ville ikke engang bruge det halve, om jeg så havde pengene eller ej......men nu går jeg heller ikke super meget op i mine runde fødselsdage.

Jeg holdte en fest til min 30 års fødselsdag, men den kostede under det halve af de 15.000, og synes ikke vi manglede noget.
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kalimsofie » 13. aug 2018, 00:00

Jeg undrer mig meget over, hvem der dog har installeret de væghængte toiletter på min arbejdsplads. Altså, jeg er ret gennemsnitlig i højden, 165 cm, men jeg kan ikke nå gulvet, når jeg sidder på toilettet. Så sidder jeg der og dingler med fødderne som en anden børnehaveunge :genert:
7
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 13. aug 2018, 03:48

Alkaia skrev:Hvorfor det kun er studerende under 30 år der kan melde sig gratis ind i en a-kasse. :gruble:

Det er også gratis for studerende over 30 at melde sig ind... det koster bare penge at være medlem :-)
Dog kan du gøre det at når du er færdig med dit studie, så indenfor 14 dage, melder du dig ind, så har du ret til dagpenge fra samme dag som dine medstudenter.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 13. aug 2018, 06:48

Jeg er ikke fodboldfan (udover min søns U11 hold så kan få mig til at hoppe af begejstring).

Jeg undrer mig bare over så mange hånlige kommentarer der altid er på facebook efter en match. Hvorfor ikke bare glæde sig over en sejr? Hvorfor partout nedgøre modstanderen med infantile provokerende kommentarer?
6
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 13. aug 2018, 13:35

Alkaia skrev:Du ved jo godt hvad jeg mener.
Jeg kan ikke undgå karenstid, det er det der er så fjollet.
Jeg tænker at de fleste studerende over 30 år, vil melde sig ind i slutningen af deres studie, og så æde den ene måneds karenstid.

Jeg forstår bare ikke hvorfor der skal være en forskel.

Det er faktisk ikke kun et spørhgsmål om at melde sig ind.
En tre-fire måneder efter sin 30-års fødselsdag fik min datter en rykker for kontingentet for sit (hidtil gratis) medlemsskab.
Hun fik dog lov at melde sig ud med tilbagevirkende kraft - og medte sig så ind igen i slutnngen af studiet.

Jeg kender ikke motiveringen for loven. Men det er vel noget med at hjælpe dem ind der er ikke rigtig har været på arbejdsmarkedet endnu, at de får det gratis.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 13. aug 2018, 14:52

Alkaia skrev:
cola skrev:
Alkaia skrev:Hvorfor det kun er studerende under 30 år der kan melde sig gratis ind i en a-kasse. :gruble:

Det er også gratis for studerende over 30 at melde sig ind... det koster bare penge at være medlem :-)
Dog kan du gøre det at når du er færdig med dit studie, så indenfor 14 dage, melder du dig ind, så har du ret til dagpenge fra samme dag som dine medstudenter.


Du ved jo godt hvad jeg mener.
Jeg kan ikke undgå karenstid, det er det der er så fjollet.
Jeg tænker at de fleste studerende over 30 år, vil melde sig ind i slutningen af deres studie, og så æde den ene måneds karenstid.

Jeg forstår bare ikke hvorfor der skal være en forskel.

Nej du får ikke karens periode... det gjorde jeg i hvert fald ikke, så undrer mig hvis du gør. Jeg gik direkte fra su over på dp.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 13. aug 2018, 15:18

At Netto har æbleskiver som spotvare.
1
...
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tilly » 13. aug 2018, 16:00

Alkaia skrev:
cola skrev:
Alkaia skrev:Hvorfor det kun er studerende under 30 år der kan melde sig gratis ind i en a-kasse. :gruble:

Det er også gratis for studerende over 30 at melde sig ind... det koster bare penge at være medlem :-)
Dog kan du gøre det at når du er færdig med dit studie, så indenfor 14 dage, melder du dig ind, så har du ret til dagpenge fra samme dag som dine medstudenter.


Du ved jo godt hvad jeg mener.
Jeg kan ikke undgå karenstid, det er det der er så fjollet.
Jeg tænker at de fleste studerende over 30 år, vil melde sig ind i slutningen af deres studie, og så æde den ene måneds karenstid.

Jeg forstår bare ikke hvorfor der skal være en forskel.

Det er surt at du skal betale, og jeg kan godt forstå at du synes at det er unfair. Men tror altså bedre det kan bedre betale sig at du melder dig ind et år før færdiggjort studie og betaler det som det koster, og dermed undgå karenstiden. En måneds dagpenge er jo flere penge, end du skal betale for et års medlemskab. Jeg havde da i hvert fald en studieveninde 30+ som fortrød at hun ikke havde meldt sig ind et år før, så hun kunne have undgået karantæneperioden.

Men igen, jeg forstår godt at du synes at det er uretfærdigt at det er gratis for dine yngre medstuderende.
2
fisken80
Indlæg: 22070
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 13. aug 2018, 17:50

cola skrev:
Alkaia skrev:
cola skrev:
Alkaia skrev:Hvorfor det kun er studerende under 30 år der kan melde sig gratis ind i en a-kasse. :gruble:

Det er også gratis for studerende over 30 at melde sig ind... det koster bare penge at være medlem :-)
Dog kan du gøre det at når du er færdig med dit studie, så indenfor 14 dage, melder du dig ind, så har du ret til dagpenge fra samme dag som dine medstudenter.


Du ved jo godt hvad jeg mener.
Jeg kan ikke undgå karenstid, det er det der er så fjollet.
Jeg tænker at de fleste studerende over 30 år, vil melde sig ind i slutningen af deres studie, og så æde den ene måneds karenstid.

Jeg forstår bare ikke hvorfor der skal være en forskel.

Nej du får ikke karens periode... det gjorde jeg i hvert fald ikke, så undrer mig hvis du gør. Jeg gik direkte fra su over på dp.


Jo, det gør du medmindre du har været medlem i mindst et år.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 13. aug 2018, 21:06

Dmitra skrev:Jeg deltog i en lettere betændt Facebookdebat hvor jeg får fyret af at jeg er træt af at dele nationalitet med så mange mennesker i for små sko og får så at vide at så kan jeg jo rejse.

Det der så undrer mig er hvordan fanden det skulle hjælpe at rejse. Det får jeg da ikke en anden nationalitet af.

Ha ha, nej specielt fordi der er mange lande hvor de har endnu mindre sko :-p
0

Tilbage til "Generelt"