Terminstråd - alle er velkomne :)

MissB
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MissB » 10. aug 2018, 16:47

Little_Woman skrev:Så er jeg gået på weekend og her haft sidste arbejdsdag i et stykke tid.

Min leder er på ferie, men mine nærmeste kolleger ved at jeg bliver hjemme fra mandag og indtil min søvn evt er tålelig igen. Mandag går hverdagen rigtig i gang med møder, konsulentopgaver ude af huset og telefoner der kimer. Det vil jeg ikkke være en del af, som jeg har det pt.

Min leder er tilbage mandag, så skal jeg meddele ham det samme og høre om han vil have noget fra min læge.

Det føles fantastisk godt, mit arbejdsskrivebord er clean og jeg har min computer med hjem, så jeg kan få kreeret et autosvar og få dirigeret henvendelser videre.

Jeg har det rigtig godt med den beslutning. Rigtig, rigtig godt!

Lillemanden i maven er det vigtigste lige nu!


Det lyder rugtigt godt. Jeg er i gang med samme process. Jeg kan ikke være på arbejde 4 timer om dagen. Jeg får så ondt og ligger i sengen fra jeg kommer hjem til jeg skal sove. Og så kan jeg ikke sove for smerter.

Min chef havde en alvorlig snak med mig i går, om at jeg skal huske at passe på mig selv og baby, og ikke spille helt. Det er bare så frustrerende for mig for jeg føler at det er uafsluttet, og jeg føler mig slet ikke klar tiæ barsel. Hverken mht opgaveoverlevering eller mentalt.

Men i går var så slem, så i dag talte jeg med mun chef igeng, og vi aftalte at jeg akal tale med min læge på mandag om en fuld sygemelding.

Min egen læge kommer først tilbage fra ferie på mandag, så det var en anden læge fra et andet lægehus, der gav mig deltidssygemeldingen. Hun var parat til at give en fuld sygemelding, men det ved jeg jo ikke om min egen læge er. Så nu må vi se.

De har fundet en midlertidig vikar for mig resten af august og september indtil den faste barselsvikar skal starte 1. oktober. Min barsel skulle egentlig starte 31. august, men der skete ting så opslaget ikke nåede ud. Så der skulle en midlertidig vikar til under alle omstændigheder. Det hjælper lidt at vide.

På torsdag skal vi til supervision (jeg arbejder i psykiatrien), så der håber jeg at vi lige har od til kort at vende mine tanker omkring barsel/sygemelding. Så jeg kan få det lukket ordentligt ned og få lagt det fra mig.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 10. aug 2018, 16:56

MissB skrev:
Little_Woman skrev:Så er jeg gået på weekend og her haft sidste arbejdsdag i et stykke tid.

Min leder er på ferie, men mine nærmeste kolleger ved at jeg bliver hjemme fra mandag og indtil min søvn evt er tålelig igen. Mandag går hverdagen rigtig i gang med møder, konsulentopgaver ude af huset og telefoner der kimer. Det vil jeg ikkke være en del af, som jeg har det pt.

Min leder er tilbage mandag, så skal jeg meddele ham det samme og høre om han vil have noget fra min læge.

Det føles fantastisk godt, mit arbejdsskrivebord er clean og jeg har min computer med hjem, så jeg kan få kreeret et autosvar og få dirigeret henvendelser videre.

Jeg har det rigtig godt med den beslutning. Rigtig, rigtig godt!

Lillemanden i maven er det vigtigste lige nu!


Det lyder rugtigt godt. Jeg er i gang med samme process. Jeg kan ikke være på arbejde 4 timer om dagen. Jeg får så ondt og ligger i sengen fra jeg kommer hjem til jeg skal sove. Og så kan jeg ikke sove for smerter.

Min chef havde en alvorlig snak med mig i går, om at jeg skal huske at passe på mig selv og baby, og ikke spille helt. Det er bare så frustrerende for mig for jeg føler at det er uafsluttet, og jeg føler mig slet ikke klar tiæ barsel. Hverken mht opgaveoverlevering eller mentalt.

Men i går var så slem, så i dag talte jeg med mun chef igeng, og vi aftalte at jeg akal tale med min læge på mandag om en fuld sygemelding.

Min egen læge kommer først tilbage fra ferie på mandag, så det var en anden læge fra et andet lægehus, der gav mig deltidssygemeldingen. Hun var parat til at give en fuld sygemelding, men det ved jeg jo ikke om min egen læge er. Så nu må vi se.

De har fundet en midlertidig vikar for mig resten af august og september indtil den faste barselsvikar skal starte 1. oktober. Min barsel skulle egentlig starte 31. august, men der skete ting så opslaget ikke nåede ud. Så der skulle en midlertidig vikar til under alle omstændigheder. Det hjælper lidt at vide.

På torsdag skal vi til supervision (jeg arbejder i psykiatrien), så der håber jeg at vi lige har od til kort at vende mine tanker omkring barsel/sygemelding. Så jeg kan få det lukket ordentligt ned og få lagt det fra mig.


Det hjalp rigtig meget for mig, netop at føle at jeg efterlader et stykke arbejde der er til at gå til for min vikar, der starter 1.9. Der er ikke noget akut der ikke kan vente og jeg har overblik over sager og mails. Har netop taget telefon og computer med hjem, så jeg formentlig efter aftale med min leder, kan melde ud til samarbejdspartnere at der ikke lige er service lige nu, fra min hånd. Og få lavet autosvar, så henvendelser ikke sylter i en blindgyde.

Og så har jeg advaret mine kolleger om, at de ikke slipper for at spise kage og sige “pøj pøj” til mig, ved en afslutning - de betyder meget for mig og jeg vil gerne ud af jobbet på en god måde. Og som en af dem sagde: “Du skal jo komme ind så du kan få alle de gaver vi strikker til Otto” :lun:
3
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 10. aug 2018, 19:05

Det er træls med sygemeldinger, men kan jo være nødvendigt.
Jeg slipper heller ikke for en fleksibel aftale med med min leder efter ferien, da mit bækken er ret dumt efterhånden. Det hjælper, når jeg selv kan gå til og fra. Men når jeg kommer på job torsdag igen, efter min ferie, er der også kun ca. 5 uger til barsel, så vi finder nok en god aftale. Jeg har gode muligheder for hjemmearbejde - og en yderst rummelig ledelse.
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 10. aug 2018, 19:44

Depeche_Mama skrev:Det er træls med sygemeldinger, men kan jo være nødvendigt.
Jeg slipper heller ikke for en fleksibel aftale med med min leder efter ferien, da mit bækken er ret dumt efterhånden. Det hjælper, når jeg selv kan gå til og fra. Men når jeg kommer på job torsdag igen, efter min ferie, er der også kun ca. 5 uger til barsel, så vi finder nok en god aftale. Jeg har gode muligheder for hjemmearbejde - og en yderst rummelig ledelse.


Dejligt med en rummelig ledelse - det har jeg bestemt også. Kunne også godt arbejde hjemme, men mine opgaver duer ikke rigtig til det, med mindre jeg også udfører arbejde “ude i marken” - det er svært at skrive journaler om noget man ikke var lavet.

Min øverste leder udtalte på et tidspunkt, at hvis der var nogen som helst sundhedsperson der så meget som pippede om at jeg burde sygemeldes - så skulle det være sådan. Hun ville jo gerne have mig ansat i mange år endnu, og babys ve og vel er det vigtigste. Hun ved godt hvor svært det har været at lave ham.

“Du kommer sikkert til at arbejde til du er 70, så en smule sygemelding er en bagatel i det store billede!” :-D
3
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
MissB
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MissB » 10. aug 2018, 20:22

Little_Woman skrev:
Depeche_Mama skrev:Det er træls med sygemeldinger, men kan jo være nødvendigt.
Jeg slipper heller ikke for en fleksibel aftale med med min leder efter ferien, da mit bækken er ret dumt efterhånden. Det hjælper, når jeg selv kan gå til og fra. Men når jeg kommer på job torsdag igen, efter min ferie, er der også kun ca. 5 uger til barsel, så vi finder nok en god aftale. Jeg har gode muligheder for hjemmearbejde - og en yderst rummelig ledelse.


Dejligt med en rummelig ledelse - det har jeg bestemt også. Kunne også godt arbejde hjemme, men mine opgaver duer ikke rigtig til det, med mindre jeg også udfører arbejde “ude i marken” - det er svært at skrive journaler om noget man ikke var lavet.

Min øverste leder udtalte på et tidspunkt, at hvis der var nogen som helst sundhedsperson der så meget som pippede om at jeg burde sygemeldes - så skulle det være sådan. Hun ville jo gerne have mig ansat i mange år endnu, og babys ve og vel er det vigtigste. Hun ved godt hvor svært det har været at lave ham.

“Du kommer sikkert til at arbejde til du er 70, så en smule sygemelding er en bagatel i det store billede!” :-D


Det var det samme her. 3 uger ud af de 4 pr jeg har været ansat er intet.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 10. aug 2018, 20:24

MissB skrev:
Little_Woman skrev:
Depeche_Mama skrev:Det er træls med sygemeldinger, men kan jo være nødvendigt.
Jeg slipper heller ikke for en fleksibel aftale med med min leder efter ferien, da mit bækken er ret dumt efterhånden. Det hjælper, når jeg selv kan gå til og fra. Men når jeg kommer på job torsdag igen, efter min ferie, er der også kun ca. 5 uger til barsel, så vi finder nok en god aftale. Jeg har gode muligheder for hjemmearbejde - og en yderst rummelig ledelse.


Dejligt med en rummelig ledelse - det har jeg bestemt også. Kunne også godt arbejde hjemme, men mine opgaver duer ikke rigtig til det, med mindre jeg også udfører arbejde “ude i marken” - det er svært at skrive journaler om noget man ikke var lavet.

Min øverste leder udtalte på et tidspunkt, at hvis der var nogen som helst sundhedsperson der så meget som pippede om at jeg burde sygemeldes - så skulle det være sådan. Hun ville jo gerne have mig ansat i mange år endnu, og babys ve og vel er det vigtigste. Hun ved godt hvor svært det har været at lave ham.

“Du kommer sikkert til at arbejde til du er 70, så en smule sygemelding er en bagatel i det store billede!” :-D


Det var det samme her. 3 uger ud af de 4 pr jeg har været ansat er intet.


Præcis; det er godt med en leder med lidt perspektiv på tingene!
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 11. aug 2018, 07:03

Little_Woman skrev:
Depeche_Mama skrev:Det er træls med sygemeldinger, men kan jo være nødvendigt.
Jeg slipper heller ikke for en fleksibel aftale med med min leder efter ferien, da mit bækken er ret dumt efterhånden. Det hjælper, når jeg selv kan gå til og fra. Men når jeg kommer på job torsdag igen, efter min ferie, er der også kun ca. 5 uger til barsel, så vi finder nok en god aftale. Jeg har gode muligheder for hjemmearbejde - og en yderst rummelig ledelse.


Dejligt med en rummelig ledelse - det har jeg bestemt også. Kunne også godt arbejde hjemme, men mine opgaver duer ikke rigtig til det, med mindre jeg også udfører arbejde “ude i marken” - det er svært at skrive journaler om noget man ikke var lavet.

Min øverste leder udtalte på et tidspunkt, at hvis der var nogen som helst sundhedsperson der så meget som pippede om at jeg burde sygemeldes - så skulle det være sådan. Hun ville jo gerne have mig ansat i mange år endnu, og babys ve og vel er det vigtigste. Hun ved godt hvor svært det har været at lave ham.

“Du kommer sikkert til at arbejde til du er 70, så en smule sygemelding er en bagatel i det store billede!” :-D


Jeg er socialrådgiver og kan bestemt heller ikke udføre alt hjemmefra - men jeg kan jo godt tage hjem mellem møder (bor ikke så langt fra jobbet), jeg regner med, at jeg kommer til at få en hjemmearbejdesdag om ugen-ish, de sidste uger op til barsel.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
MissB
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MissB » 11. aug 2018, 07:34

Jeg kan desværre ikke arbejde hjemmefra, og jeg er en fast del af en vagtplan der skal dækkes for at vi kan holde åbent. Så det bliver bedre for min arbejdsplads mht vagtplan, når der kommer en vikar for så kan de med sikkerhed holde åbent :)
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

31+6

Indlægaf Mi55y » 11. aug 2018, 21:57

Jeg har haft mens-lignende smerter her til aften. Er det ok på dette tidspunkt i graviditeten? Baby sparker derudaf...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: 31+6

Indlægaf Neenah » 12. aug 2018, 05:19

Mi55y skrev:Jeg har haft mens-lignende smerter her til aften. Er det ok på dette tidspunkt i graviditeten? Baby sparker derudaf...

Det tror jeg. Med mindre de tager til - så ville jeg give fødegangen et kald.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: 31+6

Indlægaf Sangius » 12. aug 2018, 06:27

Mi55y skrev:Jeg har haft mens-lignende smerter her til aften. Er det ok på dette tidspunkt i graviditeten? Baby sparker derudaf...


Ja, det kan godt værke lidt. Det må ikke sådan krampe eller blive regelmæssigt på nogen måde. Og du skal selvfølgelig reagere på en blødning - selv bare en lille plet.

Og så ellers smæk benene lidt op ♡
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 12. aug 2018, 06:54

Det gik i sig selv igen, og ingen blødning eller smertefulde plukkeveer. Men blev da lige lidt forskrækket, det har jeg jo ikke mærket til siden uge 8.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 12. aug 2018, 08:30

Og så kom det så igen! Men mildere end i går, bare lidt stik/jag i den ene side. Og står selvfølgelig og skal ud af døren om et par timer, da jeg har søndagsbillet til Smukfest med min søster og niece. Har smidt mig på sofaen nu og fået kæresten til at køre os derud.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 12. aug 2018, 12:55

Jeg måtte lige markere mig overfor min mor i går. Hun lider af sygdomsangst og tror altid at hun fejler alt muligt. Denne graviditet er min første, og der sker så mange ting i min krop som er ukendte og som jeg undrer mig over og bemærker på. Det kan hun åbenbart ikke håndtere, for hun opfordrer mig hele tiden til at ringe til læge/jordemoder/fødselsgangen for at blive tjekket. Jeg HAR meldt ud tidligere at jeg har behov for at holde mig selv og min egen angst i nakken, og at så længe jeg har en klar fornemmelse af at lillepigen trives, så skal jeg altså ikke rende til lægen med alverdens ting. Jeg har reageret på ting og var feks til lægen i sidste uge da jeg havde fået nogle stik/bid der gav store plamager. Men bare fordi jeg er lidt øm eller som forleden hvor jeg havde mavekneb der mindede om dem jeg havde haft før graviditet, så bliver hun straks bekymret og det er altså svært ikke at blive påvirket af. Jeg *vil* ikke blive som min mor, og jeg blev simpelthen så irriteret og vred over at hun ikke stoler nok på at jeg nok skal reagere hvis jeg finder det nødvendigt. Alternativet er at hun ikke kan følge min graviditet så tæt som hun (og jeg) gerne vil det.
Hun vil også meget gerne være med til fødslen hvis min kæreste ikke vil, og efter FormerlyKnownAs har skrevet om sit dilemma er det gået op for mig at det ønsker jeg virkelug ikke. Hun er typen der, af et godt hjerte, gerne vil fikse tingene for sine børn, og en smerte der ikke kan fikses, kan jeg godt frygte vil få hende til at overkompensere og blive som en flue i en flaske, stille spørgsmål til om hun skal gøre x eller y - hvilket bare vil irritere og distrahere mig. Hun kom engang sidste år, da jeg var vildt syg, på sygebesøg, mens min kæreste ikke var hjemme, og selvom jeg elsker hende, så var det bare helt forkert. Jeg kan ikke give mig hen til hendes omsorg og hønemor-hed. Jeg kæmper i forvejen meget med at kappe navlestrengen, ikke fra min side, men fra hendes, og jeg frygter nok egentlig at det vil være 2 skridt tilbage i den process, selv hvis jeg kunne give efter for det.
2
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 12. aug 2018, 15:29

Moxy-lady skrev:Jeg måtte lige markere mig overfor min mor i går. Hun lider af sygdomsangst og tror altid at hun fejler alt muligt. Denne graviditet er min første, og der sker så mange ting i min krop som er ukendte og som jeg undrer mig over og bemærker på. Det kan hun åbenbart ikke håndtere, for hun opfordrer mig hele tiden til at ringe til læge/jordemoder/fødselsgangen for at blive tjekket. Jeg HAR meldt ud tidligere at jeg har behov for at holde mig selv og min egen angst i nakken, og at så længe jeg har en klar fornemmelse af at lillepigen trives, så skal jeg altså ikke rende til lægen med alverdens ting. Jeg har reageret på ting og var feks til lægen i sidste uge da jeg havde fået nogle stik/bid der gav store plamager. Men bare fordi jeg er lidt øm eller som forleden hvor jeg havde mavekneb der mindede om dem jeg havde haft før graviditet, så bliver hun straks bekymret og det er altså svært ikke at blive påvirket af. Jeg *vil* ikke blive som min mor, og jeg blev simpelthen så irriteret og vred over at hun ikke stoler nok på at jeg nok skal reagere hvis jeg finder det nødvendigt. Alternativet er at hun ikke kan følge min graviditet så tæt som hun (og jeg) gerne vil det.
Hun vil også meget gerne være med til fødslen hvis min kæreste ikke vil, og efter FormerlyKnownAs har skrevet om sit dilemma er det gået op for mig at det ønsker jeg virkelug ikke. Hun er typen der, af et godt hjerte, gerne vil fikse tingene for sine børn, og en smerte der ikke kan fikses, kan jeg godt frygte vil få hende til at overkompensere og blive som en flue i en flaske, stille spørgsmål til om hun skal gøre x eller y - hvilket bare vil irritere og distrahere mig. Hun kom engang sidste år, da jeg var vildt syg, på sygebesøg, mens min kæreste ikke var hjemme, og selvom jeg elsker hende, så var det bare helt forkert. Jeg kan ikke give mig hen til hendes omsorg og hønemor-hed. Jeg kæmper i forvejen meget med at kappe navlestrengen, ikke fra min side, men fra hendes, og jeg frygter nok egentlig at det vil være 2 skridt tilbage i den process, selv hvis jeg kunne give efter for det.


Det minder rigtig meget om min mors opførsel. Og det var også derfor jeg blev nødt til at køre kommunikationen med hende gennem min mand samt far, da vi var indlagt efter fødslen. Jeg havde slet ingen mentale kræfter til at håndtere hendes bekymring og angst på mine og lillepigens vegne. Jeg ved ikke hvad løsningen er på sådan en hønemorsituation, men jeg kan mærke, at jeg nok snart bliver nødt til at tage en stille og rolig snak med hende om det. Også fordi hun bliver så bekymret for vores datter, hvilket hurtigt får mig til at føle mig mere utilstrækkelig end man i forvejen føler sig som ny mor.
1

Tilbage til "Graviditet"