Er I glade for jeres arbejde?

Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Er I glade for jeres arbejde?

Indlægaf Madam Pomfrey » 8. aug 2018, 17:30

Rapfisk skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Tag

Sådan noget tror jeg man man kan mærke. Selvfølgelig bliver mennesker mere menneskelige - på godt og ondt - når man lærer dem at kende, men first impressions last. Sådan har jeg i hvert fald haft det med min chef gennem 15 måneder.



Det håber jeg fanme på!
Der var så meget genkendeligt i ikkeasiats indlæg - fra min nuværende arbejdsplads.
Det dummeste er fakktisk at jeg godt vidste at min leder, fra vores tid som ligeværdige kollegaer, kunne være tung at danse med, gå egne veje, skide højt og flot på regler og aftaler. Jeg tænkte bare det ville være anderledes i leder positionen.


men jeg har opsagt min stilling i dag, og den er accepteret med aftrædelse pr. 31/8.
Det var sært, svært og en lettelse. Jeg føler mig fri nu, skuldrene ned, trækker vejret ned i maven.
Nye gode tider venter lige forude... og jeg glæder mig!
For det var nemlig også en leder som jeg virkelig fik et positivt indtryk af, både på det menneskelige og professionelle plan.
Det har bare at holde stik!
4
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Er I glade for jeres arbejde?

Indlægaf mariannaa » 8. aug 2018, 21:35

Jeg elsker mit job. Jeg arbejder i en kriserådgivning med tilhørende værested og det er de mest fantastiske søde bruger og en masse søde kollegaer. Jeg glæder mig til hver gang jeg har en vagt.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er I glade for jeres arbejde?

Indlægaf Fru Sunshine » 9. aug 2018, 20:13

Jeg er glad for min arbejdsplads, mine elever og mine kolleger. Hvis jeg ikke elskede den del så meget, var jeg ude af folkeskolen. De vilkår, både vi og eleverne ligger under for med reformen og inklusionen, er så kritisable, at der næsten ikke findes ord for det. Men jeg og mine kolleger kæmper videre.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Er I glade for jeres arbejde?

Indlægaf Pjeps » 10. aug 2018, 07:43

Jeg er vild med mit fag og det speciale jeg er ansat i. Jeg er ikke begejstret for de vilkår vi bydes.

Jeg skifter til primært nattevagt efter min sommerferie, så slipper jeg for at være så morgen træt og sur.
0
:ninja:
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27056

Re: Er I glade for jeres arbejde?

Indlægaf ajnaM » 10. aug 2018, 10:04

Ja.

Jeg er på en arbejdsplads, hvor jeg arbejder for et område, jeg holder meget af, og hvor jeg kan bruge mine holdninger aktivt og konstruktivt. Jeg laver kommunikation, og det betyder meget for mig, at jeg arbejder for noget, jeg synes er vigtigt - og rigtigt.

Samtidig er det fedt at mærke, at mine kollegaer har det på samme måde. Der løftes virkelig i flok, og mig bekendt er der ikke nogen i min organisation, der ser det som 'bare et arbejde'. Men det betyder omvendt også, at der forventes et personligt engagement - og at jeg ikke bare kan lægge arbejdet fra mig, når jeg går hjem. Jeg har meget flydende grænser mellem både min arbejdstid og min fritid og min person på kontoret og min privatperson, hvis det giver mening. Det hele flyder sammen - folk kan altid få fat på mig, jeg er SoMe-venner med en masse i forbindelse med arbejdet.

Eksempelvis var jeg til en demonstration for at lave presse, og jeg mødte nogle kilder, jeg har brugt mange gange og tit snakker med, der havde taget deres børn med. De spurgte, hvorfor jeg ikke også havde mit barn med. Og det var sgu sådan lidt akavet. :D For hvorfor havde jeg ikke det? Det havde jeg jo nok ikke, fordi det er et arbejde. Men samtidig er det ikke bare et arbejde, og jeg kunne egentlig sagtens have haft min store dreng med.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Er I glade for jeres arbejde?

Indlægaf Little_Woman » 10. aug 2018, 20:21

Ja.

Jeg har et meget afvekslende job, med meget menneskekontakt og god brug af min faglighed hver eneste dag. Der er både simple opgaver, men også svære og komplekse ting, i et godt miks. Jeg holder meget af at arbejde så selvstændigt som man gør i min stilling, fx styrer jeg selv min kalender og har stor fleksibilitet.

Jeg elsker mine kolleger, flere af dem er blevet nogle af mine nærmeste venner og rigtig mange har jeg et godt, nært kollegaskab med, med plads til både faglighed, fuldedans til julefrokosten og personlige samtaler om stort og småt. Jeg griner på jobbet hver eneste dag, over og med mine kolleger.
3
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Er I glade for jeres arbejde?

Indlægaf Anilara » 10. aug 2018, 22:31

Mjo.
Jeg er tilfreds.
Jeg har valgt mit nuværende arbejde for erfaringens skyld, så jeg en gang kan komme lidt nærmere det, som oprindeligt interesserede mig. Tilfældet ville at jeg så har fået nogle søde kollegaer.
Jeg har valgt mit felt fordi jeg er god til det, og fordi jeg ofte får nogle ret vilde historier/skæbner at kende.

Jeg arbejder mest for at tjene penge og kunne holde fri. Jeg elsker at spare op og holde fri! På den måde bliver jeg nok ikke et karrieremenneske, på trods af jeg de sidste 10 år i gennemsnit nok har arbejdet over 50 timer om ugen.
Det har ikke været, og er ikke, grundet lækkert arbejde. Det er for at leve godt.

Det værste ved mit job er, at det er et 8-16 job.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Er I glade for jeres arbejde?

Indlægaf Delfin » 10. aug 2018, 23:17

Jeg ved det ikke, men er ikke fyr og flamme. Efter en omstrukturering er jeg blevet placeret i en anden afd. og det er min første uge. Umiddelbart virker kollegerne både søde og kompetente, men jeg ved sgutte. Det er ikke et sted, jeg selv har valgt, det er det bedste af to onder. Målgruppen er lidt anderledes og måske ikke mit drømmescenarie, men nu må vi se, måske bliver det det i fremtiden. Jeg lurer på det en tid, og ellers må jeg vel se mig om efter noget andet, selvom det ikke er supernemt med min alder og bagage.
0
14 11 14
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Er I glade for jeres arbejde?

Indlægaf JoyNips » 11. aug 2018, 06:26

Jeg er glad for det, men ikke ovenud lykkelig på “her skal jeg være i mange år”-måden. Der er gode kolleger og nogle opgaver er spændende, men der er ikke travlt nok, og så er der simpelthen for mange godkendelsesled og frygt for at begå fejl. Jeg er vant til at kunne løbe med mine ideer og rydde op bagefter :-D
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Jungletiger
Indlæg: 621
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:54
Kort karma: 66
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 607

Re: Er I glade for jeres arbejde?

Indlægaf Jungletiger » 11. aug 2018, 08:51

JoyNips skrev:Jeg er glad for det, men ikke ovenud lykkelig på “her skal jeg være i mange år”-måden. Der er gode kolleger og nogle opgaver er spændende, men der er ikke travlt nok, og så er der simpelthen for mange godkendelsesled og frygt for at begå fejl. Jeg er vant til at kunne løbe med mine ideer og rydde op bagefter :-D


Det kunne jeg have skrevet - har det på samme måde, med mit nuværende job...…..
0
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Er I glade for jeres arbejde?

Indlægaf Chachacha » 11. aug 2018, 09:16

I starten troede jeg, at jeg ligesom alle andre cbs'ere skulle arbejde et eller andet corporate sted som "consultant", i et felt totalt uden for mit interessefelt (tænk revision, bank, transport osv.) Så jeg startede faktisk sådan bare i det offentlige. Og jeg hadede det. Så tænkte jeg, at det var fordi det ikke var det private. Og jeg talte og talte med mine venner om, hvad jeg dog slulle søge i stedet men kiggede hele tiden den vej.

En dag faldt jeg over en jobannonce inden for mit fagområde men også inden for mit interessefelt. Altså et kreativt, æstetisk univers som jeg faktisk bruger en stor del af min fritid på i forvejen. På en måde gik et lys op for mig, da jeg fik jobbet og var sådan "hvorfor har jeg aldrig tænkt på at søge et sted hen, der rent faktisk ikke bare rummer min faglighed men også min interesse"?!

Anyway. Jeg tænker faktisk lidt, om du kunne have det på samme måde. Måske dit fag kunne komme i spil i et univers du følte dig hjemme i? Det har i hvert fald for mig været afgørende for, at jeg nu kan sige at jeg er glad for mit arbejde.
2
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Er I glade for jeres arbejde?

Indlægaf Alphilia » 11. aug 2018, 12:22

Jeg er glad for arbejdet, der er alsidigt og selvstændigt. Jeg har gode kolleger og fri når jeg går hjem.
Jeg er meget lidt begejstret for rammerne og det er klart ovenstående der gør at jeg ikke skifter arbejde. Men resten af mit arbejdsliv bliver ikke under de rammer der er og som jeg ikke tror ændrer sig
1
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Er I glade for jeres arbejde?

Indlægaf Wunder8 » 12. aug 2018, 13:56

Chachacha skrev:I starten troede jeg, at jeg ligesom alle andre cbs'ere skulle arbejde et eller andet corporate sted som "consultant", i et felt totalt uden for mit interessefelt (tænk revision, bank, transport osv.) Så jeg startede faktisk sådan bare i det offentlige. Og jeg hadede det. Så tænkte jeg, at det var fordi det ikke var det private. Og jeg talte og talte med mine venner om, hvad jeg dog slulle søge i stedet men kiggede hele tiden den vej.

En dag faldt jeg over en jobannonce inden for mit fagområde men også inden for mit interessefelt. Altså et kreativt, æstetisk univers som jeg faktisk bruger en stor del af min fritid på i forvejen. På en måde gik et lys op for mig, da jeg fik jobbet og var sådan "hvorfor har jeg aldrig tænkt på at søge et sted hen, der rent faktisk ikke bare rummer min faglighed men også min interesse"?!

Anyway. Jeg tænker faktisk lidt, om du kunne have det på samme måde. Måske dit fag kunne komme i spil i et univers du følte dig hjemme i? Det har i hvert fald for mig været afgørende for, at jeg nu kan sige at jeg er glad for mit arbejde.


Jeg har faktisk tænkt lidt på dig, fordi du netop slår mig som én, der har formået at kombinere din interesse med din karriere - og det virker som om, du trives :)

Bortset fra, at jeg ikke er CBS'er, kan jeg virkeligt genkende dine tanker. Jeg havde i lang tid en idé om, at jeg skulle ind i den ultra corporate verden og rigtigt knokle igennem og gøre karriere. Så da jeg sagde mit tidligere job op, fordi jeg fik et "godt tilbud" i en stor virksomhed, var det i høj grad fordi jeg følte, jeg burde udforske den her mulighed (kombineret med, at jeg virkeligt var træt af nogle ting på mit gamle job). Nå, men jeg trivedes så bare slet ikke i den nye stilling, og jeg fandt dybest set mange af mine opgaver meningsløse og kedelige. Nu ved jeg, at det ikke er en høj løn og et prestigejob, der gør mig glad, så lidt klogere er jeg jo blevet ;) Men jeg kunne netop godt tænke mig, at mit næste arbejde var lidt tættere på noget, jeg rent faktisk interesserer mig for. Du er glad for dit nuværende, ikke?
0
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Er I glade for jeres arbejde?

Indlægaf Chachacha » 12. aug 2018, 15:08

Wunder8 skrev:Jeg har faktisk tænkt lidt på dig, fordi du netop slår mig som én, der har formået at kombinere din interesse med din karriere - og det virker som om, du trives :)

Bortset fra, at jeg ikke er CBS'er, kan jeg virkeligt genkende dine tanker. Jeg havde i lang tid en idé om, at jeg skulle ind i den ultra corporate verden og rigtigt knokle igennem og gøre karriere. Så da jeg sagde mit tidligere job op, fordi jeg fik et "godt tilbud" i en stor virksomhed, var det i høj grad fordi jeg følte, jeg burde udforske den her mulighed (kombineret med, at jeg virkeligt var træt af nogle ting på mit gamle job). Nå, men jeg trivedes så bare slet ikke i den nye stilling, og jeg fandt dybest set mange af mine opgaver meningsløse og kedelige. Nu ved jeg, at det ikke er en høj løn og et prestigejob, der gør mig glad, så lidt klogere er jeg jo blevet ;) Men jeg kunne netop godt tænke mig, at mit næste arbejde var lidt tættere på noget, jeg rent faktisk interesserer mig for. Du er glad for dit nuværende, ikke?

Jeg tror mange, der som dig er dygtige og får mange karrieretilbud, kan genkende hvad du skriver her om at være ramt af "burde". Der ér bare områder indenfor mange brancher, der er mere prestige i, og man bør vel gribe sådan en mulighed, for når det nu er en det virker som om andre vil give deres højre arm for, så kan man da ikke lade den passere? Jeg synes det er rigtig sejt, at du lyttede efter og sagde jobbet op og blev den erfaring rigere.

Jeg er rigtig glad for mit job nu, jo. Jeg er nok lidt for genkendelig herinde til at skrive mere detaljeret om elementerne i hvad jeg kan lide og ikke kan lide, men overordnet set betyder det meget mere for mig end jeg troede, at jeg faktisk synes det er spændende indholdsmæssigt og ikke bare udviklende fagligt.

(Uden at kende dit totale interessefelt kunne jeg i øvrigt godt se dig arbejde for et cool boligbrand fx IKEA, Bolia og den slags :-D )
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Er I glade for jeres arbejde?

Indlægaf Annione » 12. aug 2018, 15:20

Jeg elsker mit arbejde. Det er mit drømmearbejde.
Mine timer er vildt fleksible - har lige siddet og sendt skrivelser ud i 3 timer, og få så 3 timers flex-tid en anden dag.
Mine kollegaer er skønne.

De største minus er:
- latterligt dårlig løn
- ingen økonomisk kompensation for de mange jeans jeg har slidt op
- jeg risikerer skideballer på hvert tilsyn, men ved jo aldrig om man skal give en, i forvejen ophidset, mand en bøde, som snupper al indtjening i 14 dage
- man ser vildt mange klamme ting
- jeg arbejder virkelig meget alene. Kører vi 2 sammen en dag, så skal vi bare arbejde dobbelt så meget, fordi 1 tilsyn er 1 tilsyn, uanset om man er 1 eller 2 personer

Men det er stadig dét værd. Og jeg synes aldrig det er særligt nederen at tage på job.
4

Tilbage til "Job"