Debattens mødregruppe

Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 7. aug 2018, 19:32

Jeg sov først ordentligt og igennem ( :-D ) da vores kom på eget værelse. Når han sov i bedside, i samme seng eller i egen seng på vores værelse, så var jeg vågen +10 gange om natten, selvom han måske var vågen 0-2 gange. De gange han så vågnede var tit fordi jeg “larmede” ved at være vågen og tjekke til ham.

Vi har alle 3 sovet meget bedre siden han kom for sig selv. Han vågner ikke mellem 18-19 og 07-08 og jeg vågner heller ikke før han kalder om morgenen. Så rart!
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 7. aug 2018, 20:09

Sorenspige skrev:Min mand og vores babyer rykkede for resten ud af soveværelset, og så sov de sammen, så jeg ikke vågnede konstant. Det var omkring 3 mdr første gang og 2 mdr anden gang. Jeg stod så op og gav flaske, når det var madtid (og nogle gange skiftedes vi).

Sådan sov vi til omkring de 6 mdr., hvor begge vores børn er kommet på eget værelse.

Jeg dur ikke til at sove med mine børn, selvom det lyder virkeligt lousy :(.


Det er slet ikke lousy overhovedet synes jeg. Børn er røv træls at sove med (sådan for det meste :D ), og dårlig søvn giver virkelig minus på overskudskontoen - og det er aldrig godt når man skal agere mor. ♡
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 7. aug 2018, 20:30

Det lyder godt nok lækkert med børn, der sover igennem.

Jeg er stadig oppe mellem 1-5 gange om natten. Oftest kun kort, men alligevel er det jo afbrudt søvn. Jeg vågner stadig meget let, men nu kan mine børn da vende sig, uden at jeg vågner. Men fx piver M ofte i søvne uden at det bliver til mere, så vågner jeg, selvom vi ikke sover i samme rum.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 7. aug 2018, 20:35

Thea har sovet igennem én gang ind til videre. Det var for en måneds tid siden...

Så hun kan godt. Hun vælger bare at lade være :-p

Hun vågner dog kun 2 gange på en nat for tiden, så det er til at leve med synes jeg.

Sørenspige - det er også vildt du vågner af så lidt. Min mand snorker som en bjørn, så det overdøver det meste af hvad Thea siger, tænker jeg :D

Og hun sover faktisk bedre når han er hjemme, så for hende er det måske beroligende. :forvirret2:
Senest rettet af Sangius 7. aug 2018, 21:13, rettet i alt 1 gang.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 7. aug 2018, 21:05

Min vågner også hver nat. Og det er lidt et dilemma, for jeg tager ham gerne over i vores seng efter kl 3-4 stykker. Han rumsterer bare pænt meget, måske fordi han kan lugte mig. Så det går ret meget ud over min søvn. Til gengæld kan han så sove til kl 8.
Lægger jeg ham tilbage i hans tremmeseng efter amning kl 3-4 sover han kun til 6.30, men til gengæld uden rumsteren. Fandme op ad bakke.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 8. aug 2018, 04:12

billiebean skrev:Jer der har oplevet dyk, har I også haft søvnproblemer - altså ikke kunnet sove selv om baby sover?

Vi har været igennem et langt fertilitetsforløb og alt muligt andet og jeg er ikke specielt robust psykisk mere kan jeg godt mærke. Har slet ikke sovet i nat og er bare nedtrykt og ved siden af mig selv. Ringer til min sp i dag. Ligenu er jeg så bange for at få en depression igen. Har det så skidt overfor min lille datter :(


What a dag, what a daaay. I går. Men vi fik arrangeret det sådan at T fik to flasker før sengetid - en med en blanding af min mælk og mme og en udelukkende mme, og så kunne jeg gå i seng kl 21. Er nu vågnet til en langt bedre udgave af mig selv, selvom jeg var helt vildt nervøs for om jeg kunne sove. Men til gengæld uden spændte bryster som normalt.. må lægge baby til ofte i dag. Håber det var et midlertidigt dyk og at humøret nu stabiliserer sig igen.. vender lige situationen med min læge. Skal til 5 ugers med tutten i dag.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 8. aug 2018, 05:34

Æble skrev:
twinkle skrev:Jeg blev gylpet i ansigtet i dag. Ikke bare en smule, men meget :badr:

Benjamin var vågnet fra morgen/formiddagslur. Han havde sovet i to timer. Ville så lige skifte hans ble, og da jeg løfter ham fra puslebordet løfter jeg ham højt op over mit hoved, hvilket han elsker. Han åbner munden, og udløser en kaskade af gylp direkte i mit ansigt. Og det er den klamme lugter-af-bræk-gylp. Fy for helvede :lol:


:lol: Det bedste er hvis man har munden åben i en eller anden gagaguga lyd :s

Min datter er lidt større men laver også ting man gerne ville have haft på film. Hun skulle i bad og gik lidt rundt mens jeg fyldte badekarret. Så tissede hun på gulvet og gled i det. Jeg trøstede hende og fik hende i bad og glemte alt om tissepletten som min mand så trådte i med strømper på :lol:


Jeg synes virkelig der er sjovt, at hun gled i det :lol: (også synd, det er aldrig rart at slå sig!)
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 8. aug 2018, 05:37

Jeg er heldigvis velsinget med et barn der sover igennem. Han sover bare voldsomt uroligt for tiden, han tæsker rundt i tremmesengen, får hevet sin sut ud, tæsker rundt lidt mere og falder så til ro. Ind til der er gået en time, så begynder det forfra igen :træt:

Han sover i tremmeseng i vores soveværelse og har gjort det et par uger, og det er først nu her han er begyndt at sove sådan. Jeg fatter det ikke. Han er ikke ked af det eller noget, men jeg kan simpelthen ikke sove når han roder sådan rundt :gab:

Billie, godt du kunne få noget søvn! Synes det er en god ide ar tale med lægen senere :kram:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 8. aug 2018, 07:18

A kan slet ikke finde ud af at ferien er slut. De sidste tre morgener er han vågnet kl 4.45 :træt3:
Tror muligvis det er fordi han kommer tidligt i seng igen, han er bare så skide træt efter DP, at han bliver puttet kl 18. Synes det er synd at holde ham vågen når han er træt og ked af det..
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 8. aug 2018, 07:31

twinkle skrev:Jeg er heldigvis velsinget med et barn der sover igennem. Han sover bare voldsomt uroligt for tiden, han tæsker rundt i tremmesengen, får hevet sin sut ud, tæsker rundt lidt mere og falder så til ro. Ind til der er gået en time, så begynder det forfra igen :træt:

Han sover i tremmeseng i vores soveværelse og har gjort det et par uger, og det er først nu her han er begyndt at sove sådan. Jeg fatter det ikke. Han er ikke ked af det eller noget, men jeg kan simpelthen ikke sove når han roder sådan rundt :gab:

Billie, godt du kunne få noget søvn! Synes det er en god ide ar tale med lægen senere :kram:

Tror du ikke det kan være varmen?
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 9. aug 2018, 19:38

Nøj, jeg synes det her mor-noget er hårdt. Amningen er svær, han tager ikke helt nok på, selvom jeg har rigeligt med mælk og jeg er bange for hvor længe det skal fortsætte med det her mælke-show.

Og så tror jeg, at jeg er ramt af den der følelse af, at jeg ikke elsker ham - endnu. Har læst mange eksempler på mødre, der har haft det på samme måde, så jeg panikker ikke over det, men jeg tror ikke jeg kan lade være med at være lidt bekymret for om jeg nogensinde kommer til det :blush:

Og så tror jeg også det har noget at gøre med mine forventninger til hele det her graviditets- og babyhalløj at gøre. Jeg havde så mange gener i graviditeten og der blev ved med at komme mere og mere. Det havde jeg ikke regnet med! Fødslen gik overraskende godt og jeg havde en vildt god oplevelse. Det havde jeg ikke regnet med - jeg har en lav smertetærskel og kan let gå i panik i situationer hvor jeg føler jeg ikke har kontrol. Og nu efterfølgende er det bare hårdt med hårdt på. Havde nok forestillet mig, at jeg ville have en god graviditet, en "svær" fødsel og så en dejlig tid med baby bagefter og det har været sådan lidt omvendt. Ret øv, når fødslen ligesom er det, der tager kortest tid :deer:
Men min mand er guld værd - vi er gode til at snakke om det og han lytter bare på mig, selvom jeg måske siger tingene igen og igen. Jeg har sgu giftet mig ret godt :lun:
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 9. aug 2018, 19:50

Zonta skrev:Nøj, jeg synes det her mor-noget er hårdt. Amningen er svær, han tager ikke helt nok på, selvom jeg har rigeligt med mælk og jeg er bange for hvor længe det skal fortsætte med det her mælke-show.

Og så tror jeg, at jeg er ramt af den der følelse af, at jeg ikke elsker ham - endnu. Har læst mange eksempler på mødre, der har haft det på samme måde, så jeg panikker ikke over det, men jeg tror ikke jeg kan lade være med at være lidt bekymret for om jeg nogensinde kommer til det :blush:

Og så tror jeg også det har noget at gøre med mine forventninger til hele det her graviditets- og babyhalløj at gøre. Jeg havde så mange gener i graviditeten og der blev ved med at komme mere og mere. Det havde jeg ikke regnet med! Fødslen gik overraskende godt og jeg havde en vildt god oplevelse. Det havde jeg ikke regnet med - jeg har en lav smertetærskel og kan let gå i panik i situationer hvor jeg føler jeg ikke har kontrol. Og nu efterfølgende er det bare hårdt med hårdt på. Havde nok forestillet mig, at jeg ville have en god graviditet, en "svær" fødsel og så en dejlig tid med baby bagefter og det har været sådan lidt omvendt. Ret øv, når fødslen ligesom er det, der tager kortest tid :deer:
Men min mand er guld værd - vi er gode til at snakke om det og han lytter bare på mig, selvom jeg måske siger tingene igen og igen. Jeg har sgu giftet mig ret godt :lun:


Det kan bare være så hårdt i starten! Et hvert barn følger sin egen kurve - og de kurver som sundhedsplejeskeren bruger er lavet ud fra flaskebørn. Ammebørn tager gerne på i ryk, og i perioder vokser de måske i længden i stedet for vægten.
Den bedste vurdering du har på om han får nok, er bleen. Der skal være minimum 5-6 (mener jeg?) tunge tisbleer dagligt. Og ellers kan du altid prøve at lægge ham mere til - hvis du altså ikke allerede ammer 24/7 :D
Min datter var lidt sløv i starten, så jeg lagde hende til selvom hun ikke meldte sig - gerne når hun sov, så tog hun lige en drømmetår.
Men alt det her ved du måske nok, hvis du har googlet lidt rundt om amning ♡
Jeg elskede ikke min datter i starten. Jeg havde kæmpe beskyttertrang, og brød mig ikke om at være adskilt. Men mest følte jeg mig fanget, konstant udsat og hele tiden lidt stresset. Sad om natten med en lille bebs på babsen og tudede over tilsyneladende intet. Min stakkels mand anede ikke hvd han skulle gøre. :genert:

Men det bliver bedre! Snart. Amningen også.

Jeg glæder mig lidt til at gøre det hele igen nu, med nr 2, fordi nu ved jeg hvad jeg har fået og har i vente. Så håber jeg på, at kunne finde sjælefreden til at nyde ny-baby tiden lidt mere.

Kram :* ♡
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 9. aug 2018, 20:10

Zonta skrev:Nøj, jeg synes det her mor-noget er hårdt. Amningen er svær, han tager ikke helt nok på, selvom jeg har rigeligt med mælk og jeg er bange for hvor længe det skal fortsætte med det her mælke-show.

Og så tror jeg, at jeg er ramt af den der følelse af, at jeg ikke elsker ham - endnu. Har læst mange eksempler på mødre, der har haft det på samme måde, så jeg panikker ikke over det, men jeg tror ikke jeg kan lade være med at være lidt bekymret for om jeg nogensinde kommer til det :blush:

Og så tror jeg også det har noget at gøre med mine forventninger til hele det her graviditets- og babyhalløj at gøre. Jeg havde så mange gener i graviditeten og der blev ved med at komme mere og mere. Det havde jeg ikke regnet med! Fødslen gik overraskende godt og jeg havde en vildt god oplevelse. Det havde jeg ikke regnet med - jeg har en lav smertetærskel og kan let gå i panik i situationer hvor jeg føler jeg ikke har kontrol. Og nu efterfølgende er det bare hårdt med hårdt på. Havde nok forestillet mig, at jeg ville have en god graviditet, en "svær" fødsel og så en dejlig tid med baby bagefter og det har været sådan lidt omvendt. Ret øv, når fødslen ligesom er det, der tager kortest tid :deer:
Men min mand er guld værd - vi er gode til at snakke om det og han lytter bare på mig, selvom jeg måske siger tingene igen og igen. Jeg har sgu giftet mig ret godt :lun:


Det er MEGA hårdt i starten! Prøv at lade være at Strasse over det, men bare vær i det. Det eneste du skal ligenu er at holde dit lille barn tilfreds uden selv at gå i stykker (hvis muligt). Man er så skide sårbar der i starten og bliver samtidig udfordrer max. Det er helt normalt at være rundt på gulvet :kys:

Hvis du har masser af mælk og han gerne vil spise så skal han nok komme efter vægten.

Og selvfølgelig kommer du til at elske ham. Igen, bare prøv at mærke hvor du er uden at dømme. Hvad føler du for ham? Jeg kan huske med min første at jeg heller ikke følte kærlighed med det samme, men jeg følte den vildeste beskyttertrang. Det udviklede sig til kærlighed.

Ligenu er du i orkanens øje. Den skal rides af. Og før du ved af det så tænker du tilbage på denne første tid som noget helt særligt og dejligt.

Du skal heller ikke undervurdere det hormonhelvede du gennemgår. Det er som PMS gange 10.000 at have født og etablere amning.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 9. aug 2018, 20:48

Apropos det med at sove, Luna er begyndt at snakke vildt meget i søvne, lige nu pegede hun ud i luften sagde "deeet" hvorefter hun begyndte at grine, sagde bam (hendes ord for bum) kastede armene ned i sengen smilede og lagde sig om på siden og sov videre :lol: :lun:

De sidste uger har hun med få undtagelser sovet rigtig godt! Faktisk ikke vågnet mellem 23 og 07, og her i ferien har hun sgu derefter sovet videre til 9-tiden, en enkelt gang 9.45. Hun er lidt hårdt ramt disse dage af at ferien er slut og hun skal op 07.15 :(

Vi samsover, både af lyst men også da hun ikke har sit eget værelse og det ville være upraktisk med en seng i stuen hvor hendes legehjørne er, så kunne vi jo aldrig have gæster efter kl 19... Heldigvis trives vi allesamemn rigtig godt med det, så godt at vi planlægger at bygge vores seng større her til efteråret så den er 280 bred :love:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 9. aug 2018, 20:52

Zonta: Det lyder hårdt, men er sikker på det bliver bedre snart! Jeg har ikke så meget at byde ind med da jeg ikke gik igennem det samme, men er sikker på at amningen og kærligheden bliver lige som den skal! Angående amningen så hjalp jeg ofte Luna videre i amningen da hun var nyfødt, aede hende i mundvigen og den slags der fik hende til at amme lidt længere, jeg tog faktisk tid på amningerne i starten, og ammede hun under et kvarter blev jeg ved med at hjælpe hende til hun nåede over kvarteret. Hun faldt stort set altid i søvn og stoppede med at amme på 5-10 minutter, men med lidt aening og nusning fortsatte hun.
0

Tilbage til "Forældre"