Brokketråd over Post Danmark

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Skinkehunden » 23. jul 2018, 23:05

Apropos PestNord....

https://www.facebook.com/PostNordDK/pos ... 5942793905

Den er alligevel ret skæg så læs endelig det hele :klap:
1
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Juki » 23. jul 2018, 23:36

Vira skrev:
Juki skrev:Okay, hvad sker der?

Jeg bestilte en pakke tidligt i går morges(søndag) Den blev afsendt i går formiddags, blev sendt med Postnord og blev afleveret på min adresse tidligere i dag. Altså lidt over et døgn efter afsendelse :8:

Jeg vidste slet ikke de arbejdede på den måde om søndagen.

Det er vist noget nyt at firmaer også kan indlevere/få hentet pakker om søndagen. Vi har også oplevet det fra to forskellige firmaer, min mand bestilte noget computergrej en søndag, det blev leveret kl. 8 mandag morgen i pakkeboksen, og jeg har købt noget hos nicehair også en søndag det kom også mandag :8: :D

Og det er i hvert fald inden for det seneste år. Har ikke oplevet det tidligere

Utroligt de arbejder hurtigst om søndagen, men der er sikkert heller ikke så meget konkurrence lige den dag :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6513
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14470

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Mangoness » 25. jul 2018, 12:05

Gerbilwoman skrev:Apropos PestNord....

https://www.facebook.com/PostNordDK/pos ... 5942793905

Den er alligevel ret skæg så læs endelig det hele :klap:


Jeg ville godt nok blive noget muggen, hvis mit brev blev smidt ud :nerve:

breve1.png



+ Jeg håber, at han ikke har åbnet andres breve :genert:

breve.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Sof » 25. jul 2018, 13:30

Vi har fået tilsendt en pakke fra familie i USA, men vi kan ikke få den udleveret og det er simpelthen så dumt.

På pakken står der at pakken er til “Sof AAA & Kæreste BBB” altså mig og min kærestes navne, på pakkeslippen står der “Sof BBB”. Sof BBB findes jo så ikke med ID, så da jeg står i den lokale Føtex og vil hente min pakke, så nægter de at udlevere :forvirret:

Får fat i PNs kundeservice, som synes jeg skal prøve igen og det gør jeg så. De MÅ ikke udlevere, siger de. Spørger så hvad de normalt gør hvis posten bare skriver en ulæselig krusedulle på sedlen, som jeg tit har oplevet, men han forstod ikke helt pointen. Gentager at mit navn, som det står i mit pas også står på pakken, og hvis han gider tjekke pakken så vil han se at stregkoderne matcher slippen.

Kontakter deres kundeservice igen, samme besked, jeg burde kunne få udleveret min pakke. Kontakter os Føtex. Tager så forbi igen og får at vide at chefen har sagt nu at de ikke må udlevere min pakke uden gyldigt ID.

Så underskriver jeg en fuldmagt, til mig selv, med mit falske navn. Jaja, det må man heller ikke. Denne gang er det så den samme som sidst, han kommer tilbage ud og siger at min pakke er blevet sat på en hylde med en note om at de ikke må udlevere den og at nogen har skrevet på at det er pga svindel :rulle: :rulle:

Nu vil PostNord så lige prøve at få deres chauffør ved næste aflevering af pakker, til at undersøge hvad fanden der foregår. Så egentlig er det vel Føtex jeg brokker mig over :gammel: Har sjældent oplevet noget så himmelråbende dumt. I forvejen prøver jeg altid at undgå at vores pakker havner derhenne, de fatter ingenting.



Posten kunne også bare have lagt den på vores adresse, vi har modtagerflex...
0
klaus
Indlæg: 464
Tilmeldt: 2. jan 2016, 17:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 381

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf klaus » 25. jul 2018, 13:53

Sof skrev:Vi har fået tilsendt en pakke fra familie i USA, men vi kan ikke få den udleveret og det er simpelthen så dumt.

På pakken står der at pakken er til “Sof AAA & Kæreste BBB” altså mig og min kærestes navne, på pakkeslippen står der “Sof BBB”. Sof BBB findes jo så ikke med ID, så da jeg står i den lokale Føtex og vil hente min pakke, så nægter de at udlevere :forvirret:

Får fat i PNs kundeservice, som synes jeg skal prøve igen og det gør jeg så. De MÅ ikke udlevere, siger de. Spørger så hvad de normalt gør hvis posten bare skriver en ulæselig krusedulle på sedlen, som jeg tit har oplevet, men han forstod ikke helt pointen. Gentager at mit navn, som det står i mit pas også står på pakken, og hvis han gider tjekke pakken så vil han se at stregkoderne matcher slippen.

Kontakter deres kundeservice igen, samme besked, jeg burde kunne få udleveret min pakke. Kontakter os Føtex. Tager så forbi igen og får at vide at chefen har sagt nu at de ikke må udlevere min pakke uden gyldigt ID.

Så underskriver jeg en fuldmagt, til mig selv, med mit falske navn. Jaja, det må man heller ikke. Denne gang er det så den samme som sidst, han kommer tilbage ud og siger at min pakke er blevet sat på en hylde med en note om at de ikke må udlevere den og at nogen har skrevet på at det er pga svindel :rulle: :rulle:

Nu vil PostNord så lige prøve at få deres chauffør ved næste aflevering af pakker, til at undersøge hvad fanden der foregår. Så egentlig er det vel Føtex jeg brokker mig over :gammel: Har sjældent oplevet noget så himmelråbende dumt. I forvejen prøver jeg altid at undgå at vores pakker havner derhenne, de fatter ingenting.



Posten kunne også bare have lagt den på vores adresse, vi har modtagerflex...


Det er godt nok dumt :boo: jeg bruger aldrig den seddel de smider i postkassen, jeg scanner den i deres app og så viser jeg bare stregkoden når jeg henter pakken.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Sof » 25. jul 2018, 13:59

klaus skrev:
Det er godt nok dumt :boo: jeg bruger aldrig den seddel de smider i postkassen, jeg scanner den i deres app og så viser jeg bare stregkoden når jeg henter pakken.


Det vidste jeg ikke man kunne, men det er da smart. Nu får vi ikke særlig tit sedlerne mere, men vil da helt klart huske det.

Synes deres app fungerer ret godt normalt i hvert fald. Skulle gerne høre noget fra PN i dag eller i morgen om svindler-pakken, er sgu lidt spændt :D
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Hunkat » 25. jul 2018, 14:02

"levering til dør" betyder åbenbart postkasse hos PN. Spændende. Så var det godt jeg sad klar ved døren hele formiddagen.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
HappyHippo
Indlæg: 2543
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4399

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf HappyHippo » 25. jul 2018, 16:52

Trappestige skrev:Jeg oplever også at de har oppet sig, de sidste par måneder. Der går sjældent mere end 2 dage fra de har pakken i deres system til levering sker.
Nu har de dog smidt en af mine pakker væk! En pakke der skulle retur til H&M, dvs. med en pakkelabel på og- desværre indeholdende et stort beløb der skulle retur til mig. Jeg gik til kassen med den på mit posthus, hvor hun bare bad mig om at smide den i buret selv, sammen med alle de andre pakker jeg havde. De andre er nået frem, bl.a. til Zalando som jo også er i Sverige. Men pakken fra H&M som kom i samme bur, er aldrig blevet registreret i systemet. Og jeg fik jo ingen kvittering ved kassen. :( H&M fraskriver sig ansvaret og jeg tvivler på at PostNord finder den. Jeg husker præcis dato og klokkeslæt for hvornår jeg afleverede pakkerne, men det kan man jo heller ikke bruge til noget. Øv!! Det ville ikke gøre lige så ondt, hvis beløbet var mindre.


Jeg har lige været det samme igennem med en pakke til zalando. Den kom dog retur til afsenderen 1 måned efter, jeg havde sendt den retur, så måske det samme sker med din pakke.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3203
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36834

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Daine » 25. jul 2018, 17:14

Trappestige skrev:Jeg oplever også at de har oppet sig, de sidste par måneder. Der går sjældent mere end 2 dage fra de har pakken i deres system til levering sker.
Nu har de dog smidt en af mine pakker væk! En pakke der skulle retur til H&M, dvs. med en pakkelabel på og- desværre indeholdende et stort beløb der skulle retur til mig. Jeg gik til kassen med den på mit posthus, hvor hun bare bad mig om at smide den i buret selv, sammen med alle de andre pakker jeg havde. De andre er nået frem, bl.a. til Zalando som jo også er i Sverige. Men pakken fra H&M som kom i samme bur, er aldrig blevet registreret i systemet. Og jeg fik jo ingen kvittering ved kassen. :( H&M fraskriver sig ansvaret og jeg tvivler på at PostNord finder den. Jeg husker præcis dato og klokkeslæt for hvornår jeg afleverede pakkerne, men det kan man jo heller ikke bruge til noget. Øv!! Det ville ikke gøre lige så ondt, hvis beløbet var mindre.

Jeg håber de finder din pakke og den kommer sikkert frem til modtageren, det er sgu ikke sjovt at have et større beløb ude at hænge på den måde :kram:


Til en anden gang, Post Nord har en app - har du den installeret? Der kan man nemlig oprette en retur og derved følge sin pakke, som jeg har forstået det. Jeg har ikke prøvet det, jeg bruger kun deres pakkemodtager, som fungerer rigtig godt. Men jeg har set der er en retur-funktion.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Juki » 25. jul 2018, 17:42

Trappestige skrev:Jeg oplever også at de har oppet sig, de sidste par måneder. Der går sjældent mere end 2 dage fra de har pakken i deres system til levering sker.
Nu har de dog smidt en af mine pakker væk! En pakke der skulle retur til H&M, dvs. med en pakkelabel på og- desværre indeholdende et stort beløb der skulle retur til mig. Jeg gik til kassen med den på mit posthus, hvor hun bare bad mig om at smide den i buret selv, sammen med alle de andre pakker jeg havde. De andre er nået frem, bl.a. til Zalando som jo også er i Sverige. Men pakken fra H&M som kom i samme bur, er aldrig blevet registreret i systemet. Og jeg fik jo ingen kvittering ved kassen. :( H&M fraskriver sig ansvaret og jeg tvivler på at PostNord finder den. Jeg husker præcis dato og klokkeslæt for hvornår jeg afleverede pakkerne, men det kan man jo heller ikke bruge til noget. Øv!! Det ville ikke gøre lige så ondt, hvis beløbet var mindre.

Det er så åndssvagt det system! Eller det fungerer jo når burerne ikke er tilgængelige for andre end personalet, men det er de jo sjældent :rulle:

Hvis det er muligt så kan du evt. bede dem tjekke videoovervågning. Så kan du i hvert fald bevise at du har afleveret en pakke og finde ud af om den er blevet stjålet, men hvis den ikke er registreret på nogen måde er det måske lidt et ubrugeligt råd i forhold til at kræve erstatning fra Postnord. Mon ikke det kan meldes til politiet hvis de kan bevises at din, og måske også andres pakker, er stjålet fra et bur? Det kræver dog selvfølgelig at Postnord erkender det..
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Juki » 25. jul 2018, 17:49

Sof skrev:Vi har fået tilsendt en pakke fra familie i USA, men vi kan ikke få den udleveret og det er simpelthen så dumt.

På pakken står der at pakken er til “Sof AAA & Kæreste BBB” altså mig og min kærestes navne, på pakkeslippen står der “Sof BBB”. Sof BBB findes jo så ikke med ID, så da jeg står i den lokale Føtex og vil hente min pakke, så nægter de at udlevere :forvirret:

Får fat i PNs kundeservice, som synes jeg skal prøve igen og det gør jeg så. De MÅ ikke udlevere, siger de. Spørger så hvad de normalt gør hvis posten bare skriver en ulæselig krusedulle på sedlen, som jeg tit har oplevet, men han forstod ikke helt pointen. Gentager at mit navn, som det står i mit pas også står på pakken, og hvis han gider tjekke pakken så vil han se at stregkoderne matcher slippen.

Kontakter deres kundeservice igen, samme besked, jeg burde kunne få udleveret min pakke. Kontakter os Føtex. Tager så forbi igen og får at vide at chefen har sagt nu at de ikke må udlevere min pakke uden gyldigt ID.

Så underskriver jeg en fuldmagt, til mig selv, med mit falske navn. Jaja, det må man heller ikke. Denne gang er det så den samme som sidst, han kommer tilbage ud og siger at min pakke er blevet sat på en hylde med en note om at de ikke må udlevere den og at nogen har skrevet på at det er pga svindel :rulle: :rulle:

Nu vil PostNord så lige prøve at få deres chauffør ved næste aflevering af pakker, til at undersøge hvad fanden der foregår. Så egentlig er det vel Føtex jeg brokker mig over :gammel: Har sjældent oplevet noget så himmelråbende dumt. I forvejen prøver jeg altid at undgå at vores pakker havner derhenne, de fatter ingenting.



Posten kunne også bare have lagt den på vores adresse, vi har modtagerflex...

Deres hoveder eksploderer da hvis både dig og din kæreste tager ned for at hente pakken sammen.
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16307
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1411
Likede indlæg: 30298

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf TinaW » 26. jul 2018, 05:48

Jeg bestilte en ny skoletaske til min søn, hos kidsworld.dk i går. De har gratis fragt i DK og man kan vist vælge mellem postnord og GLS. Pakken bliver leveret i dag på vores adresse af POSTNORD :nerve:
Og vi bor endda på en ikke brofast ø, så der skal også lige en færgetur til. Det er alligevel imponerende at de godt kan få tingene frem på ca 24 timer, men det må jo nok skyldes afsenderen.
Synes egentligt deres pakke omdeling fungerer okay, det er brevene det kniber med.
Har flere gange fået returpost på arbejdet, der har været over en måned undervejs inden for landets grænser, mens returpost fra udlandet har under den halve ekspeditionstid.
2
HappyHippo
Indlæg: 2543
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4399

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf HappyHippo » 26. jul 2018, 08:44

Trappestige skrev:
HappyHippo skrev:
Trappestige skrev:Jeg oplever også at de har oppet sig, de sidste par måneder. Der går sjældent mere end 2 dage fra de har pakken i deres system til levering sker.
Nu har de dog smidt en af mine pakker væk! En pakke der skulle retur til H&M, dvs. med en pakkelabel på og- desværre indeholdende et stort beløb der skulle retur til mig. Jeg gik til kassen med den på mit posthus, hvor hun bare bad mig om at smide den i buret selv, sammen med alle de andre pakker jeg havde. De andre er nået frem, bl.a. til Zalando som jo også er i Sverige. Men pakken fra H&M som kom i samme bur, er aldrig blevet registreret i systemet. Og jeg fik jo ingen kvittering ved kassen. :( H&M fraskriver sig ansvaret og jeg tvivler på at PostNord finder den. Jeg husker præcis dato og klokkeslæt for hvornår jeg afleverede pakkerne, men det kan man jo heller ikke bruge til noget. Øv!! Det ville ikke gøre lige så ondt, hvis beløbet var mindre.


Jeg har lige været det samme igennem med en pakke til zalando. Den kom dog retur til afsenderen 1 måned efter, jeg havde sendt den retur, så måske det samme sker med din pakke.

Åh, det håber jeg da! :kryds:


Jeg skannede også pakken i deres app, og den stod på udsendt under hele forløbet. Også da den endelig kom frem, så jeg ved ikke hvad der er gået galt. Tænker sommerferie, varmen osv muligvis har indflydelse på det går lidt langsommere eller nogle pakker ikke bliver skannet.
Tror faktisk der gik 5-6 uger for at være præcis. Jeg havde i hvert fald opgivet.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Sof » 26. jul 2018, 09:24

Trappestige skrev:Jeg har prøvet noget lignende for et par måneder siden. Efter flere gange at være gået forgæves i Føtex- der sidder en meget magtsyg gimpe bag skranken, så ringede jeg til PostNord for gang nummer hundrede og insisterede på en genlevering af pakken inden den røg retur. Jeg har Modtagerflex og de kunne til en start bare have leveret pakken herhjemme. Den blev leveret dagen efter.


Jeg har heldigvis fået den leveret herhjemme i dag. Manglede da bare.

Han undskyldte mange gange, men det er selvfølgelig ikke hans skyld at Føtex er helt gak.



Mht din pakke, så har jeg lige haft en der var knapt en måned om at blive registreret hos H&M retur. Den var afleveret hos dem, fra PNs side. Kunne følge den på app(havde smidt den i pakkeboks og fået et pakkenummer at følge). Kontaktede H&M som sagde de ikke havde fået den, men tror de har mere travlt end normalt og den lå bare i deres returcenter hele tiden....
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Sof » 26. jul 2018, 09:26

Næh over en måned kan jeg se, smed i pakkeboks 3/6 og fik besked fra H&M 11/7
0

Tilbage til "Livets forhold"