En uges ferie i slutningen af august

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

En uges ferie i slutningen af august

Indlægaf Nomnom » 13. jul 2018, 20:14

Vi er et par med et 2,5 årigt barn, som gerne vil holde en uges ferie i slutningen af august. Vi er sent ude og aner ikke hvad vi vil. Vi overvejede Lalandia (ingen af os har været der før), men nu har vores søn igen problemer med ørerne, så vi dropper det for nu.

Nogen ideer?
Det må gerne være i DK, men også gerne noget kør-selv-ferie til andre lande. Vi vil gerne undgå fly og all-inclusive.
0
Bergen
Indlæg: 7285
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: En uges ferie i slutningen af august

Indlægaf Bergen » 15. jul 2018, 11:22

Nordjylland synes jeg er vidunderligt når man er forældre og et lille barn :)
1
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: En uges ferie i slutningen af august

Indlægaf Nomnom » 15. jul 2018, 17:00

Bergen skrev:Nordjylland synes jeg er vidunderligt når man er forældre og et lille barn :)


Tusind tak for svar. Det vil vi have med i overvejelserne. Pt. har min mand næsten fået mig overtalt til at leje et sommerhus eller en campinghytte i Sverige. Det ville være ret så nemt for os da vi bor i hovedstadsområdet. :)
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: En uges ferie i slutningen af august

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. jul 2018, 18:05

Sverige er ikke dumt, men husk der i mange områder er rigtig mange myg, da de har mange vand- og vådområder.
Der er en helt del natur- og dyreparker, astrid lindgrens verden, high chaparell.
Der er massere af søer med små badestrande, mange byer, pladser, områder har legepladser til børn i alle størrelser.
Gode muligheder for en ferie der er kombineret med natur oplevelser, by og shopping

Isaberg kan være et bud, de har nogle glimrende campinghytter, og legeplads m.m.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: En uges ferie i slutningen af august

Indlægaf Nomnom » 18. jul 2018, 11:55

Madam Pomfrey skrev:Sverige er ikke dumt, men husk der i mange områder er rigtig mange myg, da de har mange vand- og vådområder.
Der er en helt del natur- og dyreparker, astrid lindgrens verden, high chaparell.
Der er massere af søer med små badestrande, mange byer, pladser, områder har legepladser til børn i alle størrelser.
Gode muligheder for en ferie der er kombineret med natur oplevelser, by og shopping

Isaberg kan være et bud, de har nogle glimrende campinghytter, og legeplads m.m.


Tusind tak for dine bud - havde slet ikke været opmærksom på der kom flere svar i tråden her. Jeg er blevet helt vildt positiv omkring at tage afsted til Sverige og vi ender nok med at det bliver det. Og ud fra det du skriver, ja, så er jeg ikke blevet mindre positiv. Det lyder som noget af det vi søger. Jeg vil helt sikkert undersøge Isaberg nærmere :)
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: En uges ferie i slutningen af august

Indlægaf dykkersild » 18. jul 2018, 14:16

Jeg har sommerhus 1 times kørsel fra Isaberg - og jeg kan varmt anbefale stedet. Der er masser af ting af lave i området og det er også super til ren afslapning. Man kan leje kano/kajak på stedet, der er smukke vandreture - både nemme og svære. I kan bade i søen lige på den anden side af vejen. Der er forskellige former for indkvartering - så I f.eks. selv kan lave mad.

Jeg oplever flere myg herhjemme end deroppe - der er mitter - men sæsonen bør være overstået på det tidspunkt så det blot er, at være opmærksom på vinduer/døre osv.
1
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: En uges ferie i slutningen af august

Indlægaf Nomnom » 20. jul 2018, 05:49

Tak for jeres bud. Skæbnen ville dog, at vi i går fik indbydelse til et familiemedlems 50 års fødselsdag lørdagen i vores ferieuge. Fødselsdagen afholdes i jylland. Så vi ændrede lige i planerne, da vi ikke orker en køretur fra Sverige til sønderjylland, når vores ferie ikke er længere. Vi har booket en feriehytte på fyn istedet, nær vand og skov. På stedet er legeplads, pool og hoppeborg. Vi tror på det nok skal blive godt alligevel.

Samtidig gik det op for mig, at jeg aldrig har været på fyn i flere dage - kun kørt igennem fyn ifm. kørsel til jylland, hvor vi har familie. Har ellers været i sommerhus rundt i DK flere gange årligt under hele min opvækst, men fyn er åbenbart altid blevet sprunget over :gruble:

Sverige skal helt sikkert undersøges på et andet tidspunkt.
0

Tilbage til "Rejser"