Brokketråd over Post Danmark

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Zonta » 23. jun 2018, 11:04

Madam Pomfrey skrev:
Juki skrev:
Zonta skrev:
Madam Pomfrey skrev:jeg har ingen flexaftale, ganske bevidst - da det så er mit eget ansvar hvis pakken er væk.
Alligevel har posten i forgårs sat en pakke ved vores havelåge, for enden af lang indkørsle og skjult af beplantning
Smidt sedlen i postkassen og skrevet hvor pakken var.

Ingen af os har underskrevet at pakken er modtaget, og hvis vi var uheldige kunne den jo forsvinde.
Ved godt at buddet har gjort det i bedste mening, og knægten blev også mega glad over at hans skærm var kommet.

Ikke at jeg gider gå videre med det, men bliver lidt øv over de ikke overholder reglerne. Der er en grund til at jeg ikke har flexaftale.

Jeg synes klart, at du skal skrive en mail til dem og forklare hvad der er sket. Måske står I forkert registreret, måske er pågældende postmand bare en hat. Men som du selv siger - hvis nogen så det og stjal jeres pakke, så ville det være sur røv for jer. Gør det klart, at I ikke vil modtage pakker på denne måde fremover medmindre I selv angiver det i FlexChange.

Jeg synes det lyder vanvittigt hvis de kan stille en pakke uden aftale, enten pga. en indtastet kommentar via en webshop eller en fast aftale med Postnord om flexlevering, og at de så samtidig kan fraskrive sig ansvaret hvis pakken så fx bliver stjålet :gruble:

Det giver da ingen mening at flexlevering er noget man selv skal tilmelde sig, hvis de kan aflevere pakker på samme måde og vilkår alligevel.


Jeg tænker faktisk at det IKKE ville være "sur røv" for os - men at posten havde erstatningspligt på bestilte produkt.
For jeg har netop IKKE flexaftale, plus der på den der slip ville være bevis på at posten havde placeret pakken ulovligt. Ergo ville de hænge på den,

Det ville bare have været vildt irriterende at skulle bruge energi på det - fordi andre lavede en fejl.
Jeg kan sagtens se den gode hensigt, fra buddets side, og kassen pakken var i, var også ganske anonym af udseende.

Og ja jeg har netop fravalg flex fordi det så er mit eget personlige ansvar hvis pakken er væk efter levering.
Og helt basic så er min tillid til at alle blandt budende har ret mel i posen, ikke så stor, at jeg har lyst til at tage den chanse.

Jeg har bare prøvet at slås med PostNord flere gange (som ansat i en virksomhed, der brugte dem) omkring præcis samme problemstilling og derfor ville jeg tage den i opløbet, fremfor at vente på, at det skete igen.

Så har du formentlig også skriftligt bevis på, at du har gjort det klart for dem og står stærkere i en sag - også selvom det er dem, der har erstatningspligt.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Daine » 25. jun 2018, 13:15

Daine skrev:Øv :( Jeg har lige hentet en pakke fra Matas med en ret dyr parfume ... pakken var ødelagt kunne jeg se, og tapet godt til af PostNord, men den vejede næsten ingenting. Og ganske rigtig, den var tom da jeg pakkede den op :(

Nu har jeg sendt en besked til Matas kundeservice med billeddokumentation, så håber jeg de sender en ny - og selv tager boksekampen med PN.

Har fået super service fra Matas. De beklager, takker for billedmateriale som de tager videre til PostNord, og de har sendt en ny parfume til mig (afsendelsesmailen er lige tikket ind, så den når at komme med posten i dag). Så håber jeg bare, den når frem ;)
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Modesty Blame » 28. jun 2018, 05:01

I princippet er det her ikke Postnords skyld, men jeg synes faktisk stadig, at det er.

Den pakke, som de ødelagde i sidste uge, er nu ankommet. Og jeg skal hente den i Føtex. Men jeg ved jo, at den vejer 18 kg. og jeg har haft første træning i ti år i denne uge, og har svært ved simple ting som at gå.

Hvis Postnord havde afleveret uden at ødelægge den første pakke, så havde det ikke været et problem.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Modesty Blame » 2. jul 2018, 17:20

Alkaia skrev:
Alkaia skrev:
Alkaia skrev:Kan I forklare mig hvorfor jeg ikke kan få lov til at tilmelde mig "nej tak til reklamer"?

Jeg har flyttet adresse og alt det jazz, udfyldt alle felter og alligevel får jeg samme besked hver gang (det har stået på i en uge!):


Man skal bare brokke sig herinde:


Her 2. juli har jeg stadigt ikke modtaget mit klistermærke, og jeg modtager stadig tonsvis af reklamer (hvem er det dog det vil have alt det i postkassen? :8: Det fylder helt afsindigt!).

Min tilmelding gik igennem 24. maj!

Måske skal du bestille det til levering med gls?
4
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf HerErJeg » 10. jul 2018, 06:00

Jeg mangler en lille brev/pakke med ting købt privat. Reservedele mm.
Sendt mandag for 14 dage siden og intet er kommet frem. Sælger var så flink at han har sendt nye U.B, så håber jeg virkelig at de kommer frem.
I det hele taget oplever jeg posten som stærkt ustabil, vi får barberblade hver 2. måned, det er langt fra sikkert at de kommer frem.
Når jeg ser posten kommer, så er det tit nye folk hver gang, det gør ikke noget godt for stabiliteten.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. jul 2018, 07:08

Jeg havde bestilt afhentning i postboks tæt ved mit arbejde på Vestegnen for to forsendelser.
Hvor ender pakkerne, da boksen viser sig at være fuld?
Den ene skal afhentes i den nærmeste postbutik (fair nok), den anden ryger til en kiosk på Amager :stoned:

Og ja, det er jo nok, fordi faktureringsadressen er på Amager, men Postnord aner da ikke, om der netop er en særlig grund til, at jeg bestiller afhentning på Vestegnen, dvs. 20-25 km væk.
0
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf HerErJeg » 12. jul 2018, 07:47

Nu hvor jeg tænker over det, så har jeg ikke modtaget post i nogen form i mindst en uge. Krydret med at jeg samtidigt venter på 2 breve/små pakker som sandsynligvis aldrig dukker op, så er der noget som er seriøst fucked up.
0
klaus
Indlæg: 462
Tilmeldt: 2. jan 2016, 17:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 380

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf klaus » 12. jul 2018, 15:24

Normalt når jeg sender pakker retur benytter jeg pakkeboksen og får udskrevet en kvittering. I går trykkede jeg kvittering på email, tastede korrekt ind og tænkte, så er det klaret. Ingen email og jeg havde ikke gemt pakkenr. Så må jeg bare håbe på den dukker op til modtager. Postnord kan absolut intet gøre uden pakkenr. Så har jeg da lært det :gruble:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Wizzze » 16. jul 2018, 16:23

Det er alligevel imponerende :8:

Frk W har bestilt noget fra en onlinebiks, og ser først senere at det sendes fra Australien, så den pakke havde hun regnet med at skulle vente på, men nej.... Det er alligevel imponerende at DHL kan levere en pakke fra den anden side af jorden på en weekend, når Post Danmark ikke engang kan levere noget på tværs af København på en uge :rulle:

pakke-aus.jpg


Og der var endda gratis fragt :gisp:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Wizzze » 17. jul 2018, 10:27

Tal om at frøkenen har god pakke karma lige nu, bestilte i går, kom i dag. Godt nok ikke fra Australien, kun Italien, men alligevel :8:
Eat your heart out PestNord !

pakke-ita.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16075
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29895

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf TinaW » 17. jul 2018, 12:52

Uanset at jeg heller ikke er fan af Postnord, så er vi vel enige om at det er webshoppen man handler ved, der betaler for fragten, ved fri fragt og ikke GLS eller andre, der leverer gratis ud af deres hjertes godhed? :D
H&M har også fri fragt ved klubmedlemmer og de levere med Postnord (og stadig snegle langsomt)
2
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Modesty Blame » 17. jul 2018, 18:56

Der skete det ekstreme, at jeg modtog en pakke, sendt som brev gennem Postnord i dag. Jeg bestilte d. 12/7 og den ankom i dag. Fra UK. Det er alligevel imponerende.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Kattefjæs » 17. jul 2018, 18:57

Modesty Blame skrev:Der skete det ekstreme, at jeg modtog en pakke, sendt som brev gennem Postnord i dag. Jeg bestilte d. 12/7 og den ankom i dag. Fra UK. Det er alligevel imponerende.


Skynd dig at købe en lottokupon.
3
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Juki » 17. jul 2018, 19:05

Wizzze skrev:Tal om at frøkenen har god pakke karma lige nu, bestilte i går, kom i dag. Godt nok ikke fra Australien, kun Italien, men alligevel :8:
Eat your heart out PestNord !

Det havde alligevel også været ret imponerende hvis den var nået frem fra Australien på så kort tid, uanset leverandør :-D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Juki » 23. jul 2018, 15:05

Okay, hvad sker der?

Jeg bestilte en pakke tidligt i går morges(søndag) Den blev afsendt i går formiddags, blev sendt med Postnord og blev afleveret på min adresse tidligere i dag. Altså lidt over et døgn efter afsendelse :8:

Jeg vidste slet ikke de arbejdede på den måde om søndagen.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Livets forhold"