Madam Pomfrey skrev:Juki skrev:Zonta skrev:Madam Pomfrey skrev:jeg har ingen flexaftale, ganske bevidst - da det så er mit eget ansvar hvis pakken er væk.
Alligevel har posten i forgårs sat en pakke ved vores havelåge, for enden af lang indkørsle og skjult af beplantning
Smidt sedlen i postkassen og skrevet hvor pakken var.
Ingen af os har underskrevet at pakken er modtaget, og hvis vi var uheldige kunne den jo forsvinde.
Ved godt at buddet har gjort det i bedste mening, og knægten blev også mega glad over at hans skærm var kommet.
Ikke at jeg gider gå videre med det, men bliver lidt øv over de ikke overholder reglerne. Der er en grund til at jeg ikke har flexaftale.
Jeg synes klart, at du skal skrive en mail til dem og forklare hvad der er sket. Måske står I forkert registreret, måske er pågældende postmand bare en hat. Men som du selv siger - hvis nogen så det og stjal jeres pakke, så ville det være sur røv for jer. Gør det klart, at I ikke vil modtage pakker på denne måde fremover medmindre I selv angiver det i FlexChange.
Jeg synes det lyder vanvittigt hvis de kan stille en pakke uden aftale, enten pga. en indtastet kommentar via en webshop eller en fast aftale med Postnord om flexlevering, og at de så samtidig kan fraskrive sig ansvaret hvis pakken så fx bliver stjålet
Det giver da ingen mening at flexlevering er noget man selv skal tilmelde sig, hvis de kan aflevere pakker på samme måde og vilkår alligevel.
Jeg tænker faktisk at det IKKE ville være "sur røv" for os - men at posten havde erstatningspligt på bestilte produkt.
For jeg har netop IKKE flexaftale, plus der på den der slip ville være bevis på at posten havde placeret pakken ulovligt. Ergo ville de hænge på den,
Det ville bare have været vildt irriterende at skulle bruge energi på det - fordi andre lavede en fejl.
Jeg kan sagtens se den gode hensigt, fra buddets side, og kassen pakken var i, var også ganske anonym af udseende.
Og ja jeg har netop fravalg flex fordi det så er mit eget personlige ansvar hvis pakken er væk efter levering.
Og helt basic så er min tillid til at alle blandt budende har ret mel i posen, ikke så stor, at jeg har lyst til at tage den chanse.
Jeg har bare prøvet at slås med PostNord flere gange (som ansat i en virksomhed, der brugte dem) omkring præcis samme problemstilling og derfor ville jeg tage den i opløbet, fremfor at vente på, at det skete igen.
Så har du formentlig også skriftligt bevis på, at du har gjort det klart for dem og står stærkere i en sag - også selvom det er dem, der har erstatningspligt.