Vi der venter på storken!

Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 13. jul 2018, 13:32

Zinde skrev:
Yetie skrev:Zinde: Ej hvor træls. :ae:

Godtnavn: Har du stadig ikke fået en afklaring på hvad det skyldes?

Jeg fik taget en blodprøve hos lægen i går, for uanset hvad, så er det altså ikke normalt at jeg pludselig har konstant kvalme og kaster op. Så nu kan jeg vente og se hvad den så viser. Jeg er på cd56 uden tegn på mens. :(

Hvornår får du svar på den?


Jeg havde fået stillet i udsigt at jeg ville få svar i dag, men jeg har intet hørt. Så jeg må jo bare vente til på mandag. Jeg er jo snart vant til at vente og vente og vente...
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Urtekussen » 13. jul 2018, 14:07

Yetie, kan du ikke tjekke sundhed.dk for laboratoriesvar?
0
2011
2015
2018
2020
2023
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 13. jul 2018, 14:08

Zinde skrev:
Yetie skrev:
Zinde skrev:
Yetie skrev:Zinde: Ej hvor træls. :ae:

Godtnavn: Har du stadig ikke fået en afklaring på hvad det skyldes?

Jeg fik taget en blodprøve hos lægen i går, for uanset hvad, så er det altså ikke normalt at jeg pludselig har konstant kvalme og kaster op. Så nu kan jeg vente og se hvad den så viser. Jeg er på cd56 uden tegn på mens. :(

Hvornår får du svar på den?


Jeg havde fået stillet i udsigt at jeg ville få svar i dag, men jeg har intet hørt. Så jeg må jo bare vente til på mandag. Jeg er jo snart vant til at vente og vente og vente...

Det må godt nok være frustrerende :-/


Meget. Jeg starter på arbejde igen på mandag, og det havde da egentlig været rart nok at være hjemme når jeg får svaret, uanset hvad det så egentlig er.
I det mindste har jeg ikke tid til at tænke så meget på alt muligt når jeg er på arbejde...
0
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 13. jul 2018, 18:28

Jeg fik svar kl. 16.59: "Dine prøver ser fine ud". Super! De har testet mine levertal, og ikke andet end det, kan jeg se på sundhed.dk. Så de kan med andre ord ikke fortælle hvad der så ellers kunne være galt.
Jeg giver op!
0
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 13. jul 2018, 21:46

Marioneta: Jo, det prøvede jeg også at forklare, men han holdt åbenbart fast i at leversvigt var mere sandsynligt...

Zinde: Umiddelbart ikke noget. Jeg orker faktisk snart ikke mere. Jeg kan ikke få nogen til at tage mig seriøst. Jeg har symptomer der er helt normale for en gravid, men som er pænt underlige for én, der ikke er. Alligevel lyder det som om de synes at alt er fjong, for mine levertal er jo fine. :stoned:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 13. jul 2018, 21:54

Ej men Yetie du må kræve at blive bedre undersøgt!

Her er jeg stadig småsvimmel dog meget bedre end tidligere, men mit blodtryk ligger stadig på 97/65, det synes jeg er lige lavt nok. Håber svimmelheden forsvinder og blodtrykket stiger lidt. Her var mine prøver jo også fine (udover lidt for lavt d-vitamin). Min læge er selvfølgelig gået på ferie og ved ikke helt om jeg kan overskue at skulle til en fremmed læge, min kæreste presser dog på for at jeg bliver undersøgt mere, må bare indrømme jeg ikke helt kan overskue det, jeg er nok lidt mand der, går ikke til lægen før jeg er ved at dø. Omvendt render jeg til lægen med min datter bare der er det mindste, jeg tror jeg er lidt overpylret med hende og lidt for lidt pylret når det er mig selv.
0
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 14. jul 2018, 12:09

Marioneta: Det er altid noget at tallene var fine, men jeg tror helt ærligt aldrig han for alvor havde mistanke om noget.
Jeg har kvalme, har kastet op 2 gange i denne uge, har humørsvingninger og så ømme bryster at jeg er vågnet flere gange om natten fordi det gør ondt når jeg vender mig.

godtnavn: Det var der jeg forsøgte, og resultater var så at de tjekkede mine levertal. Jeg kan simpelthen ikke trænge igennem. Og jeg gider snart ikke blive ved med at prøve. Jeg føler slet ikke at jeg bliver taget alvorligt :trist: Min egen læge har ferie, men når hun er tilbage tror jeg at jeg prøver at bestille en tid hos hende og få en snak.

Zinde: enig, men jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 16. jul 2018, 10:49

Jeg er begyndt at have æglønsing symptomer, men vi har endnu ikke haft sex denne måned da jeg er blevet alt for svimmel når vi har prøvet... Dog er svimmelheden blevet markant bedre i går og i dag, så måske vi lige kan nå det.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ladysparrow » 17. jul 2018, 08:24

Ladysparrow skrev:Tak for velkomsten. Det føles lidt underligt at være med her. :blush2:

Vi har startet i det små. Jeg har ikke taget p piller i årevis. Brugte P-stav i det første års tid da vi fandt sammen men det fungerede ikke for mig, så vi gik over til kondom. Min cyklus fandt hurtigt sig selv igen.

Jeg har de sidste 14 dage haft mega ømme bryster - noget jeg aldrig kun har 3-4 dage inden mens og Den skal jeg første have om en uge. Det er ikke mere end 1 måned siden vi droppede kondomet og vi har ikke kigget på hvornår det skulle være mest givende at have sex.

Jeg har lige landet et nyt job og egentlig burde vi vente, men min alder taget i betragtning kan vi ligeså godt begynde nu, hvem ved om vi overhovedet lykkes.

Synes det er vildt at vi prøver, havde aldrig troet at jeg ville have børn, var sammen med min ex mand i 15 år og der ville jeg ikke høre tale om børn.


Så er brystsmerterne væk og jeg pletbløder lidt, tror/troede det er min mens der er for tidligt på færde, men det føles ikke som det plejer. :mellow: Jeg har slet ikke de symptomer jeg plejer at få inden og under mens. :wacko: Håber ikke at min cyklus begynder at drille når vi nu er gået igang... :gruble:
0
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 17. jul 2018, 08:27

godtnavn skrev:Jeg er begyndt at have æglønsing symptomer, men vi har endnu ikke haft sex denne måned da jeg er blevet alt for svimmel når vi har prøvet... Dog er svimmelheden blevet markant bedre i går og i dag, så måske vi lige kan nå det.


Håber det bliver ved med at gå fremad. Ved du stadig ikke hvad det er, der gør dig svimmel?
0
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 17. jul 2018, 08:28

Ladysparrow skrev:
Ladysparrow skrev:Tak for velkomsten. Det føles lidt underligt at være med her. :blush2:

Vi har startet i det små. Jeg har ikke taget p piller i årevis. Brugte P-stav i det første års tid da vi fandt sammen men det fungerede ikke for mig, så vi gik over til kondom. Min cyklus fandt hurtigt sig selv igen.

Jeg har de sidste 14 dage haft mega ømme bryster - noget jeg aldrig kun har 3-4 dage inden mens og Den skal jeg første have om en uge. Det er ikke mere end 1 måned siden vi droppede kondomet og vi har ikke kigget på hvornår det skulle være mest givende at have sex.

Jeg har lige landet et nyt job og egentlig burde vi vente, men min alder taget i betragtning kan vi ligeså godt begynde nu, hvem ved om vi overhovedet lykkes.

Synes det er vildt at vi prøver, havde aldrig troet at jeg ville have børn, var sammen med min ex mand i 15 år og der ville jeg ikke høre tale om børn.


Så er brystsmerterne væk og jeg pletbløder lidt, tror/troede det er min mens der er for tidligt på færde, men det føles ikke som det plejer. :mellow: Jeg har slet ikke de symptomer jeg plejer at få inden og under mens. :wacko: Håber ikke at min cyklus begynder at drille når vi nu er gået igang... :gruble:


Det kunne da lige passe... Håber ikke du skal bøvle for meget. Det kan jo være at der er bid alligevel.
0
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 17. jul 2018, 08:33

Jeg har testet igen her til morgen, og resultatet er det samme som hidtil. Og stadig ikke så meget som en dråbe blod.

Ved ikke om det er noget jeg bilder mig ind, men synes min lugtesans er blevet noget skarpere, hvilket blandt andet betyder at jeg slet ikke kan klare når min mand ryger. Synes normalt det er en træls lugt, men nu kan jeg ikke være i nærheden af ham.

Hvis ikke jeg bløder eller har testet positivt inden min sidste uges ferie i starten af august, så har jeg en tid til en scanning på en privatklinik. Så kan jeg da få et endeligt svar. Så håber jeg bare at jeg ikke er blevet helt skør inden da.
0
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 17. jul 2018, 09:49

Zinde skrev:
Yetie skrev:Jeg har testet igen her til morgen, og resultatet er det samme som hidtil. Og stadig ikke så meget som en dråbe blod.

Ved ikke om det er noget jeg bilder mig ind, men synes min lugtesans er blevet noget skarpere, hvilket blandt andet betyder at jeg slet ikke kan klare når min mand ryger. Synes normalt det er en træls lugt, men nu kan jeg ikke være i nærheden af ham.

Hvis ikke jeg bløder eller har testet positivt inden min sidste uges ferie i starten af august, så har jeg en tid til en scanning på en privatklinik. Så kan jeg da få et endeligt svar. Så håber jeg bare at jeg ikke er blevet helt skør inden da.

Det er da godt nok frustrerende! Hvor længe er det siden, du skulle have haft mens?


32 dage. Så jeg er endda over tid på den næste cyklus også. Det er helt sort. :stoned: Men jeg gider ikke snakke mere med nogen på mit eget lægehus, med mindre jeg har noget konkret i form af en positiv test eller et scanningsbillede. For jeg gider ikke behandles som en hysterisk kælling når jeg beder dem om at finde ud af, hvad der er galt.

Har jeg i øvrigt fortalt at en af min mands bedste venners kone fødte for små 2 uger siden? Hun kunne heller ikke teste positivr før hun var meget langt henne, vistnok omkring 10 uger. Det gør jo klart også at jeg tænker, at kan det ske for hende, så kan det også ske for mig... Men da jeg fortalte det til lægen i sidste uge afviste han blankt, at det overhovedet kunne lade sig gøre.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 17. jul 2018, 11:31

Yetie skrev:
godtnavn skrev:Jeg er begyndt at have æglønsing symptomer, men vi har endnu ikke haft sex denne måned da jeg er blevet alt for svimmel når vi har prøvet... Dog er svimmelheden blevet markant bedre i går og i dag, så måske vi lige kan nå det.


Håber det bliver ved med at gå fremad. Ved du stadig ikke hvad det er, der gør dig svimmel?


Alle blodprøver var normale, så det må være det lave blodtryk, hvorfor det pludselig er blevet så lavt er så en gåde. Det har ligget på 95-105/65-72 den sidste uge, så det er på ingen mde sygeligt lavt.

Vi havde dog første fuldendte samleje i går, har haft et par vi måtte stoppe halvvejs fordi jeg blev for svimmel, men min krop giver ægløsningssymptomer og de to gange jeg er blevet gravid har det været med sex flere dage før ægløsning, så tror ikke det lykkes med kun sex lige oveni ægløsning, omvendt burde den først komme om et par dage, så måske har vi held.

Jeg har taget rigtig meget på de sidste uger, nok en blanding af jeg bliver svimmel af ingenting og ikke kan få motion og at jeg har spist lidt for skidt. Så jeg håber min krop så småt tackler det lave blodtryk bedre så jeg kan lave lidt igen, ville gerne kunne begynde at svømme igen snart, og så ville jeg gerne veje 5 kg mindre før jeg bliver gravid, altås optimalt, vil hellere blive hurtigt gravid med vægten, men bliver jeg ikke gravid vil jeg gerne smide det :)
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ladysparrow » 20. jul 2018, 11:36

Ladysparrow skrev:
Ladysparrow skrev:Tak for velkomsten. Det føles lidt underligt at være med her. :blush2:

Vi har startet i det små. Jeg har ikke taget p piller i årevis. Brugte P-stav i det første års tid da vi fandt sammen men det fungerede ikke for mig, så vi gik over til kondom. Min cyklus fandt hurtigt sig selv igen.

Jeg har de sidste 14 dage haft mega ømme bryster - noget jeg aldrig kun har 3-4 dage inden mens og Den skal jeg første have om en uge. Det er ikke mere end 1 måned siden vi droppede kondomet og vi har ikke kigget på hvornår det skulle være mest givende at have sex.

Jeg har lige landet et nyt job og egentlig burde vi vente, men min alder taget i betragtning kan vi ligeså godt begynde nu, hvem ved om vi overhovedet lykkes.

Synes det er vildt at vi prøver, havde aldrig troet at jeg ville have børn, var sammen med min ex mand i 15 år og der ville jeg ikke høre tale om børn.


Så er brystsmerterne væk og jeg pletbløder lidt, tror/troede det er min mens der er for tidligt på færde, men det føles ikke som det plejer. :mellow: Jeg har slet ikke de symptomer jeg plejer at få inden og under mens. :wacko: Håber ikke at min cyklus begynder at drille når vi nu er gået igang... :gruble:


Hmm, kan ikke blive klog på det - det var så langt fra mens som det kunne väre... :wacko: Min egentlige mens skulle have kommet i dag, eftersom jeg er totalt rookie i det her univers, hvornår bör man tage en test? :stoned:
0

Tilbage til "Graviditet"