Hvad griner du af lige nu

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Daine » 14. jul 2018, 10:46

paint skrev:
Daine skrev:
paint skrev:
Nicolait skrev:
icelady skrev:At Københavns Kommune har betalt 10.000 kr for 20 A4-ark med en enkelt linje på hver :D



https://www.dr.dk/nyheder/indland/koebenhavn-koeber-nekrologer-over-politikere-lars-loekke-er-doed


Hvor er det dog åndssvagt, dumt og spild af skattekroner.
Det er jo kejserens nye klæder. Manden der har printet det må grine hele vejen til banken. :boo:


Jeg synes egentlig ikke, det er så tosset endda. Det kommer selvfølgelig an på, hvordan man definerer kunst og hvad man mener den skal kunne. Jeg synes faktisk at det sætter nogle tanker i gang, der handler om hvilke spor vi sætter os eller har sat os, når vi engang tjekker ud.

På ét eller andet tidspunkt, skal vi alle den vej og hvad skulle der egentlig stå i vores egen nekrolog, om vores liv og gerning. Fik vi set det vi ville? Fik du hørt din melodi? Fik den døde det liv, han eller hun ønskede? Blev længsler og drømme til virkelighed? Blev glæden og lykken?

Det er altid godt at stoppe op og reflektere over sit liv. Der hvor kæden totalt hopper af hos mig, er når “ideen” bliver solgt som kunst og det er så er SÅ middelmådigt udført! At give 10000 for det der ... :nej:
Det er stupidt, og jeg er dybt overrasket over at en flok voksne mennesker, det skal forvalte en i forvejen stram økonomi, har sagt ja til det. Det er tåkrummende pinligt at give så mange penge for noget en medarbejder kunne have lavet (og printet!) på 10 minutter. Der er intet unikt, specielt eller kunstnerisk over en lille bunke standard A4 papir med en printet sætning på.


En kommunal medarbejder på kontoret, havde næppe fået ideen. Man kan diskutere stolpe op og stolpe ned om, hvad der er kunst. Nogle mener at kunst, ligesom i 1800-tallet, er noget man kan se hvad forestiller - f.eks to hjorte ved en skovsø eller en smuk rød solnedgang, set gennem nogle fyrretræer etc. Det er bare ikke hvad man forstår ved kunst i dag, hvor man kan tage et fotografi af samme motiv, som er bedre. Det er ikke længere kunst at kunne fremstille så virkelighedstro motiver som muligt.
Moderne kunst, er noget med at kunne få folk til at tænke anderledes. Se noget de ikke havde set før. Tænke noget noget de ikke havde tænkt før. Det er med andre ord, mere en mental oplevelse end en grafisk.

Der er da givetvis masser af fiduskunst, som f.eks en halv rusten cykel flankeret af en gammel køkkentaburet, med et vækkeur på osv. Men i dette tilfælde, mener jeg at kunstneren har ramt noget væsentligt. I hvert fald noget som opfylder nogle af de ovennævnte kriterier. Og 10.000 kr for 20 A4 sider - det er 500 kr pr. side, så det er ikke nogen stor sum.
Københavns Kommune, har i 120 år købt kunst, som skulle hænge rundt omkring i kommunen; biblioteker, plejehjem, domhuse, hospitaler osv. Dette her er bare ét i den meget lange række. Og jeg personligt, synes at tanken/ideen bag det er relevant. Men det er der nok nogen som ikke synes ;)

Jo det er! 500 ark kopipapir kan købes til 25-30 kroner. Var hvert enkelt papir så bare dekoreret i hånden af kunstneren, sådan at det var unikt ... SÅ kunne det måske forsvares (jeg ville stadig synes det var tåbeligt, men jeg er heller ikke kunstnerisk anlagt).
Men dette? Det er idiotisk. Det er - som en anden skrev - kejserens nye klæder om igen.

Jeg er enig med dig i, at en alm kontoransat nok ikke havde fået ideen - og hvis de havde, var det helt sikkert blevet stemt ned eller kaldt tåbeligt, fordi det ikke er en “kunstner” der kom op med det. Og jeg kan som sådan godt lide ideen med temaet, at man skal stoppe op og reflektere over livet. Men jeg vil også vædde min gamle hat på, at hængte man de sider op et sted, uden forklaring, var der INGEN der ville tænke “ej hvor fint, lad mig tænke over hvor JEG er i livet lige nu”. Skal der bruges 10000 kr på kunst (jeg er ikke imod at de bruger penge på det), så få i det mindste lavet noget hvor borgerne ikke tænker “for helvede da, endnu en ‘skandale’ fra Københavns Rådhus”.

På den positive side: De kan få noget ud af dette “kunstværk”. De kan printe et sæt og hænge op OVERALT i København, ALLE offentlige bygninger. Sværere er det jo ikke at bruge en printer - og de kan endda tilpasse navnene til de forskellige områder.
5
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf paint » 14. jul 2018, 12:51

vulpesVelox skrev:^ eftersom mine debatindlæg er bedre, flottere* og i øvrigt kulturelt set favner bredere end de dér 10 udskrevne ark, så vil jeg ha' 10 jern for al den kunst, jeg har leveret herinde. Jeg accepterer PayPal.

* har kunstneren måske taget højde for det gyldne snit i sin komposition? Nej. Gør jeg? Ja! Hver gang.


Jeg synes at du skal have en medalje for dine 'gyldne snit'. Frit valg. ;)

Billede

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf paint » 14. jul 2018, 17:58

vulpesVelox skrev:
paint skrev:
vulpesVelox skrev:^ eftersom mine debatindlæg er bedre, flottere* og i øvrigt kulturelt set favner bredere end de dér 10 udskrevne ark, så vil jeg ha' 10 jern for al den kunst, jeg har leveret herinde. Jeg accepterer PayPal.

* har kunstneren måske taget højde for det gyldne snit i sin komposition? Nej. Gør jeg? Ja! Hver gang.


Jeg synes at du skal have en medalje for dine 'gyldne snit'. Frit valg. ;)

Billede

Billede

De ser fimsede ud. Har du selv lavet dem?


Nu har jeg sgu aldrig.....Her kommer man generøst og tilbyder medaljer, både spiselige og til at hænge på admiraluniformen, og så nævner du 'fimset' og 'har du selv lavet dem' i samme sætning :whine:
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Juki » 14. jul 2018, 20:13

Daine skrev:Jo det er! 500 ark kopipapir kan købes til 25-30 kroner. Var hvert enkelt papir så bare dekoreret i hånden af kunstneren, sådan at det var unikt ... SÅ kunne det måske forsvares (jeg ville stadig synes det var tåbeligt, men jeg er heller ikke kunstnerisk anlagt).
Men dette? Det er idiotisk. Det er - som en anden skrev - kejserens nye klæder om igen.

Jeg er enig med dig i, at en alm kontoransat nok ikke havde fået ideen - og hvis de havde, var det helt sikkert blevet stemt ned eller kaldt tåbeligt, fordi det ikke er en “kunstner” der kom op med det. Og jeg kan som sådan godt lide ideen med temaet, at man skal stoppe op og reflektere over livet. Men jeg vil også vædde min gamle hat på, at hængte man de sider op et sted, uden forklaring, var der INGEN der ville tænke “ej hvor fint, lad mig tænke over hvor JEG er i livet lige nu”. Skal der bruges 10000 kr på kunst (jeg er ikke imod at de bruger penge på det), så få i det mindste lavet noget hvor borgerne ikke tænker “for helvede da, endnu en ‘skandale’ fra Københavns Rådhus”.

På den positive side: De kan få noget ud af dette “kunstværk”. De kan printe et sæt og hænge op OVERALT i København, ALLE offentlige bygninger. Sværere er det jo ikke at bruge en printer - og de kan endda tilpasse navnene til de forskellige områder.

Okay, nu blev det faktisk ret sjovt for hvordan sikrer kunstner, ejer og interesserede sig at der ikke er tale om en kopi eller forfalskning af det originale værk? :lol2: Og gad vide om kunstneren har taget patent på værket :gruble:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf icelady » 15. jul 2018, 13:22

Mig selv.


Sendte besked til yngsteknægten: "Kan I på et tidspunkt tage Den Blå Smølf med, så jeg kan få suget mine revner?"


Hans svar: "Arh, mor....tror du ikke liiiiiiiige......... :D "






(Blå smølf er deres støvsuger. Jeg kan pga fysiske begrænsninger ikke støvsuge selv, så låner deres indimellem til at støvsuge mellem plankerne i gulvet, hvor der er store revner :D )
7
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf ExCoastal » 17. jul 2018, 06:22

Man kan kun være enig :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf KitKat » 17. jul 2018, 07:33

Dmitra skrev:Når familier bliver lidt for sammenblandede :deer:.

FB_IMG_1531732810048.jpg


:D

https://www.youtube.com/watch?v=xcqj4nQ0ni4
1
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Nicolait » 17. jul 2018, 07:48

Mig selv. Jeg har fået et rygøvelse af min fysioterapeut. Det er en øvelse, hvor man skal rotere i hoften. Som ham fysioterapeuten lidt bramfrit sagde, så gælder det om at skyde pikken op mod navlen. :lol2:

Jeg er blevet så vant til at lave øvelsen, hvis jeg står og laver noget, som er kedeligt, og som kun kræver et minimum af hjerneceller, såsom at vaske op og børste tænder. Det sker nærmest pr. automatik.

Igår har tøjvaskeriet åbenbart ikke givet de store intellektuelle udfordringer for jeg tog mig selv i at lave rygøvelser med musik i ørerne. Jeg var nede i vaskekælderen med ryggen til døren. Da jeg vender mig om står en af naboerne og glor på mig. :lol2:
17
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf vibbsen » 17. jul 2018, 11:10

Jeg griner af min genbo. Som simpelthen er skide sjov.

Vores nabo til den ene side er sådan en lille emsig type som blander sig i alting. Og som står herovre og beklager sig hvis der er det mindste at beklage sig over. Han minder faktisk ret meget om sådan en lille hund der hele tiden gør af de andre hunde.

Min mand taler så med genboen (som bor overfor) her den anden dag, og de kommer ind på emnet. Hvortil genboen tørt siger : Jeg tror det er fordi han er misundelig. Han vil gerne være ligeså høj og brede som os. Som det er nu har han kun den samme vom som os. Så han er en lille lort med en vom som slet ikke passer til ham. Mens vi er nogen høje brede (småfede) fyre med vomme som passer til vores statur. Og det ville også få ham til at se langt mere sej ud når han kører på sin kæmpestore Harley

Jeg tudede af grin da hr.vibbsen fortalte mig det. Beskrivelsen var nemlig spot on...Naboen er måske 1.60 høj og det ser altså virkelig latterligt ud når han starter sin kæmpe store Harley og kører afsted iført hvad der bedste kan beskrives som "Harley shoppen kastede op"
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf ExCoastal » 18. jul 2018, 21:40

Når man besøger turistattraktioner i USA, så får man mange gange set det "rigtige" USA, fordi folk kommer alle vegne fra. Det kan være ganske underholdende.

Min kone og bonusdatter er i Disney World lige nu, og jeg får en del opdateringer i løbet af dagen. Tit handler det om hendes observationer f.eks. om de mange ekstremt overvægtige mennesker. Denne her fik mig nu til at grine:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Juki » 18. jul 2018, 21:43

:genert:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf paint » 18. jul 2018, 22:34

Billede
10
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf icelady » 19. jul 2018, 19:50

3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Mangoness » 19. jul 2018, 20:26

KitKat skrev:
Dmitra skrev:Når familier bliver lidt for sammenblandede :deer:.

FB_IMG_1531732810048.jpg


:D

https://www.youtube.com/watch?v=xcqj4nQ0ni4


:lol: :lol: :lol:

1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf KitKat » 19. jul 2018, 20:32

Mangoness skrev:


:lol: :lol: :lol:



Jeg TROR, at "din" er fra '87 mens den danske er fra '71 (hvis jeg googler rigtigt, selvfølgelig) Hvis det er rigtig er det faktisk ret fedt, synes jeg... at DK kom først :D
0

Tilbage til "Generelt"