WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10660

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf BlueBunny » 13. jul 2018, 19:37

Alkaia skrev:
Dmitra skrev:
Alkaia skrev:Jeg kommer til at tænke på hende der sked i en Netto-pose...
https://ekstrabladet.dk/kup/tv-overvaag ... to/7232385


Det gjorde jeg også i går da jeg så historien. Og noget af det sjoveste ved den tråd var hun kaldte sig "Chokoladedronningen" :lol:.


Det havde jeg helt svedt ud. :lol:


Jeg kom til at tænke på nettoposelortetråden nu her hvor de indførte pantposer. Jeg tænkte gad vide om de gav pengene retur for en fyldt pose :tie:
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14370

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Mangoness » 13. jul 2018, 21:50

Han fascinerer mig :gruble:

0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf hotlips » 13. jul 2018, 22:06

Alkaia skrev:Jeg kommer til at tænke på hende der sked i en Netto-pose...
https://ekstrabladet.dk/kup/tv-overvaag ... to/7232385


Hvis jeg havde været medlem af inkontinensforeningen så havde jeg sq meldt mig ud på stedet.

Det er utvivlsomt en venlig tanke der ligger bag det forsvar men jeg synes ikke det er okay at give indtryk af at den slags er jo hvad man kan vente af inkontinente, som hun selv siger så er det jo i forvejen et utroligt stort problem for dem og dem jeg kender der er inkontinente vil nærmest hellere dø end have nogen skal tro at det betyder at de gør ting som at sætte sig og skide i netto.

Det er en meget anstrengende lidelse og ikke mindst fordi de planlægger helt vildt hvor de kommer efter hvor de kan komme på toilettet og hvor der er nødløsninger der så mest er i form af ting som buske eller aflukker til skraldespande bag butikker med hegn om i et eller andet omfang så de kan sidde skjult deromme og hvis man kan nå om i baglokalet så kan man vel også godt nå at komme på toilettet der om det så må være uden at spørge først, det ved de mennesker jo godt vil være langt mere accepteret end at skide på gulvet og uanset hvad så er det godt nok mit klare indtryk at de foretrækker at få skideballe eller sågar blive mistænkt for at være gået derom for at prøve at stjæle end de vil have andre skal anse dem for at være ulækre og lignende.

En af mine gamle veninder og min fars kone igennem mange år kan ikke holde sig efter fødsler og tarmproblemer og det kan være noget anstrengende selv for andre der skal nogen steder med dem at de planlægger alt efter hvor der er toiletter og vi har måttet have en form for pusletaske i voksenstørrelse med til min fars kone når vi er kørt langt, de ville aldrig i livet sætte sig og skide på gulvet i en netto, det ville simpelthen ikke forekomme, så hellere i bukserne og selvom de normalt ikke bruger ble så går de med undertøj og tøj der er købt efter at det skal kunne holde den slags uheld inde og de går kun med bukser i mørke farver så det ikke så nemt kan ses.

Nå, sorry jeg lige ranter men det er jo et stort problem for dem og jeg tror de vil blive noget kede af at læse om at de skulle høre under den slags.
5
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Juki » 14. jul 2018, 01:10

Jeg læste linket med posen og Netto og faldt bagefter over den her artikel https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... et/7233053 (En mand der først efter 4 måneder i koma er blevet identificeret.)

I artiklen er der et stort billede af mandens ansigt og derudover følgende oplysninger:
".. I gangen fandt vi hans legitimation og hans sygesikringsbevis, som vi tog med og gav til hans sygeplejerske. Hun bad os derefter om at beskytte hans identitet, hvorfor vi ikke går ud med hans navn. Sygeplejersken blev straks underrettet, siger Uwe Dziuba.

Politiet har oplyst i en pressemeddelelse, at manden er en 74-årig tysk man med iranske rødder, som bor alene i Berlin."

Det virker ikke ligefrem som om ønsket med at beskytte hans identitet er blevet respekteret :stoned:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9511
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26583

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Santa » 14. jul 2018, 06:33

hotlips skrev:
Alkaia skrev:Jeg kommer til at tænke på hende der sked i en Netto-pose...
https://ekstrabladet.dk/kup/tv-overvaag ... to/7232385


Hvis jeg havde været medlem af inkontinensforeningen så havde jeg sq meldt mig ud på stedet.

Det er utvivlsomt en venlig tanke der ligger bag det forsvar men jeg synes ikke det er okay at give indtryk af at den slags er jo hvad man kan vente af inkontinente, som hun selv siger så er det jo i forvejen et utroligt stort problem for dem og dem jeg kender der er inkontinente vil nærmest hellere dø end have nogen skal tro at det betyder at de gør ting som at sætte sig og skide i netto.

Det er en meget anstrengende lidelse og ikke mindst fordi de planlægger helt vildt hvor de kommer efter hvor de kan komme på toilettet og hvor der er nødløsninger der så mest er i form af ting som buske eller aflukker til skraldespande bag butikker med hegn om i et eller andet omfang så de kan sidde skjult deromme og hvis man kan nå om i baglokalet så kan man vel også godt nå at komme på toilettet der om det så må være uden at spørge først, det ved de mennesker jo godt vil være langt mere accepteret end at skide på gulvet og uanset hvad så er det godt nok mit klare indtryk at de foretrækker at få skideballe eller sågar blive mistænkt for at være gået derom for at prøve at stjæle end de vil have andre skal anse dem for at være ulækre og lignende.

En af mine gamle veninder og min fars kone igennem mange år kan ikke holde sig efter fødsler og tarmproblemer og det kan være noget anstrengende selv for andre der skal nogen steder med dem at de planlægger alt efter hvor der er toiletter og vi har måttet have en form for pusletaske i voksenstørrelse med til min fars kone når vi er kørt langt, de ville aldrig i livet sætte sig og skide på gulvet i en netto, det ville simpelthen ikke forekomme, så hellere i bukserne og selvom de normalt ikke bruger ble så går de med undertøj og tøj der er købt efter at det skal kunne holde den slags uheld inde og de går kun med bukser i mørke farver så det ikke så nemt kan ses.

Nå, sorry jeg lige ranter men det er jo et stort problem for dem og jeg tror de vil blive noget kede af at læse om at de skulle høre under den slags.


Det talte vi osse om herhjemme - at inkontinente ikke bare går rundt og skider på gulvet. At de planlægger og tager højde for deres lidelse.
Og så irriterer det mig, at formanden automatisk antog at det drejer sig om en inkontinent person. Det ved hun da ikke?
Det kan jo lige så godt være en beruset person, en sindslidende eller en, som er blevet vred på butikken.
3
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9511
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26583

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Santa » 14. jul 2018, 07:13

Smiling_Goat skrev:
Santa skrev:
hotlips skrev:
Alkaia skrev:Jeg kommer til at tænke på hende der sked i en Netto-pose...
https://ekstrabladet.dk/kup/tv-overvaag ... to/7232385


Hvis jeg havde været medlem af inkontinensforeningen så havde jeg sq meldt mig ud på stedet.

Det er utvivlsomt en venlig tanke der ligger bag det forsvar men jeg synes ikke det er okay at give indtryk af at den slags er jo hvad man kan vente af inkontinente, som hun selv siger så er det jo i forvejen et utroligt stort problem for dem og dem jeg kender der er inkontinente vil nærmest hellere dø end have nogen skal tro at det betyder at de gør ting som at sætte sig og skide i netto.

Det er en meget anstrengende lidelse og ikke mindst fordi de planlægger helt vildt hvor de kommer efter hvor de kan komme på toilettet og hvor der er nødløsninger der så mest er i form af ting som buske eller aflukker til skraldespande bag butikker med hegn om i et eller andet omfang så de kan sidde skjult deromme og hvis man kan nå om i baglokalet så kan man vel også godt nå at komme på toilettet der om det så må være uden at spørge først, det ved de mennesker jo godt vil være langt mere accepteret end at skide på gulvet og uanset hvad så er det godt nok mit klare indtryk at de foretrækker at få skideballe eller sågar blive mistænkt for at være gået derom for at prøve at stjæle end de vil have andre skal anse dem for at være ulækre og lignende.

En af mine gamle veninder og min fars kone igennem mange år kan ikke holde sig efter fødsler og tarmproblemer og det kan være noget anstrengende selv for andre der skal nogen steder med dem at de planlægger alt efter hvor der er toiletter og vi har måttet have en form for pusletaske i voksenstørrelse med til min fars kone når vi er kørt langt, de ville aldrig i livet sætte sig og skide på gulvet i en netto, det ville simpelthen ikke forekomme, så hellere i bukserne og selvom de normalt ikke bruger ble så går de med undertøj og tøj der er købt efter at det skal kunne holde den slags uheld inde og de går kun med bukser i mørke farver så det ikke så nemt kan ses.

Nå, sorry jeg lige ranter men det er jo et stort problem for dem og jeg tror de vil blive noget kede af at læse om at de skulle høre under den slags.


Det talte vi osse om herhjemme - at inkontinente ikke bare går rundt og skider på gulvet. At de planlægger og tager højde for deres lidelse.
Og så irriterer det mig, at formanden automatisk antog at det drejer sig om en inkontinent person. Det ved hun da ikke?
Det kan jo lige så godt være en beruset person, en sindslidende eller en, som er blevet vred på butikken.


Ejmen hele ræsonnementet er jo håbløst.

Hvorfor er det tabu at være inkontinent?
Fordi det stikker uden for normen at ikke kunne holde sig
Fordi det er pinligt, at folk ser, man har besørget i sine bukser

Hvorfor skulle man så som inkontinent tage en aktiv beslutning om at besørge på gulvet? Når det
1. Stikker ret meget uden for normen at gøre det
2. Betyder folk kommer til at se det

Hvis man bare lige bruger 10% af sin empati, tror jeg, man ret hurtigt komme frem til, at det ikke er en løsning nogen ville opsøge.

Jeg synes som dig, det lyder langt mere sandsynligt, at der er tale om en person med sindslidelser el.lign.

Et normalt fungerende menneske ville som minimum have spurgt efter et wc, før de fandt et afsides sted og satte sig. Det giver jo ingen mening.

Nemlig!
Og som lokalkendt kan jeg tilføje at Valby station ligger ca 30-40 meter væk (med toiletter!), spinderiet (med gratis, pæne toiletter) ligger ca 100 meter væk og at der ligger indtil flere værtshuse etc, hvor man kan låne et toilet.
Jeg forestiller mig, at en inkontinent ville vide den slags, og hvis man så ikke kunne holde sig helt derhen, hellere ville tage den i bukserne, og så finde et toilet og vaske sig og skifte tøj.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Hewlett » 14. jul 2018, 08:10

Jeg blev ret wtf over denne artikel og hvordan det danske retssystem åbenbart ikke virker..... Hvad i alverden laver den familie overhovedet stadig i landet?

https://www.bt.dk/krimi/levakovic-faetr ... koebenhavn
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Purple Haze » 14. jul 2018, 10:14

At folk i ramme alvor kan mene at det er voldtægt af manden hvis kvinden bliver gravid efter sex, og manden er imod graviditeten.
21
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Anne Droid » 14. jul 2018, 22:30

Mistermor skrev:
Purple Haze skrev:At folk i ramme alvor kan mene at det er voldtægt af manden hvis kvinden bliver gravid efter sex, og manden er imod graviditeten.


Hvor har du mødt den opfattelse?


Foreningen Far.
0
Klimatosse
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5013

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf HerErJeg » 15. jul 2018, 04:47

Tyggegummicigaretter. Jeg så en hel kasse på disken i is kiosken den anden dag. Og der var god salg i dem, så forargelsen over at sælge slik der ligner kan åbenbart ligge på et lille sted.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Anne Droid » 15. jul 2018, 05:31

Mistermor skrev:
Anne Droid skrev:
Mistermor skrev:
Purple Haze skrev:At folk i ramme alvor kan mene at det er voldtægt af manden hvis kvinden bliver gravid efter sex, og manden er imod graviditeten.


Hvor har du mødt den opfattelse?


Foreningen Far.


Kommer det ikke an på omstændighederne?


De skriver om det i en pressemeddelse: https://mypresswire.com/dk/pressroom/28 ... ase/107861
0
Klimatosse
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Juki » 15. jul 2018, 13:47

Anne Droid skrev:
Mistermor skrev:
Anne Droid skrev:
Mistermor skrev:
Purple Haze skrev:At folk i ramme alvor kan mene at det er voldtægt af manden hvis kvinden bliver gravid efter sex, og manden er imod graviditeten.


Hvor har du mødt den opfattelse?


Foreningen Far.


Kommer det ikke an på omstændighederne?


De skriver om det i en pressemeddelse: https://mypresswire.com/dk/pressroom/28 ... ase/107861

"- Kvinden der selv vil vælge udseende og personlighed for barnet". Jeg troede det var derfor man bl.a valgte en sæddonor :gruble:

"- Kvinden der ønsker at beholde manden f.eks. de unge fædre". Den sætning giver ingen mening :gruble:

Jeg bliver så træt af den retorik de bruger :gab: Ikke at de arbejder for at hjælpe fædre i forhold til deres rettigheder.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf LadyFox » 15. jul 2018, 13:51

Mistermor skrev:
Anne Droid skrev:
Mistermor skrev:
Purple Haze skrev:At folk i ramme alvor kan mene at det er voldtægt af manden hvis kvinden bliver gravid efter sex, og manden er imod graviditeten.


Hvor har du mødt den opfattelse?


Foreningen Far.


Kommer det ikke an på omstændighederne?

Nej.
0
...
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14370

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Mangoness » 15. jul 2018, 15:48

HerErJeg skrev:Tyggegummicigaretter. Jeg så en hel kasse på disken i is kiosken den anden dag. Og der var god salg i dem, så forargelsen over at sælge slik der ligner kan åbenbart ligge på et lille sted.


Omg, jeg elskede dem som barn og ville stadig købe dem, hvis de var til at finde! :love:

(Jeg blev aldrig ryger og har aldrig rørt en ægte cigaret)
6
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5013

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf HerErJeg » 15. jul 2018, 20:51

Mangoness skrev:
HerErJeg skrev:Tyggegummicigaretter. Jeg så en hel kasse på disken i is kiosken den anden dag. Og der var god salg i dem, så forargelsen over at sælge slik der ligner kan åbenbart ligge på et lille sted.


Omg, jeg elskede dem som barn og ville stadig købe dem, hvis de var til at finde! :love:

(Jeg blev aldrig ryger og har aldrig rørt en ægte cigaret)

Så skal du en tur til iskiosken ved slusen i Silkeborg.
1

Tilbage til "Generelt"