Blev han snydt?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Blev han snydt, eller valgte han at tage en chance?

JA, han blev snydt
50
23%
Nej, han valgte selv at fortsætte uden kondom
145
67%
Mangler mere information
7
3%
Ved ikke / ligeglad
6
3%
Lyserød rumgorilla (den skal jo være der :D )
9
4%
 
Afgivne stemmer: 217
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Blev han snydt?

Indlægaf LaScrooge » 14. jul 2018, 10:33

abcd skrev:
LaScrooge skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:Situationen kan sammenlignes med hvis kvinden havde haft HIV og smittet ham. Det er også en livslang plage, det er også noget, man kan beskytte sig mod med kondom, det er også noget man får fra en anden, som måske, måske ikke overfører smitten, selvom de er smittede selv, akkurat som befrugtning ved et enkelt samleje på ingen måde er garanteret.


Mig bekendt har det da også været strafbart at have ubeskyttet sex med andre uden at fortælle dem at man er HIV-positiv. Jeg ved ikke om det er det længere, nu er behandlingen vist så langt fremme at velbehandlet HIV meget sjældent smitter.

Her er en artikel om en mand fra Skotland som har fået fængsel på livstid for bevidst at smitte andre med HIV: https://www.bt.dk/udland/ung-mand-smitt ... et-sin-dom. Nederst i artiklen står følgende om Danmark:

"I Danmark koster ubeskyttet sex ikke længere fængsel, selv om man er hiv-smittet eller har aids. Det skyldes, at den medicinske behandling af hiv- og aids-smittede har vist sig så effektiv, at sygdommene ikke længere opfylder de juridiske betingelser for at være livstruende i løbet af 12-15 år."

Underforstået vel at det tidligere har kostet fængsel.


Hvis du har ubeskyttet sex med nogen, der har HIV og du bliver smittet, hvem kan du så takke, ultimativt set og med den viden, vi alle har om HIV?


Ifølge dansk lovgivning har jeg kunnet bebrejde den der smittede mig, hvis hun har løjet om sin HIV-status. Den lovgivning er du så uenig i, og det er jo fair nok.

Hvad gør du for at beskytte dig imod kønssygdomme? Har du aldrig ubeskyttet sex, eller beder du dine partnere om en lægeerklæring? Jeg forlader mig på at kvinderne ikke lyver for mig når de siger de ikke har kønssygdomme, jeg synes det bliver voldsomt at bede om skriftlig dokumentation.


For det første: luk r*ven med den åndssvage stråmand. Jeg har ikke udtalt mig om HIV-lovgivningen.

For det andet: ja. Inden jeg går fra kondom-beskyttet sex til sex der er beskyttet på anden vis, bliver både jeg og min partner testet. Alt andet regner jeg for groft uansvarligt overfor mig selv. Og at der findes mennesker som dig, som er naiv skråstreg ligeglad nok til ikke at blive testet, bekræfter mig i at det er det eneste rigtige at gøre.
3
And we both know: I will be delicious
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Slettet bruger » 14. jul 2018, 10:47

LaScrooge skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:Situationen kan sammenlignes med hvis kvinden havde haft HIV og smittet ham. Det er også en livslang plage, det er også noget, man kan beskytte sig mod med kondom, det er også noget man får fra en anden, som måske, måske ikke overfører smitten, selvom de er smittede selv, akkurat som befrugtning ved et enkelt samleje på ingen måde er garanteret.


Mig bekendt har det da også været strafbart at have ubeskyttet sex med andre uden at fortælle dem at man er HIV-positiv. Jeg ved ikke om det er det længere, nu er behandlingen vist så langt fremme at velbehandlet HIV meget sjældent smitter.

Her er en artikel om en mand fra Skotland som har fået fængsel på livstid for bevidst at smitte andre med HIV: https://www.bt.dk/udland/ung-mand-smitt ... et-sin-dom. Nederst i artiklen står følgende om Danmark:

"I Danmark koster ubeskyttet sex ikke længere fængsel, selv om man er hiv-smittet eller har aids. Det skyldes, at den medicinske behandling af hiv- og aids-smittede har vist sig så effektiv, at sygdommene ikke længere opfylder de juridiske betingelser for at være livstruende i løbet af 12-15 år."

Underforstået vel at det tidligere har kostet fængsel.


Hvis du har ubeskyttet sex med nogen, der har HIV og du bliver smittet, hvem kan du så takke, ultimativt set og med den viden, vi alle har om HIV?


Ifølge dansk lovgivning har jeg kunnet bebrejde den der smittede mig, hvis hun har løjet om sin HIV-status. Den lovgivning er du så uenig i, og det er jo fair nok.

Hvad gør du for at beskytte dig imod kønssygdomme? Har du aldrig ubeskyttet sex, eller beder du dine partnere om en lægeerklæring? Jeg forlader mig på at kvinderne ikke lyver for mig når de siger de ikke har kønssygdomme, jeg synes det bliver voldsomt at bede om skriftlig dokumentation.


For det første: luk r*ven med den åndssvage stråmand. Jeg har ikke udtalt mig om HIV-lovgivningen.

For det andet: ja. Inden jeg går fra kondom-beskyttet sex til sex der er beskyttet på anden vis, bliver både jeg og min partner testet. Alt andet regner jeg for groft uansvarligt overfor mig selv. Og at der findes mennesker som dig, som er naiv skråstreg ligeglad nok til ikke at blive testet, bekræfter mig i at det er det eneste rigtige at gøre.


Du har udtalt dig om HIV-smitte og ansvar, og den logiske konsekvens af dine udtalelser er at du er imod at man skal straffes hvis man bevidst smitter andre med HIV fordi de bare selv kunne have beskyttet sig. Hvis du ikke mener det, hænger din argumentation ikke sammen.

Mht. lægetesten er det jo let nok at lyve om. Beder du om en underskrevet attest fra en læge på at personen ikke har kønssygdomme? Eller tager du med til lægen?
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Fru Sunshine » 14. jul 2018, 10:53

Thomas31 skrev:
Selvfølgelig er det et overgreb. Et klamt vedvarende livslangt overgreb, der aldrig stopper. Hun har mod min vilje blandet mine gener ind i hendes krop - hvor ulækkert kan det blive - og skabt et liv, så forbrydelsen aldrig stopper, og jeg hænger på mulige forkvaklede følelser på livstid med et barn skabt med en kvinde, jeg kun kan foragte.

Den eneste forklaring på, at man kan kategorisere det som " dårlig opførsel" er, at man ikke tager kvinder alvorligt som selvstændige, tænkende, ansvarlige individer.

Klamt, ja.
Livslang konsekvens på en virkelig dårlig måde, ja.
Ulækkert, ja.
Overgreb, nej!

Uanset hvor meget du stamper i jorden og hyler, bliver det aldrig et overgreb.
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Liou » 14. jul 2018, 11:43

Maanii skrev:
Fru Sunshine skrev:
Thomas31 skrev:
Selvfølgelig er det et overgreb. Et klamt vedvarende livslangt overgreb, der aldrig stopper. Hun har mod min vilje blandet mine gener ind i hendes krop - hvor ulækkert kan det blive - og skabt et liv, så forbrydelsen aldrig stopper, og jeg hænger på mulige forkvaklede følelser på livstid med et barn skabt med en kvinde, jeg kun kan foragte.

Den eneste forklaring på, at man kan kategorisere det som " dårlig opførsel" er, at man ikke tager kvinder alvorligt som selvstændige, tænkende, ansvarlige individer.

Klamt, ja.
Livslang konsekvens på en virkelig dårlig måde, ja.
Ulækkert, ja.
Overgreb, nej!

Uanset hvor meget du stamper i jorden og hyler, bliver det aldrig et overgreb.


Stamper i jorden og hyler? Hvad er det for en måde at snakke til et voksent menneske på?


Det er bare retorikken, hver gang dette emne kommer op, fordi det er så pokkers følelsesladet et emne og der findes 2 grupper, der ser MEGET forskellig på det her. Fornærmelserne er bare patetiske, og gør egentlig, at man ikke gider det her.

Men man må da håbe, at personer fra hver sin gruppe aldrig ender i kanen sammen - det ville jo ende ud i en potentiel katastrofe.
2
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Blev han snydt?

Indlægaf D.itsen » 14. jul 2018, 11:48

Rapfisk skrev:
D.itsen skrev:Hvor står der hun bruger p-piller? Hvis hun har mente hun har været i en sikker periode er det pludselig meget mere sandsynligt

Det gør der ikke, men det er den langt mest benyttede præventionsform for kvinder.

Hun kunne også bruge p-stav, så var hun endnu mere beskyttet.

Eller sikre perioder, pessar, en bøn til gud, sære urter, spiral, plaster, minipiller eller noget andet. Vi aner det ikke, så begynde at gætte på hvor sikker hendes beskyttelse var (hvis dem var der), virker temmelig omsonst
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Bergen » 14. jul 2018, 12:21

Mistermor skrev:
Bergen skrev:Jeg har set det flere gange via mit job og det forældre være vældig positive over for barnet (unge mennesker) der alligevel ender med andre følelser. Det er for mig ihvertfald ikke så simpelt at mor kan sælge varen og alt er godt.


Er du pædagog? Eller hvilke omstændigheder taler vi om?
For der er jo forskel på, hvad det er man skal "sælge". Unge mennesker er jo et produkt af deres opdragelse, så selvom du ser forældrene være positive i dit nærvær, er du så sikker på, at du får et retvisende billede. F.eks. var den mor, jeg brugte i mit eksempel, virkelig god til at snyde fagpersonerne, der havde med hendes børn at gøre; så de troede såmænd også, de havde med en stakkels mor at gøre, der ikke fik hjælp fra far. :)


Ingen af os aner hvad der sker derhjemme og hvis du gerne vil have ret så fint med mig.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Blev han snydt?

Indlægaf LaScrooge » 14. jul 2018, 12:38

Mistermor skrev:
Fru Sunshine skrev:

fysisk eller psykisk krænkelse af en svagere eller værgeløs part eller af dennes rettigheder; voldelig eller respektløs fremfærd mod nogen
ORD I NÆRHEDEN en hårdhændet behandling ublid medfart vold1 grovhed brutalisering rå vold..."

Så nej! Det er ikke overgreb, når du bare kan sige nej og gå din vej.
Manipulerende, måske, men det er ikke overgreb.



Respektløs fremfærd.

Er det ikke respektløst, hvis man med løgn påtvinger en mand forældreskab? Hvis vi forudsætter, at hun har snydt ham, og derfor kun forholder os til definitionen på overgreb, som du selv har citeret.

Det er ikke et sexuelt overgreb. Men det ER et overgreb.


Et overgreb mod hvad, lige præcis? Han har ingen rettigheder, hun har forgrebet sig på, hun har ikke tvunget ham til sex, vi ved ikke engang, om hun har løjet overfor ham, hvilket i øvrigt heller ikke er ulovligt - hverken at lyve i sig selv eller om beskyttelse specifikt. Så hvori består overgrebet?

Du synes måske, at det er så groft det, der er sket, at det burde kunne karakteriseres som et overgreb, men af det følger bare ikke, at det var.
4
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Fru Sunshine » 14. jul 2018, 12:41

Mistermor skrev:
Fru Sunshine skrev:

fysisk eller psykisk krænkelse af en svagere eller værgeløs part eller af dennes rettigheder; voldelig eller respektløs fremfærd mod nogen
ORD I NÆRHEDEN en hårdhændet behandling ublid medfart vold1 grovhed brutalisering rå vold..."

Så nej! Det er ikke overgreb, når du bare kan sige nej og gå din vej.
Manipulerende, måske, men det er ikke overgreb.



Respektløs fremfærd.

Er det ikke respektløst, hvis man med løgn påtvinger en mand forældreskab? Hvis vi forudsætter, at hun har snydt ham, og derfor kun forholder os til definitionen på overgreb, som du selv har citeret.

Det er ikke et sexuelt overgreb. Men det ER et overgreb.

Påtvinger? Han er da ikke blevet tvunget til at knalde uden gummi.
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Blev han snydt?

Indlægaf LaScrooge » 14. jul 2018, 13:06

Ingen har tvunget ham til sex
Ingen har tvunget ham til sex uden kondom
Ingen kan påtvinge ham en faderrolle han ikke ønsker sig
Og historien melder intet om børnebidrag

Vi ved kun, at han er en stakkels mand som aaaaaldrig dyrker sex uden kondom, på nær altså når han gør det.

Og så ved vi, at han modsætter sig at avisen indhenter kvindens version, under påskud om forværring af relationen til hende, hvilket er helt gratis mistænkeliggørelse af en person, som frames som beregnende:

"B.T. ville gerne have talt med moderen, men for ikke at forværre Kaspers forhold til moderen og derigennem stille ham dårligere i forhold til samværet med sit barn, har Kasper frabedt sig at indhente moderens version. Det har B.T. respekteret."

Han ser barnet hver 14. dag og historien melder intet om han vil mere eller mindre og hvad hun synes, ud over, at hun rent faktisk hverken krævede eller forventede, at han skulle spille en rolle, hvis han ikke havde lyst.

Han kontakter hende 1 måned efter deres nat med sex og mener, at hun allerede dér burde have vidst, at hun var gravid og at dét, at hun ikke nævner det er den rygende pistol ifht hans opfattelse af at hun har snydt ham bevidst. Kasper ved tilsyneladende ikke specielt meget om kvinders cyklus og hvor uregelmæssig den kan være.
10
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Blev han snydt?

Indlægaf LaScrooge » 14. jul 2018, 13:20

Mistermor skrev:
LaScrooge skrev:
Mistermor skrev:
Fru Sunshine skrev:

fysisk eller psykisk krænkelse af en svagere eller værgeløs part eller af dennes rettigheder; voldelig eller respektløs fremfærd mod nogen
ORD I NÆRHEDEN en hårdhændet behandling ublid medfart vold1 grovhed brutalisering rå vold..."

Så nej! Det er ikke overgreb, når du bare kan sige nej og gå din vej.
Manipulerende, måske, men det er ikke overgreb.



Respektløs fremfærd.

Er det ikke respektløst, hvis man med løgn påtvinger en mand forældreskab? Hvis vi forudsætter, at hun har snydt ham, og derfor kun forholder os til definitionen på overgreb, som du selv har citeret.

Det er ikke et sexuelt overgreb. Men det ER et overgreb.


Et overgreb mod hvad, lige præcis? Han har ingen rettigheder, hun har forgrebet sig på, hun har ikke tvunget ham til sex, vi ved ikke engang, om hun har løjet overfor ham, hvilket i øvrigt heller ikke er ulovligt - hverken at lyve i sig selv eller om beskyttelse specifikt. Så hvori består overgrebet?

Du synes måske, at det er så groft det, der er sket, at det burde kunne karakteriseres som et overgreb, men af det følger bare ikke, at det var.


Hvad bygger du din holdning på? Jeg følger definitionen ovenfor. "Respektløs fremfærd mod nogen." Jeg synes da, det er respektløst at lyve om prævention (og nu er det det udgangspunkt jeg tager, - og ja han er dum)

Jeg synes også, man begår overgreb mod de mennesker, der er med i luksusfælden, når de tydeligt ligger meget lavt, hvad angår intelligens.

"En psykisk krænkelse" krænke betyder " at skade eller begå overgreb mod nogens ære, selvfølelse el.lign." https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=kr%C3%A6nke
Jeg synes, man begår overgreb mod mandens ære og lign. hvis man lyver om prævention og påtvinger ham et faderskab.

Jeg ser intet sted, at der er krav om, at noget skal være ulovligt, før det kan defineres som en krænkelse.


Hans ære? Hvilken ære? Den, der byder ham at passe på sig selv og andre, den, som byder ham at påtage sig ansvaret for sine egne handlinger, den, som byder ham at klare sine problemer selv, versus at angle efter medlidenhed via medierne i en samtidig tilsværtning af et menneske, som ikke kan forsvare sig? Ærefuld vil jeg ikke kalde ham.

Og derudover er jeg uenig med dig i dit perspektiv på, hvad der konstituerer en krænkelse. Noget skal være krænket, og det noget du mener er krænket - hans ære - er det ikke, ikke af hende, i hvert fald. Om noget krænker han sin egen.

Og så baserer du det hele på, at hun førte ham bag lyset. Det har du sådan set kun hans ord for, og hans begrundelse: biseksualiteten og det, at hun ikke allerede efter en måned vidste, at hun var gravid, er uholdbar.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3317

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Rullegardinia » 14. jul 2018, 13:22

LaScrooge skrev:Ingen har tvunget ham til sex
Ingen har tvunget ham til sex uden kondom
Ingen kan påtvinge ham en faderrolle han ikke ønsker sig
Og historien melder intet om børnebidrag

Vi ved kun, at han er en stakkels mand som aaaaaldrig dyrker sex uden kondom, på nær altså når han gør det.

Og så ved vi, at han modsætter sig at avisen indhenter kvindens version, under påskud om forværring af relationen til hende, hvilket er helt gratis mistænkeliggørelse af en person, som frames som beregnende:

"B.T. ville gerne have talt med moderen, men for ikke at forværre Kaspers forhold til moderen og derigennem stille ham dårligere i forhold til samværet med sit barn, har Kasper frabedt sig at indhente moderens version. Det har B.T. respekteret."

Han ser barnet hver 14. dag og historien melder intet om han vil mere eller mindre og hvad hun synes, ud over, at hun rent faktisk hverken krævede eller forventede, at han skulle spille en rolle, hvis han ikke havde lyst.

Han kontakter hende 1 måned efter deres nat med sex og mener, at hun allerede dér burde have vidst, at hun var gravid og at dét, at hun ikke nævner det er den rygende pistol ifht hans opfattelse af at hun har snydt ham bevidst. Kasper ved tilsyneladende ikke specielt meget om kvinders cyklus og hvor uregelmæssig den kan være.


Det stinker altså, den der med, at hendes version ikke skal frem. Noget kunne tyde på, at hun har en lidt anden version af begivenhedernes gang. Men hvem ved.

Udover det, så ville mine alarmklokker nok bimle, hvis jeg var mand, og en kvinde mente, vi bare kunne droppe kondomet. Hun ville jo ikke vide, hvad jeg slæbte rundt på af grimme sygdomme. Og hvis jeg ikke ville være far, så er jeg kontrolfreak nok til ikke at lægge min skæbne i hendes hænder.

Jeg får en fornemmelse af, at konsekvensen af at droppe kondomet er mere diffus for mænd, for jeg har godt nok hørt om mange mænd, der prøver at snige kondomet af.
8
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
In_your_eyes
Indlæg: 1016
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1943

Re: Blev han snydt?

Indlægaf In_your_eyes » 14. jul 2018, 14:05

Jeg synes det er respektløst, at dømme kvinden til at have snydt ham, når man udelukkende har hørt historien fra hans side.
Og hvis han virkelig var så bange for at forværre hans muligheder for at se barnet, hvorfor stiller han så op til et interview? Det forstår jeg altså.
3
:pompom:
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Modesty Blame » 14. jul 2018, 14:10

Rullegardinia skrev:
LaScrooge skrev:Ingen har tvunget ham til sex
Ingen har tvunget ham til sex uden kondom
Ingen kan påtvinge ham en faderrolle han ikke ønsker sig
Og historien melder intet om børnebidrag

Vi ved kun, at han er en stakkels mand som aaaaaldrig dyrker sex uden kondom, på nær altså når han gør det.

Og så ved vi, at han modsætter sig at avisen indhenter kvindens version, under påskud om forværring af relationen til hende, hvilket er helt gratis mistænkeliggørelse af en person, som frames som beregnende:

"B.T. ville gerne have talt med moderen, men for ikke at forværre Kaspers forhold til moderen og derigennem stille ham dårligere i forhold til samværet med sit barn, har Kasper frabedt sig at indhente moderens version. Det har B.T. respekteret."

Han ser barnet hver 14. dag og historien melder intet om han vil mere eller mindre og hvad hun synes, ud over, at hun rent faktisk hverken krævede eller forventede, at han skulle spille en rolle, hvis han ikke havde lyst.

Han kontakter hende 1 måned efter deres nat med sex og mener, at hun allerede dér burde have vidst, at hun var gravid og at dét, at hun ikke nævner det er den rygende pistol ifht hans opfattelse af at hun har snydt ham bevidst. Kasper ved tilsyneladende ikke specielt meget om kvinders cyklus og hvor uregelmæssig den kan være.


Det stinker altså, den der med, at hendes version ikke skal frem. Noget kunne tyde på, at hun har en lidt anden version af begivenhedernes gang. Men hvem ved.

Udover det, så ville mine alarmklokker nok bimle, hvis jeg var mand, og en kvinde mente, vi bare kunne droppe kondomet. Hun ville jo ikke vide, hvad jeg slæbte rundt på af grimme sygdomme. Og hvis jeg ikke ville være far, så er jeg kontrolfreak nok til ikke at lægge min skæbne i hendes hænder.

Jeg får en fornemmelse af, at konsekvensen af at droppe kondomet er mere diffus for mænd, for jeg har godt nok hørt om mange mænd, der prøver at snige kondomet af.

Ja, det var meget sjovere dengang man bare kunne sige, at hende der havde man da aldrig været i nærheden af. Og så var der ingen, der kunne bevise andet. Det var langt bedre tider, dengang vi havde uægte børn, og hvor kvinder, der fik sådan nogle, bare var nogle hysteriske kramper - og sikkert prostituerede også.
6
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Fru Sunshine » 14. jul 2018, 14:23

Mistermor skrev:
Fru Sunshine skrev:
Mistermor skrev:
Fru Sunshine skrev:

fysisk eller psykisk krænkelse af en svagere eller værgeløs part eller af dennes rettigheder; voldelig eller respektløs fremfærd mod nogen
ORD I NÆRHEDEN en hårdhændet behandling ublid medfart vold1 grovhed brutalisering rå vold..."

Så nej! Det er ikke overgreb, når du bare kan sige nej og gå din vej.
Manipulerende, måske, men det er ikke overgreb.



Respektløs fremfærd.

Er det ikke respektløst, hvis man med løgn påtvinger en mand forældreskab? Hvis vi forudsætter, at hun har snydt ham, og derfor kun forholder os til definitionen på overgreb, som du selv har citeret.

Det er ikke et sexuelt overgreb. Men det ER et overgreb.

Påtvinger? Han er da ikke blevet tvunget til at knalde uden gummi.


Som jeg skriver; vi taler definition nu. Du har posten en definition, som jeg nu forholder mig til. Den kan du ikke ændre med argumenter, om mandens opførsel.

Du plukker jo bare det, du synes, du kan bruge til noget og lader meget belejliget hånt om resten.

Din definition kan altså bruges til cirka ingenting.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21838

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Purple Haze » 14. jul 2018, 14:25

Til jer der mener hun har begået et overgreb mod ham fordi/hvis hun løj.

Ville det så også være et overgreb hvis hun ikke var blevet gravid?
Eller er det konsekvenserne der bestemmer hvad der er og hvad der ikke er et overgreb?
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Forhold og sex"