Hvad griner du af lige nu

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf kidkomb » 13. jul 2018, 14:19

Min kæreste er nyslået direktør i nyt firma og taler i den forbindelse åndssvagt meget i telefon. Han siger "hav en god dag" så mange gange i løbet af en dag af han kommer til at sige det lidt for hurtigt nogle gange og jeg har grint ad ham en del gange fordi det lyder helt thailandsk når han siger "harengodar"
I dag ekspederer jeg så en asiatisk kunde der til slut i ekspeditionen udbryder "tak og harengodar!" og jeg var seriøst lige ved at sprutte af grin :lol:
Jeg fik skjult det meget godt i et stort smil tror jeg. Håber jeg :genert:
7
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Mangoness » 13. jul 2018, 14:28

Tilly skrev:En hund der virkelig elsker at bade i en sø! :lol:



#Når man er færdig med eksamen og har sommerferie :lol:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Rothkeen
Indlæg: 83
Tilmeldt: 30. dec 2015, 18:01
Kort karma: 32
Geografisk sted: Sjælland
Likede indlæg: 119

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Rothkeen » 13. jul 2018, 15:55

:lol: :lol:
4
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Mangoness » 13. jul 2018, 17:04

2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Mangoness » 13. jul 2018, 18:33

Fra en tekst omkring komplimenter folk har modtaget:

"Your eyebrows look like glow-in-the-dark caterpillars. - a third grader."
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf icelady » 13. jul 2018, 18:41

:genert: :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Mangoness » 13. jul 2018, 19:20

1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Mangoness » 13. jul 2018, 20:04

Confucius skrev:Billede





(Undskyld :blush: :lol: )
3
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf paint » 13. jul 2018, 21:19

Nicolait skrev:
icelady skrev:At Københavns Kommune har betalt 10.000 kr for 20 A4-ark med en enkelt linje på hver :D





Billede




https://www.dr.dk/nyheder/indland/koebenhavn-koeber-nekrologer-over-politikere-lars-loekke-er-doed


Hvor er det dog åndssvagt, dumt og spild af skattekroner.
Det er jo kejserens nye klæder. Manden der har printet det må grine hele vejen til banken. :boo:


Jeg synes egentlig ikke, det er så tosset endda. Det kommer selvfølgelig an på, hvordan man definerer kunst og hvad man mener den skal kunne. Jeg synes faktisk at det sætter nogle tanker i gang, der handler om hvilke spor vi sætter os eller har sat os, når vi engang tjekker ud.

På ét eller andet tidspunkt, skal vi alle den vej og hvad skulle der egentlig stå i vores egen nekrolog, om vores liv og gerning. Fik vi set det vi ville? Fik du hørt din melodi? Fik den døde det liv, han eller hun ønskede? Blev længsler og drømme til virkelighed? Blev glæden og lykken?
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf ExCoastal » 13. jul 2018, 21:48

Nu har jeg i længere tid troet, at denne bygning i Sunnyvale var en Apple bygning, og at æbleskrællen udenfor var lidt af en joke. Nu finder jeg så ud af, at det faktisk er en LinkedIn bygning, og æbleskrællen er kunst :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Nicolait » 13. jul 2018, 23:39

paint skrev:
Nicolait skrev:
icelady skrev:At Københavns Kommune har betalt 10.000 kr for 20 A4-ark med en enkelt linje på hver :D





Billede




https://www.dr.dk/nyheder/indland/koebenhavn-koeber-nekrologer-over-politikere-lars-loekke-er-doed


Hvor er det dog åndssvagt, dumt og spild af skattekroner.
Det er jo kejserens nye klæder. Manden der har printet det må grine hele vejen til banken. :boo:


Jeg synes egentlig ikke, det er så tosset endda. Det kommer selvfølgelig an på, hvordan man definerer kunst og hvad man mener den skal kunne. Jeg synes faktisk at det sætter nogle tanker i gang, der handler om hvilke spor vi sætter os eller har sat os, når vi engang tjekker ud.

På ét eller andet tidspunkt, skal vi alle den vej og hvad skulle der egentlig stå i vores egen nekrolog, om vores liv og gerning. Fik vi set det vi ville? Fik du hørt din melodi? Fik den døde det liv, han eller hun ønskede? Blev længsler og drømme til virkelighed? Blev glæden og lykken?


De fleste kan nok godt gøre status over deres liv, deres sejre og nederlag uden indblanding fra kommunen.
Hvis kommunen ønsker, at borgerne sig de tanker, så køb de ældre en blok og blyant, så de kan skrive deres tanker om deres liv. Efterfølgende kan det hele sendes til opbevaring hos rigsarkivet. Så har man også noget til eftertiden fra en tidligere generation.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Juki » 14. jul 2018, 00:27

paint skrev:
Nicolait skrev:
At Københavns Kommune har betalt 10.000 kr for 20 A4-ark med en enkelt linje på hver :D

https://www.dr.dk/nyheder/indland/koebenhavn-koeber-nekrologer-over-politikere-lars-loekke-er-doed


Hvor er det dog åndssvagt, dumt og spild af skattekroner.
Det er jo kejserens nye klæder. Manden der har printet det må grine hele vejen til banken. :boo:


Jeg synes egentlig ikke, det er så tosset endda. Det kommer selvfølgelig an på, hvordan man definerer kunst og hvad man mener den skal kunne. Jeg synes faktisk at det sætter nogle tanker i gang, der handler om hvilke spor vi sætter os eller har sat os, når vi engang tjekker ud.

På ét eller andet tidspunkt, skal vi alle den vej og hvad skulle der egentlig stå i vores egen nekrolog, om vores liv og gerning. Fik vi set det vi ville? Fik du hørt din melodi? Fik den døde det liv, han eller hun ønskede? Blev længsler og drømme til virkelighed? Blev glæden og lykken?

Budskabet er fint. Det kommer bare ikke til udtryk for mig. Og slet ikke med de begrundelser.

Eller dette:
"Gyda Heding (EL) er en af de tre folkevalgte, og hun ser gerne, at de 20 ark papir bliver hængt på et plejehjem.
- Når man er der, er man på vej, og man har en refleksion over livet. Jeg ser det måske ikke på et jobcenter, siger hun."

Altså ja, hvis folk på plejehjem da overhovedet kan læse det og forstår hvad det er de læser. Til gengæld virker det da vældig oplagt at sætte det op et sted som på et jobcenter, hvor mange da netop kunne have gavn af at stoppe op og reflektere over deres liv, om de er tilfredse eller skal sadle om og tage nogle chancer.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Daine » 14. jul 2018, 06:19

paint skrev:
Nicolait skrev:
icelady skrev:At Københavns Kommune har betalt 10.000 kr for 20 A4-ark med en enkelt linje på hver :D





Billede




https://www.dr.dk/nyheder/indland/koebenhavn-koeber-nekrologer-over-politikere-lars-loekke-er-doed


Hvor er det dog åndssvagt, dumt og spild af skattekroner.
Det er jo kejserens nye klæder. Manden der har printet det må grine hele vejen til banken. :boo:


Jeg synes egentlig ikke, det er så tosset endda. Det kommer selvfølgelig an på, hvordan man definerer kunst og hvad man mener den skal kunne. Jeg synes faktisk at det sætter nogle tanker i gang, der handler om hvilke spor vi sætter os eller har sat os, når vi engang tjekker ud.

På ét eller andet tidspunkt, skal vi alle den vej og hvad skulle der egentlig stå i vores egen nekrolog, om vores liv og gerning. Fik vi set det vi ville? Fik du hørt din melodi? Fik den døde det liv, han eller hun ønskede? Blev længsler og drømme til virkelighed? Blev glæden og lykken?

Det er altid godt at stoppe op og reflektere over sit liv. Der hvor kæden totalt hopper af hos mig, er når “ideen” bliver solgt som kunst og det er så er SÅ middelmådigt udført! At give 10000 for det der ... :nej:
Det er stupidt, og jeg er dybt overrasket over at en flok voksne mennesker, det skal forvalte en i forvejen stram økonomi, har sagt ja til det. Det er tåkrummende pinligt at give så mange penge for noget en medarbejder kunne have lavet (og printet!) på 10 minutter. Der er intet unikt, specielt eller kunstnerisk over en lille bunke standard A4 papir med en printet sætning på.
11
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf paint » 14. jul 2018, 09:16

Daine skrev:
paint skrev:
Nicolait skrev:
icelady skrev:At Københavns Kommune har betalt 10.000 kr for 20 A4-ark med en enkelt linje på hver :D



https://www.dr.dk/nyheder/indland/koebenhavn-koeber-nekrologer-over-politikere-lars-loekke-er-doed


Hvor er det dog åndssvagt, dumt og spild af skattekroner.
Det er jo kejserens nye klæder. Manden der har printet det må grine hele vejen til banken. :boo:


Jeg synes egentlig ikke, det er så tosset endda. Det kommer selvfølgelig an på, hvordan man definerer kunst og hvad man mener den skal kunne. Jeg synes faktisk at det sætter nogle tanker i gang, der handler om hvilke spor vi sætter os eller har sat os, når vi engang tjekker ud.

På ét eller andet tidspunkt, skal vi alle den vej og hvad skulle der egentlig stå i vores egen nekrolog, om vores liv og gerning. Fik vi set det vi ville? Fik du hørt din melodi? Fik den døde det liv, han eller hun ønskede? Blev længsler og drømme til virkelighed? Blev glæden og lykken?

Det er altid godt at stoppe op og reflektere over sit liv. Der hvor kæden totalt hopper af hos mig, er når “ideen” bliver solgt som kunst og det er så er SÅ middelmådigt udført! At give 10000 for det der ... :nej:
Det er stupidt, og jeg er dybt overrasket over at en flok voksne mennesker, det skal forvalte en i forvejen stram økonomi, har sagt ja til det. Det er tåkrummende pinligt at give så mange penge for noget en medarbejder kunne have lavet (og printet!) på 10 minutter. Der er intet unikt, specielt eller kunstnerisk over en lille bunke standard A4 papir med en printet sætning på.


En kommunal medarbejder på kontoret, havde næppe fået ideen. Man kan diskutere stolpe op og stolpe ned om, hvad der er kunst. Nogle mener at kunst, ligesom i 1800-tallet, er noget man kan se hvad forestiller - f.eks to hjorte ved en skovsø eller en smuk rød solnedgang, set gennem nogle fyrretræer etc. Det er bare ikke hvad man forstår ved kunst i dag, hvor man kan tage et fotografi af samme motiv, som er bedre. Det er ikke længere kunst at kunne fremstille så virkelighedstro motiver som muligt.
Moderne kunst, er noget med at kunne få folk til at tænke anderledes. Se noget de ikke havde set før. Tænke noget noget de ikke havde tænkt før. Det er med andre ord, mere en mental oplevelse end en grafisk.

Der er da givetvis masser af fiduskunst, som f.eks en halv rusten cykel flankeret af en gammel køkkentaburet, med et vækkeur på osv. Men i dette tilfælde, mener jeg at kunstneren har ramt noget væsentligt. I hvert fald noget som opfylder nogle af de ovennævnte kriterier. Og 10.000 kr for 20 A4 sider - det er 500 kr pr. side, så det er ikke nogen stor sum.
Københavns Kommune, har i 120 år købt kunst, som skulle hænge rundt omkring i kommunen; biblioteker, plejehjem, domhuse, hospitaler osv. Dette her er bare ét i den meget lange række. Og jeg personligt, synes at tanken/ideen bag det er relevant. Men det er der nok nogen som ikke synes ;)
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf dgd2007 » 14. jul 2018, 10:18

vulpesVelox skrev:[...]
* har kunstneren måske taget højde for det gyldne snit i sin komposition? Nej. Gør jeg? Ja! Hver gang.

Wow! Det må jeg holde øje med ... :klap:
0

Tilbage til "Generelt"