Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Juki » 14. jun 2018, 15:26

Tibbler skrev:
Dirtylittledevil skrev:I den lille by hvor jeg bor er der blevet fundet en tom æske rullepapir + nogle cigaretskodder liggende på et bord og bænkesæt.
Fotos fra dette fund blev postet i byens facebookgruppe og nu er en større flok gået helt i selvsving, sagen er blevet meldt til politiet, mulighederne for videoovervågning undersøges pt., og de rystede borgere er inde på emner som ungdomskriminalitet, pushere, og "Næste gang er det jo kanyler vi finder!" :panik: anført af en bestemt mand, der sjovt nok sælger overvågningskameraer.


Du må se Drs dokumentarprogrammer "Lys i mørke" - Der er der virkelig også nogle, der passer godt ind i det mindset.
især ægteparret, der har sat et askebæger op ved stationen, og så dagligt går over og tømmer det - og holder øje med perronen gennem kikkert fra stuen.
:D

TV 2 Østjylland sendte for noget tid siden et indslag med en eller flere sure, ældre borgere i Mørke(er jeg ret sikker på) Måske det er det der har inspireret DR.

Der var i hvert fald en kvinde der var vældig forarget over nogle store krukker med blomster, der var blevet placeret i byen og hvad det dog skulle gøre godt for..

Forandringer må være nogle pensionisters værste frygt.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 14. jun 2018, 15:40

Jeg har faktisk allerede spurgt min kæreste om "Lys i Mørke" skal være et af de nye indslag når vi holder kæreste-serieaftener :-D
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9554
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26704

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Santa » 14. jun 2018, 20:42

Tibbler skrev:
Dirtylittledevil skrev:I den lille by hvor jeg bor er der blevet fundet en tom æske rullepapir + nogle cigaretskodder liggende på et bord og bænkesæt.
Fotos fra dette fund blev postet i byens facebookgruppe og nu er en større flok gået helt i selvsving, sagen er blevet meldt til politiet, mulighederne for videoovervågning undersøges pt., og de rystede borgere er inde på emner som ungdomskriminalitet, pushere, og "Næste gang er det jo kanyler vi finder!" :panik: anført af en bestemt mand, der sjovt nok sælger overvågningskameraer.


Du må se Drs dokumentarprogrammer "Lys i mørke" - Der er der virkelig også nogle, der passer godt ind i det mindset.
især ægteparret, der har sat et askebæger op ved stationen, og så dagligt går over og tømmer det - og holder øje med perronen gennem kikkert fra stuen.
:D

Jeg blev godt nok også overrasket, da hun stod med kikkerten, og de talte om, at de en dag "måtte hjælpe en neger med at købe billet!" Man kunne høre at det var et højdepunkt.
Og den samtale de har om hvor mange skodder hun har fundet på stationen den dag.....der bliver redegjort for alle detaljer, oget i retning af:
"To skodder det sted, og et mere det sted og så en kapsel!"

Shit, det er altså pænt emsigt!!
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Tibbler » 14. jun 2018, 21:09

Santa skrev:
Tibbler skrev:
Dirtylittledevil skrev:I den lille by hvor jeg bor er der blevet fundet en tom æske rullepapir + nogle cigaretskodder liggende på et bord og bænkesæt.
Fotos fra dette fund blev postet i byens facebookgruppe og nu er en større flok gået helt i selvsving, sagen er blevet meldt til politiet, mulighederne for videoovervågning undersøges pt., og de rystede borgere er inde på emner som ungdomskriminalitet, pushere, og "Næste gang er det jo kanyler vi finder!" :panik: anført af en bestemt mand, der sjovt nok sælger overvågningskameraer.


Du må se Drs dokumentarprogrammer "Lys i mørke" - Der er der virkelig også nogle, der passer godt ind i det mindset.
især ægteparret, der har sat et askebæger op ved stationen, og så dagligt går over og tømmer det - og holder øje med perronen gennem kikkert fra stuen.
:D

Jeg blev godt nok også overrasket, da hun stod med kikkerten, og de talte om, at de en dag "måtte hjælpe en neger med at købe billet!" Man kunne høre at det var et højdepunkt.
Og den samtale de har om hvor mange skodder hun har fundet på stationen den dag.....der bliver redegjort for alle detaljer, oget i retning af:
"To skodder det sted, og et mere det sted og så en kapsel!"

Shit, det er altså pænt emsigt!!


Jeg var mest overrasket over, at man uden at blinke er villig til at stille op i tv, og vise de sider af sig selv - Kan de ikke selv se, at det er pinligt, at stå og glo på folk med en kikkert, eller gå så meget op i ligegyldige ting?
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Juki » 14. jun 2018, 22:40

Juki skrev:
Tibbler skrev:
Dirtylittledevil skrev:I den lille by hvor jeg bor er der blevet fundet en tom æske rullepapir + nogle cigaretskodder liggende på et bord og bænkesæt.
Fotos fra dette fund blev postet i byens facebookgruppe og nu er en større flok gået helt i selvsving, sagen er blevet meldt til politiet, mulighederne for videoovervågning undersøges pt., og de rystede borgere er inde på emner som ungdomskriminalitet, pushere, og "Næste gang er det jo kanyler vi finder!" :panik: anført af en bestemt mand, der sjovt nok sælger overvågningskameraer.


Du må se Drs dokumentarprogrammer "Lys i mørke" - Der er der virkelig også nogle, der passer godt ind i det mindset.
især ægteparret, der har sat et askebæger op ved stationen, og så dagligt går over og tømmer det - og holder øje med perronen gennem kikkert fra stuen.
:D

TV 2 Østjylland sendte for noget tid siden et indslag med en eller flere sure, ældre borgere i Mørke(er jeg ret sikker på) Måske det er det der har inspireret DR.

Der var i hvert fald en kvinde der var vældig forarget over nogle store krukker med blomster, der var blevet placeret i byen og hvad det dog skulle gøre godt for..

Forandringer må være nogle pensionisters værste frygt.

Jeg håber linket virker, men ellers er det fra d. 27. marts i år. Det er det klip jeg nævnte. Jeg har ikke haft mulighed for at se programmet fra DR endnu, men er hende her med i det eller er der flere af hendes slags i byen?

https://www.tv2ostjylland.dk/nyheder/27 ... autoplay=1
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Tibbler » 15. jun 2018, 05:39

Juki skrev:Jeg håber linket virker, men ellers er det fra d. 27. marts i år. Det er det klip jeg nævnte. Jeg har ikke haft mulighed for at se programmet fra DR endnu, men er hende her med i det eller er der flere af hendes slags i byen?

https://www.tv2ostjylland.dk/nyheder/27 ... autoplay=1


Det er konen med kikkerten :D
1
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ghattner » 15. jun 2018, 06:50

En af mine kolleger sidder på sin plads i dynejakke...
4
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ghattner » 15. jun 2018, 08:08

Tibbler skrev:
Juki skrev:Jeg håber linket virker, men ellers er det fra d. 27. marts i år. Det er det klip jeg nævnte. Jeg har ikke haft mulighed for at se programmet fra DR endnu, men er hende her med i det eller er der flere af hendes slags i byen?

https://www.tv2ostjylland.dk/nyheder/27 ... autoplay=1


Det er konen med kikkerten :D


Det er et priceless program! Kan godt lide at hun har startet et detektiv-bureau(!?)
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 15. jun 2018, 08:19

Juki skrev:
Juki skrev:
Tibbler skrev:
Dirtylittledevil skrev:I den lille by hvor jeg bor er der blevet fundet en tom æske rullepapir + nogle cigaretskodder liggende på et bord og bænkesæt.
Fotos fra dette fund blev postet i byens facebookgruppe og nu er en større flok gået helt i selvsving, sagen er blevet meldt til politiet, mulighederne for videoovervågning undersøges pt., og de rystede borgere er inde på emner som ungdomskriminalitet, pushere, og "Næste gang er det jo kanyler vi finder!" :panik: anført af en bestemt mand, der sjovt nok sælger overvågningskameraer.


Du må se Drs dokumentarprogrammer "Lys i mørke" - Der er der virkelig også nogle, der passer godt ind i det mindset.
især ægteparret, der har sat et askebæger op ved stationen, og så dagligt går over og tømmer det - og holder øje med perronen gennem kikkert fra stuen.
:D

TV 2 Østjylland sendte for noget tid siden et indslag med en eller flere sure, ældre borgere i Mørke(er jeg ret sikker på) Måske det er det der har inspireret DR.

Der var i hvert fald en kvinde der var vældig forarget over nogle store krukker med blomster, der var blevet placeret i byen og hvad det dog skulle gøre godt for..

Forandringer må være nogle pensionisters værste frygt.

Jeg håber linket virker, men ellers er det fra d. 27. marts i år. Det er det klip jeg nævnte. Jeg har ikke haft mulighed for at se programmet fra DR endnu, men er hende her med i det eller er der flere af hendes slags i byen?

https://www.tv2ostjylland.dk/nyheder/27 ... autoplay=1


Der er tilsyneladende nogle sære eksistenser i byen. 'Third ear' udgav for flere år siden en podcast om byen. Den er ret underholdende ;)

"#008 I en forstad til mørket
Om forbrydelse, straf og flugten fra et midtjysk provinshul

Third Ears Krister Moltzen har set sig nødsaget til at tage tilbage til det inderste og mørkeste Jylland. Fordi hans barndomsby, og noget der engang skete der, bliver ved med at opsøge ham om natten. Et spøgelse fra fortiden, som Moltzen finder frem til i et broget karaktergalleri.

Vi er blandt højrøvede gymnasieflippere, en bande benzindrenge der brænder dæk af og drikker dåseøl, en dranker der læser Morten Korch og gør sig i våben og narko, en jysk trubadur, en forfatter der forråder sin hjemstavn, en forulempet opfinder og mange andre sære skikkelser fra vores allesammens indre provinsby."


http://thirdear.dk/arkiv/moerket/
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6819

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Selma156 » 15. jun 2018, 11:40

To piger sidder i min gård og hører musik på telefonen og drikker sodavand, mens de soler sig.

Pige 1: Ej, nu er der kun to år, til vi er 18!
Pige 2: Det er jeg virkelig ikke klar til.
Pige 1: Jeg er da SÅ klar til at fylde 18!
Pige 2: I det mindste har vi to gode år tilbage endnu ...

Giv mig da lige eksistentiel krise over at være 27 år.
14
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Velvet-Goldmine » 15. jun 2018, 11:50

Når man ligger på sofaen og ser film/serie og tænker "Ha, jeg kan da sagtens lige hvile øjnene lidt, for jeg kan jo høre alt hvad der foregår og kan følge med - jeg er så smart"
Det er man ikke.... nogensinde!
16
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Stitch » 15. jun 2018, 12:13

Arbejde og VM passer ikke så godt sammen. Godt man kan finde steder at streame kampen :)'


Disclaimer: Min chef og kollegaer er okay med at kampen kører i baggrunden.
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 15. jun 2018, 13:34

Men dog! Jens Peter Bonde eksisterer stadigvæk. :-p
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Daine » 15. jun 2018, 13:48

Jeg sidder i biografen og venter på at "Den skyldige" starter om ca 10 min. Indtil videre er jeg den eneste i salen ...
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 15. jun 2018, 13:50

Daine skrev:Jeg sidder i biografen og venter på at "Den skyldige" starter om ca 10 min. Indtil videre er jeg den eneste i salen ...


Husk at opdatere bagefter om filmen var god!
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn

Tilbage til "Generelt"