Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 14. jun 2018, 14:37

Hvor er hun smuk, aqua :love:
Tillykke med hende, håber vi ses i mødregruppe-tråden :D
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 14. jun 2018, 14:39

Sådan har jeg haft det alle gangene, neenah. Jeg synes det er vildt svært at forholde mig til, at den der mosler rundt i mig er et barn. Og at den bliver til et tænkende menneske.
Omvendt kan jeg så slet ikke "huske" at mine børn ikke har været her. Jeg kan godt huske ti år tilbage i tiden, og at de ikke var her, men det er som om forestillingen om dem altid har været der. Lidt som med bedsteforældre.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 14. jun 2018, 15:20

Neenah, jeg har det på samme måde. Og jeg tror faktisk, at jeg ville kunne have et udmærket liv uden børn - jeg er meget tilfreds med min omgangskreds' børn, mine dyr og mit hus som det er, men jeg tror simpelthen jeg ville fortryde på længere sigt, hvis jeg valgte børn fra.

Men jeg synes stadig det er vildt skræmmende at tænke på, at om et par måneder er jeg mor til en lille fyr, som jeg skal lære alt hvad jeg kan og ved om verden, om at opføre sig ordenligt, give tryghed og sørge for. Nårh ja og så være bekymret for resten af livet :deer:

Jeg har også tænkt tanken om jeg mon kommer til at fortryde. Jeg er meget behovsstyret (mine egne, forstås....) og jeg tror det bliver en kæmpe omvæltning, at alt pludselig foregår på hans præmisser. Ikke at jeg tror børn stopper en fra at gøre alt det man godt kunne li' at gøre før man fik børn, men der er jo klart nogle ting, der skal justeres. Jeg tror selve morrollen kommer til at falde mig meget naturligt - jeg er meget omsorgsfuld og vil kun mine nærmeste det bedste, men der er ingen tvivl om, at det også bliver skidehamrende hårdt og til tider mega frustrerende.

Kæft, en smøre :lol: sorry!
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 14. jun 2018, 17:38

Jeg fortrød ca 20 gange om dagen de første par måneder...
Jeg kunne slet ikke lide det, og følte jeg havde taget en beslutning jeg slet ikke anede hvad indebar, og nu kunne jeg ikke komme væk, ikke engang i 10 minutter. Min datter var meget tryghedssøgende, og ville ikke ligge for sig selv i de første mange måneder... og amningen var smertefuld og besværlig, og søvn fik jeg næsten intet af.

Men shit hvor set ændrede sig altså. Jeg elsker hende gange en million nu, og hver evig eneste dag glæder jeg mig til at se hende når jeg har fri.

For mig var det ikke lyserødt og svæve på skyer at blive mor.

Jeg glæder mig så meget til at få min lille søn, for denne gang håber jeg, at jeg fra start af ved, hvad jeg har fået. Og min datter var så sød en lille bebs, og blev så hurtig stor, så nu glæder jeg mig helt ustyrligt til at få ham, og prøve det hele igen - det sure med det søde ♡
Senest rettet af Sangius 15. jun 2018, 08:52, rettet i alt 1 gang.
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 14. jun 2018, 21:30

Ift at fortryde, og det at være særligt sårbar i graviditeten, faldt jeg over dette blogindlæg, og tænkte at det var relavant at dele med jer
http://icarriedawatermelon.dk/saarbar-gravid/
4
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. jun 2018, 07:56

Jeg skal til JM samtale onsdag næste uge på den privatklinik jeg skal føde på. Og har lige fået indkaldelse til samtale på sygehuset også. I indkaldelsen står der man kan ringe og aflyse/lave ny tid 9-14. Ringer for at sige at der må være sket en fejl. Der er svarer på og besked om tlf.tid. 9.30-12 mandag til torsdag :stoned:


Tilgengæld virker det noget nemmere med betaling denne gang ift sidst hvor det var et kaos. Betalingsgarantien udstedes til klinikken og følger så mig hvis der opstår komplikationer og jeg skal overføres til sygehuset. Sidste gang var det nærmest umuligt at få lov til at føde i Danmark. Det er godt rart at der er styr på det.
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 15. jun 2018, 10:25

Puhas, vi fik leveret kød i går fra Krogagergaard, 5 kg hakkekød så indtil videre i dag har jeg lavet 10L kødsovs der skal omsættes til 4 lasagner og portionsanretninger af kødsovs og en masse små pakker oksekød. Vi fik også 5 kg flæsk der skal laves frikadeller og andre slags kødboller af, og pakkes som færdige krebinetter der bare skal paneres og så steges. Vi har også pakket 7 x 2 pers. portioner gryderet, 4 x 2 pers. portioner pulled beef, tror også jeg vil lave lidt wok-retter. Så vi har lidt i fryserens hamster-lager til dagene efter baby er kommet. Tænker det kan være rart nok bare at skulle tage ud og varme op, og så evt. koge noget pasta/ris/kartofler til. Hvad med jer andre? Er i også gået i hamster mode?
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 15. jun 2018, 10:28

Buller skrev:Puhas, vi fik leveret kød i går fra Krogagergaard, 5 kg hakkekød så indtil videre i dag har jeg lavet 10L kødsovs der skal omsættes til 4 lasagner og portionsanretninger af kødsovs og en masse små pakker oksekød. Vi fik også 5 kg flæsk der skal laves frikadeller og andre slags kødboller af, og pakkes som færdige krebinetter der bare skal paneres og så steges. Vi har også pakket 7 x 2 pers. portioner gryderet, 4 x 2 pers. portioner pulled beef, tror også jeg vil lave lidt wok-retter. Så vi har lidt i fryserens hamster-lager til dagene efter baby er kommet. Tænker det kan være rart nok bare at skulle tage ud og varme op, og så evt. koge noget pasta/ris/kartofler til. Hvad med jer andre? Er i også gået i hamster mode?


Tænker det er lidt tidligt med næsten tre måneder til termin :-p Men jeg planlægger at det er det, jeg skal bruge min barsel på. Jeg ved ikke hvad pokker jeg ellers skal give mig til. Forudser 6 meget meget lange uger.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

28+1

Indlægaf Neenah » 15. jun 2018, 10:30

Apropos barsel, så starter min vel egentlig uofficielt om to uger. Jeg synes godt nok det er tidligt.

Jeg har tvungen ferie hele juli (min mand har ferie de tre første uger), så min barsel starter officielt dagen inden min ferie slutter. Det er ret optimalt planlagt, må man sige.

Men jeg har ikke ret meget at lave på job pt. - det er eksamensperiode, og selvom jeg skal ud som censor nogle gange, så har jeg nogle virkelig low-key dage med intet at tage mig til. Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal lave. Frygter jeg kommer til at forsumpe eller bare kede mig ihjel - især når min barsel først er startet.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: 28+1

Indlægaf billiebean » 15. jun 2018, 10:50

Neenah skrev:Apropos barsel, så starter min vel egentlig uofficielt om to uger. Jeg synes godt nok det er tidligt.

Jeg har tvungen ferie hele juli (min mand har ferie de tre første uger), så min barsel starter officielt dagen inden min ferie slutter. Det er ret optimalt planlagt, må man sige.

Men jeg har ikke ret meget at lave på job pt. - det er eksamensperiode, og selvom jeg skal ud som censor nogle gange, så har jeg nogle virkelig low-key dage med intet at tage mig til. Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal lave. Frygter jeg kommer til at forsumpe eller bare kede mig ihjel - især når min barsel først er startet.


Jeg synes man bliver trættere og tættere og gik fra at tænke at jeg godt nok savnede at være i gang (var sygemeldt) til at prise mig så lykkelig for at jeg kunne tage en lur når jeg ville. Og med lur mener jeg minimum 2 timers blackout! Kroppen arbejder virkelig. Så om ikke andet kommer du nok til at bruge noget af tiden på hvile :)
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: 28+1

Indlægaf Sangius » 15. jun 2018, 10:57

Neenah skrev:Apropos barsel, så starter min vel egentlig uofficielt om to uger. Jeg synes godt nok det er tidligt.

Jeg har tvungen ferie hele juli (min mand har ferie de tre første uger), så min barsel starter officielt dagen inden min ferie slutter. Det er ret optimalt planlagt, må man sige.

Men jeg har ikke ret meget at lave på job pt. - det er eksamensperiode, og selvom jeg skal ud som censor nogle gange, så har jeg nogle virkelig low-key dage med intet at tage mig til. Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal lave. Frygter jeg kommer til at forsumpe eller bare kede mig ihjel - især når min barsel først er startet.


Sådan havde jeg det også første gang! Og så nåede jeg at holde barsel i en uges tid, og fødte så før tid. Og har nærmest ikke været alene side :genert:

Så tror selvfølgelig ikke at du føder for tidligt - men vil virkelig anbefale dig at nyde den sidste tid i barslen her! ♡
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: 28+1

Indlægaf Neenah » 15. jun 2018, 11:03

Zinde skrev:
Neenah skrev:Apropos barsel, så starter min vel egentlig uofficielt om to uger. Jeg synes godt nok det er tidligt.

Jeg har tvungen ferie hele juli (min mand har ferie de tre første uger), så min barsel starter officielt dagen inden min ferie slutter. Det er ret optimalt planlagt, må man sige.

Men jeg har ikke ret meget at lave på job pt. - det er eksamensperiode, og selvom jeg skal ud som censor nogle gange, så har jeg nogle virkelig low-key dage med intet at tage mig til. Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal lave. Frygter jeg kommer til at forsumpe eller bare kede mig ihjel - især når min barsel først er startet.

Jeg gik på barsel i april 2014. Jeg er ikke vendt tilbage endnu og har endnu ikke kedet mig :D

Det er bare et andet gear at leve i. Måske du ender med at blive glad for det.


Hvad bruger du din dag på? :gruble: Jeg ville ikke ane hvad jeg skulle lave, men jeg er måske heller ikke verdens største husalf :fløjt:
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: 28+1

Indlægaf Neenah » 15. jun 2018, 11:07

billiebean skrev:
Neenah skrev:Apropos barsel, så starter min vel egentlig uofficielt om to uger. Jeg synes godt nok det er tidligt.

Jeg har tvungen ferie hele juli (min mand har ferie de tre første uger), så min barsel starter officielt dagen inden min ferie slutter. Det er ret optimalt planlagt, må man sige.

Men jeg har ikke ret meget at lave på job pt. - det er eksamensperiode, og selvom jeg skal ud som censor nogle gange, så har jeg nogle virkelig low-key dage med intet at tage mig til. Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal lave. Frygter jeg kommer til at forsumpe eller bare kede mig ihjel - især når min barsel først er startet.


Jeg synes man bliver trættere og tættere og gik fra at tænke at jeg godt nok savnede at være i gang (var sygemeldt) til at prise mig så lykkelig for at jeg kunne tage en lur når jeg ville. Og med lur mener jeg minimum 2 timers blackout! Kroppen arbejder virkelig. Så om ikke andet kommer du nok til at bruge noget af tiden på hvile :)


Jeg synes bare jeg hviler så meget i forvejen. I dag stod jeg f.eks. op omkring klokken 9.30, spiste morgenmad og så det nyeste afsnit af a handmaid's tale. Så brugte jeg en times tid på at rydde op i nogle papirer og få lavet kørselsregnskaber, så spiste jeg frokost, og nu ved jeg ikke lige hvad jeg skal give mig til... Altså, jeg burde arbejde ( :fløjt: ) men det er noget, jeg tænker er bedre at lave, når jeg alligevel sidder til glukosebelastning i næste uge, så jeg gemmer det lidt. Sådan groft optalt, så har jeg ting at give mig til i 5 af de 10 arbejdsdage jeg har tilbage.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 15. jun 2018, 11:13

Jeg nåede at melde mig til vandaerobic og nåede også at samle ind til Red Barnet. Og ellers ville jeg anbefale at finde nogle bøger man gerne vil få læst, tage på stranden om formiddagen, hvor der ikke er tusind mennesker, og bare nyde livet.

Når man først står med bebs, synes jeg ikke man har tid til noget som helst mere :D
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 15. jun 2018, 11:17

Buller skrev:Puhas, vi fik leveret kød i går fra Krogagergaard, 5 kg hakkekød så indtil videre i dag har jeg lavet 10L kødsovs der skal omsættes til 4 lasagner og portionsanretninger af kødsovs og en masse små pakker oksekød. Vi fik også 5 kg flæsk der skal laves frikadeller og andre slags kødboller af, og pakkes som færdige krebinetter der bare skal paneres og så steges. Vi har også pakket 7 x 2 pers. portioner gryderet, 4 x 2 pers. portioner pulled beef, tror også jeg vil lave lidt wok-retter. Så vi har lidt i fryserens hamster-lager til dagene efter baby er kommet. Tænker det kan være rart nok bare at skulle tage ud og varme op, og så evt. koge noget pasta/ris/kartofler til. Hvad med jer andre? Er i også gået i hamster mode?

:8:

Så store mængder kan jeg SLET ikke overskue... Og har heller ikke plads i fryseren... Vi kommer nok bare til at have et par pakker kød, nogle hjemmebagte boller/pitabrød, et par frosne retter, grøntsager og så må det være dét. Vi bor også med mere end 20 take away-muligheder inden for 1 km, så vi kommer ikke til at dø af sult :P
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Graviditet"