Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

28+0

Indlægaf Neenah » 14. jun 2018, 08:13

Godt at høre at det går godt raden rundt. Venter også i spænding på Aquas update :banan:

Jeg har lige været til JM til 28-ugerstjek, og alt er helt perfekt, bortset fra lidt lavt blodtryk, som nok skyldes at jeg skal huske at tage jerntilskud hver dag. Lilledamen har et symfysemål på 29, er skønnet til 1300 gram og har en fin hjertelyd. Jeg er simpelthen SÅ begejstret for den JM jeg er tilknyttet i sårbar-gravid teamet. Hun lytter til mine bekymringer, forklarer hvorfor det ikke behøver være en bekymring og tager mig seriøst, selvom jeg godt ved at jeg er irrationel og hormonel - det er det bedste. Jeg har fået lagt et ekstra besøg ind af samme årsag, fordi det gør mig så tryg og rolig at kunne komme og vende mine bekymringer med hende. Det er guld værd.

I weekenden var vi til fødselsforberedelse hos Mamaprofylax, og det kan virkelig anbefales! Der er stort fokus på partneren, som støtteperson i fødslen, og det giver helt vildt god mening. Vi lærte nogle åndedræts-, afspændings- og presseteknikker, og så fik vi et kort kursus i massage og Rebozo, som også var virkelig lækkert. Men mest af alt, så var det bare rart at kunne fokusere på at forberede sig og at få forklaret alt det fødselstekniske i forberedelsen. Jeg kom næsten til at glæde mig til at føde, selvom jeg stadig synes det er ret surrealistisk at jeg skal det.
2
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

39+0

Indlægaf billiebean » 14. jun 2018, 08:20

I min terminsgruppe på Facebook er der virkelig mange, der bliver sat i gang medicinsk - og mange som spørger hvordan man kan blive igangsat eller udtrykker at de vil prøve at presse hospitalet til det. Det overrasker mig ret meget! Altså, der er selvfølgelig en del der har klare årsager og det er der igangsættelse giver mening og ikke dem jeg studser over, men der er så også nogle som virker til at have overtalt hospitalet til igangsættelse af uvisse årsager og nogle helt åbenlyst fordi de ikke gider være gravide mere.. Jeg vil personligt gøre alt for IKKE at blive sat i gang? Pyt med smerter, manglende søvn og gener osv - vi taler jo højst om dage, når man er i terminsperioden..
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 14. jun 2018, 08:26

Jeg skulle godt nok heller ikke ud i en igangsættelse, med mindre det virkelig var nødvendigt.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 14. jun 2018, 08:28

Jeg vil også virkelig helst undgå det, men jeg vil samtidig gerne hvis hun var ude inden 41+0 - jeg tror ikke det gør noget godt for mine bekymringer at hun bobler derinde længere. Men jeg ville ikke fremtvinge igangsættelse - det synes jeg er ekstremt, med mindre man kan se baby bliver påvirket.

Jeg har i hvert fald tænkt mig at tage til modningsakupunktur og whatever fra 37+0, og så være god med rebozoen, så hun kan komme ordentligt ned i bækkenet.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 14. jun 2018, 08:36

Neenah skrev:Jeg vil også virkelig helst undgå det, men jeg vil samtidig gerne hvis hun var ude inden 41+0 - jeg tror ikke det gør noget godt for mine bekymringer at hun bobler derinde længere. Men jeg ville ikke fremtvinge igangsættelse - det synes jeg er ekstremt, med mindre man kan se baby bliver påvirket.

Jeg har i hvert fald tænkt mig at tage til modningsakupunktur og whatever fra 37+0, og så være god med rebozoen, så hun kan komme ordentligt ned i bækkenet.


Jeg bruger også zoneterapi og modningsakupunktur. Men forskellen er jo at en igangsættelse fratager kroppen initiativet. Det gør aku (overhovedet!) ikke - har fået det to gange nu og mærker ikke rigtig noget - dermed ikke sagt der ikke sker noget dog.

Nå. Jeg forstår det bare ikke, tror jeg..
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. jun 2018, 08:40

Jeg blev sat igang med vores søn og jeg vil for alt i verden gerne undgå det igen. Det var ganske forfærdeligt at være igennem.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: 39+0

Indlægaf Zonta » 14. jun 2018, 09:01

billiebean skrev:I min terminsgruppe på Facebook er der virkelig mange, der bliver sat i gang medicinsk - og mange som spørger hvordan man kan blive igangsat eller udtrykker at de vil prøve at presse hospitalet til det. Det overrasker mig ret meget! Altså, der er selvfølgelig en del der har klare årsager og det er der igangsættelse giver mening og ikke dem jeg studser over, men der er så også nogle som virker til at have overtalt hospitalet til igangsættelse af uvisse årsager og nogle helt åbenlyst fordi de ikke gider være gravide mere.. Jeg vil personligt gøre alt for IKKE at blive sat i gang? Pyt med smerter, manglende søvn og gener osv - vi taler jo højst om dage, når man er i terminsperioden..

Jeg vil også virkelig gerne gå igang selv! Og eftersom jeg bliver sat igang senest 41+0 pga. diabetes, så tror jeg også jeg går igang med modningsakupunktur og what not den dag jeg rammer 37+0 :-p I stort set alle tilfælde tror jeg klart på, at det er bedre for kroppen selv at gå igang.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 14. jun 2018, 10:04

Jeg var til mit første JM besøg i tirsdags, og det gik rigtig fint. Hun var smaddersød. Jeg blev overflyttet til Roskilde og skal gå der fremefter. Grundet tidligere depressioner skl jeg dog gå hos en af de der psykisk sårbrheds-jordemødre, og det vr derfor jeg var røget til Greve i første omgang. Men der skulle være styr på det nu. Og så lyttede vi lidt til lillepigens hjerte :lun:

Min kæreste røg så på sygehuset i søndags og har været indlagt siden (i må gerne krydse for t han kommer hjem i dag!). Han vågnede med vejrtrækningsbesvær og smerter i højre side af brystkassen som næsten fik ham til at græde, og han er ikke sippet med smerte. Afsted med os til lægevagten, der lyttede på ham og intet kunne høre i højre side! Det viste sig så at hans højre lunge var kollapset mens han lå og sov!!! Det sker åbenbrt en gang i mellem med yngre, slanke og høje mænd, og de ved ikke rigtig hvorfor. Så han fik en ventil og slange ind i brystet der så ligger og lukker luft ud af hulrummet så hans lunge kan udvide sig igen. Jeg må så sige at jeg er vildt imponeret over Roskilde Sygehus. Indenfor en time havde hn en diagnose, indenfor halvanden havde han fået den der slange ind i brystet (hvilket var ret brutalt at se på!) og indenfor to timer var han indlagt på en afdeling. Så kudos til dem!

Men han lider helt vildt. Han er ikke god til t være fastlåst. Og selvom han godt må gå rundt og også gerne må forlade hospiitalet i kortere perioder, så er han altså ikke god til at være sådan nogle steder. Han er vant til at være aktiv og gå omkring 10 km om dagen, ofte meget mere. Og så keder han sig! Jeg har brugt en del timer oppe på sygehuset de seneste dage o det er gået ud over min eksamenslæsning - har sidste eksamen i morgen.

Ja, så her er det lidt op ad bakke pt, men lillepigen har det godt, og det er det vigtigste!
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 14. jun 2018, 10:08

Hov, og så vil jeg gerne lige smide en anbefaling til scanningsklinikken "Lille Liv/Lille Københavner", hvor jeg blev kønsscannet i sidste uge. Jeg har fået alle billederne på mail (27 stks) og to korte videoer (uden lyd) det ene med hjerteslagsmonitor og det andet bare hvor hun ligger og roder rundt og gaber. Jeg ser på den video flere gange om dagen :dåne: Det gør altså bare noget andet end billeder, imo.
Scanningerne står vist til 4-500 kr, men jeg så lige at deres deal stadig er aktiv - så hvis I skal kønsscannes (eller egentlig bare gerne vil scnnnes, de er vel ligeglade med om I kender kønnet i forvejen?) så kan det nu købes for 288 kr - og så får I en masse dejlige billeder og videoer oveni hatten :lun:
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 14. jun 2018, 10:25

Jeg ved godt jeg brokker mig over jobbet meget - men runder det lige af nu :D

Jeg har meldt mig syg i dag, fordi jeg har ondt når jeg går og står, og havde fået sover meget lidt.

Jeg havde ikke en eneste graviditetsbetinget sygedag i min første graviditet, så de ved at jeg ikke bare sådan melder mig syg for et godt ord.

Jeg har simpelthen besluttet mig for at holde på mine rettigheder, og nægte at lade mig påvirke. Det må simpelthen være billigere for samfundet at jeg har et par ugers gravidtetabetinget fravær, end at jeg føder for tidligt igen, eller får stress eller whatever. Har 4 sygedage ind til videre, og har jo kun 7 arbejdsuger tilbage.

Jeg fik af vide af en jordmoder at jeg skulle lytte til min krop, og ikke overanstrenge. Hun mente jeg er sådan en type der måske er lidt sen til at indrømme at man skal lægge sig ned - det byggede hun på, at jeg f.eks. cyklede op til fødslen sidst...
Kan godt være hun har ret.

Men denne gang lytter jeg, og ender sikkert med at gå en uge over tid :D
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
DannyZuko
Indlæg: 426
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf DannyZuko » 14. jun 2018, 12:13

Moxy-lady skrev:Hov, og så vil jeg gerne lige smide en anbefaling til scanningsklinikken "Lille Liv/Lille Københavner", hvor jeg blev kønsscannet i sidste uge.

Man skal bare huske, at det er studerende der scanner derinde, så man skal ikke tolke scanningerne som en sikkerhed for, at alt er godt.
Til "hyggescanninger" er de dog super til prisen. :gogo: Har selv fået flere tryghedsscanninger og kønsscanninger hos dem.
Fik dog at vide til tidlig kønsscanning hos Lilleliv, at min moderkage lå foran. Til MD på sygehuset viste den sig så at ligge bagtil i stedet, så der var jeg lettere forvirret. :stoned:
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 14. jun 2018, 12:17

Det bliver lige kort i første omgang - men ja, vores lille skønne datter kom til verden den 12. juni (41+1) klokken 11.07 :love: 4000 gram, 52 cm.

I har alle sammen den vildeste oplevelse til gode - det er SÅ vildt at føde! Men samtidig er det også det absolut hårdeste EVER :8: Smertefri fødselsteknikker eller ej :D

Når det er sagt, havde jeg virkelig en drømmefødsel, som forløb så fint. Blev tjekket på hospitalet mandag ved midnat, hvor jeg var to centimeter åben. Fem timer senere var jeg syv centimeter åben - og hun blev så født yderligere seks timer senere. Fik lattergas under de sidste tre centimeter af udvidelsesfasen, ellers ingen smertelindring, og jeg endte kun med en mindre bristning i en slimhinde.

Synes det er hård kost at være blevet mor. Det er en vild og vidunderlig blanding af vanvittig angst og forelskelse. Min mand er heldigvis virkelig god til at tage over og give mig mulighed for et break indimellem :)

Nå, det blev alligevel lidt langt - og I skal selvfølgelig ikke snydes for et billede :lun:

(Venligst ikke quote, vil måske gerne slette senere)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
36
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 14. jun 2018, 12:30

DannyZuko skrev:
Moxy-lady skrev:Hov, og så vil jeg gerne lige smide en anbefaling til scanningsklinikken "Lille Liv/Lille Københavner", hvor jeg blev kønsscannet i sidste uge.

Man skal bare huske, at det er studerende der scanner derinde, så man skal ikke tolke scanningerne som en sikkerhed for, at alt er godt.
Til "hyggescanninger" er de dog super til prisen. :gogo: Har selv fået flere tryghedsscanninger og kønsscanninger hos dem.
Fik dog at vide til tidlig kønsscanning hos Lilleliv, at min moderkage lå foran. Til MD på sygehuset viste den sig så at ligge bagtil i stedet, så der var jeg lettere forvirret. :stoned:


Det håber jeg virkelig ikke! For så risikerer jeg at stå med en masse pigeting jeg ikke kan bruge. Men jeg går da ud fra at de ville sige det hvis de var usikre på resultatet?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 14. jun 2018, 12:37

Moxy-lady skrev:
DannyZuko skrev:
Moxy-lady skrev:Hov, og så vil jeg gerne lige smide en anbefaling til scanningsklinikken "Lille Liv/Lille Københavner", hvor jeg blev kønsscannet i sidste uge.

Man skal bare huske, at det er studerende der scanner derinde, så man skal ikke tolke scanningerne som en sikkerhed for, at alt er godt.
Til "hyggescanninger" er de dog super til prisen. :gogo: Har selv fået flere tryghedsscanninger og kønsscanninger hos dem.
Fik dog at vide til tidlig kønsscanning hos Lilleliv, at min moderkage lå foran. Til MD på sygehuset viste den sig så at ligge bagtil i stedet, så der var jeg lettere forvirret. :stoned:


Det håber jeg virkelig ikke! For så risikerer jeg at stå med en masse pigeting jeg ikke kan bruge. Men jeg går da ud fra at de ville sige det hvis de var usikre på resultatet?

Jeg tror ikke de bare vælger et køn for at sige noget, men der er jo altid en usikkerhed. Og man har hørt om folk, der har fået ét køn at vide til en scanning og når først barnet er ude, så var det altså det modsatte :lol: Tror dog det er så få, at der måske er tale om promille.

Tror bare mere det DannyZuko mener er, at eftersom de fleste derinde "bare" er medicinstuderende, så har de ikke samme ekspertise og erfaring med at kigge på om alt er i orden, ligesom jordemødrene har til f.eks. NF og MD :)
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

28+0

Indlægaf Neenah » 14. jun 2018, 14:00

Er der andre end mig, der har det sådan lidt... surrealistisk med at skulle have et barn? Jeg har stadig enormt svært ved at forholde mig til at der bor et rigtigt menneske inden i mig, og jeg har endnu sværere ved at fatte at hun kommer ud på den anden side og skal være en, jeg har ansvar for. Og det skræmmer mig lidt, at det er situationen om tre måneders tid. Jeg har flere gange tænkt om det bliver noget, jeg kommer til at fortryde, fordi det bare bliver så kæmpe en omvæltning. Jeg tror slet ikke jeg ville have været interesseret i børn, hvis ikke det var fordi jeg havde mødt min mand.

Til fødselsforberedelse var der bl.a. en af øvelserne, hvor vi skulle visualisere et målbillede - altså en situation, hvor ungen var kommet godt til verden og var en del af vores hverdag. Jeg kunne vitterligt ikke komme på andet end at tænke på min mand, der holdt hende imens han vuggede lidt rundt. Mest som sådan en bylt af tøj, så babyen ikke rigtig var en del af det alligevel. At forestille mig at vores datter vokser og er en del af vores familie når hun er 2-3-4 år er simpelthen så uvirkeligt for mig, at jeg ikke helt kan fatte det.
3

Tilbage til "Graviditet"