Terminstråd - alle er velkomne :)

Janni.A006
Indlæg: 70
Tilmeldt: 30. apr 2018, 08:55
Kort karma: 8
Likede indlæg: 59

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Janni.A006 » 13. jun 2018, 19:42

Har jeg misset om Aqua har født?
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: 31+2

Indlægaf billiebean » 13. jun 2018, 19:49

Zonta skrev:Jeg var ledig, da jeg blev gravid og har været sygemeldt siden marts, så det der barsel er ikke noget jeg har så meget fokus på :) Kan dog godt forestille mig, at jeg også ville tælle pænt meget ned til at kunne gå fra med alle de gener, jeg har.

Jeg har to måneder til termin i dag! :banan: Hold nu op, jeg glæder mig efterhånden!

I dag har jeg været til gravidsvømning - jeg synes det er meget rart at være i vandet, men jeg synes ikke nødvendigvis øvelserne vi laver er så rare. Det gør ondt i symfyseleddet :( Jeg prøver at tage det stille og roligt og lade være med at lave de øvelser, der gør ondt.
I morgen skal jeg til 32-ugers undersøgelse hos lægen og på fredag skal jeg til JM igen. Om en uge skal jeg til scanning og samtale med fødselslæge i forbindelse med diabetes. Glæder mig bare til scanning af min lille fyr - det er så hyggeligt at se ind til ham :lun:


Samme oplevelse her med gravidsvømning. Gjorde ikke noget godt for min bækken/symfyseløsning med øvelserne overhovedet, selvom det var utrolig afslappende og rart bare at flyde i vandet. Jeg oplevede dog, at det blev værre med smerterne bagefter, når jeg kom op af vandet. Jeg tror, det var fordi der jo kommer en gedigen og pludselig vægtøgning på bækkenet, idet man går op af vandet. Det er muligt at øvelser i vand er fine, hvis man har let bækkenløsning som primært påvirker musklerne, men hvis det omfatter hele strukturen og leddene knækker og brager, så tror jeg altså ikke nødvendigvis, det er så godt igen.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 13. jun 2018, 19:57

Janni.A006 skrev:Scanninger er bare det bedste. Det er så lækkert lige at få et lille glimt ind til dem. :) Bliver du sat i gang, når du har diabetes?

Ikke nødvendigvis - det kommer an på hvor stor han bliver. Skal scannes i uge 36-37 stykker og hvis de tænker, at han kommer til at nærme sig de 4 kg ved termin, så kan det komme på tale. Under alle omstændigheder får jeg ikke lov til at gå mere end en uge over termin før jeg bliver sat igang. Jeg håber jeg kan gå igang af mig selv dog :) Tror jeg skal have modningsakupunktur fra 37+0.

billiebean skrev:Samme oplevelse her med gravidsvømning. Gjorde ikke noget godt for min bækken/symfyseløsning med øvelserne overhovedet, selvom det var utrolig afslappende og rart bare at flyde i vandet. Jeg oplevede dog, at det blev værre med smerterne bagefter, når jeg kom op af vandet. Jeg tror, det var fordi der jo kommer en gedigen og pludselig vægtøgning på bækkenet, idet man går op af vandet. Det er muligt at øvelser i vand er fine, hvis man har let bækkenløsning som primært påvirker musklerne, men hvis det omfatter hele strukturen og leddene knækker og brager, så tror jeg altså ikke nødvendigvis, det er så godt igen.

Sjovt at høre, at andre har det på samme måde. Jeg tror, at mange føler de skal sige "Eeeeej, det var bare det BEDSTE!". Mine bækkensmerter er så småt begyndt at sætte sig i lænden og jeg kan mærke, at jeg får ondt i ryggen, når jeg sidder/ligger/står for længe. Har lige bestilt et glidelagen, som gerne skulle komme med posten i morgen. Håber sådan, at jeg kan komme til at vende mig i sengen uden de helt store smerter :kryds:
Senest rettet af Zonta 13. jun 2018, 20:21, rettet i alt 1 gang.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 13. jun 2018, 20:05

Janni.A006 skrev:Har jeg misset om Aqua har født?

Det har hun... En yndig lille pige :)
9
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

35+5

Indlægaf Buller » 13. jun 2018, 21:31

Så kom vi endelig til jordemoder igen. Det var endda studerende på så det var hele to sæt hænder der skulle ind og gramse i min mave. Men alt var fint, jeg har åbenbart en mave det er nem at mærke på og baby ligger så dem er nem at vurdere. Så det var jo perfekt til den studerende.

Baby blev vurderet til 2600g og det var intet at bemærke. Hovedet ligger nede i mit bækken, hvor det har ligget i hvert tilfælde siden uge 28. Blev igen spurgt om vi ikke havde overvejet hjemme fødsel. Men det vil min mand absolut ikke så det er udelukket. Men tænker at det at de spørger til det betyder at de mener at alt går efter planen.
1 måned til termin. Det bliver dejligt.
3
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

18+0

Indlægaf Pilen » 13. jun 2018, 21:46

Jeg har nu et par gange i den sidste uge bemærket "et eller andet" nederst i maven. Jeg så den første fornemmelse af liv beskrevet et sted på nettet som fx en fisk der slår med halen og det kan jeg godt nikke genkendende til. Men det er vel ikke helt usandsynligt, at jeg kan mærke noget nu, selv jeg er godt polstret på maven ;) Glæder mig til senere ikke at være i tvivl, om det er spiren, der gør sig bemærket eller om det bare er luft i maven :lol:
Men kan se på tråden, at det også kan blive for meget af det gode på et tidspunkt, der er åbenbart nogle meget aktive interne babyer i denne tråd. Så det kan være, at jeg kommer til at ønske mig tilbage hertil engang :/ :lol2:
3
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Joe » 13. jun 2018, 21:53

Jeg er så glad for min aktive baby. Han er begyndt at kunne gøre lidt ondt ved spark. Til gengæld føles det som om han kommunikerer med mig nu. Og med min mand, der havde ligget med sin hånd på min mave mens jeg sov forleden, og fået den ene “highfive” efter den anden. Tænk at de kunne have den kommunikation helt uden at jeg var mentalt til stede.
5
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Pilen » 13. jun 2018, 21:54

Joe skrev:Jeg er så glad for min aktive baby. Han er begyndt at kunne gøre lidt ondt ved spark. Til gengæld føles det som om han kommunikerer med mig nu. Og med min mand, der havde ligget med sin hånd på min mave mens jeg sov forleden, og fået den ene “highfive” efter den anden. Tænk at de kunne have den kommunikation helt uden at jeg var mentalt til stede.


Nårh, hvor hyggeligt :blush2:
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 14. jun 2018, 05:56

Ynke ynke ynke - jeg har været syg siden i tirsdags - mega forkølet, feber og bare utilpas :tie:
Det er ellers dagen i dag, hvor min kære mand dimitterer fra uni. Det har været længe ventet!
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: 18+0

Indlægaf Depeche_Mama » 14. jun 2018, 05:58

Pilen skrev:Jeg har nu et par gange i den sidste uge bemærket "et eller andet" nederst i maven. Jeg så den første fornemmelse af liv beskrevet et sted på nettet som fx en fisk der slår med halen og det kan jeg godt nikke genkendende til. Men det er vel ikke helt usandsynligt, at jeg kan mærke noget nu, selv jeg er godt polstret på maven ;) Glæder mig til senere ikke at være i tvivl, om det er spiren, der gør sig bemærket eller om det bare er luft i maven :lol:
Men kan se på tråden, at det også kan blive for meget af det gode på et tidspunkt, der er åbenbart nogle meget aktive interne babyer i denne tråd. Så det kan være, at jeg kommer til at ønske mig tilbage hertil engang :/ :lol2:


Hvis nu du holder to hænder forholdsvist stramt nederst på maven, er du måske så heldig at kunne mærke babyen endnu tydligere :)
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 14. jun 2018, 05:59

Jeg venter bare på at Aqua kommer ind og fortæller lidt om hvordan det er gået :genert: Håber virkelig det er gået problemfrit og glat!
2
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: 18+0

Indlægaf girl_beat » 14. jun 2018, 06:29

Pilen skrev:Jeg har nu et par gange i den sidste uge bemærket "et eller andet" nederst i maven. Jeg så den første fornemmelse af liv beskrevet et sted på nettet som fx en fisk der slår med halen og det kan jeg godt nikke genkendende til. Men det er vel ikke helt usandsynligt, at jeg kan mærke noget nu, selv jeg er godt polstret på maven ;) Glæder mig til senere ikke at være i tvivl, om det er spiren, der gør sig bemærket eller om det bare er luft i maven :lol:
Men kan se på tråden, at det også kan blive for meget af det gode på et tidspunkt, der er åbenbart nogle meget aktive interne babyer i denne tråd. Så det kan være, at jeg kommer til at ønske mig tilbage hertil engang :/ :lol2:

Jeg er 19+2 og kunne i weekenden tydeligt mærke sådan nogle bobler for første gang :lun:

Min mand kunne også mærke det, når han lå med hånden på min mave - han synes, det er mega hyggeligt at følge med på den måde, fordi han jo ellers ikke ser andre tegn end min mave, der buler... :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

23+4

Indlægaf Mi55y » 14. jun 2018, 06:43

Jeg rejser på ferie i dag, men jeg skal nok opdatere forside engang, når jeg er hjemme igen.
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: 23+4

Indlægaf billiebean » 14. jun 2018, 06:46

Mi55y skrev:Jeg rejser på ferie i dag, men jeg skal nok opdatere forside engang, når jeg er hjemme igen.


God ferie :)
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

31+3

Indlægaf Zonta » 14. jun 2018, 07:17

32-ugers hos lægen er overstået. Fin hjertelyd, symfysemål på 34, baby skønnet til 1800 gram, blodtryk er fint, men der var noget med nogle leukocytter i urinen, så den ville de lige sende til dyrkning. Ellers var alt som det skulle være. Hun sluttede af med "Så ses vi igen, når I har en 5 uger gammel baby" :panik:
4
J, juli 2018.

Tilbage til "Graviditet"