Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf Daine » 13. jun 2018, 17:01

Ja, så er jeg her igen! :D

Min iPhone 4S synger på sidste vers og jeg skal have en ny telefon og nu er jeg kommet i gang med elektronikkøb, så må jeg hellere fortsætte! Jeg vil ikke have en iPhone igen, men har kig på Samsung. Er der en venlig sjæl, der kan fortælle mig om dette er et fornuftigt køb? https://www.power.dk/mobil-og-mobil-til ... /p-888545/

Mine behov er ikke store: Okay stor skærm (Nuværende er simpelhen for lille!) og et godt kamera til hobby- og selfiebrug.

Det er Android og det skal jeg selvf. lige vænne mig til, men det regner jeg med går rimelig gelinde. Der ser ud til at være en god hukommelse jf pris? Er der noget i specifikationerne, der lyder off? Jeg vil gerne, at skærmen er god til farvegengivelse, men det gætter jeg på er ok?

Og så kan jeg se den har en (let?) buet bagside. Jeg skal have den i et cover til beskyttelse (har lige på dette https://www.capida.dk/samsung-galaxy-a6 ... gLq__D_BwE) men det burde ikke være et problem vel :gruble:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf Daine » 13. jun 2018, 17:10

Jeg fik lige et pip om Huawei. Tænkte først NEJ for mente de kørte Windows operativsystem, og det må det ikke være. Men jeg kan se de også bruger Android. Så er denne jo så også i spil https://www.power.dk/mobil-og-mobil-til ... /p-866540/
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf Juki » 13. jun 2018, 17:14

Mine sidste mobiler har været fra Samsung og det samme er min nuværende.

Jeg er rigtig godt tilfreds med dem, men de er godt nok dyre. Min nuværende kostede det samme som en bærbar computer :gisp: Jeg kunne sagtens finde en billigere mobil, men den havde alle de funktioner jeg gerne vil have + ekstra ting jeg ikke vidste kunne være en mulighed, men som jeg er blevet glad for. Fx muligheden for en todelt skærm. Samtidig er jeg ikke typen der plejer at smadre skærmen på min mobil så derfor "turde" jeg godt give så mange penge.

Jeg har en Samsung Galaxy S7 nu og den er noget større end min forrige, så det skulle jeg også lige vænne mig til, men jeg blev hurtigt glad for den store skærm.

Hvis du har mulighed for det vil jeg anbefale at du tager i en butik og prøver hvordan den ligger i hånden samt hvor brugervenlig
den er.

Min mobil er 1½ år gammel ca og jeg har overvejet om min næste mobil skal være en Huawei i stedet pga. prisen, men sidst jeg kiggede var de steget ret meget i pris..
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf Daine » 13. jun 2018, 17:18

Jeg har en smertegrænse omkring 2500,- for en telefon, og jeg behøver ikke det nyeste af det nyeste. Bare det ikke er en der ikke kan opdateres om 1 år (min iPhone kan ikke opdateres mere pga alder). Jeg er også god til at passe på mine ting 7-9-13, men jeg er for nærig til at smide 4000+ efter en telefon :D

Hov, vil da lige sige: Jeg skal helt sikkert lige ud og have en telefon i hånden, så jeg kan vurdere størrelsen inden jeg køber noget :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf Juki » 13. jun 2018, 17:24

Daine skrev:Jeg har en smertegrænse omkring 2500,- for en telefon, og jeg behøver ikke det nyeste af det nyeste. Bare det ikke er en der ikke kan opdateres om 1 år (min iPhone kan ikke opdateres mere pga alder). Jeg er også god til at passe på mine ting 7-9-13, men jeg er for nærig til at smide 4000+ efter en telefon :D

Samsung skal opdateres løbende, men selvom opdateringerne tager mere og mere af telefonens plads(jeg har selv haft samme problem med pladsmangel tidligere) så oplyser telefonen hvor meget plads opdateringen kræver først for at den kan gennemføres. Jeg frygtede det samme så sent som i weekenden hvor jeg var bange for at min telefon ville gå i stykker midt under en opdatering pga. pladsmangel.

En af grundene til at jeg valgte en forholdsvis ny mobil dengang var at jeg ikke ville risikere at købe en mobil hvor styresystemet nærmest allerede var forældet.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf Undtagelsen » 13. jun 2018, 17:25

Jeg har aldrig selv haft en Huawei, men jeg ved at min søster og hendes unger (teenage-alderen) sværger til dem, så ihvertfald anbefaling derfra.
1
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf ExCoastal » 13. jun 2018, 18:00

Jeg har en Huawei Mate 9, som jeg er yderst tilfreds med. Lynhurtig telefon, knaldgodt kamera, stort batteri og hurtigopladning. Huawei telefoner er desværre svare at opdrive i USA, men jeg fandt en ulåst udgave til omkring $400. Knap halvdelen af, hvad en Samsung Galaxy koster.
1
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf limitededition » 13. jun 2018, 18:08

Hvis du kan få en Samsung Galaxy S7 eller S6 til dit budget vil jeg anbefale dig det, men ellers ville jeg købe den anden Samsung du linker til :)
Jeg har haft Samsung de sidste mange år. Huawei skulle også være fint, men de har nogen begrænsninger i forhold til Samsung, som jeg ikke gider.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf Daine » 13. jun 2018, 18:13

limitededition skrev:Hvis du kan få en Samsung Galaxy S7 eller S6 til dit budget vil jeg anbefale dig det, men ellers ville jeg købe den anden Samsung du linker til :)
Jeg har haft Samsung de sidste mange år. Huawei skulle også være fint, men de har nogen begrænsninger i forhold til Samsung, som jeg ikke gider.

Hvilke begrænsninger? Jeg kender ikke så meget til nogen af mærkerne :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf AgentPixie » 13. jun 2018, 18:23

Jeg har en Huawei P9 og er ret godt tilfreds. Mener jeg gav 1200 for den.
De funktioner jeg bruger, er de samme som jeg har brugt hos Samsung, bare til billigere penge.
Bruger hovedsageligt FB, messenger, IG, YouTube, Mobilbank, Mobilepay, Midttrafik app og e-Boks. De kører alle uden problemer. Kan også køre store spil og kameraet er godt!
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf limitededition » 13. jun 2018, 18:27

Daine skrev:
limitededition skrev:Hvis du kan få en Samsung Galaxy S7 eller S6 til dit budget vil jeg anbefale dig det, men ellers ville jeg købe den anden Samsung du linker til :)
Jeg har haft Samsung de sidste mange år. Huawei skulle også være fint, men de har nogen begrænsninger i forhold til Samsung, som jeg ikke gider.

Hvilke begrænsninger? Jeg kender ikke så meget til nogen af mærkerne :)


Der er visse apps, hvor Huawei ikke fungerer med, og hvor de så skal lave en opdatering til, og det har taget ret længe for nogen af dem.
Det vigtigste for mig, er at Huawei i en lang periode ikke fungerede med garmin, og det gjorde den nye Samsung allerede på udgivelsesdatoen, men hvis det ikke er vigtigt for dig, kan det godt være at Huawei er fint. Jeg er bare stor fan af Samsung og fra S6 og frem er de super hurtige, også selvom det ikke er den helt nye model :)
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf 1234 » 13. jun 2018, 18:28

Jeg har en oneplus. De er super billig og har ingen problemer haft med den.
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf Daine » 13. jun 2018, 18:42

limitededition skrev:
Daine skrev:
limitededition skrev:Hvis du kan få en Samsung Galaxy S7 eller S6 til dit budget vil jeg anbefale dig det, men ellers ville jeg købe den anden Samsung du linker til :)
Jeg har haft Samsung de sidste mange år. Huawei skulle også være fint, men de har nogen begrænsninger i forhold til Samsung, som jeg ikke gider.

Hvilke begrænsninger? Jeg kender ikke så meget til nogen af mærkerne :)


Der er visse apps, hvor Huawei ikke fungerer med, og hvor de så skal lave en opdatering til, og det har taget ret længe for nogen af dem.
Det vigtigste for mig, er at Huawei i en lang periode ikke fungerede med garmin, og det gjorde den nye Samsung allerede på udgivelsesdatoen, men hvis det ikke er vigtigt for dig, kan det godt være at Huawei er fint. Jeg er bare stor fan af Samsung og fra S6 og frem er de super hurtige, også selvom det ikke er den helt nye model :)

Nu spørger jeg så superdumt, men når Samsung kører Android og Huawei kører Android ... hvorfor virker en app så på Samsung og ikke på Huawei? :genert:

Jeg bruger Garminappen pt, og kan ikke undvære den, så det ville være træls.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf kidkomb » 13. jun 2018, 21:11

Min kæreste har en P9 lite og er rigtig glad for den.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf kidkomb » 13. jun 2018, 21:14

Jeg er i øvrigt selv ret glad for min Sony, men for at være ærlig så er deres support ikke-eksisterende og deres backup-software har svigtet både mig og mange andre i kritiske situationer. Som i jeg mistede vigtige filer, som ikke kunne genskabes. Tak for lo....
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Computere, spil og internet"